29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Урок математики в 1 класі "Додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд. Креслення многокутників на папері в клітинку. "

Про матеріал

Мета уроку: Продовжувати навчати додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд, креслити многокутники; розвивати обчи­слювальні навички, уміння розв'язувати прості та складені задачі різних типів. Розвивати пам'ять, увагу і логічне мислення учнів; вміння застосовувати різні види контролю. Виховувати любов до спорту, сприяти вихованню наполегливості, взаємодопомоги.

Форма проведення уроку: урок-змагання «На математичному стадіоні»

Обладнання: малюнки на тему «Спорт», картки, таблиці, записи на дошці, казковий герой Олімпійчик, мікрофон, сигнальні картки, шаблони.

Тип уроку. Закріплення здобутих знань.

Перегляд файлу

Дата                                Урок                         Математика                              1 кл.

Тема уроку. Додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд. Креслення многокутників на папері в клітинку.

Мета уроку:  Продовжувати навчати додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд, креслити многокутники; розвивати  обчи­слювальні навички, уміння розв’язувати прості та складені задачі різних типів. Розвивати пам’ять, увагу і логічне мислення учнів; вміння застосовувати різні види контролю. Виховувати любов до спорту, сприяти вихованню наполегливості, взаємодопомоги.

Форма проведення уроку: урок-змагання «На математичному стадіоні»

Обладнання: малюнки на тему «Спорт», картки, таблиці, записи на дошці, казковий герой Олімпійчик, мікрофон, сигнальні картки, шаблони.

Тип уроку. Закріплення здобутих знань.

Хід уроку

І. Організація класу.

Ось дзвінок нам дав сигнал, працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо і урок наш починаймо!

- Діти, а ви любите займатися спортом?

- Я знаю, що багато з вас мріють бути такими сильними, вольовими, як Віталій і Володимир Кличко, Андрій Шевченко, Яна Клочкова, Сергій Бубка. А розвивати ці якості можна з дитинства, ще в школі, на уроці.

- Тому  сьогодні  я  вас  всіх  запрошую  на  математичний  стадіон. Супро­воджувати нас буде хлопчик Олімпійчик.

- Хто такий Олімпійчик? Звідки він родом?

Довідка – розповідь групи «Наймудріших» (3 учні):

1) Олімпійчикк родом з Олімпії. Олімпія – це стародавнє поселення на півдні Греції. І років йому надзвичайно багато – 3 тисячі!

2) Народився Олімпійчик на стадіоні цього поселення, де проходили спортивні змагання, які так і називалися Олімпійськими іграми. А переможця на них називали Олімпійчиком.

3) Любов’ю і повагою оточували Олімпійчика, який переміг не тільки силою, а й розумом в чесній, важкій боротьбі!

- Ось хто такий Олімпійчик!

II. Повідомлення теми і мети уроку та мотивація навчальної діяльності.

Завдання уроку

- Доведемо Олімпійчику своє вміння розв’язувати математичні вирази, задачі, вправляючись в застосуванні знань з теми «Додавання і віднімання двоцифрових чисел  без переходу через розряд». А також будемо вчитися креслити многокутники на папері в клітинку.  

- Наші помічники: і увага, і пам’ять, і мислення.(Хором)

III.  Актуалізація опорних знань.

1. Математична розминка

- Перед змаганнями завжди проводять розминку. Ось і ми проведемо математичну розминку.

- Але нам ще треба добратися до стадіону.

1. Швидкий рахунок. Гра «Старт – фініш» (Робота в групах, на картках).

- Доведіть Олімпійчику своє вміння швидко і правильно рахувати за вправою 138. Вам потрібно вибрати правильні вирази та написати їх розв’язання. На виконання 1 хвилина.

             50 – 10                         50 – 1

             13 + 75                         23 + 23

Самоперевірка за таблицею:

                 40                             49

                 88                             46

Самооцінка: без помилок – «Молодець»

                       1 помилка –  «Добре»

                       2 помилки –  «Будьте уважні»

                       3 помилки –  «Старайтеся краще».

2. Гра «Підбери ключ» (Робота в парах в зошитах)

- До стадіону ми дібралися, молодці! А ворота зачинені. Це код від воріт математичного стадіону. Треба розсекретити його.     Це завдання № 139, с. 131 .     

46 + 33            

Перевірка коментована в кінці по розрядам.

4 дес. + 3 дес. = 7 дес.         6 од. + 3 од. = 9 од.     7 дес. і 9 од. – число 79.

- Це код до воріт стадіону.

3. Каліграфічна хвилинка. Робота з числовим рядом.

- Ось ми і на стадіоні.А ось і перші спортсмени. Подивіться уважно на їх номери:  

1   9   5   11   7

- Яке число зайве? Чому?

- Запишіть номер спортсмена, який був зайвим.

Цифра 1 складається з двох елементів: короткої і довгої похилих ліній. Перший елемент починаємо писати трохи вище за се­редину клітинки і ведемо коротку похилу лінію у верхній правий кут. Не відриваючи руки, пишемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки.

- Розминка закінчилася. Ці всі знання – наші помічники у спортивних іграх і змаганнях, у яких ми приймемо участь далі.

IV.  Закріплення вивченого матеріалу.

Математичне тренування

- А тепер розпочинаємо тренування. Потренуємось в 4 видах спорту.

Після кожного тренування буде відкриватися буква і в кінці тренувань, після прес-конференції, прочитаємо слово, яким завершуються всі змагання.

1.  «Гра у хокей – забий шайбу у числові ворота»(Робота в парах за картками)

1 ворота                                                      2 ворота

20                        15 + 5                                16

16                        16 + 0                                62

22                        18 + 10                               4

  8                        42 + 20                               28

(Перевірка за зразком за допомогою сигнальних карток)

2. Фізкультхвилинка

Ви чудово потрудились, та напевно вже втомились.

А щоб сили відновити – треба вправи нам зробити.

Олімпійціилачі в нас є, штангісти,і боксери, й волейболісти.

Кожен ранок із квартири чути: « Раз – два, три – чотири!»

Тож спортсменами щоб стати, зарядку треба полюбляти.

3. Розв’язання задачі. (Фронтальна робота, усно)

-  Переходимо до тренувань з гімнастики розуму.

- В спортивних змаганнях приймають участь і тварини.

- В США в стрибках в довжину змагаються жаби. На вулицях канадського міста кожен рік проходять змагання серед черепах. А в Іспанії відбувся чемпіонат з бігу серед кроликів.

І так, розв’яжіть задачу:

«На змаганнях леопард стрибнув в довжину на 6 м. Антилопа стрибнула на 4 м далі від леопарда. На скільки метрів стрибнула антилопа?

(Учні пояснюють розв’язування задачу, пояснюють вибір дії.)

6 + 4 = 10 (м)

4. Математичний ринг (малюнок рингу)

а) – Що зображено на малюнку? (ринг)

- Що таке ринг? (Ринг – це огороджений майданчик для змагань з боксу).

- Яку форму він має? (Квадрат)

- Розв’яжемо завдання:

1) «Накресліть модель рингу, сторона якого 4 см

На дошці креслю квадрат зі стороною 4 см (умовно).

- Від першої цифри 1 відступіть дві клітинки донизу. Покладіть точку. Це перша вершина квадрата. Прикладіть лінійку позначкою 0 до вершини. Знайдіть позначку 4. Покладіть точку. З’єднайте дві точки відрізком. Від цих точок донизу відкладіть наступні відрізки довжиною 4 см. З’єднайте точки.

2) № 142, с. 132 за шаблонами (Самостійна робота)

б) – Спробуємо свої сили в розв’язанні задач.

Учні складають задачу № 144 за коротким записом і розв’язують її.

- Скільки було метрів тканини спочатку?

- Скільки метрів тканини витратили на пошиття суконь для фігуристок?

- Скільки на пошиття халатів для боксерів?

- Що нас запитується?

- Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі?

- Що нам потрібно дізнатися? ( Скільки витратили метрів тканини)

- Як ми можемо дізнатися про це? Якою дією?

- Якщо ми знаємо, скільки було метрів тканини і дізнаємося, скільки метрів тканини витратили, то якою дією зможемо дізнатися, скільки метрів тканини залишилося?

- Скільки дій буде у розв’язанні задачі?

- Яка перша дія? Що ми знайшли?

- Яка друга дія? Що ми знайшли?

Задача

        Розв’язання

1) 7 + 3 = 10 (м)

2) 60 – 10 = 50 (м)

в) На ринг викликаються 2 учні – «Хто швидше?» (розв’яже задачу по картці).(За наявності часу)

   «У магазині було 20 футбольних м’ячів і 40 волейбольних. Скільки всього м’ячів у магазині?»

- Молодці! Ви доказали Олімпійчику, що вмієте розв’язувати задачі.

5. Гра «Найкращий стрілок» за прикладами № 141 у формі математичного лото

 (Коментоване письмо)

- А тепер позмагаємося у попаданні в ціль.

Ось ваша ціль, а ось м’ячики з правильними відповідями : 25, 77, 99.

- Попадіть лише в приклади з такими значеннями.

(По одному прикладу коментується, записуються на дошці і в зошитах)

6. Пресконференція. (Підготовлений учень в ролі журналіста)

- З яких частин складається задача?

- Які розряди мають двоцифрові числа ?

V. Підсумок уроку

- На нашому математичному стадіоні відкрились букви. Прочитайте, написане слово.

 ФІНІШ – кінцевий пункт дистанції в спортивних змаганнях.

 -  Що допомогло вам дійти до фініша?

 - Що особливо запам’яталося?  Олімпійчик бажає вам перемагати в майбутньому в математиці, в спорті та в житті. Успіхів вам!

Клас нагороджуєтья дипломом за участь в олімпіаді, а кожен з вас розмальовками на спортину тематику.

1

 

doc
Додано
12 червня 2018
Переглядів
282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку