Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 7.
Мета: формувати вміння розв'язувати розширену задачу на зведення до одиниці; вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення, виховувати любов до математики.
Математика
3 клас |
Дата |
Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 7.
Мета: формувати вміння розв’язувати розширену задачу на зведення до одиниці; вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення, виховувати любов до математики.
Обладнання: предметні малюнки, фігури з прикладами для усних обчислень, плакат острова, човники з завданням.
Хід уроку.
Ось дзвінок дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розв’язувати розширену задачу на зведення до одиниці, розв’язувати приклади, повторимо таблицю ділення на 7.
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь.
Ми відправимось з вами в подорож на човнах. Човни у нас вітрильні. І щоб вітрила розправилась і в них подув вітер, треба пригадати табличку ділення на 7.
№282 ( Учні обчислюють усно завдання, написане на вітрилах човнів)
Але на який острів ми пристанемо, ми дізнаємося, коли з виразів та їх числових значень складемо правильні рівності. І встановимо за допомогою букв ключове слово – назву острова.
№ 283. (Розв’язання прикладів з коментуванням).
( 49 – Е; 56 – Р; 44 – У; 27 – Д; 60 – И; 14 - Т )
7 × 7 + 7 = 56 (2 + 5) × 7 = 49 8 : 4 × 7 = 14
63 – 21 × 7 = 60 48 – 8 : 2 = 44 3 × 3 × 3 =27
Отже ми прибули на острів Ерудит. Жителі цього острова дуже люблять вирощувати квіти. А скільки і які квіти вирощують, ми дізнаємося, прочитавши завдання № 284 (ст. 246).
Розв’язання
а) 25+30=55; б) 75-30=45 в) 30-25=5
Перше завдання острів’ян ми виконали.
Тож вони приготували нам ще одне випробування.
Робота над задачею № 285.
Схема
Продали 7 = 42 грн.
Продали 5 = ?
Розв’язання.
В.: 72 грн. одержали за книжки.
Острів’яни нас втомили.
Тож ми трішки відпочинем.
Фізкультхвилинка.
Раз, два – дерева,
Три, чотири – вийшли звірі,
П’ять, шість – пада лист,
Сім, вісім – птахи в лісі,
Дев’ять, десять – це снички
Підвели червоні личка.
Ми як море пошуміли
І за парти тихо сіли.
Жителі острова люблять не тільки вирощувати квіти, розв’язувати приклади, задачі, вони ще й гарні спортсмениі нам приготували задачу про спортсменів.
Робота над задачею № 286.
Схема
Футболісти – 24 На скільки › прибуло Ф. ніж
Волейболісти – у 3 рази ‹ ніж Ф.
Розв’язання.
В.: на 16 футболістів прибуло більше.
№ 287 усно (завдання на пальмочках).
а) Наша подорож закінчується, тож давайте пригадаємо і продовжимо речення : ”Сьогодні на уроці ми вчилися: …”
б) Оцінювання.
Острів’яни нас без завдань не відпускали.
І домашнє завдання нам задавали.
№ 288, № 289.