21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок математики у 3 класі

Про матеріал

Тема: Множення суми на число. Розв'язання задач різними способами.

Розробка уроку пропонує використання діяльнісного підходу при ознайомленні з різними способами множення суми на число.

Перегляд файлу

 Урок математики у 3 класі

Тема:  Множення суми на число. Розв’язання задач різними способами.

Мета: ознайомити учнів з прийомами множення суми на число; формувати обчислювальні навички на раніше вивчених видах множення та ділення; вчити використовувати набуті знання при розв’язанні задач різними способами; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: таблички з умовою задачі, таблиці для пояснення нового матеріалу, ребус, розрізний набір квітів двох кольорів; магнітофон; підручник математики 3 клас М. В. Богдановича та Г. П. Лишенка.

Хід  уроку

І Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Розпочнемо наш урок.

Час вже зошит відкривати

Число й місяць записати.

(Діти записують дату)

- Сьогодні ми знову будемо підкоряти висоти математики, тож зосередьтесь та будьте уважними, адже математика не любить тих, хто не вміє слухати.

ІІ Актуалізація знань. Усні обчислення

- З яким видом ділення ми познайомились на минулому уроці?

- Які два способи ділення круглого числа на кругле запам’ятали? (послідовний та підбору)

Каліграфічна хвилинка

Запишіть найбільшу круглу сотню, що виражена трицифровим числом. Запиши ще одне число, в якому сотень у тричі менше.

 

900  300  900  300  900  300  900  300  900  300  900  300  900  300  900  300

  • Утворіть з цих чисел приклад на ділення та розв’яжіть його.
  • Поясніть два способи ділення.

900 : 300 = 900 : 100 : 3 = 3

900 : 300 = 3, бо 300 х 3 = 900

Самостійна робота

Розв’яжіть приклади зручним для вас способом.

800 : 400 = 800 : 100 : 4 = 2

600 : 20 = 600 : 10 : 2 = 30

800 : 200 = 800 : 100 : 2 = 4

400 : 20 = 400 : 10 : 2 = 20

900 : 30 = 900 : 10 : 3 = 30

600 : 300 = 2

100 : 20 = 100 : 10 : 2 = 5

1000 : 200 = 1000 : 100 : 2 = 5

** (для учнів, які працюють швидше за інших)

500 : 20 = 500 : 10 : 2 = 25

700 : 20 = 700 : 10 : 2 = 35

900 : 20 = 900 : 10 : 2 = 45

1000 : 20 = 1000 : 10 : 2 = 50

Перевірка прикладів, виконаних самостійно. Оцінювання.

 

ІІІ Створення проблемної ситуації. Відкриття нового

За гарну роботу ви отримуєте подарунок. Відгадайте, що це.

Ребус

 

 

 

 

 

Вчитель показує 3 білі квітки та 2 червоні.

 

 

 

 

 

Давайте влаштуємо собі свято й зробимо 7 таких букетів. Отже, в кожному букеті повинно бути 3 білі квітки та 2 червоні. Порахуйте, скільки нам треба всього квітів, щоб зробити такі букети.

  • Як ви гадаєте, як можна порахувати необхідні квіти?

Перед вами на столі ціла купа таких квіток. Пропоную парі учнів спробувати відібрати квіти для цих букетів., а потім нам розповісти, як ви це зробили.

Поясніть, як діяли. (Діти пояснюють свій спосіб)

  • Як це записати математично? (Колективно записують в зошитах).

Скільки всього використали квітів?

  • А тепер інша пара нехай спробує вибрати й порахувати квіти якимось іншим способом.

Поясніть, як діяли. (Діти пояснюють свій спосіб)

  • Як це записати математично? (Колективно записують в зошитах).

Скільки всього використали квітів?

(Один зі способів: одразу робити букети. Таким чином відібрати сім та порахувати загальну кількість. Другий – порахувати окремо білі квіти на сім букетів, потім червоні й додати. )

Запис в зошиті відповідно:

(3 + 2 ) х 7 = 35                   

3 х 7 = 21       2 х 7 = 14     21 + 14 = 35

  • Що цікавого помітили?
  • - Чи можна вважати, що обидва способи правильні? Доведіть.

(В обох випадках ми зробили запропоновану кількість букетів із зазначених квітів. До того ж загальна кількість квітів вийшла однаковою. )

Відкриття нового

  • Як в математиці називається вираз 3 + 2?(сума)
  • Що ми робили з сумою у першому виразі? (множили на число)
  • Що таке 3? Що таке 2?
  • - Подивіться, що ми з ними робили у прикладах другого рядка?
  • Що зробили потім з результатами?
  • Отже, коли ми розв’язували вираз першим способом, ми, як завжди, знайшли суму й  помножили її на число.
  • Що ж відбулось під час розв’язання нашої задачі другим способом?

(Помножили спочатку перший множник на число, потім другий на це ж число й результати додали.)

IV Оголошення теми та мети уроку

Отже, сьогодні ми з вами спочатку повинні розібратись, як можна множити суму на число, навчитись використовувати у кожному випадку найзручніший спосіб та розв’язувати задачі двома способами. Але спочатку давайте ще раз уважно роздивимось нове правило.

V Робота над новим матеріалом

Відкриваємо підручник, ст.. 125

Прочитайте правило.

-  Як же можна помножити суму на число?

Тепер, коли вам прийдеться розв’язувати такі приклади, згадуйте наші квіти та як ми по-різному знаходили результат.

- Поясніть спосіб обчислення № 798 (усно)

-  Як же можна помножити суму на число?

- Коли ми можемо множити звичним для нас способом, а коли треба множити по частинах?

Фізхвилинка

(під музику)

VI Формування практичних навиків

Отже, почнемо розв’язання прикладів.

Розв’язання прикладів

(з коментуванням біля дошки по одному)

Підручник стор. 125 № 799 (та ще додатково два приклади)

(20 + 8) х 3 = ? Чи можемо ми обчислити цей приклад відомим нам раніше способом? Чому? (Не вміємо)

Отже, використовуємо правило множення суми на число.

(20 + 8) х 3 = 20 х 3 + 8 х 3 = 84

(300 + 60) х 2 = 300 х 2 + 60 х 2 = 720

(100 + 30 + 4) х 3 = 100 х 3 + 30 х 3 + 4 х 3 = 402

+ додаткові приклади на дошці

(3 + 4) х 10 = 7 х 10 = 70

(400 + 60 ) х 2 = 400 х 2 + 60 х 2 = 920

(50 + 7) х 4 = 50 х 4 + 7 х 4 = 228

- Як же можна помножити суму на число?

 

Робота над задачами

А тепер пропоную використати нові знання для розв’язання задачі двома способами.

Підручник № 800

- Читання задачі вголос. Повторення умови.

Колективне складання короткого запису

 

                                  Задача 800

На 1 тар. – 5 в. з к. та 3 в. з м.

На 4 тар. - ? в.

                                 Розв’язання

(Розв’язання з коментуванням біля дошки після аналізу)

                                 І спосіб

  1. 5 + 3 = 8 (в.) – всього на 1 тарілці;
  2. 8 х 4 = 32 (в.)

                       ІІ спосіб

  1. 5 х 4 = 20 (в.) всього з картоплею;
  2. 3 х 4 = 12 (в.) – всього з м’ясом;
  3. 20 + 12 = 32 (в.)

Відповідь: всього на чотирьох тарілках 32 вареники.                                         .

- Порівняйте два способи розв’язання задачі.

- Що спочатку знайшли у першому способі?

- А як діяли у другому?

- Який легше? Чому?

- Отже, для кожного способу існує свій приклад та своя задача. Головне навчитись вдало користуватись обома способами множення суми на число.

Самостійна робота

А тепер самостійно розв’яжіть задачу іншого виду.

Підручник № 802

                                 Задача 802

Піску – 60 кг

Цементу - ?, на 40 кг м.,   у ? раз. менше

                                  Розв’язання

1) 60 – 40 = 20 (кг) – цементу;

2) 60 : 20 = 3 (раз)

Відповідь: цементу взяли у 3 рази менше, ніж піску.

VІІ Підсумок уроку

  • А ми підійшли до заключної частини уроку. Пригадаємо, чому ми навчились.
  • Отже, які нові приклади ми навчились розв’язувати на уроці?
  • Підніміть руку, хто зрозумів, як виконувати такі завдання?
  • Що найбільше сподобалось на уроці?

VІІІ Домашнє завдання

Вдома складете та розв’яжете вирази за завданням № 805 та розв’яжете задачу двома способами, орієнтуючись на тему, вивчену на уроці, № 806.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
3077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку