Урок математики дуже цікавий, відповідає віковим особливостям учнів. Структура уроку відповідає уроку засвоєння нових знань. На уроці є місце вивченню геометричного матеріалу.
Тема: ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 1. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ» Мета: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1 — попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання 1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1.Усний рахунок. а) поняття: праворуч, ліворуч, попереду, позаду, вище, нижче,більше, менше; (називають предмети в класі) б) лічба до 10 і назад; в) цікаві віршики про цифри; г) сусіди чисел; 2. Гра «Мовчанка» (попередні і наступні числа,порівняння чисел); 3. Гра «Мікрофон» (складання та розв’язування задач). 4. Гра «Допоможи Незнайкові» 3 + 2 = 6 2 + 0 = 2 4 - 1 = 1 5 + 0 = 6 9 - 1 = 7 8 + 1 = 9
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 57) Розглянемо таблицю додавання 1. 1+1=2 2+1=3 3+1=4 4+1=5 5+1=6 6+1= 7 7+1=8 8+1=9 9+1=10 — Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.) — Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (1) — Тому таблиця й називається «Додати 1». — Порівняйте перший доданок і суму в кожному прикладі. Що можна про них сказати? (Перший доданок — попереднє число, а сума — наступне.) Висновок. Якщо до числа додати 1, то одержимо наступне число. — Розгляньте таблицю віднімання числа 1. 2-1=1 3-1=2 4-1=3 5-1=4 6-1=5 7-1=6 8-1=7 9-1=8 10-1=9 — Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 1. — Яке число одержували? (Попереднє) — Яке число віднімали в кожному прикладі? (1) — Тому таблиця й називається «Відняти 1». Висновок. Якщо від числа відняти 1, то одержимо попереднє число. Завдання 1 — Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? — Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу? — Скільки всього додали? Скільки всього відняли? Завдання 2 — Що треба зробити? (Треба розв’язати приклад 2 + 1 + 1) — Що зробити спочатку? (До 2 додати 1) — Що зробимо потім? (Потім додамо ще 1) — Обчисліть. (До 2 додати 1, одержимо число, наступне до 2 — це 3; до 3 додати 1, одержимо наступне число 4.) — Прочитайте відповідь. (2 + 1 + 1=4) Розв’язування прикладів: 6 + 1 + 1 = 5 - 1 - 1 = 8 - 1 - 1 = — Порівняйте приклади у кожному стовпчику. Як додали 2? Як відняли 2? Завдання 3 — Скільки паперових літачків зробив Ігор? Скільки паперових літачків зробив Вадим? Скільки літачків зробили хлопчики разом? Завдання 4 — Скільки тістечок було у Лісовичка? Скількома тістечками він пригостив Галявинку? А Поляночку? Скільки тістечок у нього залишилося? Фізкультхвилинка
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ . 1.Візит цариці Геометрії. (геометричні фігури,відрізок, промінь, величини вимірювання, робота за малюнком) Робота в зошитах.(с. 47) Завдання 1. Допомога Плюсу Плюсовичу і Мінусу Мінусовичу.
Завдання 2. Розвязування прикладів. Пальчикова гімнастика(Гніздечко) Продовження виконання вправ. Завдання 3. Задача. У Буратіно було 5 монет.Він зарив 1 монету на Полі Чудес.Скільки монет залишилось у Буратіно? Завдання 4. П’єро написав 5 віршів , а потім ще 1. Скільки всього віршів написав П’єро? Самостійна робота.
2+1= 6-1-1= 5-1= 3+1+1= 8-1= 9-1-1= 4+1= 7+1+1=
__________________ ________ V. ПІДСУМОК УРОКУ. -Що нового дізналися? -Цікаво було працювати? Молодці. Отримуйте подаруночки.
|
|||
|
|
|
|