Урок математики в 3 класі "Переставна властивість дії множення. Розв’язування складених задач двома способами ."

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку математики в 3 класі (математика + основи здоров'я)
Перегляд файлу

                              Дуброва  Лариса Андріївна

 Ганнівська  ЗОШ І-ІІІ ступенів  Добропільського  району  Донецької області

                      Інтегрований урок математики  в 3 класі

               C:\Users\LenovoPC\Desktop\20161114_133523.jpg

Тема:  Переставна властивість дії множення. Розвязування складених задач двома способами

Мета: навчити застосовувати переставну властивість дії множення для виконання обчислювань, закріпити знання таблиці множення та ділення, вчити розвязувати складені задачі двома способами; розвивати логічне мислення , увагу; виховувати потребу до здорового образу життя.

Обладнання: телевізор,  повітряна кулька, схеми, портрет Осені, таблиці, картки, діаграма Венна, кросворд, кошики для гри, відеоматеріали .

                                                    Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

    1. Слово вчителя:    Пролунав дзвінок,

                                      Починається урок!

Сьогодні у нас незвичайний урок математики . На ньому ви не тільки будете  розвивати свій розум , кмітливість  та увагу, а ще  й  дізнаєтеся багато корисної інформації для вашого здоров’я та  отримаєте поради для того, щоб не хворіти.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Слово вчителя:
  • Сьогодні  вас чекає багато цікавих завдань. А для того, щоб упоратися з ними,  як вам потрібно працювати  на уроці ?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Слово вчителя:  

    Математика – цариця наук. Ніщо так не розвиває мозок, як вона. Тому   почнемо урок з розминки.

  1. Математичний кросворд:

 

 

 

                СУМА

         КВАДРАТ

            ДЕСЯТЬ

                ЗМЕНШУВАНЕ

              ПРЯМОКУТНИК

         ГОДИНА

                      ТРИ

            САНТИМЕТР

              ЦИРКУЛЬ

                  ГРАМ

                                      C:\Users\LenovoPC\Desktop\20161114_131536.jpg                                              

     Запитання:

 

  1. Результат  дії  додавання.
  2. Геометрична фігура,в якій всі сторони рівні.
  3. Найменше двоцифрове число.
  4. Перший компонент дії віднімання.
  5. Геометрична фігура, в якій всі кути прямі.
  6. Одиниця часу.
  7. Однозначне число.
  8. Одиниця довжини.
  9. Інструмент для креслення кола.
  10. Одиниця маси.
  1. Слово вчителя:

   До нас на урок завітала ще одна гостя – це Осінь  (показую портрет ). Вона прийшла до нас попрощатися , бо скоро вже передасть свої права сніжній холодній  зимі. Осінь принесла вам цікаві завдання.

  1. Усний рахунок на кленових листочках:

- Повторимо таблицю множення та ділення на 8 та 9.

D:\ШКОЛА2017\ШКОЛА\Мої відкриті уроки та заходи\20161114_131356.jpg

5. Слово вчителя: Осінь звертається до вас.

          Кожна людина хоче бути здоровою. Здоровя – це багатство ,яке не можна отримати в подарунок.

          Люди зміцнюють його або руйнують те ,що дано природою. Важливу роль у зміцненні здоровя грає правильне харчування. А для цього вам, діти, потрібні свіжі овочі та фрукти. Бо тільки в них містяться речовини, необхідні для вашого росту та розвитку. Кожного року я дарую вам щедрий урожай для зміцнення здоров'я.

  1. Гра «Наповни кошики»

 

Щедра осінь на порозі

Довгі коси розплела,

В козубку дітям гостинці

Із садочка принесла.

Вітром двері відчинила:

-Поласуйте, дітвора!

Павутинкою злетіла:

-Через рік мене чека!

 

   На дошці два кошика з назвами «Овочі» та «Фрукти». Треба розкласти правильно фрукти та овочі, на яких написані вирази, порахував їх.

C:\Users\LenovoPC\Desktop\20161114_133144.jpg

 

Слово вчителя:

 - А що спільного в овочах та фруктах? (Вітаміни та мікроелементи)

      Понад 100 років назад слово вітамін придумав польський біохімік Казимир Функ. Він відкрив речовину «амін». З’єднавши слово «віта» - життя та слово «амін» - склалося слово «вітамін» - речовина, необхідна для підтримки життя та здоров’я.

  1. Фронтальне опитування:

а) задачі від Осені

                                 Яблук        6 ящ. – 42 кг

                                 Виноград  5ящ. - ? кг

 

 

                      Ціна                        Кількість                   Вартість

Морква                                            9 кг                           45 грн.

                         Однак.

        Буряк                                                 ? кг                         40 грн.

 

б) «Математична гірка»

 

в)  гра «Впізнай дію»

 

    4*5*21=41

    8*5*42=82

    36*9*4=16

    45*9*8=40

  1. Слово вчителя:  Оскільки вчені у той час не знали точну хімічну природу вітамінів , вони не давали їм імена, а просто називали за абеткою А,В,С,Д і т. д.( показую таблиці).

   Вітаміни потрапляють в наш організм тільки з їжею. Ось чому овочі та фрукти повинні бути в раціоні регулярно.

    Дітям 8-9 років потрібно на день зїдати  500 г свіжих овочів та фруктів.

 

  1. Індивідуальна робота з картками (диференційована робота)
  • А зараз для вас буде  тихенько звучати осіння мелодія Ф. Шопена, а ви будете виконувати завдання на картках, які вам принесла Осінь.

 

ІV.Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми познайомимось з переставним законом множення та продовжимо роботу над  складеними задачами.

 

V. Робота з новим матеріалом

     1. Діаграма Венна

             - Перед вами два вирази на множення:    4х3х2=  

                                                                                   3х2х4=

              - Що в них спільного?( множники)

              - Чим різняться? (порядком)

              - Який з них ми можемо розвязати? (другий)

              - А як же розвязати перший? Правильно. Треба  спочатку перемножити 3х2, а потім результат помножити на 4. Це і є переставний закон множення.

              - Звучить він так (вивішую на дошці)  : Від переставляння множників добуток не змінюється.

 

2. Робота з підручником №331 (колективно)

 

3. Робота в парах № 332(усно)

 

4. Приклади №333   розвязати з коментуванням (ланцюжком)

 

5.Фізкультхвилинка «Вітамінки» (відео)

 

6. Робота над задачею №334 (двома способами)

 

VІ. Закріплення  вивченого матеріалу

  1. Завдання від Осені:
  • Обчисліть вирази ,використовуючи переставний закон множення.

2х8х4=     2х6х3=   4х5х2=

 

 2. Слово вчителя:

 

  - Послухайте поради Осені від застуди.

       Якщо ви застудились пийте трав’яні чаї, свіжі соки, їжте  фрукти та овочі. Грип боїться цибулі,  часника, хріну, перцю та лимона. А ще треба більше сміятися. Сміх – це найкращі ліки!

      Отже, давайте зараз проведемо сеанс сміхотерапії.

 

3.Хвилинка сміхотерапії.

Вчитель:

  • Я буду підкидувати повітряну кульку. Коли вона в повітрі – ви смієтесь, а коли в руках- мовчите.

 

 4. Робота в групах ( обєднуються за кольором листочків)

 

   В І мішку – 36 кг  

                                      } ? покупців по 6 кг горіхів

   В ІІ мішку -18 кг

 

  • Розв’язати задачу І групі - по діям, ІІ групі - виразом .

 

VІІ. Підсумок уроку

  1. Рефлексія
  • Яку нову тему ми  вивчали на уроці?
  • Як звучить переставний закон множення?
  • Цей закон буде нам допомагати на уроках математики?

2. Оцінювання учнів

3. Домашнє завдання №336,337, знати переставний закон множення.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дуброва Лариса
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку