Тема: Числовий промінь. Знаходження невідомого доданка.
Геометричні фігури
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Щоб урок пройшов немарно
Треба сісти рівно,гарно.
І виконувати те,
Про що зараз мова йде.
-Сьогодні девізом нашого уроку буде вислів :
«Математику вчити –розум гострити.»
- Перевірте, будь ласка, чи ви все підготували:
-На парті повинен бути
-Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з числовим променем, виконувати дії користуючись числовим променем .Згадаємо все, що ми вчили про геометричні фігури.
- А ще ви дізнаєтесь як ці знання знадобляться нам у повсякденному житті.
-Почнемо роботу з усного рахунку.
30+1 40+5 20+1 80-1
20+6 70+4 50+5 90+3
30+9 60+3 61-1 89+1
40+10 70-1 37-1 80+4
43-1 60+6 99-1 88-1
24 |
28 |
32 |
36 |
40 |
44 |
48 |
52 |
56 |
60 |
64 |
68 |
72 |
76 |
80 |
84 |
88 |
92 |
96 |
100 |
23 |
27 |
31 |
35 |
39 |
43 |
47 |
51 |
55 |
59 |
63 |
67 |
71 |
75 |
79 |
83 |
87 |
91 |
95 |
99 |
22 |
26 |
30 |
34 |
38 |
42 |
46 |
50 |
54 |
58 |
62 |
66 |
70 |
74 |
78 |
82 |
86 |
90 |
94 |
98 |
21 |
25 |
29 |
33 |
37 |
41 |
45 |
49 |
53 |
57 |
61 |
65 |
69 |
73 |
77 |
81 |
85 |
89 |
93 |
97 |
-Розгорніть свої зошити, запишіть дату уроку :
- Яке число нам треба прописати?
- Яке це число?
- Назвіть число одиниць в числі 19.
- Назвіть число десятків в числі 19.
- Розкладіть число на суму розрядних чисел. Запишіть.
- Перетворіть іменоване число -19 см в дм та см.
- Накресліть відрізок 10 см = 1дм
- Накресліть відрізок 9 см
3.Вивчення нового матеріалу
-Сьогодні на уроці потрібно добре попрацювати. Ми повинні ознайомитись з числовим променем, навчитись обчислювати приклади за допомогою променя, знаходити невідомий доданок й повторити геометричні фігури. В нас дуже багато роботи, тому пропоную працювати злагоджено, бути активними і уважними.
4.Практична вправа з використанням рухової активності.
-Покладіть перед собою ваші .
-Пропоную вам утворити з них чотирикутник, трикутник,овал,
будь –який багатокутник.
- Яку фігуру було складніше утворити з олівців?
5. Робота над геометричним матеріалом
ліній створено малюнки.
6.Робота в зошиті (ст.42,№2)
7. Ознайомлення з числовим променем (ст. 117, завдання 1)
- Мої юні друзі.
-Вчені-математики і ми з вами на уроках математики та в повсякденному житті користуємося різними математичними інструментами: числами, знаками, величинами, одиницями довжин…
- Але існує найголовніший інструмент – уява.
-Ми говоримо про пряму і уявляємо її у вигляді прямої стежки, уявляємо промінь і від цього нам стає тепло, як від сонячного промінчика.
- А тепер давайте уявимо шкалу, яка розміщена на прямій, як на лінійці. І в нашій уяві знову зявляються образи, про які ми вже говорили раніше на уроці математики .
-Це – термометр, метр, годинник, терези…
-Отже пряму, на якій ми позначили числа назвали числовий
промінь.
- Розгляньте числовий промінь.
- З чого він складається? (з поділок та цифр).
- Кожна поділка відповідає числу.
- Давайте обчислимо вирази та відповідь позначимо точкою на промені з відповідною буквою.(А-2, В-0, Р-10, М-8)
8. Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=CNgA4pLzNMI
9. Розв’язування задачі (ст.117,завдання 2)
-Прочитайте задачу. Уявіть, про що в ній говориться.
-Поясніть, що означає кожне число?
- Про що запитується в задачі.
-Поміркуйте, чи можна дати відповідь на запитання задачі?
-
-Давайте розглянемо схему до задачі.
-Давайте створимо (схематично )приклад за поданою схемою:
-Отже, скільки завдань виконала Мрійниця?
Відповідь: 15 завдань.
https://www.youtube.com/watch?v=B-oBcpWg0ww
(Задачі на знаходження невідомого доданка)
10.Пальчикова гімнастика
https://www.youtube.com/watch?v=buc1o0zaRZo
11. Знаходження невідомого доданку (ст.117,завд 4)
Запишіть в зошитах в 10 клітинці рядка слово – Приклади
-Як називаються числа при додаванні?
-Розгляньте перший приклад.
-Що невідомо?
-Як нам дізнатися перший доданок?
-Що потрібно зробити?(від суми відняти другий доданок).
-Отже, який буде перший доданок? (56)
-Що невідомо в другому прикладі?
-Як нам дізнатися другий доданок?
-Що потрібно зробити?(від суми відняти перший доданок).
-Отже, який буде другий доданок? (36)
-Виконайте приклади, що залишилися самостійно.
https://www.youtube.com/watch?v=cqfrlQIO_rw
(Як знайти невідомий доданок.)
Рефлексія
-Що ми повторили сьогодні на уроці?
-Що треба знати при знаходженні невідомого доданку.
-Що найбільше сподобалося на уроці?
- Оберіть смайлик успіху.
-Оціни свою роботу на уроці.
Матеріали для самопідготовки
Тести на знаходження невідомого доданка https://naurok.com.ua/test/start/50866
Гра https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/matematicheskie-igry/poschitaj-ugly
Танграм https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/igry-na-logiku-i-myshlenie/tangram-morskie-obitateli
Танграм
https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/igry-na-logiku-i-myshlenie/tangram-zveri
https://logiclike.com/uk/cabinet#/chapter/62/quiz/72721/result
.