ПІБ учителя Микитюк Галина Михайлівна
Клас: 6
Тема розділу: «Відношення і пропорції»
Тема уроку: «Відсоткові розрахунки. Розв’язування задач фінансового змісту».
Мета уроку: формувати вміння і навички розв’язувати задачі фінансового змісту, вміння логічно викладати думку; розширювати кругозір, розвивати інтерес до математики шляхом встановлення міжпредметних зв’язків, культуру розумової праці; спонукати до колективної та індивідуальної роботи через впровадження стем-освіти.
виховувати старанність, наполегливість, активність; розвивати критичне мислення, самостійність, інтерес до математичних знань, вміння спілкуватися, дотримуватися правил роботи в групі.
Цілі уроку:
Навчальні: вчити в процесі реальної ситуації використовувати визначення таких понять: «відсоток», «пропорція», «відсоткові розрахунки», «задача фінансового змісту».
Розвивальні: уміти обробляти інформацію і виокремлювати її за компонентами; презентувати інформацію; рефлексія діяльності, контроль і оцінка процесу і результатів діяльності.
Виховні: уміння слухати і вступати в діалог, брати участь в обговоренні проблем, інтегруватися в групи і будувати продуктивну взаємодію, формування комунікативної компетенції; виховання відповідальності.
Тип уроку: урок-проєкт.
Обладнання: дошка, мультимедійна презентація, ноутбук, картки із завданнями, гаджети, роздатковий матеріал, плакат-епіграф «Знати математику – це вміння її застосовувати», ватмани, фломастери, підручник .
Формування ключових компетентностей учнів на уроці:
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
Форма організації навчальної діяльності |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Організаційно-психологічний |
1 хв |
Психологічне налаштування на успішну і плідну працю |
Вступне слово Вправа «Мікрофон» |
Демонстрація Гра |
Фронтальна |
Вступне слово вчителя. Дається настанова на успішну роботу. Організація гри |
Слухають і налаштовуються на активну працю. Дають відповідь на питання: «Що означає знати математику?» |
Повідомлення теми і мети уроку |
2 хв |
Ознайомитися з темою уроку, визначити мету і цілі уроку. |
Тема і завдання уроку |
Демонстрація Бесіда |
Фронтальна |
Повідомляє тему уроку, разом з учнями визначають завдання |
Слухають матеріал, вступають в діалог, записують в зошити. |
Актуалізація навчальної діяльності |
4 хв |
З’ясувати значення термінів, пов’язаних з темою уроку Уміння працювати із стовпчастою діаграмою |
Фронтальна робота, усні вправи, виконання завдань на картках Робота за діаграмою «Кількість безробітних в Україні у 2014-2021 рр.» |
Бесіда.
|
Фронтальна Робота в парах
|
Організовує діяльність. Проводить бесіду з учнями. підводить підсумки. |
Відповідають на запитання Аналізують діаграму Виконують завдання на картках. |
Учительська презентація
|
3 хв |
Провести роботу над закріпленням поняття «задача фінансового змісту», ознайомити з етапами роботи над проєктом. |
Пояснення виконання проєкту, створення груп «теоретиків» і «практиків» |
Демонстрація Розповідь з елементами бесіди Бесіда |
Фронтальна |
Інструктує учнів, демонструє приклади на слайдах, подає ідеї щодо створення груп «теоретиків» і «практиків». |
Слухають матеріал, записують основні поняття в зошити, відповідають на запитання. |
Реалізація проєкту |
22 хв |
Вчити учнів самостійно здобувати знання, набувати навичок роботи в групах, вміння передавати знання іншим. |
Задачі фінансового змісту |
Спостереження |
Групова |
Коментує, направляє роботу учнів, надає допомогу кожній групі при потребі. |
Читають матеріал, обговорюють в малих групах, об’єднуються в більші групи. Виконують завдання проєкту, пояснюють, вчаться формулювати особисту думку і позицію, вчаться підтримувати здоровий дух суперництва для підтримки мотивації навчальної діяльності. |
Учнівська презентація |
6 хв |
З’ясувати, як учні вміють опрацьовувати інформацію та презентувати результати своєї роботи |
«Теоретики»: визначення поняття «задача фінансового змісту»; основні види задач з фінансовим змістом. «Практики»: презентація розв’язування задач |
Розповідь Демонстрація |
Групова |
Організовує діяльність. |
Виступи спікерів. Виступи учасників груп з метою додаткових пояснень та доповнень. |
Підсумки проєкту |
3 хв |
Оцінити знання учнів з вивченої теми, ефективність та результативність роботи в групах |
Оцінювання учнів. Самооцінювання |
Бесіда
|
Фронтальна |
Робить необхідні коментарі. |
Висловлюють враження від роботи над міні-проєктом, вчаться аналізувати, відстоювати свою позицію. |
Домашнє завдання |
1 хв |
Мотивувати виконання домашнього завдання |
Довідатись про кількість безробітних у селі та взнати, який відсоток працездатного населення вони займають. Як можна вирішити проблему безробіття у селі, у державі? |
Робота в групах
|
Групова |
Пояснює завдання |
Записують завдання додому. |
Підсумок уроку |
3 хв |
Підсумувати матеріал про задачі фінансового змісту; арґументувати і відстоювати власну позицію |
Заключне слово Вправа «Рюкзак»
|
Демонстрація Гра |
Фронтальна |
Заключне слово вчителя. Організація гри. Разом з учнями формулює основні тези опрацьованого матеріалу. |
Аналізують вивчений матеріал, відповідають на питання, беруть участь у грі. |
1