Урок "Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці"

Про матеріал

Переглянувши розробку уроку, вчитель у доступній цікавій формі завдяки різним ігровим вправам організує знайомство учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалить навички усних обчислень, вміння розв'язувати прості задачі на зведення до одиниці; узагалить вміння розв'язувати рівняння.

Перегляд файлу

Відділ освіти та молоді

Іваничівської райдержадміністрації

 

 

 

 

Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд.

Прості задачі на додавання.

Розширена задача

на спосіб зведення до одиниці

C:\Users\Admin\Pictures\2323232 - копия.png

 Підготувала:

 вчитель початкових класів

                                                           ЗОШ І – ІІІ ступеня

                                                   с. Стара Лішня

                                                                           Вітичук Олена Василівна

 

Мета.  Ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд;  удосконалювати вміння  розв’язувати прості задачі на зведення до одиниці; узагальнювати вміння розв’язувати рівняння; розвивати мислення, пам’ять, увагу, навички усних та письмових обчислень; виховувати шанобливе ставлення до витворів природи, інтерес до вивчення математики.

Обладнання.  Предметні малюнки, таблиці, картки, паперовий сніговик, сніжинки.

Тип уроку : комбінований.

Хід уроку

І.  Організація класу.

– Сьогодні у нас особливий урок, адже до нас завітали гості.

 А гостям ми завжди раді. Тож давайте розпочнемо урок з привітання.

  • Любі друзі! Добрий день!

   Зичу праці і здоровя.

      А ще, друзі ,всім бажаю

               Сил, натхнення на весь день!

  • Добрий день! Добрий день!

На урок візьмемо з собою

знання, вміння, старання, навички.

  • Сьогодні всі ви будьте старанними, бо до вас  завітає  на урок математики чарівна гостя, а хто вона, ви повинні відгадати:

Хто це? Що це? – всі кричать.

  • Білі мухи он летять.  (Сніжинки)

      Так, це сніжинка. Вона нам допоможе сьогодні отримати необхідні знання.

  •         Давайте прочитаємо, як ми сьогодні будемо здобувати ці знання на уроці.

Навчання граючись

Розминка для мозку

Запитання сніжинок

Загадкове на уроці

Дружній відпочинок

Світ задач та рівнянь

Робота  в парах

Розминка для мозку:

- А що ви знаєте про сніжинку з уроків природознавства? (Твердий стан води)

- На що вона схожа  з точки зору математики? (Шестикутник,

   складна геометрична фігура)

- Що ви знаєте про шестикутник? (У нього є 6 кутів, 6 сторін, 6 вершин).

ІІ. Каліграфічна хвилинка.

- Запишіть шість чисел, щоб кожне наступне було на 6 більше від попереднього. (6,12,18,24,30,36)

- Що ви знаєте про число 36?

ІІІ. Математичний диктант.

- Знайдіть різницю чисел 36 і 12.  (24)

- Знайдіть суму чисел 36 і 12.  (48)

- Що необхідно знати, щоб знайти суму?  (Одиниці додаємо до одиниць, а десятки до десятків).

ІV. Усний рахунок.

Гра «Дешифрувальник». (Додаток 1)

90 –35      

76 – 40

76 – 4

28 + 8

39 + 18

43 + 50

43 – 5

     ц

     м

    о

    д

    і

    л

    о

 

    36

    38

    93

    72

    36

   55

    57

    м

    о

    л

    о

    д

    ц

    і

V. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

На дошці написана тема уроку.

- Давайте хором прочитаємо тему уроку.

- Що ви очікуєте від нашого уроку? Над чим будемо працювати?

- Будемо вчитися додавати письмово трицифрові числа.

- А чи потрібно нам вміти додавати такі числа?

 Підготовча робота.

Розминка для мозку ,,Мозкова атака

- Назвіть найменше трицифрове число.  (100)

- Назвіть найбільше трицифрове число.  (999)

- Назвіть попереднє і наступне числа до числа 999.

- Скільки в числі 999 всього одиниць? Всього десятків? Всього сотень?

- А зараз відшукаємо доріжку, щоб продовжити урок далі.

- Зєднати числа в порядку зростання (один учень біля дошки), решта - в зошитах, в порядку спадання).

- Молодці, доріжка підвела до нового на уроці.

- Що   потрібно знати і вміти, щоб працювати з трицифровими числами?                        352                        853

   ( Розряди ) 457 284                              

        853 –розкладіть на суму  розрядних доданків

       800+50+3        

- Скільки всього одиниць в числі 853? (853) , всього  десятків?(85), всього сотень?  (8)   

- Скільки одиниць, десятків, сотень у числах   352,457, 284?                                                                                                             - Перед вами приклади, прокоментуйте:

  +   24             +    47              

        35                   52

        59                   99

    VІ. Вивчення нового матеріалу.

- Розгляньте приклади і поясніть.

 +    325

        413

- Пригадайте, з яких розрядних одиниць починаємо виконувати письмове додавання?

       Первинне закріплення.

Робота з підручником.

№ 607

  1. Перший приклад біля дошки з докладним поясненням.

+722

   134

   856

Решта прикладів самостійно по варіантах.

 

- Якщо вам легко, на полях ставте букву л,

                                               якщо цікаво – ц,

                                                        важко – в.

  1. Оленка і Петрик записали приклади для виконання письмового додавання. (Додаток 2)

 

C:\Users\Admin\Desktop\3 кл Матем\images.jpg            Оленка:                  Петрик:   

C:\Users\Admin\Desktop\3 кл Матем\53171652.jpg                 

              344                          344

                54                          54

- Хто з них записав правильно? Чому?

- Доведіть за методом «Прес». (Додаток 3)

  Метод «Прес»

 Я вважаю, що ….

 ….. тому, що …. .

 Наприклад, …. .

 Таким чином …

 (Отже…)

 

3.Задача№608—усно. (Додаток 4)

 346 650 527              487

412 234 242              168

758 884 769              655

C:\Users\Admin\Desktop\3 кл Матем\images (2).jpgC:\Users\Admin\Desktop\3 кл Матем\images (2).jpgC:\Users\Admin\Desktop\3 кл Матем\images (1).jpgC:\Users\Admin\Desktop\3 кл Матем\Без названия.jpgC:\Users\Admin\Desktop\3 кл Матем\krestyanskoe_fermerskoe_hozyajstvo_terekla_ovci_romanovskoj_porodi_v_bashkortostane_2.jpg                                                         

                                                          

    Дружній відпочинок  

    Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

Зі сніжком ми дружимо

1.Там, де поле, там, де луг,
Ходить завірюха,
Сипле сніг із рукавів 
І морозить вуха.

Приспів:
Ой сніг, сніжок,
Біленький, лапатий, 
Ти звідки до нас 
Прийшов погуляти?

 

   VІІ.  Розвиток математичних знань.

  1. Задача 609 – самостійно (план розвязування для слабших учн.)
  1. 18  :  9  =  2 (м) – тканини потрібно на 1 дит. п.;
  2. 2  +  1  =  3 (м) – тканини потрібно на 1 пальто для дор.;
  3.    3  ∙  6  =  18 (м)

Відповідь: для 6 пальт для дорослих потрібно 18 м тканини.

             Складіть обернену задачу.

  1)18:9=2(м) - тканини на одне дитяче пальто;

  2)2+1=3(м) -на 1 доросле пальто

  3)18:3=6(п.)- можна пошити з 18 м тканини

2.Фронтальна робота над № 667 -  усно. Рівняння

- Як називаються компоненти при додаванні? Відніманні?

- Як знаходити невідомі компоненти?

800 – 320 = 480    280 – 120  =160     40 + 270  = 310

3.   Робота в парах

-Перед вами кульки сніговика

 

1 кулька – 530-х=120                     3 кулька  -     +351    + 534

                                                                 244       353

 

 

2 кулька –    а - 3                                                                      

                    в -?, у 2 р. >                       

                            Р    -  ?

- Чия пара швидше виконає  завдання?

- Молодці, всі виконали завдання.

- А тепер давайте складемо сніговика. В результаті на ґудзиках сніговика ви побачите правильні відповіді виконаних вами завдань.

ОЦІНЮВАННЯ

     І   VІІІ. Підсумок уроку, рефлексія

- Справдились ваші очікування на уроці?

- Що найбільше сподобалось?

- Докладно поясніть обчислення суми:

                    632

                    327

     ІХ. Домашнє завдання. Диференційовано

C:\Users\Admin\Desktop\3 кл Матем\images (2).jpg                 № 613,   № 614. Пояснення.  612- сильнішим учням. 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Люда
    Дуже дякую за чудову розробку!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
3427
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку