Урок математики в 2 класі "Усне додавання чисел з переходом через десяток виду 38+4. Розв'язування задач двома способами."

Про матеріал

Мета уроку навчити усно додавати числа виду 38+4, закріплювати вміння розв'язувати задачі двома способами. Ознайомити учнів з економічними поняттями "гроші", "товар". Розвивати мислення учнів, увагу, інтерес до економіки. Продовжувати виховувати старанність, самостійність, відповідальність

Перегляд файлу

Урок математики в 2 класі

ТЕМА: Усне додавання чисел з переходом через десяток виду 38+4. Розв'язування задач двома способами.

Мета: навчити усно додавати числа виду 38+4, закріплювати

вміння розв'язувати задачі двома способами. Ознайомити учнів з

економічними поняттями "гроші", "товар".

Розвивати мислення учнів, увагу, інтерес до економіки.

Продовжувати      виховувати      старанність, самостійність,

відповідальність.

 

Обладнання:

  •       набірне полотно "Комп'ютер";
  •       набірне полотно "Автобус";
  •       малюнки з прикладами для гри "Магазин";
  •       плакат із визначенням грошей;
  •       зразки різних банкнот, "грошове" дерево;
  •       картки для естафети;
  •       роз даткові картки із задачею;
  •       таблиці з прикладами для гри "Вчитель";
  •       шапочки казкових героїв;
  •       аудіозапис мелодій із казки "Буратіно";
  •       конверт із завданнями від Буратіно.

 

Хід уроку:

 

I. Організація класу

- Я сьогодні хотіла розпочати урок як звичайно, з розумової гімнастики. Але на нашому вазоні - деревці, яке в народі називають "грошове дерево", з'явилися справжні гроші! (показує вазон з прикріпленими купюрами) Я подумала: "Може ми попали в казку?"

 

II. Активізація розумової діяльності учнів.

Лунає музика із казки Буратіно. Виходять троє учнів в масках героїв:

Аліса:     - Привіт усім! Це у вас урок математики?

О, і гроші на дереві! В нашій казці один хлопчик теж посадив копій очку.

Буратіно: - Це правда, але й досі нічого не виросло ...

Базиліо:   - Може ви здогадалися з якої ми казки?

Аліса:     - Ми прийшли на урок отримати знання з математики.

Дозвольте нам залишитись і допоможіть справитися із завданнями, які в цьому конверті, (вчитель прикріпляє конверт з завданнями на дошку, герої сідають за парти)

 

III. Ознайомлення з економічними поняттями "гроші", "товар".

1. Розповідь вчителя про гроші.

Тисячу років назад гроші не використовувалися. Давні люди здійснювали обмін товаром.

Пізніше грошима слугував тютюн, шкірки білок, зерна, сіль, буси. Ще пізніше стали робити монетки із золота та срібла. Сьогодні у нас в побуті - паперові гроші - банкноти. За що ж ми їх цінуємо? За те, що за допомогою грошей ми можемо вести обмін і торгівлю. За допомогою грошей ви можете обміняти свою працю на будь-яку річ. Вони потрібні для обміну

товару на товар. 

Гроші - це металеві і паперові знаки, що є мірою вартості за

купівлю та продажі, (плакат на дошці) 

Майже кожна країна має свої гроші:

Росія - рублі, країни Європи - євро, Сполучені Штати Америки -долари. Національною валютою України з 2 вересня 1996 р. є гривні, (демонструє купюри)

Дорослі, працюючи, заробляють гроші для себе і своїх дітей. Сьогодні на уроці ви теж зможете заробити своєю працею ось такі іграшкові гроші - "умсики".

 

IV. Усна лічба.

Виконання І завдання - гра "Гривня".

- У мене є гривня. Я буду задавати питання і давати вам цю чарівну гривню, а ви відповідаєте і повертаєте її мені. (Вчитель дає монету гривні тому учневі, який буде відповідати. Після відповіді гривня повертається)

 

1) Назвати число в якому 1 дес. і 4 од.,

2) Скільки в числі... дес. і одиниць,

3) Я задумала число, якщо від нього відняти 20, то буде 10;

- якщо від нього відняти 15, то буде 12

- якщо до нього додати 16, то буде 29

- Які числа я задумувала?

- Подібне завдання виконаєте дома: № 503.

 

Дорослі, працюючи, заробляють гроші для себе і своїх дітей. Сьогодні на уроці ви теж зможете заробити своєю працею ось такі іграшкові гроші - "умсики".

 

IV. Усна лічба.

Виконання І завдання - гра "Гривня".

  •    У мене є гривня. Я буду задавати питання і давати вам цю чарівну гривню, а ви відповідаєте і повертаєте її мені. (Вчитель дає монету гривні тому учневі, який буде відповідати. Після відповіді гривня повертається)

 

  1. Назвати число в якому 1 дес. і 4 од.,
  2. Скільки в числі... дес. і одиниць,
  3. Я задумала число, якщо від нього відняти 20, то буде 10;

 

  • якщо від нього відняти 15, то буде 12
  • якщо до нього додати 16, то буде 29
  •    Які числа я задумувала?
  •    Подібне завдання виконаєте дома: № 503.

4|   - Виконання II завдання - гра "Магазин", (зробіть покупки у магазині).

Щоб "придбати товар" потрібно розв'язати приклади.

  1. Пояснення нового матеріалу, (виконання III завдання)

- Сьогодні ми повинні навчитися додавати числа з переходом через десяток не записуючи приклад в стовпчик.

З цим завданням допоможе справитись казковий комп'ютер Мальвіни. (Вчитель пояснює спосіб додавання, розкладаючи розрядні доданки)

  • □ □  IIIIIIII            IIII
  • □□   II

 

  • □□□  II
  1. Первинне закріплення.

Розв'язання прикладу з коментуванням: 25+7.

 

Гра "Вчитель".

 

- Діти, зараз ви будете вчителями і перевірити приклади, які розв'язав на уроці Буратіно. (Діти піднімають сигнальні картки коли вчитель показує картку з прикладом)

55+8 = 63 86+ 9 = 95

7+27 = 35 4+39 = 53

  • Ви справились ще з одним завданням із конверта.

 

VIII. Самостійна робота.

Учні розв'язують колові приклади № 500. (Завдання п'яте) (Додаткове завдання для сильних учнів: скласти коло своїх прикладів)

Перевірка за допомогою сигнальних карток.

  • Дома ви виконаєте подібні приклади із № 504.

 

  1. Фізкультхвилинка.

Буратіно: - Як я вже втомився! Давайте відпочинемо! (Під веселу музику Буратіно з дітьми танцює) Буратіно: - Інша справа. Тепер - до роботи!

  1. Робота над задачами. (Завдання шосте)

 

  1.   Задача з роздаткової картки:

Дуремар продав першого дня 15 п'явок, а другого дня - на 7 більше. Скільки п'явок продав Дуремар другого дня?

  •    Прочитайте самостійно умову задачі.
  •    Що відомо в задачі?
  •    Що потрібно дізнатися?
  •    Виберіть вираз, який є розв'язком задачі:

15-7 15 + (15 + 7) 15 + 7

  •    Що потрібно змінити в тексті, щоб задача розв'язувалась першим виразом? Другим? Третім?
  1.   Задача №501.
  •    Пригадайте, чим закінчилась казка про Буратіно? (Папа Карло відкрив театр)
  •    Кожного дня на виставу поспішало багато людей. Одні йшли пішки, інші їхали на конях, а хто - на автобусі. Розв'язавши задачу ми дізнаємося, скільки людей приїхало на одну із вистав лялькового театру.

 

  • Давайте складемо скорочений запис задачі. (Вивішується набірне полотно у вигляді автобуса, учні виходять і моделюють задачу)
  •       Розв'яжемо задачу першим способом...
  •       Розв'яжемо задачу другим способом.

(Завдання для сильних учнів: розв'язати задачу виразом)

 

XI. Гра "Естафета".

Кожен ряд одержує картку із ланцюжком прикладів, яка передається з першої парти на останню. Учні демонструють, як вони навчилися швидко і правильно розв'язувати приклади вивченого типу.

 

ХТІ. Підсумок уроку.

  •       Який настрій у вас був на уроці?
  •       Що найбільше сподобалось?
  •       Що дізнались нового?

(Протягом уроку учні одержували "умсики" - іграшкові гроші за правильні відповіді)

- Підніміть "умсики", які ви заробили своїми знаннями. Буратіно: - Дякуємо вам, діти! Я зрозумів, що з копійочки, що я посадив, не виросте грошове дерево. Гроші можна заробити, якщо добре вчитися, здобути знання і одержати професію. (Герої виходять, прощаються. Вчитель закінчує урок)

 

docx
Додано
1 травня 2018
Переглядів
1220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку