Урок математики в 1 класі "Таблиці додавання і віднімання 1. Обчислення значень виразів. Розв'язування задач."

Про матеріал

Урок математики дуже цікавий, відповідає віковим особливостям учнів. Структура уроку відповідає уроку засвоєння нових знань. На уроці є місце вивченню геометричного матеріалу.

Перегляд файлу

Тема: ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 1. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ»

Мета: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1 — попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання 1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Усний рахунок.

http://multkadr.at.ua/_ld/4/57522426.jpgа) поняття: праворуч, ліворуч, попереду, позаду, вище, нижче,більше, менше;

(називають предмети в класі)

б) лічба до 10 і назад;

в) цікаві віршики про цифри;

г) сусіди чисел;

2. Гра «Мовчанка» (попередні і наступні числа,порівняння чисел);

3. Гра «Мікрофон» (складання та розв’язування задач).

4. Гра «Допоможи Незнайкові»

3 + 2 = 6                                                              

2 + 0 = 2                  

4 - 1 = 1

5 + 0 = 6                  

9 - 1 = 7                   

8 + 1 = 9

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 57)

Розглянемо таблицю додавання 1.

1+1=2

2+1=3

3+1=4

4+1=5

5+1=6

6+1= 7

7+1=8

8+1=9

9+1=10

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (1)

— Тому таблиця й називається «Додати 1».

— Порівняйте перший доданок і суму в кожному прикладі. Що можна про них сказати? (Перший доданок — попереднє число, а сума — наступне.)

Висновок. Якщо до числа додати 1, то одержимо наступне число.

— Розгляньте таблицю віднімання числа 1.

2-1=1

3-1=2

4-1=3

5-1=4

6-1=5

7-1=6

8-1=7

9-1=8

10-1=9

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 1.

— Яке число одержували? (Попереднє)

— Яке число віднімали в кожному прикладі? (1)

— Тому таблиця й називається «Відняти 1».

Висновок. Якщо від числа відняти 1, то одержимо попереднє число.

Завдання 1

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім?

— Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

— Скільки всього додали? Скільки всього відняли?

Завдання 2

— Що треба зробити? (Треба розв’язати приклад 2 + 1 + 1)

— Що зробити спочатку? (До 2 додати 1)

— Що зробимо потім? (Потім додамо ще 1)

— Обчисліть. (До 2 додати 1, одержимо число, наступне до 2 — це 3; до 3 додати 1, одержимо наступне число 4.)

— Прочитайте відповідь. (2 + 1 + 1=4)

Розв’язування прикладів:

                 6 + 1 + 1 =         

                  5 - 1 - 1 =           

http://ditu.com.ua/uploads/posts/2015-02/didaktichn-gri-z-matematiki_342.jpeg                  8 - 1 - 1 =

— Порівняйте приклади у кожному стовпчику. Як додали 2? Як відняли 2? http://konkurs.olimpis.ru/userfiles/questions/7bc312edfa93e7889add4393cf63b266.jpg

Завдання 3

— Скільки паперових літачків зробив Ігор? Скільки паперових літачків зробив Вадим? Скільки літачків зробили хлопчики разом?

Завдання 4

— Скільки тістечок було у Лісовичка? Скількома тістечками він пригостив Галявинку? А Поляночку? Скільки тістечок у нього залишилося?

Фізкультхвилинка

 

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ .

1.Візит цариці Геометрії.

(геометричні фігури,відрізок, промінь, величини вимірювання, робота за малюнком)

Робота в зошитах.(с. 47)

 Завдання 1.

Допомога Плюсу Плюсовичу і Мінусу Мінусовичу.

 

Завдання 2.

Розвязування прикладів.

Пальчикова гімнастика(Гніздечко)

Продовження виконання вправ.

Завдання 3.

Задача.

У Буратіно було 5 монет.Він зарив 1 монету на Полі Чудес.Скільки монет залишилось у Буратіно?

Завдання 4.

П’єро  написав 5 віршів , а потім ще 1. Скільки всього віршів написав П’єро?

Самостійна робота.

  1. Розв’язування прикладів.

2+1=                       6-1-1=                                                        

5-1=                        3+1+1=                                                       

8-1=                        9-1-1=                                                          

4+1=                       7+1+1=                        

  1. Вимірювання відрізків.

__________________         ________

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

-Що нового дізналися?

-Цікаво було працювати? Молодці. Отримуйте подаруночки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку