Урок математики в 1 класі "Читання, запис і порівняння чисел. Одноцифрові та двоціфрові числа

Про матеріал

Урок розроблено у формі морської подорожі за картою із зупинками біля островів. Учні ознайомлюються із поняттями "одноціфрові" та "двоціфрові" числа, вчаться утворювати їх шляхом додавання і віднімання одиниці, розв’язувати приклади на додавання і віднімання одиниці в межах 100.

Перегляд файлу

 

Урок математики

в 1 класі на тему:

 

Урок-подорож

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Новожиттівського НВК

Скитиба Ніна Василівна

 

Мета уроку: 

Формувати  ключові компетентності: уміння вчитися - навчати школярів організовувати свою навчальну діяльність; мати власну думку, обґрунтовувати її;

загальнокультурної – використовувати набуті знання, уміння під час виконання завдань;

соціальної – формувати навички особистісного спілкування, заохочувати дітей до співробітництва;

інформаційно – комунікативної: розвивати математичну мову, логічне мислення, увагу, зосередженість, виховувати охайність при письмі;

здоров’язбережувальної – працювати над удосконаленням соціальної та духовної складової здоров’я;

формування предметних компетентностей:  вчити читати, записувати і порівнювати числа першої сотні; ознайомити із  поняттями «двоцифрові числа» і «одноцифрові числа»,  учити утворювати числа шляхом додавання і віднімання одиниці,  розв’язувати приклади на додавання і віднімання одиниці в межах 100.

Обладнання та матеріали: карта подорожі, роздатковий матеріал, презентація «Подорож країною «Математика».

                                          Хід уроку

1. Організаційний момент

   Повідомлення теми і мети уроку

Всі сідайте тихо, діти,

На уроці – не шуміти,

Руку гарно піднімати.

Чітко всім відповідати.

Бачу всі готові! Молодці!

То ж гаразд, часу не гаєм

і урок вже починаємо.

— Діти, наш урок сьогодні незвичайний. Ми відправимося у подорож по країні «Математика». А на чому будемо подорожувати дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Через море – океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує. (Корабель)

 

  • D:\!system files\Desktop\SDC11409.JPGОтже, подорожуємо  на чудовому кораблику «Кмітливчик» за ось цією картою. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Але це буде не проста  подорож.  Ми  дізнаємося  про  «двоцифрові числа» і «одноцифрові числа», будемо вчитися утворювати числа шляхом додавання і віднімання одиниці,  навчимося розв’язувати приклади на додавання і віднімання одиниці в межах 100, розвиватимемо математичну мову, логічне мислення, увагу, зосередженість.
  • Тож вирушаймо! Щасливого нам плавання!

          (Звук хвиль і крики морських чайок)

2. Актуалізація опорних знань

— Наш кораблик приплив до острова Тренувальний. Погляньте, яка тут краса, повсюди ростуть банани! А  ось приховане для нас завдання. Давайте його виконаємо.

2.1. Усна лічба.

Гра «Збери банани»

— Зберіть у корзинку банани, на яких у прикладах буде відповідь число 10.

2.2. Каліграфічна хвилинка.

— Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії потрібно почати.

Цифри пишу рівнесенько,

Щоб було гарнесенько.  

 — Запишемо каліграфічно  число 10.

2.3. Математичний диктант

Запишіть числа третього десятка.

Запишіть число, попереднє до числа 40.

Запишіть число, яке є наступним після числа 65.

Запишіть число, яке при лічбі стоїть між числами 75 і 77.

Запишіть число, в якому 4 десятки  7  одиниць, 5 десятків 2 одиниці, 4 десятки 8 одиниць, 5десятків 0 одиниць.

 

  •  Ми справились із завданнями і вирушаємо далі.

          (Звук хвиль і крики морських чайок)

  4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

— Наш кораблик приплив до острова Нових знань. Тут теж  для нас є завдання.  Давайте його виконаємо.

4.1.   Робота з демонстраційним матеріалом.

— Чим відрізняються дані числа?

1 3 5 8 9   23 45 61 78
 

Числа, що записуються однією цифрою, називаються одноцифровими.

Числа, що записуються двома цифрами, називаються двоцифровими.

 

4.3. Робота з підручником (с. 120).

Завдання 66.

1) Скільки записано одноцифрових чисел? Скільки двоцифрових?

2) Прочитайте спочатку двоцифрові числа, а потім — одноцифрові.

 

         Хто це? Хто це вже стомився

   І наліво похилився?

         Треба дружно всім нам встати,

   Фізкультпаузу почати!                                 

 

                          Фізкультхвилинка

 

4.4. Додавання і віднімання одиниці.

Завдання 67. Практична робота зі сторінками підручника.

  • Щоб до числа додати 1, треба назвати наступне число. Щоб від числа відняти 1, треба назвати попереднє число.

Завдання на слайді:

 Яке число заховала морська зірка?

(Учні усно  обчислюють приклади на додавання і віднімання 1).

  • Ми справились із завданнями, тому наша подорож продовжується.

                (Звук хвиль і крики морських чайок)

 

    — Наш кораблик приплив до острова Обчислювальний. І знову для нас є завдання. Виконаємо його?

Завдання на слайді:

  • Гра «Зловіть рибку».

(Учні усно обчислюють приклади. Якщо відповідь правильна, то рибка потрапляє у відерце).

  • Самостійна робота в зошиті. Завдання 69 за підручником (с. 120).
  • Ми  виконали й ці завдання, тому  вирушаємо далі за картою.

                  (Звук хвиль і крики морських чайок)

 5. Узагальнення й систематизація знань

5.1. Розвиток математичних умінь.

       — Наш кораблик приплив до острова Задачний. А які цікаві задачі вам пропонують ваші друзі третьокласники.  Уважно перегляньте відео та усно обчисліть запропоновані від них задачі.

«Задачі»

 

   На березі річки

   Три жабки сиділи.

   До них пристрибали ще п’ять.

   Зможеш всіх порахувать?

 

 

10 чайок над морем літали,

дружно крилами махали.

6 на берег приземлились.

Скільки в небі залишилось?

 

   Є акваріум в Тимка.

   В ньому – рибка золота,

   А в його сусідки Іри

   Таких рибок аж 4.

   Порахуйте ви оті

   Рибки золоті.

 

5.2. Робота з підручником (с. 120).

Завдання 68.

Чотири купюри по 10 гривень — це 10 + 10 + 10 + 10 = 40 (грн).

  • Ми справились із завданнями і вирушаємо далі.

         (Звук хвиль і крики морських чайок)

 

                  Ми писали, ми трудились

                  Очки наші вже стомились.

 

                         Гімнастика для очей

 6. Застосування набутих знань

Наш кораблик приплив до острова Геометричний. Тут нам треба виконати ось

ці завдання.

6.1.  З яких фігур складено цей малюнок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трикутників — 4

Прямокутників — 5

Квадратів — 1

Кружечків — 3

6.2.  Накресліть відрізок, який на 3 см  менший від відрізка, довжина якого 1 дм.

  1. – 3 = 7 (см)
  • Ми справились із завданнями і вирушаємо далі.

        (Звук хвиль і крики морських чайок)

 

 7. Підбиття підсумків уроку

— Ось і закінчилась наша мандрівка країною «Математика», ми повернулись до класу. 

 Гра «Мікрофон»

  • Чи сподобалась вам наша морська подорож? Чим саме?
  • Що на уроці вам вдалося легко?  
  • Яке завдання для вас було найважчим?

 

  • Ви сьогодні були чудові, вправні, просто молодці!
docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку