Урок математики у 3 класі на тему "Ділення та множення багатоцифрових чисел. Розв’язування задач." "Урок"

Про матеріал
Мете уроку закріпити знання з області математики, удосконалювати обчислювальні навички, поглибити знання про українські традиції, розвивати математичні здібності, пізнавальну активність, кмітливість, виховувати цікавість до математики, почуття взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Тема . Ділення та множення багатоцифрових чисел. Розв’язування задач.

Мета.Закріпити знання з області математики, удосконалювати обчислювальні навички, поглибити знання про українські традиції, розвивати математичні здібності, пізнавальну активність, кмітливість, виховувати цікавість до математики, почуття взаємодопомоги.

Обладнання: квіти, стрічки, опорні схеми, таблиці, картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

-Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви,  як і я раді нашим гостям. Давайте з вами привітаємося.

-Всі сідайте тихо, домовляємося не  шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мершій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок розпочинаєм.

Девіз уроку

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – точно,

Рахуємо – вірно,

Пишемо – гарно.

Давайте прочитаємо вислови про математику.

Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.                  

                                                                                             М.Ломоносов.

Математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії.

                                                                                           С.Ковалевська.

На уроці у нас буде працювати довідкове бюро.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці математики ми з вами спробуємо  сплести барвистий вінок український, ось з цих квітів( на дошці ілюстрації з квітами), які пропонують різні завдання на закріплення знань „Мої математичні успіхи”.

Але щоб зірвати квітку і вплести її у віночок, треба виконати завдання, яке  підготувала квітка., удосконалити знання з області математики.

ІІІ. Хвилинка каліграфії

Тому хвилинка каліграфії незвичайна. Записуємо слова на 2/3 клітиночки

Деревій, волошка, барвінок, мак, чорнобривці, ромашка, кульбаба.

ІV. Узагальнення й систематизація знань

Перша квітка – деревій(довідкове бюро) - красива квітка, схожа на квітуче деревце. Де б вона не з'явилась, обов'язково порадує всіх своїм квітом. Діти називають цю квіточку рибкою, бо форма листячка в неї мас форму рибки, різьблена й приємна на дотик. Як символ нескореності, деревій посідає центральне місце у віночку.Біля квіточки вплетем коричневу стрічку – символ землі й родючості.

C:\Users\Суд\Desktop\Без названия.jpg

А завдання квітки задачі – цікавинки.

  1. Математична розминка.
  1. Зозуля за 1 год. Може з'їсти 100 гусенець. Скільки гусениць може зїсти за добу?
  2. Яке число отримаємо якщо цифру 7 візьмемо 5 разів?
  3. У дворі сидить кілька курей. Скільки голів у цих курей, якщо у них 14 лапок? Скільки у цих курей очей?
  4. Двоє хлопчиків грали в шахи 40 хв. Скільки хвилин  грав кожен  з них?
  5. Якщо курка стоїть на одній нозі, то вона має масу 2 кг. Яка маса курки на двох ногах?

 

Друга квітка – чорнобривець. Немає України без білої хати і чорнобривців, які милують око до сивих морозів.
В Україні поширені декоративні чорнобривці. Вважалося, що чорнобривці допомагають позбутися головного болю. Для українців чорнобривці символізують дитинство, рідну матір і батька, рідну оселю.
А як гарно і мелодійно звучить народна пісня про чорнобривці:
Чорнобривців насіяла мати
У моїм світанковім краю,
Та й навчила веснянки співати
Про квітучу надію свою….

 

У найперший віночок дівчатам вплітали чорнобривці, щоб гарними на вроду були, чорнобривими. Вірили в те, що ці квіти допомагають позбутися головного болю. Біля квіточки вплетем голубу стрічку – символ  води, що напуває землю і все живе на ній.

 

C:\Users\Суд\Desktop\Без названия (1).jpg

2. А завдання такі: рівняння і математичний диктант(диференційовано).

(х+67) +38=241

(х+20)*4=160

Математичний диктант:

      1.Льон прокидається з першим промінням сонця о 7 годині ранку і   голубіє на сонці до 5 год. вечора.Скільки годин ця квітка радує нас своєю красою?

  1. Квітка цикорій прокидається раненько о 4 годині ранку, але й засинає теж дуже рано, о 10 годині ранку. Скільки годин можна милуватися квіткою?
  2. Розквітло  40  квітів із них 5/8  фіалки. Скільки розквітло фіалок?
  3. Я задумала число збільшила його  в 14 разів і отримала 56. Чому дорівнює число яке я задумала?
  4. Знайдіть суму чисел 570 і 430.
  5. Збільште 150 в 3 рази.

Взаємоперевірка, помінялися зошитами, відповіді звірте з дошкою.

Запаліть вогник(червону ручку) і перевірте.

Назвіть результати.

Третя квітка  - барвінок - це символ радісної життєвої сили, вічності, провісника весни та емблема викривальних сил, невмирущої пам’яті, незайманості. Барвінок, як й інші ранні квіти, вважали провісником весни. Його блискучо-зелене тверде листя не гине ні влітку від спеки, ні зимою від холоду, морозу і снігу. Він став символом радісної життєвої сили, вічності і був перенесений із лісу в сади біля людських осель. Барвінок тулили до всього, що потребувало вічності, краси, життєстійкості (наприклад, народженій дитині до свічки, щоб життя було дов гим і щасливим, до свічок весільних, щоб любов наречених була нев’янучою, до весільного калача, щоб людські серця до молодят горнулися). А квіти барвінку — яскраво-сині, з жовтою серединкою, надзвичайно скромні, нагадують зірочки на вечірньому небі. Використовували барвінок у лікуванні застудних захворювань, для поліпшення зору; ним хліб святковий прикрашали, виготовляли весільні букетики і до віночка вплітали. Біля квіточки вплетем жовту стрічку – символ  сонця, яке дарує тепло і зігріває все на землі.

C:\Users\Суд\Desktop\images.jpg

 

3. Завдання гра « Хто швидше порівняє», той і вплете у віночок квітку барвінок.

4/5 год            40 хв.

3/5 хв.            16 січ.

3/8 доби         15 год

2/4 століття       50 років

Четверта  квітка  - мак. Мак у народній культурі відіграє роль оберегу, захищає від лиходійства відьом, упирів та інших істот. Особливу силу, як вважалося, мав польовий мак, зерна якого самі висипалися з голівок, - так званий видюк. Якщо таким маком обсипати обійстя, то жоден упир чи злий дух не зможе зайти в нього, поки не збере і не порахує всі зернятка. Щоб охоронити від відьми дійну корову, її обсипали маком, освіченим на Маковія або на Спаса. У Святвечір господарі обходили з різдвяним хлібом, медом і маком двір і густо посипали біля корівника диким маком, "щоб відьми ,його визбируючи, не могли підійти до худоби". Мак захищав також людей і худобу від змій: у переддень річних свят обсівали, обкурювали маком хату, клали його на вікно, щоб змії не заповзали у будинок. На Волині, аби припинити засуху, вкидали у криницю певну кількість зерен свяченого маку. Використовували мак із лікувальною метою, переважно як снодійне, ним присипляли неспокійних маленьких дітей. Мак додавали до ритуальних страв, у тому числі до різдвяних і поминальних, а також він був головною приправою до пісної їжі, наприклад на Івана Купала, на Маковея пекли коржі з маком. Ніжна пелюстка маку несе в собі пам'ять роду. Дівчата, в сім'ї яких був загиблий, з любов'ю і сумом покладали на голову віночки із семи маків, присягаючи цим зберегти і продовжити рід. А взагалі мак у віночку з'явився дуже давно, у XVI — XVII ст. І він є не лише символом туги й печалі, а й дає сон і думку береже. Біля квіточки вплетем червону стрічку – символ  любові.

 

C:\Users\Суд\Desktop\images (1).jpg

4. Завдання від маку обчисли вирази(групова робота) 12408*4, 7234*23, 67809:7, 55545:69

(529+179) * (55545:69)-(128*430-6912):4

Фізкультхвилинка

Ми, маленькі діточки,

Мов чарівні квіточки

Квіточки збираєм

І віночок з них сплітаєм

І українську землю ними заквітчаєм

П’ята  квітка -  ромашка . Ромашку у віночок не вплітали дуже довго, поки не дізнались, що вона не лише красива, а й сильна своїми лікувальними властивостями, дає людям здоров'я, доброту й ніжність. її вплітають у віночок поряд з кетягами калини, яблуні та вишні. Перевивають батіжком хмелю, бо він несе в собі значення розвитку, молодого буяння та любові. Вважають, що хміль — це весільна символіка. Як хміль в'ється, прикрашаючи свої пагони духмяними бурульками, так і хлопець має витись біля нареченої, бути готовим до одруження. Біля квіточки вплетем фіолетову стрічку – символ  мудрості.

 

C:\Users\Суд\Desktop\Без названия (2).jpg

 5. Пропонує завдання

Які числа записані одночасно в прямокутнику та у крузі, але не записані в трикутнику? (Рухатися по діагоналі не можна.)

 

27.10.2014-1-3

Шоста квітка кульбаба - у віночку — символ здоров'я, він лікує багато хвороб, хоча на вигляд дуже скромний. Але кожна квіточка, якою б тендітною вона б не була, потрібна  людям. Біля квіточки  - вплітаємо зелену стрічку – символ землі і пробудження природи.

C:\Users\Суд\Desktop\images (2).jpg

6. Завдання  - задача

Ширина саду 30 м, а довжина у 3 рази більша. площі саду займають фруктові дерева, а решту — ягідні кущі. Яку площу займають ягідні кущі?

Сьома квітка -  волошка . Волошки - це символ святості, чистоти, привітності та чемності, хлоп’ячої краси й добра. Волошки – запашна лікувальна трава із синіми квітами, сильним стійким запахом. Колись селяни розводили їх поблизу своїх осель. Волошки мали широке ритуальне застосування – їх клали за ікони, прикрашали хрести в церквах, святили на Маковія (14 серпня), на Спаса (19 серпня). На Трійцю із волошок плели обрядові вінки. На думку етнографів, сакралізація цієї рослини пов’язана з легендами про знайдення хреста Господнього. На місці, де євреї сховали хрест Спасителя, виросла пахуча й цілюща трава, яку в Україні назвали «волошки». За іншою легендою, рослина одержала назву «від імені святого Василя Великого, який начебто за життя дуже полюбляв квіти й зелень і завжди прикрашав ними свою оселю». Вінки з освячених волошок одягали на голову померлим дівчатам, також ці квіти клали в труну. Волошки інколи були атрибутом весільної обрядовості, ними кропили молодих, із них робили купіль для дітей при хворобах. Також вони символізують святість, чистоту, красу коханої.Біля квітки вплітаємо рожеву стрічку – символ щирості та привітності.

C:\Users\Суд\Desktop\images (3).jpg

7. Геометричний матеріал(робота в парах).

Полічіть, скільки трикутників у фігурі, яка зображена на малюнку:

Мозаїка з трикутників

 

 

 

V.Підсумок уроку. Рефлексія.

Скільки квітів у нашому віночку. І це невипадково, бо 7 квіток вплітали у віночок раніше маленькім дівчаткам.  Та окрім квіток прикрасою віночка є кольорові стрічки.

Які види роботи вам найбільше сподобалися.

VІ. Домашнє завдання. Вдома вас чекають завдання від інших квіточок.

 

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку