Урок математики в 3 класі. Дроби

Про матеріал
Розробка уроку математики в 3 класі. Тема.« Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа»
Перегляд файлу

Урок математики 

 

Тема: « Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа»

Мета: дати учням поняття  «дріб», «чисельник», «знаменник»; навчити утворювати частини способом ділення на рівні частини й виділення однієї з них; знаходити частину від числа, вдосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву, увагу, кмітливість, виховувати інтерес до математики, спостережливість, старанність, охайність.

Обладнання:мультимедійна дошка, буханка хліба, картки, картинки-заготовки для піци.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання.

Посміхніться, любі діти,

Пролунав  уже дзвінок,

І тому ми разом з вами 

Починаємо урок.

Урок наш незвичайний,

Цікавий та повчальний.

Щоб знання міцні нам мати-

Треба добре працювати.

Тож швиденько починаймо

В піцерію завітаймо!

 

2. Вступна бесіда про піцу. 

Скажіть, чи любите ви піцу? Звичайно. піцу полюбляють усі люди.Спочатку  піца вважалася їжею бідняків. Але зараз її  їдять всі. До нас піца прийшла з Італії. Готують її і вдома, і в піцеріях.

 

Найшвидший піцайоло може зробити 14 піц за 2 хвилини 35 секунд, а 3 піци - менш, ніж за хвилину.
В Італії можна купити парфуми та косметичні засоби з запахом піци.
В Італії рецепт приготування традиційної піци захищений законом про автентичні продукти. Її діаметр не може перевищувати 35 см, товщина разом з начинкою - 2 см. Готувати таку піцу можна тільки в дерев'яній печі при температурі 450 градусів.
Незамінний інгредієнт будь-якої піци – томат


А як називають людину, яка готує піцу? Правильно, піцайоло. Сьогодні ви всі станете піцайолами, будете готувати піцу. Але спочатку давайте підготуємося. У піцерії доведеться  рахувати інгредієнти , тому подивимося, як ми вміємо рахувати. 

3.Усний рахунок.

1.Знайдіть третю частину від числа 27.

2.Знайдіть сьому частину від числа 56. 

3. Чому дорівнює шоста частина від числа 42?

ІІ Вивчення нового матеріалу.

 1.Ознайомлення з дробами.

 Практична робота. 

Ви з батьками в магазині часто купуєте хліб…

Ось ціла буханка хліба.

Але купують і половинку, і четвертинку хліба ( РОЗРІЗАЮ ХЛІБ)

 

Круглый хлеб картинки, стоковые фото Круглый хлеб | Depositphotos

  • Якщо ціле   поділити на дві рівні частини і взяти одну таку частину, то вона називається половина.

Половина від цілого називається одна друга частина (записується 12).

Якщо поділити ціле  на три рівні частини, одна частина називається одна третя, або третина (записується 13). 

Кожну з чотирьох рівних частин цілого називають однією четвертою, або четвертиною (чвертю) (записується 14). 12, 13, 14 – це дроби, які називають частинами. Числа 2,3,4, що стоять під рискою, показують, на скільки частин поділено ціле і називають їх знаменником.

Число 1, що стоїть над дробовою рискою, показує, скільки таких частин узято. Його називають чисельник. У запису дробу чисельник і знаменник розділені рискою, яку називають дробовою. Щоб легше було запам’ятати, дам вам підказочку. Чисельник-чоловік, риска дробу-стоїть, знаменник-на землі.  

 

2.Каліграфічна хвилинка (записуємо дроби)

 

3.Робота з кругами на магнітній дошці. Круги поділено на 2,3,4,5,6,8 частин. Діти показують частини та записують дробом:

½,1/3, 2/3, ¾, 2/5, 4/6, 5/8.

3.Робота в групах: подумайте разом в групі і дайте відповідь на запитання: де в житті ми зустрічаємося з дробами.?

(Виступи дітей)

Використання у житті: Із дробами також пов’язано дуже багато професій: швачка,пекар,піцайоло, кухар, садівник,архітектор,  будівельник і ще інші. Такожми зустрічаємо дроби, коли граємо в комп’ютерні ігри (коли наприкінці пройденого рівня ми бачимо, скільки зібрали балів із можливих), коли в інтернеті дивимося рейтинг чого небудь, коли хочемо щось поділити між собою. Дроби оточують нас повсюди. 

 

ІІІ. Закріплення матеріалу.

  1. Гра « Половинки-дробинки»

 

C:\Users\Администратор\Downloads\didakticna-gra-polovinki-drobinki\Титулка.jpg

 

3.Робота з картками  (в парах). Запишіть дробом зафарбовану частину фігури.

.C:\Users\User\Desktop\картки\02.jpgC:\Users\User\Desktop\картки\01.jpg

4.Фізкульхвилинка.Руханка  «А ти готовий?»

5.Розв’язування задач

1)В піцерію привезли 12 кілограм помідорів. Піцайоло використав 1/3 частину всіх помідорів. Скільки помідорів використав піцайоло?

Бесплатная Помидоры стоковая фотография - FreeImages.com

Задача на знаходження частини від числа

2) Піцайоло використав 5 кілограмів борошна, що становить 1/4 всього борошна, що є в піцерії. Скільки всього борошна було у піцерії?

Купити безглютенове борошно | магазин Безглютекс

Задача на знаходження числа за його дробовим значенням.

 

7. Складаємо піцу.

Учні отримують заготовки для піци та картки із завданнями. Спочатку треба виконати завдання, щоб дізнатися, скільки шматків ковбаси, сиру, креветок, томатів, зелені та ін. класти в піцу.  

Виріжте усі інгредієнти і створіть свою піцу.

C:\Users\Администратор\Desktop\дроби\піца дріб.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\дроби\a7465c7a23572b0e9423e49118cf6ace.jpg

 

V.Підсумок уроку.

Любі діти! Дякую вам за урок! Ви сьогодні чудово працювали! А тепер продовжте фрази, записані на дошці.

  • На уроці я дізнався…
  • Я зміг навчитися…
  • Мені сподобалося…
  • Мені вдалося найкраще…
  • Мені було складно…
  • Я вперше почув…
  • Я зацікавився…


 

C:\Users\Администратор\Desktop\дроби\pizzaiolo2-418x500.png

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку