Розробка уроку математики у 3 класі на тему : "Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000." допоможе вчителеві закріпити знання письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння роз'язувати рівняння, складати задачі за поданим виразом; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати культуру математичного запису.
Урок
математики
у 3 класі
на тему :
«Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв'язування рівнянь. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням.»
Підготувала:
Вчитель початкових класів
Негровецького НВК І – ІІІ ст. ім. В. Росохи
Стець Л. В.
Тема. Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв'язування рівнянь. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням.
Мета: закріпити знання письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння роз’язувати рівняння, складати задачі за поданим виразом; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати культуру математичного запису.
Обладнання: картки для усного рахунку, роздатковий матеріал, картки з індивідуальними завданнями, таблиці задач, картинки героїв казки «Колобок».
Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель: Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Гостей, що до нас завітали, привітайте,
Всім присутнім здоров’я й добра побажайте.
Учні: Добрий день, вам люди добрі!
Радо всі ми вас вітаємо,
Здоров`я й добра вам бажаємо!
II. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
Шановні друзі! Сьогодні на уроці ми закріпимо наші знання по темі:
„ Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв'язування рівнянь. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням.”, що вимагає від нас уваги, міркування, наполегливості. Але ми не просто на уроці будемо розв’язувати приклади, рівняння і задачі. Зараз ми маємо цікаву нагоду змінити кінцівку улюбленої казки. Якої? Здогадайтесь самі. (на дошці висять зображення казкових героїв: Ведмідь, Зайчик, Білочка, Лисичка, Вовк, Мишка, Дід і Баба. Під кожним героєм записані числа.)
Ведмідь |
36 |
Вовк |
554 |
Зайчик |
81 |
Білочка |
6 |
Лисичка |
99 |
Мишка |
5 |
|
|
Дід |
286 |
|
|
Баба |
735 |
III. Розвиток математичних знань
1. Усні обчислення:
Вчитель:
Подивіться на числа, записані поруч з нашими героями. Назвіть, які тварини зайві.
(Білочка, Мишка, бо поруч з ними записані одноцифрові числа) Кого серед героїв не вистачає? (Колобка)
(Вивішую малюнки до казки «Колобок».)
- Діти, пам’ятаєте, як закінчилася казка?
Її персонажі будуть нам давати завдання. Якщо ми все зробимо вірно, можливо,
Лисичка і не зможе проковтнути Колобка. Отже, завдання дідуся і бабусі.
2.Усне розв’язування задачі:
1. Кіт на прізвисько Матроскін
Сир на ринку продавав.
30 гривень та ще 40
Наш господар вторгував.
От задача вам проста:
Скільки гривень у кота? (70)
2. Курка зерна рахувала:
27 уже склювала,
Треба 30 ще склювати.
Як усі порахувати? (57)
3. Груші любить бегемотик
Бач, який товстий животик?!
Вранці з’їв він 14,
На обід іще 15,
А йому все мало! Сміх!
Порахуйте, скільки всіх? (29)
4. Мамі зайчик Куцохвіст
У пакетах моркву ніс:
У першому – 17,
У другому – аж 20.
Скільки усього морквин
Ніс для мами добрий син?(37)
5. Купили груш гіпопотаму
Аж 48 кілограмів,
А яблук менш на 26.
Скільки яблук кілограмів
Наш гіпопотамчик з’їсть? (22)
3. Хвилинка каліграфії із завданням.
Завдання дає Зайчик. Які числа мають бути в кружечках?
1+9 +100 +1 +100 +10
(учні в зошитах записують каліграфічно числа, які мають бути записані в кружечках. Завдання учні виконують самостійно. Фронтальна перевірка завдання. Індивідуально перевіряю роботу учнів, які працювали з картками.)
IV. Контроль, корекція та закріплення знань
Завдання Ведмедика: роз’язати приклади № 486 с.78. Розв’язання задачі за виразами.
417 736 889 854
235 126 267 268
652 862 622 586
(Учні по одному виходять до дошки і поясняють розв’язання ).
2. Фізкультхвилинка: У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
3.Пояснення вчителя:
- Зараз я повідомлю Колобкове завдання. Котився він по лісу і рахував квіти...
а) Задача: На одній галявині росло 23 квітки, на другій – 38 квіток. Скільки всього квіточок було на обох галявинах?
Яку дію треба виконати, щоб відповісти на запитання задачі?
б) Пояснення розв’язування
23 + 38
20 3 30 8
20 + 30 = 50 3 + 8 = 11 50 + 11 = 61
Вчитель: Скільки квітів на обох галявинах?
Учні:
- На обох галявинах 61 квітка.
4. Розв’язання рівнянь.
Розв’язання рівнянь.
- Але Колобок дав нам ще завдання розв’язати рівняння. Доведемо йому, що ми зрозуміли, як їх розв’язувати.
( Учні по одному виходять до дошки і поясняють розв’язання рівняннь за № 488 с. 78 )
674 – у = 126 х + 437 =742 z - 284 =272
у = 674 – 126 х =742-437 z = 272+284
у = 548 х =305 z = 556
674-548=126 305+437=742 556-284=272
4. Самостійна робота, наприкінці якої фронтальна перевірка прикладів.
І варіант ІІ варіант
709-269=440 187+25=212
470+235=705 800-439=361
5. Фізкультхвилинка.
Добре те, що сонце сяє!
Добре те, що вітер віє!
Добре те, що цей ось ліс
Разом з нами ріс і ріс!
Добре те , що в нашій річці
Синя, не брудна вода.
І мене матуся рідна
Після школи зустрічає.
Добре гратися надворі,
Добре вчитися у школі,
Добре плавати в ставку,
Добре те, що я живу!
5. Завдання Вовка.
а) Творча робота. Розв’язування задачі № 487 с.78.
Складання задач.
1).У їдальні було 600 кг картоплі. Першого дня використали 200 кг , а другого – 350 кг. Скільки кілограмів картоплі залишилося в їдальні?
600 - (200+350)=50(кг)
2). У їдальні було 600 кг картоплі. 200 кг використали для приготування їжі, а завезли ще 350 кг. Скільки кілограмів картоплі стало у їдальні?
(600-200)+350=750 (кг)
3). У їдальні було 600 кг картоплі. 350 кг використали для обідів. А завезли ще 200 кг. Скільки кілограмів картоплі стало у їдальні?
(600-350)+200=450 (кг)
6. Виконання практичного завдання:
Кого останнього зустрів у казці Колобок? Хитра Лисиця дає нам практичне завдання, Якщо ми з ним впораємося, їй не вдасться з’їсти Колобка. Накресліть у зошитах за зразком трикутник АВС. Знайдіть його периметр.
P= 3+3+4=10 (см)
З цим завданням ви впоралися і Лисичці не вдасться з’їсти Колобка.
V. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
1. Оцінювання учнів.
2. Домашнє завдання: Завдання № 493, задача № 494, с. 79.