Урок. "Тема. Площа прямокутника"

Про матеріал
ВІДКРИТИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ В 3 КЛАСІ Тема: Площа прямокутника. Мета: Вчити знаходити площу прямокутника, ознайомити з формулою її знаходження. Закріпити поняття площі та периметру, вправляти у побудові геометричних фігур, вправляти в розмітці паперу. Розвивати мислення, пам’ять, уважність, графічні навички, фантазію. Виховувати культуру спілкування, самооцінку, інтерес до вивчення геометрії. Формувати естетичний та художній смак.
Перегляд файлу

ВІДКРИТИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ

В 3 КЛАСІ

 

Тема: Площа прямокутника.

Мета: Вчити знаходити площу прямокутника,     ознайомити з формулою її знаходження. Закріпити поняття площі та периметру, вправляти у побудові геометричних фігур, вправляти в розмітці паперу.

Розвивати мислення, память, уважність, графічні навички, фантазію.

Виховувати культуру спілкування, самооцінку, інтерес до вивчення геометрії.

Формувати естетичний та художній смак.

 


                                   Хід уроку.

І. Організація класу.

- Шановні гості! Ми раді Вас вітати у нашому рекламному агентстві. Складається воно із 4 –х відділів: інформаційного, який займається збиранням інформації та її обробкою, розрахунково-фінансового, який виконує потрібні розрахунки та призначає зарплату, художнього, який займається оформленням реклами, та дистриб’юторського, який знаходить замовників та робить рекламу агентству.

 

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

  • Шановні співробітники агентства! Сьогодні Ви отримаєте дуже цікаве завдання, для виконання якого Вам потрібно навчитись  знаходити площу прямокутника та відрізняти її від периметру. Але у Вас багато обчислень, тому треба зробити вправи для мозку та порахувати усно.

 

ІІІ. «Мозкова атака»

-Як називають числа при множенні?

-Як називаються компоненти діє ділення?

-Яка дія відбудеться, якщо в задачі є питання «У скільки разів більше?...»

 

  1. Усний рахунок.

 

а)

 

 

   18:         3                х 50            х 2

 

б)

 

    4            х 20          : 40            х 200  

 

в)

 

     10           х 5              х 3           : 10

 Взаємоперевірка (за відповідями на дошці)

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

  • Тепер Ви готові до виконання завдання, з яким Вас ознайомлять наші дистрибютори.

В країна Геометрія відкрилася школа Піфагора. Нам замовили рекламний щит для цієї школи.

-Діти, а хто ж такий Піфагор? (Великий грецький математик…)

- Як Ви вважаєте, яка інформація  повинна бути на рекламному щиті школи Піфагора? (Геометричні фігури).

- Отже, повторимо все про них.

ГЕОМЕТРИЧНИЙ БЛІЦ:

- Найменша геометрична фігура              (Точка)

- Безкінечна геометрична фігура.             (Лінія)

- Скільки однакових сторін має прямокутник? (Дві пари)

- Що таке периметр?   

- Що таке площа?

(За кожну правильну відповідь дитина отримує один бал)

  • Інформаційний відділ отримав інформацію про те, як знайти площу прямокутника, вони обробляють її та виведуть формулу, яка необхідна нам для оформлення щита, а ми з Вами напишемо графічний диктант.

 

Графічний диктант. (робота інформаційного відділу)

 

  • Накреслити квадрат, периметр якого 8 см, розділити його на два трикутника.
  • Накреслити трикутник, периметр якого 6 см, розділити його на трикутник та чотирикутник.
  • Накреслити прямокутник, периметр якого 12 см, довжина 4 см. Показати його периметр синім кольором, площу – жовтим.

 

Самоперевірка.

  • Чим відрізняється площа від периметру?

 

Виступ інформаційного відділу з виведенням формули площі.

 

Порахуй у а рядках по в квадратів. Це розмір а. Тепер рахуй у в рядках по а квадратів. Це розмір в. Далі рахуй всі разом за допомогою множення:

              S= a x в

(Багаторазове повторення)

Щоб знайти площу прямокутника, треба його довжину помножити на ширину.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ.

- Наш щит має прямокутну форму. Його довжина 80 см, ширина – 60 см. Розрахунковий відділ та інформаційний обчислять площу цього щита та периметр для виготовлення рамки, а всі останні попрацюють у картках.

 

Диференційована робота.

 

  1. Інформаційний та дистриб’юторський відділи.

S= 80 х 60 = 4800 кв.см        Р= (60 +80) х 2 = 280 см.

 

  1. Художній та розрахунково-фінансовий відділи працюють  у картках:

 Побудувати прямокутник довжиною 4 см, шириною 3 см. Розділити його на квадрати зі стороною 1 см. Обчислити площу. Порахувати квадратні сантиметри у поданих фігурах. Записати площу.

 

Фронтальна перевірка.

 

Картки перевіряє вчитель, вартість завдання – 7 б., інші відділи пояснюють своє рішення, вартість – 9 б.

 

  1. Побудувати рекламний щит у зошиті у масштабі 1х10

 

Диференційована робота.

 

Інформаційний розрахунково-фінансовий  відділи.

Обчислити половину площі щита, та як реклама повинна зайняти тільки половину площі, а на решті площі школа Піфагора розмістить свою інформацію. Вартість – 5 б.

Художній та дистрибюторський.

Знайдіть площу прямокутника, який побудували, та його периметр. Вартість – 9 б.

(Перевірка з поясненням)

 

Рекламно-спортивна пауза.

 

Інформаційний відділ.

 

Жили собі три кути А, В, С. Набридло їм бути самотніми і вирішили вони щось побудувати. Як не встануть – нічого не виходить. Нарешті, вийшла така чудова фігура! «Ура!», - закричали вони. І пісенька в них вже готова.

Я нічого не боюсь,

Три кути я маю,

Бо трикутником зовусь,

Різним я буваю.

 

Рівносторонній, рівнобедрений, різносторонній, гострокутний, тупокутний, прямокутний.

(учень показує різні трикутники на плакаті).

 

  • Із наших трикутників можна створити орнамент, капелюшок, сокиру, дорожній знак! Поважайте трикутник!

 


Розрахунковий відділ.

 

Про прямокутник знають всі:

Кути в нього всі прямі!

І є чотири сторони,

А протилежні всі рівні!

Прямокутник не квадрат,

Він не круг, не рому брат,

З прямокутних всіх цеглин

Побудуємо ми дім.

 

  • Фабрика цементно-металевих конструкцій пропонує найкращий матеріал для будівель. Властивості: рівно довгість, рівноширість, міцність, практичність.

Користуйтесь прямокутником!

 

Дистрибюторський відділ.

 

Рекомендуємо квадрат.

Він площу зміряв всю підрід,

Чотири однакові вони.

Дециметр квадратний,

Сантиметр квадратний,

Сам квадрат справедливий,

Щирий і здатний!

Заздріть квадратові:

Тільки він такий правильний,

Рівний, однаковий.

 

Художній відділ.

 

А ми пропонуємо емблему школи Піфагора, яка складається також з геометричних фігур, головне місце серед яких займають, звичайно трикутники. Емблему ми помістимо також на щиті.

 

VІ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.

 

  • Діти, наша спостерігаюча рада вирішила, що всі фігури потрібні й важливі, тому всі їх треба помістити на щит. А так, як у нас чотири види інформації, то зараз всім Вам треба обчислити чверть половини площі, яка дорівнює 2400 см.

 

Запис: 2400: 4 = 600 см

 

  • Отже, свою інформацію кожен відділ розмістить на площі 60 см. Інформаційний відділ заповнить цю площу прямокутниками, довжина 15 см, ширина 10 см.
  • 1) 15 х 10 = 150 (см)
  • 2)600: 150 = 4 (пр..)

 

  • Розрахунковий відділ заповнить цю площу трикутниками, які отримали діленням даних прямокутників на половини.

 

  1. 15 х 10 = 150 (см)
  2. 600: 150 = 4 (пр..)
  3. 4 х 2 = 8 (трик.)

 

- Дистрибюторський відділ заповнить площу квадратами зі стороною 10 см.

 

  1. 10 х 10 = 100 (см)
  2. 600: 100 = 6 (кв.)

 

  • А художній відділ розмістить папір для заповнення його готовою інформацією.

 

(Перевірка з поясненням – 10 б.)

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • Підрахуйте бали, зароблені на уроці. Фінансовий відділ порахує загальну кількість балів по кожному відділу та начислить зарплатню.

 Художній відділ оформлює щит геометричними фігурами.

  • Що сподобалось на уроці?
  • Що було найважче?
  • Як знайти  площу прямокутника?
  • Чим вона відрізняється від периметру?

 

 

VІІІ. Домашнє завдання.(Диференційоване завдання)

  • Інформаційний та розрахунковий відділи складають складену задачу на знаходження площі прямокутника для художнього та дистриб’юторського відділів, а ці відділи розв’яжуть задачу: знайти площу та периметр прямокутника, довжиною 12 см, шириною 8 см.
  • Урок закінчено.
doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
2919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку