Відкритий урок "Математична подорож в минуле рідного міста"

Про матеріал
Тема: Додавання і віднімання виду: 230 + 70; 200 – 60. Дії з іменованими числами. Мета: - ознайомити з прийомами додавання і віднімання вказаного виду: 230 + 70; 200 – 60; - удосконалювати вміння виконувати дії з величинами; розв’язувати текстові задачі вивчених видів; - розвивати навички усної лігби, логічне мислення, пам’ять, увагу, творчі здібності учнів; - виховувати акуратність, дисциплінованість, зосередженість, інтерес до вивчення історії рідного села.
Перегляд файлу

a13787.png 

 

 

 

 

 

 

     Відкритий урок математики

 

Математична подорож в минуле рідного

 міста

Тема: Додавання і віднімання виду: 230 + 70; 200 – 60.

Дії з іменованими числами.

Мета: - ознайомити з прийомами додавання і віднімання вказаного виду: 230 + 70; 200 – 60;

  • удосконалювати вміння виконувати дії з величинами; розв’язувати текстові задачі вивчених видів;
  • розвивати навички усної лігби, логічне мислення, пам’ять, увагу, творчі здібності учнів;
  • виховувати акуратність, дисциплінованість, зосередженість, інтерес до вивчення історії рідного села.

Обладнання: план уроку, сюжетний малюнок, слайди за темою уроку.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: урок – подорож

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пронулав уже дзвінок,

Всім пора нам на урок.

Встаньте діти всі рівненько

Привітаємось гарненько: «Добрий день!»

ІІ. Самовизначення діяльності

Слайд 1

  • Діти, а чи любите ви подорожувати?
  • Тож сьогодні я пропоную вам подорож в минуле нашого міста
  • Як називається наше місто
  • Хто був засновником нашого  міста?
  • Ким він був?
  • Отож до нас на урок завітали його друзі козаки.

Перед тим як вирушити в дорогу, подумайте і скажіть, яким має бути наш урок? (цікавим, навчальним, трохи казковим).

  • А ви якими повинні бути на уроці? (дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, наполегливими).
  • Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Наприкінці уроку ми подивимось чи справдились ваші очікування.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Наша подорож сьогодні буде проходити за таким планом

  1. Математична розминка
  2. Робота з новим матеріалом
  3. Самостійна робота
  4. Розв’язування задач
  5. Цікаві задачі.

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Математична розминка
  1. – Із нами вирушають в дорогу козаки під такими номерами:

12, 16, 42, 24, 18.

  • Яке число є зайвим? Чому?
  • Скільки разів по 6 в кожному числі?
  • Чим є цікаві числа 24 і 42?
  • Порівняйте їх.

(Вивішую пам’ятку «Порівнюй так»)

  1. Розглянь об’єкти порівняння.
  2. Знайди спільне.
  3. Знайди відмінне.

Слайд 2

2). А тепер ми з козаками перевіримо вашу увагу. Спочатку розгорніть зошити, запишіть дату, класна робота.

 

Слайд 3

Зараз я розповім вам про історію заснування нашого села. Ваше завдання записати числа, які почуєте під час розповіді.

Слайд 4

 М.Л. Корж поселився в нашому селі у 18 ст., у чудовому, гарному місці біля річки Суха Сура.. Збудував з липового дерева велику гарну хату. Мав велику родину. В його сім’ї було 12 дітей. Микита Леонтійович був добрим господарем. Він мав 18 корів, 14 коней, які майже протягом року випасалися біля річки, під горою, де росли високі густі трави.

Слайд 5

 Була у нього і пасіка. В якій було 70 вуликів. Козак Микита вів здоровий спосіб життя, вживав у їжу молоко, мед, рибу, що ловив у Сурі, фрукти і прожив він 105  роки. Його батько також був довгожителем, прожив 112 років.

 (Під час розповіді один з учнів працює біля дошки)

18, 12, 18, 14, 70, 104, 112.

  • Назвіть найбільше число.
  • Назвіть найменше число.
  • Скільки всього десятків у числі 104, 112?
  • Розкладіть на розрядні доданки числа 104 і 112.
  • Назвіть числа в яких одиниці розряду відсутні.

3). Математична гра.

«Вірю – не вірю» (сигнальні картки)

1 м – це 100см

1 кг – 100 г

1 дм – це 10 см

10 дм – 1 м

1 дм – 100 мм

 

Слайд 6

4). А тепер знову вирушаємо в дорогу, щоб здобути перемогу. За короткою умовою скласти задачу про наше село.

ХVІІІ ст. – 40 сімей

ХХІ ст. - ? на 1200 сімей більше.

V. Робота над темою уроку.

1. Підготовчі вправи (запис на дошці).

- Переходимо до наступного етапу нашого уроку.

Козаки говорили: «Щоб завжди перемагати, треба розум свій тренувати.»

Тож і ми перед вивченням нового матеріалу виконаємо тренувальні вправи. (усно, фронтально)

           8 + 6     14 – 5     56 – 32    28 + 8

  1. + 60   140 – 50    560 – 320   560 – 320
  1. Робота над новим матеріалом

Слайд 7

(слайд за № 612)

200 + (30 + 70) = 300   100 + (100 – 60) = 140

23 д. + 7 д. = 30 д. = 300  20 д. – 6 д. = 14 д. = 140

  1. Первинне закріплення

№ 613 ( з коментування біля дошки).

  1. Самостійна робота № 614

Слайд 8

(взаємоперевірка) На партах лежить шкала оцінювання.

1 пом. – 9   3 пом. – 7

2 пом. – 8   4 пом. – 6

  1. Робота над задачами.

Козаки були сміливими, спритними, постійно займалися спортивною підготовкою. Ось і вам вони пропонують задачі про спортивні заняття.

а) № 615

- ознайомлення зі змістом

- робота над змістом

- самостійний  запис розв’язання

- фронтальна перевірка

- творча робота над задачею

Фізкультхвилинка (Гопак)

Слайд 9

б) Задача № 616

Колективна робота над задачею.

Запис розв’язання задачі на дошці.

  1. Цікаві завдання.

Слайд 10

 

Наше наступне завдання допоможе вам з’ясувати хто був першим гетьманом козаків. (поділ класу на групи, отримання завдань)

4 групи  (за порою народження) отримують завдання

(слайд)

170 – Д. Вишневецький

160 – П. Сагайдачний

150 – П. Дорошенко

Козаки дуже задоволені вашими відповідями. Говорять, що ви справжні козачата. А ще вони говорять, що серед вас є його нащадок. Хто ж це?

( К. Корж розповідає вірш)

А далі говорить:

Слайд 11

 

Засновник нашого роду був мудрим. Любив складати цікаві задачі. Одну з них пам’ятають в нашій сім’ї і зараз. Послухайте її і ви.

  • У козака Петра є шабля довжиною 1 м, зріст він має удвічі більший, ніж шабля, а один вус удвічі довший ніж зріст.

Якої ширини повинні бути двері, щоб козак Петро міг вийти з них, коли розправить вуса в ширину?

VІ. Фефлексія. Підбиття підсумків уроку.

 Отже урок наш закінчується. Пригадайте, які задачі ви ставили на початку уроку та скажіть, чи виконали ми їх.

Слайд 12

 Чи справдилися ваші  бажання та очікування?

  • Оцініть свою роботу на уроці…
  • Я брав активну участь в роботі…
  • Я працював не в повну силу…
  • Можу працювати краще…
  • Мені сподобалося…
  • Що нового ми дізналися…

Слайд 13

В минуле рідногоміста ми мандрували.

Рахували, писали та жартували

І з знаннями по тому

Повертаємось додому

VІІ. Домашнє завдання.

Слайд 14

№ 617, 618

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку