Урок математики в 1 класі Сантиметр. Вимірювання відрізків.

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Сантиметр та вимірювання відрізків. Креслення відрізків. Виготовлення сніжинки." Математика 1 клас. НУШ
Перегляд файлу

Конспект  уроку з математики.      1 клас.

Тема. Сантиметр – одиниця вимірювання довжини.  Вимірювання довжини відрізків. Виготовлення сніжинки з смужок паперу.

Мета. Ознайомити учнів з сантиметром – одиницею вимірювання довжини, учити вимірювати довжини відрізків за допомогою лінійки. Сприяти розумінню порівняння чисел і величин. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння чітко висловлювати свою думку. Розвивати дрібні м»язи руки під час роботи з вимірювальними приладами. Розвивати уміння користуватися відрізками при виготовленні сніжинки. Виховувати захоплення красою зимової природи,уміння злагоджено працювати під час виконання практичних завдань.

Обладнання.  Лінійка, простий олівець, клей, кольорові смужки – відрізки для індивідуальної роботи, презентація по темі уроку.

Тип уроку. Комбінований.

 

                                                        Хід уроку.

 

I.      Організація класу.

- Діти, плесніть в долоньки ті, хто сьогодні добре виспався і готовий активно працювати на уроці.

- Підніміть руки догори ті, хто вважає, що сьогоднішній урок пройде весело,цікаво та активно.

- Широко посміхніться ті, хто хоче щоб його сьогодні похвалили.

- Бачу ви всі виспались, мають хороший настрій, налаштовані на хорошу похвалу. Підніміть руки ті, хто готовий працювати. То ж розпочинаймо…

 

II.     Актуалізація опорних знань.

Усна лічба

 

         Слайд 1.

 C:\Users\Admin\Desktop\img_user_file_54e35a422fb1f_6.jpg

 

         Слайд 2.  (Використовуємо цеглинки лего)

 

C:\Users\Admin\Desktop\2.jpg

 

          Слайд 3.

C:\Users\Admin\Desktop\загружено.jpg

 

         Слайд4.

C:\Users\Admin\Desktop\9.jpg

 

      Веселі задачі.

 

  •           У папуги Гоші було трохи грошей.

Він на них собі купив чобітки,пальто і бриль

Парасольку на додачу.

Скільки всіх нових речей він повіз собі на дачу?

 

  •                У Наталочки в руці три кольорові олівці

А в її подружки Віри – аж чотири.

 Полічіть но всі оці кольорові олівці.

 

III.     Повідомлення теми уроку.

     Слайд 5,6

   C:\Users\Admin\Desktop\unnamed.jpg          C:\Users\Admin\Desktop\mlkhgfh-1.jpg

 

  • До нас на урок завітала добра фея і її маленький помічник. Вони подарували мені свої чарівні палички. З допомогою яких вони роблять різні дива – червона і синя. Цікаво – яка з них довша? Допоможіть мені порівняти їхню довжину. ( порівняння предметів накладанням один на одного)
  • Кожен предмет має свою довжину, яку можна виміряти. А чим саме і як  потрібно виміряти ми сьогодні дізнаємося на уроці.

IV. Опрацювання теми уроку.

- Пригадайте як вимірювали довжину удава в казці Г.Остера.

1.   Перегляд уривку мультфільму «38 папуг»

   https://www.youtube.com/watch?v=M-vPd5Ipp5k 

- Чому у папуги, мавпи і слона виходили різні числа?

2.        Вимірювання ширини класу за допомогою кроків дитини і вчителя.

3.        Вимірювання довжини підручника за допомогою вказівного пальця дитини і вчителя.

4.       Висновок: - Чому у всіх випадках виходила різна довжина?

5.      Ознайомлення з старовинними мірками довжини

Слайд 7,8

C:\Users\Admin\Desktop\ph56570_2.jpg      C:\Users\Admin\Desktop\img6.jpg

-У давнину люди використовували для вимірювання довжини ті вимірювальні прилади. Які завжди були при собі: довжина суглоба, пальця, розмах рук. Однією з найважливіших одиниць довжини був лікоть, тобто відстань від ліктя до кінця середнього пальця. Ліктем міряли тканину, довжину досок. Поряд з ліктем використовувались: сажень, дюйм,фут, п’ядь, крок. Але, звичайно, усі ці мірки були недосконалі – різні у різних людей. Тому згодом в усіх країнах світу домовились використовувати загальну одиницю вимірювання - сантиметр.

6.         Ознайомлення з сантиметром.(креслення на дошці і в зошитах    відрізка довжиною дві клітинки)

7.          Хвилинка каліграфії.    см    (один рядок написати в зошиті)

 

8.         Фізкультхвилинка.  Танок – руханка. Зима. https://www.youtube.com/watch?v=3Os2JN-rvpI

 

9.       Ознайомлення з лінійкою.

- Існує прилад для вимірювання довжини відрізків – лінійка. Початок відліку позначено цифрою 0. На однаковій відстані на лінійці є цифри. Відстань між двома сусідніми цифрами називають сантиметром. Уся шкала лінійки розбита на сантиметри.

Прикладаємо лінійку до відрізка, довжину якого прагнемо дізнатися ( відрізок в зошиті) так, щоб риска з цифрою 0 перебувала на початку відрізка. Дивимся біля якої цифри знаходиться другий кінець відрізка. Ця цифра показує довжину відрізка що вимірюємо. Висновок: Відстань між цифрами дорівнює 1см.

 

V.        Закріплення знань.

1.         Робота з підручником.

----- Вимірювання і порівняння відрізків.(ст. 44, №1,2,3)

----- Креслення відрізка в зошиті заданої довжини.(ст. 44,№3)

(Ставимо в зошиті помітку- початок відрізка. Прикладаємо лінійку щоб цифра 0 на лінійці співпадала з поміткою в зошиті. Знаходимо цифру 5 на лінійці і ставимо біля неї помітку в зошиті. Фіксуємо лінійку між двома помітками на сторінці зошита і проводимо лінію між помітками з опорою на лінійку. )

 

VI.      Практична робота з смужками. Виготовлення сніжинки.

(У кожного учня на парті  три  смужки (10см)  і кружечок.)

  • Виміряйте довжину  смужок. Порівняйте їх.

1.        Бесіда про зиму

 

Слайд 9

C:\Users\Admin\Desktop\zimniekartinki2.jpg

2.         Перегляд зображень сніжинок. Виділення спільних ознак( шість    промінців)

 

Слайд 10

C:\Users\Admin\Downloads\b4d70b5fb3897be28f75a46582a674dd.png_wh860.png C:\Users\Admin\Downloads\depositphotos_26201271-stock-photo-glassy-blue-snowflake-isolated-on.jpg

C:\Users\Admin\Downloads\png-transparent-snowflake-graphy-snowflake-blue-cloud-photography.png C:\Users\Admin\Downloads\images.jpg

3.         Інструкція.  Покласти дві смужки одна на одну навхрест і склеїти. Між ними в проміжках приклеїти третю смужку. В центрі приклеїти кружечок. Сніжинка готова.

              Слайд 11.

C:\Users\Admin\Desktop\266441693_410321874129049_3378114444842244994_n.jpg

 

4.      Самостійна робота . Виготовлення сніжинок.

 

VII.     Підсумок уроку.

-З якою міркою для вимірювання довжини предметів ви познайомилися на уроці?

- З допомогою якого предмета вимірюємо довжину відрізка?

-Як слід прикладати лінійку до відрізка, щоб виміряти довжину?

-Скільки промінців є у всіх сніжинок?

- Яка робота на уроці найбільше сподобалась?

 

 

                                                   Вчителька 2-Г класу

                               Радивилівського ліцею №2 ім. П.Г.Стрижака 

                               Радивилівської міської ради Дубенського району

                               Рівненської області

                                              Пархута Л.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимченко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пархута Лариса
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
2753
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку