Дуброва Лариса Андріївна
Ганнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Добропільського району Донецької області
Інтегрований урок математики в 3 класі
Тема: Переставна властивість дії множення. Розв’язування складених задач двома способами
Мета: навчити застосовувати переставну властивість дії множення для виконання обчислювань, закріпити знання таблиці множення та ділення, вчити розв’язувати складені задачі двома способами; розвивати логічне мислення , увагу; виховувати потребу до здорового образу життя.
Обладнання: телевізор, повітряна кулька, схеми, портрет Осені, таблиці, картки, діаграма Венна, кросворд, кошики для гри, відеоматеріали .
Хід уроку:
І. Організаційний момент
1. Слово вчителя: Пролунав дзвінок,
Починається урок!
Сьогодні у нас незвичайний урок математики . На ньому ви не тільки будете розвивати свій розум , кмітливість та увагу, а ще й дізнаєтеся багато корисної інформації для вашого здоров’я та отримаєте поради для того, щоб не хворіти.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Математика – цариця наук. Ніщо так не розвиває мозок, як вона. Тому почнемо урок з розминки.
СУМА
КВАДРАТ
ДЕСЯТЬ
ЗМЕНШУВАНЕ
ПРЯМОКУТНИК
ГОДИНА
ТРИ
САНТИМЕТР
ЦИРКУЛЬ
ГРАМ
Запитання:
До нас на урок завітала ще одна гостя – це Осінь (показую портрет ). Вона прийшла до нас попрощатися , бо скоро вже передасть свої права сніжній холодній зимі. Осінь принесла вам цікаві завдання.
- Повторимо таблицю множення та ділення на 8 та 9.
5. Слово вчителя: Осінь звертається до вас.
Кожна людина хоче бути здоровою. Здоров’я – це багатство ,яке не можна отримати в подарунок.
Люди зміцнюють його або руйнують те ,що дано природою. Важливу роль у зміцненні здоров’я грає правильне харчування. А для цього вам, діти, потрібні свіжі овочі та фрукти. Бо тільки в них містяться речовини, необхідні для вашого росту та розвитку. Кожного року я дарую вам щедрий урожай для зміцнення здоров'я.
Щедра осінь на порозі
Довгі коси розплела,
В козубку дітям гостинці
Із садочка принесла.
Вітром двері відчинила:
-Поласуйте, дітвора!
Павутинкою злетіла:
-Через рік мене чека!
На дошці два кошика з назвами «Овочі» та «Фрукти». Треба розкласти правильно фрукти та овочі, на яких написані вирази, порахував їх.
Слово вчителя:
- А що спільного в овочах та фруктах? (Вітаміни та мікроелементи)
Понад 100 років назад слово вітамін придумав польський біохімік Казимир Функ. Він відкрив речовину «амін». З’єднавши слово «віта» - життя та слово «амін» - склалося слово «вітамін» - речовина, необхідна для підтримки життя та здоров’я.
а) задачі від Осені
Яблук 6 ящ. – 42 кг
Виноград 5ящ. - ? кг
Ціна Кількість Вартість
Морква 9 кг 45 грн.
Однак.
Буряк ? кг 40 грн.
б) «Математична гірка»
в) гра «Впізнай дію»
4*5*21=41
8*5*42=82
36*9*4=16
45*9*8=40
Вітаміни потрапляють в наш організм тільки з їжею. Ось чому овочі та фрукти повинні бути в раціоні регулярно.
Дітям 8-9 років потрібно на день з’їдати 500 г свіжих овочів та фруктів.
ІV.Повідомлення теми та мети уроку
V. Робота з новим матеріалом
1. Діаграма Венна
- Перед вами два вирази на множення: 4х3х2=
3х2х4=
- Що в них спільного?( множники)
- Чим різняться? (порядком)
- Який з них ми можемо розв’язати? (другий)
- А як же розв’язати перший? Правильно. Треба спочатку перемножити 3х2, а потім результат помножити на 4. Це і є переставний закон множення.
- Звучить він так (вивішую на дошці) : Від переставляння множників добуток не змінюється.
2. Робота з підручником №331 (колективно)
3. Робота в парах № 332(усно)
4. Приклади №333 розв’язати з коментуванням (ланцюжком)
5.Фізкультхвилинка «Вітамінки» (відео)
6. Робота над задачею №334 (двома способами)
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
2х8х4= 2х6х3= 4х5х2=
2. Слово вчителя:
- Послухайте поради Осені від застуди.
Якщо ви застудились пийте трав’яні чаї, свіжі соки, їжте фрукти та овочі. Грип боїться цибулі, часника, хріну, перцю та лимона. А ще треба більше сміятися. Сміх – це найкращі ліки!
Отже, давайте зараз проведемо сеанс сміхотерапії.
3.Хвилинка сміхотерапії.
Вчитель:
4. Робота в групах ( об’єднуються за кольором листочків)
В І мішку – 36 кг
} ? покупців по 6 кг горіхів
В ІІ мішку -18 кг
VІІ. Підсумок уроку
2. Оцінювання учнів
3. Домашнє завдання №336,337, знати переставний закон множення.