Урок математики у 3 класі "Вивчені випадки множення і ділення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове"

Про матеріал
Закріплення навичок усного ділення і множення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове.
Перегляд файлу

                        Урок  математики   у  3  класі

Тема  уроку.      Вивчені  випадки  ділення  і  множення  двоцифрового  і

                           трицифрового  числа  на  одноцифрове. Рівняння, в  яких

                           один  із  компонентів  є  числовим  виразом. Розв’язування 

                           задач  вивчених  типів.

 

Мета  уроку.        Навчальна:  закріплювати  навички  усного  множення

                          і  ділення  двоцифрового  і  трицифрового  числа  на  одно-

                          цифрове ; застосовувати  цей  вид  множення  і  ділення

                          під  час  розв’язування  задач  та  прикладів.

                                Розвивальна: розвивати  логічне  мислення, обчислюваль-     

                          ні   навички , формувати  пізнавальну  активність, самостій-

                         ність  та  розширювати  знання  про  космос.

                                 Виховна:  прищеплювати  інтерес  до  точних  наук ,

                          бажання  до  співробітництва  та  взаємодопомоги.

 

Дидактичне  забезпечення  уроку :      картки  для  диференційованої  роботи 

                            та  усного  рахунку;    грамзапис  пісні  О. Фельцмана 

                            « Я  вірю, друзі » ; портрети  Ю. О. Гагаріна,  Л. Каденюка,

                            ілюстрації ,  схема  задачі. 

 

 

 

 

Хід  уроку

 

І .  Організація  учнів  до  уроку.

      Доброго  ранку !  Моїм  дітям  чудовим

      Щиро  бажаю  міцного  здоров’я.

      В  праці  навчальній  уваги, натхнення,

      Нове  й  цікаве  відкривати  щоденно !

ІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.

  1. Каліграфічна  хвилинка.

-         Діти, покладіть  правильно  зошити, і  напишемо  каліграфічну  хвилинку.

-         Хто  може  прочитати  це  число ?

1961  рік.  Саме  тоді, 12  квітня  1961  року, перший  землянин  відкрив  шлях  у  космос.

-         А  хто  може  назвати  прізвище, ім’я  та  по-батькові  першого  космонавта ?

-         Діти,  весь  час  людей  манить  до  себе  космос. Цікавлять  таємниці  світил, планет, сузір’їв, метеоритів, космічні  польоти. Все  це  таке  загадкове…

  І  декому  з  вас  теж  хотілося , а  можливо, і  хочеться  полинути  в  космос.

  Тож  давайте  на  сьогоднішньому  уроці  й  вирушимо  в  уявну  подорож  космічним  простором, а  що  як  комусь  із  вас  посміхнеться  щастя  відкрити  свою  зірочку  на  небосхилі. А  щоб  досягти  цієї  мети, треба   

  1.  Повідомлення  теми  уроку. 

-         Ми  на   уроці  будемо  закріплювати  вміння  розв’язувати  приклади  і  задачі  на   вивчені  випадки  множення  і  ділення  двоцифрового  і  трицифрового  числа  на  одноцифрове.

 

ІІІ.  Актуалізація  опорних  знань.

  1. Девізом нашого уроку буде:

Міркуємо  -  швидко,

Відповідаємо  -  точно,

Обчислюємо  -  правильно,

Пишемо  -  гарно.

  1. Інтерактивна  вправа  «Очікування»

-         Чого ви  очікуєте  від  уроку?

-         Я  очікую, що …..

-         На  уроці  мене  чекає ….

-         Цей  урок  навчить  мене ….

-         Я теж хочу  висловити  свої  очікування:

-         Ви  будете  активно  працювати;

-         Доведете, що  маєте  міцні  знання;

-         Точно та гарно  будете  висловлювати  свої  думки;

-         Злагоджено будете працювати  в  групах  та  парах;

-         Зумієте всіх переконати, що  знаєте  і  любите  математику.

 

-         Щоб  ми  змогли  полинути  у  космос, нам  потрібно  виконати завдання на парашутах.

3. Диференційовані  завдання.

-         1 – група  ( діти  з  вищим  рівнем  розвитку ) – сині  парашути.

-         Розв’язати  задачу  з  поясненням, скласти  вираз.

   Перший  літак  пролетів  810  км , другий  -  у  9  разів  менше, а

третій – стільки, скільки  перший  і  другий  разом.  Скільки  кілометрів  пролетів  третій  літак ?

-         2 – група  ( діти  з  середнім  рівнем  розвитку ) – зелені  парашути.

-         Розв’язати  задачу  з  поясненням.

   Інопланетяни  вперше  передали  землянам  у  дарунок  40  комплек-

тів  космічного  одягу, вдруге – у  7  разів  більше. Скільки  комплектів  одягу  одержали  земляни ?

-         3 – група  ( діти  з  низьким  рівнем  розвитку ) – червоні  парашути.

-         Розв’язати  задачу .

-            Космічний  корабель  пролетів  72  км  за  8  секунд.  Скільки  кілометрів  пролетів  літак  за  1  секунду ?

4. Підсумок  перевірки  знань.

( На  магнітну  дошку  прикріпити  зірочки, утворивши  знак  зодіаку 

Діва ).

-         Це  час  народження  нашого  колективу.

-         Діти, цей  знак  нам  показує  напрямок  польоту.

Отже, діти, приготувалися  в  політ. Сідайте  зручно.

 

Заправлені  в  планшети космічні  наші  карти.

І  штурман  уточнює  останній  вже  маршрут.

Давайте ж , діти , задумаємось  перед  стартом,

У  нас  ще  є  в  запасі  декілька  секунд.

 

          

     Ці  декілька  секунд  ми  і  використаємо  для  повідомлення  нашого 

Зореліка.

-         Ви  знаєте, що  в  космосі  побувало  354  осіб.

-         Яка  планета  найхолодніша ?  (Плутон. Температура  сягає -235:С )

-         А  яка  найгарячіша ? (Венера. Температура  сягає + 462:С) .

ІV.  Узагальнення  і  систематизація  знань  учнів.

  1.  Математичний  диктант.

-         Суму  чисел  7  і  1  помножити  на  1.

-         Різницю  чисел  20  і  1  поділити  на  1.

-         Перший  множник  -  0 , другий  множник – частка  чисел  7  і  1. Запишіть  добуток.

-         Ділене – добуток  чисел  0  і  8 , дільник – 1. Запишіть  частку.

-         Добуток  чисел  1  і  9  збільшити  на  добуток  0  і  3.

-         На  Місяці  предмети  стають  у  6  разів  легшими, ніж  на  Землі. Спортсмен  на  Землі  підняв  штангу  масою  120  кг.  Яку  штангу  він  міг  підняти  на  Місяці ?

  1.  Розвиток   математичних  знань .

а)  Робота  з  коментуванням  ( усно ).

     - Завдання  № 800 , с.124.

66 : 6 = 11                          114 : 6 = 19                ( 54 + 18 ) : 6 = 12

98 : 7 = 13                         135 : 9 = 15                12 : 2 + 137 = 143

84 : 7 = 12                        60 : 3 : 4 = 5                48 : 3 + 225 = 241

144 : 8 = 18                     ( 70 + 28 ) : 7 = 14       730 – 72 : 4 = 712

       б ) Розв’язування  рівнянь.    № 801 , с. 124.

-         Перший  стовпчик  рівнянь  розв’язати  самостійно.

5 * у = 80                      z * 2 = 48

у = 80 : 5                      z = 48 : 2

у = 16                           z = 24

5 * 16 = 80                   24 * 2 = 48

-            Як  знайти  невідомий  множник ? доданок ? зменшуване ? від’ємник ?

-         Назвіть  компоненти  рівняння.

