Урок математики в 1 класі "Числа 11-20 Узагальнення і систематизація знань учнів"

Про матеріал
За сюжетом української народної казки "Колобок" учні разом з головним героєм виконують математичні завдання, запропоновані іншими героями казки: узагальнюють і систематизують знання і вміння з теми, розвиваючи творче мислення, увагу, пам`ять, виховуючи любов до математики, уміння працювати у парі, дружні стосунки між однокласниками, бажання допомагати герою української народної казки .
Перегляд файлу

ТЕМА: Числа 11-20 Узагальнення і систематизація знань учнів                                                    Мета: узагальнити і систематизувати знання і вміння з теми. Розвивати творче мислення, увагу, пам`ять школярів. Виховувати любов до математики, уміння працювати у парі, бажання допомагати герою української народної казки, дружні стосунки між однокласниками.

Очікувані результати:учень відтворює послідовність чисел у межах 20; читає, записує,  утворює числа; порівнює числа; виконує додавання та віднімання на основі нумерації чисел; розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання; володіє навичками додавання і віднімання в межах 20; коментує виконання обчислень; встановлює взаємозв’язок між діями додавання і віднімання;  розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій; вимірює та порівнює відрізки заданої довжини

Обладнання: хатка, герої казки «Колобок, квіточки з цифрами, картки з буквами, прикладами, математичні планшети, LEGO, килимки, магнітна цифра 0, печива-колобки, кошик, запис «Пісні Колобка»

                                                    ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

Сьогодні до класу завітали гості. Поверніться до гостей, посміхніться і привітайтеся.


Ми вам раді, любі гості,

І вітаєм щиро Вас.

Та запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас!


Класна робота

ІІ. Мотивація навчальної діяльності


Наш урок незвичним буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі і малі,

Тобто й наші школярі.


А чи хочете ви довідатись, яка казка завітала сьогодні до нас на урок? Тоді виконайте завдання з другом:                                                                                                                 - розташуйте квіточки з цифрами  в порядку зростання і ОТРИМАЙТЕ БУКВИ.    

11

12

14

15

18

19

20

- Викладіть букви, щоб утворити назву казки  Коло   бок.

- О’бєднайте слова вашої групи і прочитайте назву казки, яка завітала до нас на урок

ІІІ. Повідомлення теми урока                                                                                                                           Молодці, виконали завдання, тож вирушаємо у казку, під час якої ми будемо виконувати різноманітні завдання, щоб повторювати вивчене про числа 11-20 

ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів                                                      

Розповім вам, дітлахи,

Давню казку, ось яку…

Не в болоті, ні в ліску,

Край села стояла хата.

Там жили дідусь, та баба.

Якось спекла баба увечері Колобка і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Непосидючий, допитливий. Лежить Колобок на вікні, заснути не може, і вирішив він порахувати.

1. Усний рахунок.

  1. Від 11 до 20, від 20 до 11.
  2. Назвати сусідів числа 13, 16, 17.

        Рахував, рахував  Колобок і не помітив, як настав ранок, і сонечко засяяло на небі. Він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Але не сам, а з своєю улюбленим другом.

- Хочете дізнатися, хто його друг?

2. Гра  з LEGO та килимком «Впізнай цифру» (рухаючи цеглинки за командою вчителя, діти викладають цифру 0)

3. Каліграфічна хвилинка Пропишемо його улюблену цифру 0.

  • Як ви гадаєте, чому  саме вона так подобається Колобку?

- Які знаєте числа, у запису яких пишемо 0?

Колобок біжить і біжить. Аж ось назустріч йому Зайчик.

Зайчик. Ой, а хто ти такий?

  •                Я Колобок!

Зайчик.  Я тебе мабуть з’їм,

 але якщо розв`яжеш ти мої завдання,

Я тебе без покарання,

Колобочок, відпущу

 Колобок Але що ж мені робити? Треба все це полічити.

А я в школу не ходив. Й математику не вчив.

4. Утворення  і запис чисел.

Колобок просить нас допомогти вирішити Зайчикові завдання:

  • скільки у нього морквинок, якщо їх кількість складає 1 дес. 6 од.;
  • скільки у нього бурячків, якщо їх кількість складає 1 дес. 1 од.;
  • скільки у нього картоплин, якщо їх кількість складає 1 дес. 8 од.;
  • скільки у нього яблучок, якщо їх кількість складає 1 дес. 9 од.

( Запис у зошитах: 16, 11, 18, 19)

5. Порівняння чисел 16, 11, 18, 19 (самостійно, потім – взаємоперевірка)

ФІЗХВИЛИНКА «Пісенька Колобка»

Втік від Зайця Колобок,

Аж тут назустріч сірий Вовк.

КОЛОБОК. Не їж мене, Вовчику!

ВОВК. Тоді допоможи мені розв`язати  приклади, бо

Я до школи не ходив, І уроки не учив,

Не читав і не писав, Тож нічого не пізнав.

6. Утворення прикладів на віднімання з  прикладу на додавання

     10+3=…                  15+ 2=…

ВОВК. Спасибі, Колобочку, подякуй діточкам.

А я тепер віднині учитись буду сам.

Покотився Колобок далі, а тут назустріч волохатий Ведмідь.

КОЛОБОК. Не їж мене, Ведмедику, я тобі у пригоді стану.

ВЕДМЕДИК. Ну тоді, Колобочку, допоможи мені задачі розв`язати.

7. Веселі задачі (відповідь на  математичному планшеті) 14, 17, 10


Наш ведмедик в ліс зайшов,

10 грушок там знайшов.

Ще 4 Зайчик дав.

Скільки груш, порахував?  14

 

Посадив ведмідь в лісочку

Шістнадцять берізок і дубочок

Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати   

І дерева рахувати,

Та не може полічить.

Просять вас, допоможіть 17

Хитра лиска рибку їла,

На пеньок хутенько сіла.

Було 20 карасів,

Аж тут Вовчик ще підсів.

Разом з` їли 10 штук.

Скільки залишилось риб?  10


Колобочок знов біжить і  пісні співає,                                                                                                     а поблизу, десь за горбком,                                                                                                                                                    Лисичка  з наступним завданням чекає.

Колобочка виручаєм, зараз відрізки виміряєм і порівняєм.

8. Вимірювання та порівняння відрізків (87, завдання 5)

ІV. ПІДСУМОК у колі

Молодці, діти, допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв`язувати приклади, задачі, а головне – що були не байдужими і своїми знаннями готові допомогти тому, хто потребує вашої допомоги. Допомагайте одне одному так, як ви це робили на уроці!

Поки ми працювали, бабуся передала вам з вдячністю про допомогу Колобку гостинці.

Тож, мерщій, часу не гайте,

Що робили – пригадайте?

 І гостинці розбирайте. ( учні підводять підсумок уроку і отримують печиво)

- Діти, а чому навчає ця казка?

- Пам’ятайте їх завжди, будьте слухняними, щоб з вами ніколи не трапилося ніякої біди.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 січня 2023
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку