Відкритий урок математики
Математична подорож в минуле рідного
міста
Тема: Додавання і віднімання виду: 230 + 70; 200 – 60.
Дії з іменованими числами.
Мета: - ознайомити з прийомами додавання і віднімання вказаного виду: 230 + 70; 200 – 60;
Обладнання: план уроку, сюжетний малюнок, слайди за темою уроку.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: урок – подорож
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пронулав уже дзвінок,
Всім пора нам на урок.
Встаньте діти всі рівненько
Привітаємось гарненько: «Добрий день!»
ІІ. Самовизначення діяльності
Слайд 1
Перед тим як вирушити в дорогу, подумайте і скажіть, яким має бути наш урок? (цікавим, навчальним, трохи казковим).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Наша подорож сьогодні буде проходити за таким планом
ІV. Актуалізація опорних знань
12, 16, 42, 24, 18.
(Вивішую пам’ятку «Порівнюй так»)
Слайд 2
2). А тепер ми з козаками перевіримо вашу увагу. Спочатку розгорніть зошити, запишіть дату, класна робота.
Слайд 3
Зараз я розповім вам про історію заснування нашого села. Ваше завдання записати числа, які почуєте під час розповіді.
Слайд 4
М.Л. Корж поселився в нашому селі у 18 ст., у чудовому, гарному місці біля річки Суха Сура.. Збудував з липового дерева велику гарну хату. Мав велику родину. В його сім’ї було 12 дітей. Микита Леонтійович був добрим господарем. Він мав 18 корів, 14 коней, які майже протягом року випасалися біля річки, під горою, де росли високі густі трави.
Слайд 5
Була у нього і пасіка. В якій було 70 вуликів. Козак Микита вів здоровий спосіб життя, вживав у їжу молоко, мед, рибу, що ловив у Сурі, фрукти і прожив він 105 роки. Його батько також був довгожителем, прожив 112 років.
(Під час розповіді один з учнів працює біля дошки)
18, 12, 18, 14, 70, 104, 112.
3). Математична гра.
«Вірю – не вірю» (сигнальні картки)
1 м – це 100см
1 кг – 100 г
1 дм – це 10 см
10 дм – 1 м
1 дм – 100 мм
Слайд 6
4). А тепер знову вирушаємо в дорогу, щоб здобути перемогу. За короткою умовою скласти задачу про наше село.
ХVІІІ ст. – 40 сімей
ХХІ ст. - ? на 1200 сімей більше.
V. Робота над темою уроку.
1. Підготовчі вправи (запис на дошці).
- Переходимо до наступного етапу нашого уроку.
Козаки говорили: «Щоб завжди перемагати, треба розум свій тренувати.»
Тож і ми перед вивченням нового матеріалу виконаємо тренувальні вправи. (усно, фронтально)
8 + 6 14 – 5 56 – 32 28 + 8
Слайд 7
(слайд за № 612)
200 + (30 + 70) = 300 100 + (100 – 60) = 140
23 д. + 7 д. = 30 д. = 300 20 д. – 6 д. = 14 д. = 140
№ 613 ( з коментування біля дошки).
Слайд 8
(взаємоперевірка) На партах лежить шкала оцінювання.
1 пом. – 9 3 пом. – 7
2 пом. – 8 4 пом. – 6
Козаки були сміливими, спритними, постійно займалися спортивною підготовкою. Ось і вам вони пропонують задачі про спортивні заняття.
а) № 615
- ознайомлення зі змістом
- робота над змістом
- самостійний запис розв’язання
- фронтальна перевірка
- творча робота над задачею
Фізкультхвилинка (Гопак)
Слайд 9
б) Задача № 616
Колективна робота над задачею.
Запис розв’язання задачі на дошці.
Слайд 10
Наше наступне завдання допоможе вам з’ясувати хто був першим гетьманом козаків. (поділ класу на групи, отримання завдань)
4 групи (за порою народження) отримують завдання
(слайд)
170 – Д. Вишневецький
160 – П. Сагайдачний
150 – П. Дорошенко
Козаки дуже задоволені вашими відповідями. Говорять, що ви справжні козачата. А ще вони говорять, що серед вас є його нащадок. Хто ж це?
( К. Корж розповідає вірш)
А далі говорить:
Слайд 11
Засновник нашого роду був мудрим. Любив складати цікаві задачі. Одну з них пам’ятають в нашій сім’ї і зараз. Послухайте її і ви.
Якої ширини повинні бути двері, щоб козак Петро міг вийти з них, коли розправить вуса в ширину?
VІ. Фефлексія. Підбиття підсумків уроку.
Отже урок наш закінчується. Пригадайте, які задачі ви ставили на початку уроку та скажіть, чи виконали ми їх.
Слайд 12
Чи справдилися ваші бажання та очікування?
Слайд 13
В минуле рідногоміста ми мандрували.
Рахували, писали та жартували
І з знаннями по тому
Повертаємось додому
VІІ. Домашнє завдання.
Слайд 14
№ 617, 618