-         Яким  числом  виражене  зменшуване ? (300), від’ємник ? (х ), різниця ?   ( 299 + 1 ). Різниця  виражена  числовим  виразом  299 + 1.

Для  того, щоб  звести  дане  рівняння  до  звичайного, потрібно  виконати  обчислення, якщо  це  можливо.  У  нашому  випадку  це  можливо,  299 + 1  =  300.  Рівняння  матиме  вигляд  300 – х = 300

Який  компонент  невідомий ? ( Від’ємник ).  Як  знайти  невідомий  від’ємник ?  Аналогічно  розв’язати  наступне  рівняння.

х – 545 = 600 – 375

х – 545 = 225

х = 225 + 545

х = 770

770 – 545 = 600 – 375

 

  1. Знаходження  периметра.

-         Діти, а  що  це  за  явище, коли  говорять : « Упала  зірка » ?

( Це  падає  метеорит ).

-         Що  таке  метеорит ?

( Це  космічне  тіло ).

Трапляється, що  метеорити  падають  на  Землю, а  частіше  вони  розпиляються  під  час  падіння  і  до  Землі  не  долітають.

-         Діти ! Інопланетяни  нам  повідомляють, що  поблизу  пролітає  метеорит. Щоб  не  сталося  зіткнення  з  нашим  кораблем, нам  слід  виконати  наступне  завдання.

            63 : 9 =

              + 23 =

                : 6 =

  • 9 =

              - 25 =

У  1920 році  впав  на  Землю  найбільший  метеорит. Уявімо, щоб  зберегти  його  для  вчених, довелося  зробити  паркан  прямокутної  форми  за  розміром  цього  космічного  тіла. Давайте  знайдемо  периметр  прямокутника. 

           а = 2 м 70 см         ( 2 м 70 см = 270 см )

           в = 2 м 40 см         ( 2 м 40 см = 240 см )

                 Запис  у  зошитах :

       Р = ( 270 + 240 ) * 2

       Р = 510 * 2

       Р = 1020 см

  1.  Розв’язування  задач.

-         Кого  ви  бачите  на  портреті ?

        Першим  космонавтом  незалежної  України    став  Леонід  Каденюк. 19  листопада  1997  року  серед  чотирьох  американських  астронавтів  і  японського  науковця  був  космонавт – дослідник , у  якого  на  правому  рукаві  скафандра  яснів  синьо – жовтий  прапор. Леонід  Каденюк  повернувся  з  космічної  мандрівки. Він  бачив  пишноту  чорної  ночі , чарівність  і  розмай  барв  нашої  планети, дивовижні  картини, що  відкривалися  з  орбіти. Зі  свого  невеликого  космічного  корабля  він  бачив  велетенську  планету  під  назвою  Земля.

     Я  бачу , що  до  нас  наближається  комета. Щоб  вона  своїм  хвостом  нас  не  зачепила,  поспішайте  виконати  наступне  завдання.

-                                -  720 скафандрів,  що  в 9 разів  >

-                                -  ? скафандрів

-                                - ? скафандрів, у  4  рази  більше.

V. Рефлексія. Оберіть  відповідну  цеглинку.

Зелена  цеглинка  -  на  уроці  мені  дуже  сподобалось.

Жовта  цеглинка  -  на  уроці  мені  сподобалось.

Червона  цеглинка  -  на  уроці  мені  не  сподобалось.

VI .  Підсумок    уроку .

            Наша  уявна  подорож  наближається  до  кінця .  Ви  добре                  працювали    сьогодні. Отже, заслужили  відпочинок. Закрийте  на  хвильку  очі. ( Запалюються  зірочки  на  зоряному  небі ).

-         А  тепер  відкрийте  очі.

-         Бачите, діти, кожен  із  вас  відкрив  свою  зірочку. Зорі  вам  говорять:  « До  побачення!»

V I.  Завдання  додому.

     Друзі – інопланетяни  задоволені  вашою  роботою  і  дарують  кожному  знак  зодіаку  та  особисте  домашнє  завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 січня
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку