Тема уроку:
(нестандартний урок математики
у 3 класі)
Тема уроку: Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 9. Задачі на зведення до одиниці. Знайомство з жителями морських глибин.
Мета уроку: Закріпити вміння знаходити невідомі компоненти дії ділення виправляти вміння учнів у засвоєнні табличних випадків під час виконання завдань різних видів; формувати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Поняття про інформаційну дошку.
Що ви бачите на малюнку? (Підводний світ.)
Так. Перед вами зображення морської глибини, водоростей морського дна. Чого тут бракує? (Морських жителів.)
У ході уроку ми заселимо це морське царство тваринами. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимось.
Першим нашим гостем є зубчастий кит-кашалот. Кити не є рибами.
Вони дихають повітрям, а їхні малята, як і люди, вигодовуються молоком.
Є беззубі кити, вони харчуються дрібними рачками. А кашалот споживає і більших тварин, за якими може пірнати на глибину до 1 км.
Наш гість кашалот пропонує усний рахунок.
Ланцюжки (усний рахунок).
a)
8 · 9 |
63 : 7 |
48 : 6 |
50 - 14 |
- 42 |
+12 |
·8 |
:6 |
:5 |
:3 |
+16 |
-2 |
|
|
8 |
· |
=6 |
=7 |
=80 |
=32 |
б) заповнити віконечка
9 х [?]=72
[?] х 9 = 36
II. Контроль, корекція і закріплення знань
1. Другим гостем нашим є великий камчатський краб. Він приніс нам морський математичний диктант.
Маса камчатського краба 7 кг.
Яка маса 6 таких крабів?
(Відповідь: 42 кг)
Тіло дорослого блакитного кита завдовжки 30 м, а новонародженого китеняти 10 м. На скільки метрів довжина тіла китеняти менша за дожину тіла його матері?
(Відповідь: на 20 м)
Морж може перебувати під водою 10 хв. Скільки часу можуть перебувати під водою 3 моржі?
(Відповідь: 10хв.)
Скільки ніг у 5 восьминогів?
(Відповідь: 40 н.)
Тулуб гігантського краба досягає 60 см, а краба-горошини - 2 см. На скільки см тулуб краба-гіганта більший за краба-горошину?
(Відповідь: на 58 см)
Тіло меч-риби завдовжки 50 дм. Її міцний кістяний меч завдовжки 15 дм. Яка загальна довжина меч-риби?
(Відповідь: 65 дм)
У кашалота 60 зубів, у кішки 30 зубів, а у кенгуру на 58 зубів менше, ніж у кашалота і кішки разом. Скільки зубів у кенгуру?
(Відповідь: 32 зуби)
Довжина новонародженого кита 7 м, довжина дорослого 33 м. На скільки метрів підростає кит?
(Відповідь: на 26 м)
3. - А тепер зустрічайте дельфіна. Хто з вас їх бачив?
Дельфіни - найдивовижніші морські тварини. Пораненого дельфіна товариші підтримують на поверхні води. Так вони рятують і людей. Дельфіни виступають у морських цирках, а в спеціальних лабораторіях учені намагаються спілкуватися з ними. Вони можуть свистіти і попискувати, гавкати, крякати, дзижчати.
Дельфін пропонує розв'язати задачу. (Робота з підручником) № 417 (усно).
1) 45 кг.
2) З 5-7= 28 (кг).
3) 35-7=28(кг).
4. Давайте познайомимось з акулою.
Її недаремно називають грозою морів. Зуби в акул - у 6 рядів і гострі як пилка! Шкіра багатьох акул вкрита лускою з гострими шипами, тому навіть легкий дотик акули наносить серйозні рани. Дуже небезпечні біла, голуба, тигрова акули, акула-молот. Але найбільша з акул - китова, довжина якої 20 м, людину не чіпає. До нас прийшла акула-молот. Ви бачите, що її голова нагадує молот. Вона пропонує завдання № 418.
Скласти задачу за виразом.
Смородини - 36 кг |
|
Малини - у 4 р. < |
5. Наступне завдання нам принесла цікава риба - прилипала. Вона до нас не припливла, а приїхала. Прилипла своїм спинним плавником до живота акули і мандрує разом з нею, збираючи рештки її обіду.
Вона нам принесла роботу в групах.
6. Знайомтесь із електричним скатом.
У його тілі сховано щось на зразок електричних батарейок. Кожна зокрема слабенька, а разом вони дають досить сильний струм. Тому зустріч з ним небезпечна.
Він нам пропонує розв'язати задачу. №419
Вівця - 32 кг
Індичка - ? у 4р.<
9 індичок - ? кг.
- Чи можемо відразу відповісти на це запитання?
- Чому?
Отже,
1) 32:4=8(кг).
2) 8-9 = 72 (кг).
х= 32:4· 9.
А тепер, подумайте, і скажіть, яке ще питання можна поставити до цієї задачі?
(Яка маса вівці і 9 індичок? 32 + 72 = 104 (кг) На скільки маса 9 індичок більша від маси вівці? 72 - 32 = 40 (кг))
7. Останнім нашим гостем є глибоководна риба-вудильник. У неї на голові росте своєрідна вудка з ліхтариком на кінці. Ліхтарик світиться у темряві і приваблює довірливих рибок, що пливуть вудильнику прямо в пащу.
Рівняння.
3 · х=27 х · 4=36 72:х=8
8. Усні задачі.
8.1. Бабусі 56 років. Олег у 8 разів молодший. Скільки років Олегові? На скільки років бабуся старша за Олега?
8.2. У Марини 15 марок. 1/5 - про тварин. Скільки у Марини марок із зображенням тварин? Скільки марок із зображенням рослин?
8.3. Чи вистачить трьох 8-літрових бідонів, щоб розлити 20 л. молока.
III. Підсумок уроку
Назвати приклад ділення на 8 за результатом
7=56:8 |
5=40:8 |
6=48:8 |
4=32:8 |
3=24:8 |
9=72:8 |