21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок з математики для учнів 3 класів на тему: «Переставний закон множення»

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з переставним законом дії множення; закріплювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислюванні навички; систематизувати знання учнів табличних випадків множення і ділення на 8 та 9; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти виховуванню старанності.
Додається презентація

Перегляд файлу

Тема: «Переставний закон множення»
Мета: ознайомити учнів з переставним законом дії множення; закріплювати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислюванні навички; систематизувати знання учнів табличних випадків множення і ділення на 8 та 9; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти виховуванню старанності.

Тип уроку:  комбінований урок.

Обладнання: підручник, відео «Веселі смайлики» мультимедійна
презентація.

Хід уроку

I. Організація класу. (С. 1)

Дзвоник голосно лунає,

Всіх дітей у клас скликає.

Приготуйтесь дружно враз –

Математика у нас.

II. Перевірка домашнього завдання. (С. 2)

1. Задача № 328

  • Про що розповідається в задачі? (Горіхи, які продали.)
  • На скільки дій була задача? (2)
  • Що ви дізнались в першій дії? (Скільки кг було горіхів у двох мішках.)
  • Скільки їх було у двох мішках? (54 кг.)
  • Чи є друга дія відповіддю до задачі? (Так.)
  • Якою дією ми дізнались скільком покупцям продали горіхи? (Дією ділення: 54:6=9)
  • Отже, відповідь до задачі буде 9 покупцям.

2. Вирази № 329.

1. Прочитайте, як ви записали вирази, та зачитайте до них відповіді.


(90-18):9=9

40+9*6=94

81:9:3=3

72:8+45:9=14


ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Математичний диктант. (С.3)

- число 36 зменшити у 9 разів;

- знайти п’яту частину від 40;

- знайти, у скільки разів 8 менше від 48;

- розв’язати рівняння х • 7 = 56;

- ділене 24, дільник 8. Запишіть частку;

- місткість бочки 72 л, а відра – у 8 разів менша. Запишіть місткість відра.

  • Подивіться на екран, та перевірте чи правильно ви порахували. (4, 8, 6, 8, 3, 9.)

2. Гра «Бу»

  • Пограємо з вами у гру. Я називатиму числа, якщо ви почуєте число яке ділиться на 9, то говорите слово «бу», якщо ні – то мовчите.

37, 49, 54,72, 5, 17, 63, 16, 18, 36, 14, 52, 83, 45, 27,  43, 44, 81,19.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

1. Гра «Футбол» (С. 4)

  • Діти, подивіться на екран. Ви бачите Футбольні ворота та м’ячик із числом 42. Ваше завдання: придумати вираз, значенням якого буде це число. Вирази можуть мати дії різного ступеня.

2. Проблемна ситуація.

  • Чи є число 42 значенням такого виразу як 7*2*3?
  • Чи можете ви розв’язати цей вираз?
  • Чому  не  можете?
  • Що  будемо  робити? Треба  шукати  новий  спосіб.

V. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Тому, сьогодні на уроці ми з вами ознайомимось із переставним законом множення, навчимося розв’язувати подібні вирази за допомогою цього закону, щоб у кінці уроку збити фінальний гол, розв’язавши цей вираз (7*2*3).

VI. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота. (С. 5)

  • Що потрібно поміняти, щоб хутчіш порахувати?

26 + 32 + 28 + 14 = (32+28) + (26+14) = 100

56 + 25 + 14 + 5 = (56+14) + (25+5) = 100

  • Яким законом додавання користувалися? (Переставним законом додавання)
  • Як звучить цей закон? (Від перестановки доданків сума не змінюється.)
  • Для чого потрібно знати цей закон? (Щоб швидко і зручно обчислювати.)

2. Пояснення нового матеріалу.

  • Назвіть компоненти дії множення. (І множник, ІІ множник, добуток.)
  • А зараз погляньте на завдання №331 на сторінці 46.

а) Бесіда за завданням 331 (с. 46).

— Що купила мама?

— Скільки яєць купила мама?

— Поясніть розв’язання та зробіть висновки.

На дошці — вираз: 5 * 6 = 6 * 5 = 30

— Що спільного? (Спільні множники і відповідь.)

— Чим відрізняються? (Перший і другий множники міняються місцями.)

б) Ознайомлення з правилом (с. 47).

  • А зараз прочитайте правило на сторінці 47. (Від переставляння множників значення добутку не змінюється.)
  • Чи відповідає це правило виразам на дошці (5 * 6 = 6 * 5 = 30) ?

3. Вирази № 333.

  • Обчисліть, використовуючи за потреби переставний закон множення.

3 * 6 * 2 = 3 * 2 *6 = 36

2 * 4 * 9 = 72

3 * 8 * 3 = 3 * 3 * 8 = 72

2 * 8 * 4 = 2 * 4 * 8 = 64

4 * 9 * 2 = 4 * 2 * 9 = 72

3 * 7 * 2 = 3 * 2 * 7 = 42

4 * 7 * 2 = 4 * 2 * 7 = 56

2 * 6 * 4 = 2 * 4 * 6 = 48


Фізкультхвилинка.

Відео «Веселі смайлики».

4. Робота над задачею №334.

У швейну майстерню завезли тканину в сувоях по 9 м. За день витратили 45 м, і залишилось ще 27 м тканини. Скільки сувоїв тканини завезли у майстерню?

а) Аналіз умови задачі.

  • Про що розповідається в задачі? (Тканину, яку завезли в майстерню.)
  • Про що питається в задачі? (Скільки сувоїв тканини було завезено до майстерні?)
  • Скільки витратили метрів тканини за день? (45 м.)
  • Скільки метрів тканини залишилось? (27 м.)
  • Знаючи скільки витратили і залишилось метрів тканини, що ми можемо дізнатися? (Скільки всього завезли метрів тканини у майстерню.)
  • Якою дією ми це дізнаємось? ( Дією додавання: 45+27=72 м.)
  • Скільки було метрів в одному сувої? (9 м.)
  • Знаючи, скільки метрів тканини завезли та скільки метрів було в одному сувої, чи можемо ми дізнатись скільки сувоїв було завезено до майстерні? (Так.)
  • Якою дією ми це дізнаємось? (72:9=8 с.)

б) Складання короткої умови.

Було — ?, по 9 м

Витратили — 45 м

Залишилось — 27 м

Розв’язання

1) 45 + 27 = 72 (м) — завезли тканини

2) 72 : 9 м = 8 (с.)

Відповідь: завезли 8 сувоїв тканини.

  • Розв’яжіть задачу іншим способом.

 

 

 

2-й спосіб

  • Знаючи, що за день витратили 45 м. тканини та в одному сувої було 9 м тканини, чи можемо ми дізнатись скільки сувоїв тканини витратили за день? (Так. 45:9=5 с.)
  • Знаючи, що після продажі залишилось 27 м. тканини та в одному сувої було 9 м., чи можемо ми дізнатися скільки сувоїв тканини залишилось після продажі? (Так. 27:9=3 с.)
  • Тепер, знаючи що витратили 5 сувоїв тканини та залишилось 3 сувої тканини. Чи можемо ми дізнатись скільки всього сувоїв тканини привезли?(Так. 3+5=8 с.)

1) 45 : 9 = 5 (с) — витратили

2) 27 : 9 = 3 (с.) — залишилось

3) 5 + 3 = 8 (с.)

Відповідь: завезли 8 сувоїв тканини.

VII. Узагальнення й систематизація знань

1. Рівняння 332.

— Усно розв’яжіть рівняння, не виконуючи обчислень.

х * 3 = 3 * 7 (7)

8 * х = 8 * 9 (9)

х * 10 = 10 * 6 (6)

  • Який закон множення використовувався в цих рівняннях? (Переставний закон множення.)

2. «Фінальний гол».

Тож, знаючи переставний закон множення, чи можемо ми розв’язати вираз

7* 2 * 3? (Так. 3 * 2 * 7 = 42)

VІII. Підсумок уроку.

  • Отже, фінальний гол забитий! Ми сьогодні с вами молодці!
  • Що ми сьогодні вивчали на уроці? (Переставний закон множення.)
  • Розкажіть правило переставного закону множення? (Від переставляння множників значення добутку не змінюється.)
  • Для чого нам потрібно знати цей закон? (Для зручності в обчислюванні.)

IX. Оцінювання учнів.

X. Домашнє завдання.

Ст. 47. № 336, № 337.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДВНЗ «Криворізький національний університет»

Криворізький педагогічний інститут

Психолого-педагогічний інститут

Кафедра змісту і методики початкового навчання

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ

В 3 КЛАСІ

НА ТЕМУ «ПЕРЕСТАВНИЙ

ЗАКОН МНОЖЕННЯ»

 

 

Підготувала:

студентка-практикантка

групи ПНА-м-11

Мельничук Аліна Олегівна

 

Методист:

Майбородюк Н. Д.

 

____________________

              (оцінка, підпис)

 

Учитель: Криворізької гімназії

Курій Л.М.

 

____________________

              (оцінка, підпис)

 

 

 

 

 

Кривий Ріг – 2015

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
3913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку