ВІДКРИТИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ
В 3 КЛАСІ
Тема: Площа прямокутника.
Мета: Вчити знаходити площу прямокутника, ознайомити з формулою її знаходження. Закріпити поняття площі та периметру, вправляти у побудові геометричних фігур, вправляти в розмітці паперу.
Розвивати мислення, пам’ять, уважність, графічні навички, фантазію.
Виховувати культуру спілкування, самооцінку, інтерес до вивчення геометрії.
Формувати естетичний та художній смак.
Хід уроку.
І. Організація класу.
- Шановні гості! Ми раді Вас вітати у нашому рекламному агентстві. Складається воно із 4 –х відділів: інформаційного, який займається збиранням інформації та її обробкою, розрахунково-фінансового, який виконує потрібні розрахунки та призначає зарплату, художнього, який займається оформленням реклами, та дистриб’юторського, який знаходить замовників та робить рекламу агентству.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
ІІІ. «Мозкова атака»
-Як називають числа при множенні?
-Як називаються компоненти діє ділення?
-Яка дія відбудеться, якщо в задачі є питання «У скільки разів більше?...»
а)
18: 3 х 50 х 2
б)
4 х 20 : 40 х 200
в)
10 х 5 х 3 : 10
Взаємоперевірка (за відповідями на дошці)
ІV. Актуалізація опорних знань.
В країна Геометрія відкрилася школа Піфагора. Нам замовили рекламний щит для цієї школи.
-Діти, а хто ж такий Піфагор? (Великий грецький математик…)
- Як Ви вважаєте, яка інформація повинна бути на рекламному щиті школи Піфагора? (Геометричні фігури).
- Отже, повторимо все про них.
ГЕОМЕТРИЧНИЙ БЛІЦ:
- Найменша геометрична фігура (Точка)
- Безкінечна геометрична фігура. (Лінія)
- Скільки однакових сторін має прямокутник? (Дві пари)
- Що таке периметр?
- Що таке площа?
(За кожну правильну відповідь дитина отримує один бал)
Графічний диктант. (робота інформаційного відділу)
Самоперевірка.
Виступ інформаційного відділу з виведенням формули площі.
Порахуй у а рядках по в квадратів. Це розмір а. Тепер рахуй у в рядках по а квадратів. Це розмір в. Далі рахуй всі разом за допомогою множення:
S= a x в
(Багаторазове повторення)
Щоб знайти площу прямокутника, треба його довжину помножити на ширину.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ.
- Наш щит має прямокутну форму. Його довжина 80 см, ширина – 60 см. Розрахунковий відділ та інформаційний обчислять площу цього щита та периметр для виготовлення рамки, а всі останні попрацюють у картках.
Диференційована робота.
S= 80 х 60 = 4800 кв.см Р= (60 +80) х 2 = 280 см.
Побудувати прямокутник довжиною 4 см, шириною 3 см. Розділити його на квадрати зі стороною 1 см. Обчислити площу. Порахувати квадратні сантиметри у поданих фігурах. Записати площу.
Фронтальна перевірка.
Картки перевіряє вчитель, вартість завдання – 7 б., інші відділи пояснюють своє рішення, вартість – 9 б.
Диференційована робота.
Інформаційний розрахунково-фінансовий відділи.
Обчислити половину площі щита, та як реклама повинна зайняти тільки половину площі, а на решті площі школа Піфагора розмістить свою інформацію. Вартість – 5 б.
Художній та дистриб’юторський.
Знайдіть площу прямокутника, який побудували, та його периметр. Вартість – 9 б.
(Перевірка з поясненням)
Рекламно-спортивна пауза.
Інформаційний відділ.
Жили собі три кути А, В, С. Набридло їм бути самотніми і вирішили вони щось побудувати. Як не встануть – нічого не виходить. Нарешті, вийшла така чудова фігура! «Ура!», - закричали вони. І пісенька в них вже готова.
Я нічого не боюсь,
Три кути я маю,
Бо трикутником зовусь,
Різним я буваю.
Рівносторонній, рівнобедрений, різносторонній, гострокутний, тупокутний, прямокутний.
(учень показує різні трикутники на плакаті).
Розрахунковий відділ.
Про прямокутник знають всі:
Кути в нього всі прямі!
І є чотири сторони,
А протилежні всі рівні!
Прямокутник не квадрат,
Він не круг, не рому брат,
З прямокутних всіх цеглин
Побудуємо ми дім.
Користуйтесь прямокутником!
Дистриб’юторський відділ.
Рекомендуємо квадрат.
Він площу зміряв всю підрід,
Чотири однакові вони.
Дециметр квадратний,
Сантиметр квадратний,
Сам квадрат справедливий,
Щирий і здатний!
Заздріть квадратові:
Тільки він такий правильний,
Рівний, однаковий.
Художній відділ.
А ми пропонуємо емблему школи Піфагора, яка складається також з геометричних фігур, головне місце серед яких займають, звичайно трикутники. Емблему ми помістимо також на щиті.
VІ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.
Запис: 2400: 4 = 600 см
- Дистриб’юторський відділ заповнить площу квадратами зі стороною 10 см.
(Перевірка з поясненням – 10 б.)
VІІ. Підсумок уроку.
Художній відділ оформлює щит геометричними фігурами.
VІІІ. Домашнє завдання.(Диференційоване завдання)