Конспект уроку з математики. 1 клас.
Тема. Сантиметр – одиниця вимірювання довжини. Вимірювання довжини відрізків. Виготовлення сніжинки з смужок паперу.
Мета. Ознайомити учнів з сантиметром – одиницею вимірювання довжини, учити вимірювати довжини відрізків за допомогою лінійки. Сприяти розумінню порівняння чисел і величин. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння чітко висловлювати свою думку. Розвивати дрібні м»язи руки під час роботи з вимірювальними приладами. Розвивати уміння користуватися відрізками при виготовленні сніжинки. Виховувати захоплення красою зимової природи,уміння злагоджено працювати під час виконання практичних завдань.
Обладнання. Лінійка, простий олівець, клей, кольорові смужки – відрізки для індивідуальної роботи, презентація по темі уроку.
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку.
I. Організація класу.
- Діти, плесніть в долоньки ті, хто сьогодні добре виспався і готовий активно працювати на уроці.
- Підніміть руки догори ті, хто вважає, що сьогоднішній урок пройде весело,цікаво та активно.
- Широко посміхніться ті, хто хоче щоб його сьогодні похвалили.
- Бачу ви всі виспались, мають хороший настрій, налаштовані на хорошу похвалу. Підніміть руки ті, хто готовий працювати. То ж розпочинаймо…
II. Актуалізація опорних знань.
Усна лічба
Слайд 1.
Слайд 2. (Використовуємо цеглинки лего)
Слайд 3.
Слайд4.
Веселі задачі.
Він на них собі купив чобітки,пальто і бриль
Парасольку на додачу.
Скільки всіх нових речей він повіз собі на дачу?
А в її подружки Віри – аж чотири.
Полічіть но всі оці кольорові олівці.
III. Повідомлення теми уроку.
Слайд 5,6
IV. Опрацювання теми уроку.
- Пригадайте як вимірювали довжину удава в казці Г.Остера.
1. Перегляд уривку мультфільму «38 папуг»
https://www.youtube.com/watch?v=M-vPd5Ipp5k
- Чому у папуги, мавпи і слона виходили різні числа?
2. Вимірювання ширини класу за допомогою кроків дитини і вчителя.
3. Вимірювання довжини підручника за допомогою вказівного пальця дитини і вчителя.
4. Висновок: - Чому у всіх випадках виходила різна довжина?
5. Ознайомлення з старовинними мірками довжини
Слайд 7,8
-У давнину люди використовували для вимірювання довжини ті вимірювальні прилади. Які завжди були при собі: довжина суглоба, пальця, розмах рук. Однією з найважливіших одиниць довжини був лікоть, тобто відстань від ліктя до кінця середнього пальця. Ліктем міряли тканину, довжину досок. Поряд з ліктем використовувались: сажень, дюйм,фут, п’ядь, крок. Але, звичайно, усі ці мірки були недосконалі – різні у різних людей. Тому згодом в усіх країнах світу домовились використовувати загальну одиницю вимірювання - сантиметр.
6. Ознайомлення з сантиметром.(креслення на дошці і в зошитах відрізка довжиною дві клітинки)
7. Хвилинка каліграфії. см (один рядок написати в зошиті)
8. Фізкультхвилинка. Танок – руханка. Зима. https://www.youtube.com/watch?v=3Os2JN-rvpI
9. Ознайомлення з лінійкою.
- Існує прилад для вимірювання довжини відрізків – лінійка. Початок відліку позначено цифрою 0. На однаковій відстані на лінійці є цифри. Відстань між двома сусідніми цифрами називають сантиметром. Уся шкала лінійки розбита на сантиметри.
Прикладаємо лінійку до відрізка, довжину якого прагнемо дізнатися ( відрізок в зошиті) так, щоб риска з цифрою 0 перебувала на початку відрізка. Дивимся біля якої цифри знаходиться другий кінець відрізка. Ця цифра показує довжину відрізка що вимірюємо. Висновок: Відстань між цифрами дорівнює 1см.
V. Закріплення знань.
1. Робота з підручником.
----- Вимірювання і порівняння відрізків.(ст. 44, №1,2,3)
----- Креслення відрізка в зошиті заданої довжини.(ст. 44,№3)
(Ставимо в зошиті помітку- початок відрізка. Прикладаємо лінійку щоб цифра 0 на лінійці співпадала з поміткою в зошиті. Знаходимо цифру 5 на лінійці і ставимо біля неї помітку в зошиті. Фіксуємо лінійку між двома помітками на сторінці зошита і проводимо лінію між помітками з опорою на лінійку. )
VI. Практична робота з смужками. Виготовлення сніжинки.
(У кожного учня на парті три смужки (10см) і кружечок.)
1. Бесіда про зиму
Слайд 9
2. Перегляд зображень сніжинок. Виділення спільних ознак( шість промінців)
Слайд 10
3. Інструкція. Покласти дві смужки одна на одну навхрест і склеїти. Між ними в проміжках приклеїти третю смужку. В центрі приклеїти кружечок. Сніжинка готова.
Слайд 11.
4. Самостійна робота . Виготовлення сніжинок.
VII. Підсумок уроку.
-З якою міркою для вимірювання довжини предметів ви познайомилися на уроці?
- З допомогою якого предмета вимірюємо довжину відрізка?
-Як слід прикладати лінійку до відрізка, щоб виміряти довжину?
-Скільки промінців є у всіх сніжинок?
- Яка робота на уроці найбільше сподобалась?
Вчителька 2-Г класу
Радивилівського ліцею №2 ім. П.Г.Стрижака
Радивилівської міської ради Дубенського району
Рівненської області
Пархута Л.В.