Урок з математики для учнів 3 класів на тему: «Переставний закон множення»

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з переставним законом дії множення; закріплювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислюванні навички; систематизувати знання учнів табличних випадків множення і ділення на 8 та 9; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти виховуванню старанності.
Додається презентація

Перегляд файлу

Тема: «Переставний закон множення»
Мета: ознайомити учнів з переставним законом дії множення; закріплювати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислюванні навички; систематизувати знання учнів табличних випадків множення і ділення на 8 та 9; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти виховуванню старанності.

Тип уроку:  комбінований урок.

Обладнання: підручник, відео «Веселі смайлики» мультимедійна
презентація.

Хід уроку

I. Організація класу. (С. 1)

Дзвоник голосно лунає,

Всіх дітей у клас скликає.

Приготуйтесь дружно враз –

Математика у нас.

II. Перевірка домашнього завдання. (С. 2)

1. Задача № 328

  • Про що розповідається в задачі? (Горіхи, які продали.)
  • На скільки дій була задача? (2)
  • Що ви дізнались в першій дії? (Скільки кг було горіхів у двох мішках.)
  • Скільки їх було у двох мішках? (54 кг.)
  • Чи є друга дія відповіддю до задачі? (Так.)
  • Якою дією ми дізнались скільком покупцям продали горіхи? (Дією ділення: 54:6=9)
  • Отже, відповідь до задачі буде 9 покупцям.

2. Вирази № 329.

1. Прочитайте, як ви записали вирази, та зачитайте до них відповіді.


(90-18):9=9

40+9*6=94

81:9:3=3

72:8+45:9=14


ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Математичний диктант. (С.3)

- число 36 зменшити у 9 разів;

- знайти п’яту частину від 40;

- знайти, у скільки разів 8 менше від 48;

- розв’язати рівняння х • 7 = 56;

- ділене 24, дільник 8. Запишіть частку;

- місткість бочки 72 л, а відра – у 8 разів менша. Запишіть місткість відра.

  • Подивіться на екран, та перевірте чи правильно ви порахували. (4, 8, 6, 8, 3, 9.)

2. Гра «Бу»

  • Пограємо з вами у гру. Я називатиму числа, якщо ви почуєте число яке ділиться на 9, то говорите слово «бу», якщо ні – то мовчите.

37, 49, 54,72, 5, 17, 63, 16, 18, 36, 14, 52, 83, 45, 27,  43, 44, 81,19.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

1. Гра «Футбол» (С. 4)

  • Діти, подивіться на екран. Ви бачите Футбольні ворота та м’ячик із числом 42. Ваше завдання: придумати вираз, значенням якого буде це число. Вирази можуть мати дії різного ступеня.

2. Проблемна ситуація.

  • Чи є число 42 значенням такого виразу як 7*2*3?
  • Чи можете ви розв’язати цей вираз?
  • Чому  не  можете?
  • Що  будемо  робити? Треба  шукати  новий  спосіб.

V. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Тому, сьогодні на уроці ми з вами ознайомимось із переставним законом множення, навчимося розв’язувати подібні вирази за допомогою цього закону, щоб у кінці уроку збити фінальний гол, розв’язавши цей вираз (7*2*3).

VI. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота. (С. 5)

  • Що потрібно поміняти, щоб хутчіш порахувати?

26 + 32 + 28 + 14 = (32+28) + (26+14) = 100

56 + 25 + 14 + 5 = (56+14) + (25+5) = 100

  • Яким законом додавання користувалися? (Переставним законом додавання)
  • Як звучить цей закон? (Від перестановки доданків сума не змінюється.)
  • Для чого потрібно знати цей закон? (Щоб швидко і зручно обчислювати.)

2. Пояснення нового матеріалу.

  • Назвіть компоненти дії множення. (І множник, ІІ множник, добуток.)
  • А зараз погляньте на завдання №331 на сторінці 46.

а) Бесіда за завданням 331 (с. 46).

— Що купила мама?

— Скільки яєць купила мама?

— Поясніть розв’язання та зробіть висновки.

На дошці — вираз: 5 * 6 = 6 * 5 = 30

— Що спільного? (Спільні множники і відповідь.)

— Чим відрізняються? (Перший і другий множники міняються місцями.)

б) Ознайомлення з правилом (с. 47).

  • А зараз прочитайте правило на сторінці 47. (Від переставляння множників значення добутку не змінюється.)
  • Чи відповідає це правило виразам на дошці (5 * 6 = 6 * 5 = 30) ?

3. Вирази № 333.

  • Обчисліть, використовуючи за потреби переставний закон множення.

3 * 6 * 2 = 3 * 2 *6 = 36

2 * 4 * 9 = 72

3 * 8 * 3 = 3 * 3 * 8 = 72

2 * 8 * 4 = 2 * 4 * 8 = 64

4 * 9 * 2 = 4 * 2 * 9 = 72

3 * 7 * 2 = 3 * 2 * 7 = 42

4 * 7 * 2 = 4 * 2 * 7 = 56

2 * 6 * 4 = 2 * 4 * 6 = 48


Фізкультхвилинка.

Відео «Веселі смайлики».

4. Робота над задачею №334.

У швейну майстерню завезли тканину в сувоях по 9 м. За день витратили 45 м, і залишилось ще 27 м тканини. Скільки сувоїв тканини завезли у майстерню?

а) Аналіз умови задачі.

  • Про що розповідається в задачі? (Тканину, яку завезли в майстерню.)
  • Про що питається в задачі? (Скільки сувоїв тканини було завезено до майстерні?)
  • Скільки витратили метрів тканини за день? (45 м.)
  • Скільки метрів тканини залишилось? (27 м.)
  • Знаючи скільки витратили і залишилось метрів тканини, що ми можемо дізнатися? (Скільки всього завезли метрів тканини у майстерню.)
  • Якою дією ми це дізнаємось? ( Дією додавання: 45+27=72 м.)
  • Скільки було метрів в одному сувої? (9 м.)
  • Знаючи, скільки метрів тканини завезли та скільки метрів було в одному сувої, чи можемо ми дізнатись скільки сувоїв було завезено до майстерні? (Так.)
  • Якою дією ми це дізнаємось? (72:9=8 с.)

б) Складання короткої умови.

Було — ?, по 9 м

Витратили — 45 м

Залишилось — 27 м

Розв’язання

1) 45 + 27 = 72 (м) — завезли тканини

2) 72 : 9 м = 8 (с.)

Відповідь: завезли 8 сувоїв тканини.

  • Розв’яжіть задачу іншим способом.

 

 

 

2-й спосіб

  • Знаючи, що за день витратили 45 м. тканини та в одному сувої було 9 м тканини, чи можемо ми дізнатись скільки сувоїв тканини витратили за день? (Так. 45:9=5 с.)
  • Знаючи, що після продажі залишилось 27 м. тканини та в одному сувої було 9 м., чи можемо ми дізнатися скільки сувоїв тканини залишилось після продажі? (Так. 27:9=3 с.)
  • Тепер, знаючи що витратили 5 сувоїв тканини та залишилось 3 сувої тканини. Чи можемо ми дізнатись скільки всього сувоїв тканини привезли?(Так. 3+5=8 с.)

1) 45 : 9 = 5 (с) — витратили

2) 27 : 9 = 3 (с.) — залишилось

3) 5 + 3 = 8 (с.)

Відповідь: завезли 8 сувоїв тканини.

VII. Узагальнення й систематизація знань

1. Рівняння 332.

— Усно розв’яжіть рівняння, не виконуючи обчислень.

х * 3 = 3 * 7 (7)

8 * х = 8 * 9 (9)

х * 10 = 10 * 6 (6)

  • Який закон множення використовувався в цих рівняннях? (Переставний закон множення.)

2. «Фінальний гол».

Тож, знаючи переставний закон множення, чи можемо ми розв’язати вираз

7* 2 * 3? (Так. 3 * 2 * 7 = 42)

VІII. Підсумок уроку.

  • Отже, фінальний гол забитий! Ми сьогодні с вами молодці!
  • Що ми сьогодні вивчали на уроці? (Переставний закон множення.)
  • Розкажіть правило переставного закону множення? (Від переставляння множників значення добутку не змінюється.)
  • Для чого нам потрібно знати цей закон? (Для зручності в обчислюванні.)

IX. Оцінювання учнів.

X. Домашнє завдання.

Ст. 47. № 336, № 337.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДВНЗ «Криворізький національний університет»

Криворізький педагогічний інститут

Психолого-педагогічний інститут

Кафедра змісту і методики початкового навчання

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ

В 3 КЛАСІ

НА ТЕМУ «ПЕРЕСТАВНИЙ

ЗАКОН МНОЖЕННЯ»

 

 

Підготувала:

студентка-практикантка

групи ПНА-м-11

Мельничук Аліна Олегівна

 

Методист:

Майбородюк Н. Д.

 

____________________

              (оцінка, підпис)

 

Учитель: Криворізької гімназії

Курій Л.М.

 

____________________

              (оцінка, підпис)

 

 

 

 

 

Кривий Ріг – 2015

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сіней Віталій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
6982
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку