Дата Урок Математика 3 кл.
Тема. Письмове додавання трицифрових чисел за умови, що сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десятків. Задачі з буквеними даними (№№ 640-648).
Мета. ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам; вдосконалювати вміння додавати і віднімати іменовані числа; формувати вміння розв'язувати задачі з буквеними даними; закріплювати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати увагу.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Перевірка домашнього завдання.
2. Гра «Шифрувальник»
3.Робота за картками індивідуального контролю
4. Корекція раніше отриманих знань. Розв'язування задачі (с 99, №640)
- За даними таблиці складіть і розв'яжіть задачу, подібну до задачі, яку ви розв'язували вдома.
- Що дізнаємося, якщо 36 : 6? (Скільки пельменів за І хвилину зліпив кухар спочатку.)
- Як дізнатися, скільки пельменів він стане ліпити, якщо за 1 хвилину ліпитиме на 2 пельмені більше? (Додати 2)
- Якою дією дамо відповідь на питання задачі? (Діленням)
- Розв'язання і відповідь запишіть самостійно. Слабшим учням роздаю картки-підказки. Розв'язання
1)[]:[] = []
2)[]+[] = []
3)[]:[] = []
Відповідь: 7 пельменів.
3. Зорова гімнастика.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням трициф-рових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам; будемо розв'язувати задачі з буквеними даними.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення нового матеріалу (с 100, завдання 641)
— Прочитайте приклад з підручника
376
+ 414
790
- Поясніть прийом письмового додавання, коли при додаванні одиниць дістаємо десяток. (6 і 4 — 10, 0 пишемо під одиницями, 1 переносимо до де сятків. 7 і 1 — 8 та ще 1—9 пишемо під десятками. З сотні і 4 сотні 7 со тень. Число 7 пишемо під сотнями. Усього 790.)
- Прочитайте приклад з підручника.
225
+384
609
- Поясніть прийом письмового додавання, коли сума десятків дорівнює 10 десяткам. (До 5 од. + 4 од. = 9 од. До 2 дec. + 8 дec. = 10 дec.— 1 сотня. У сумі на місці десятків запишемо 0, а одну сотню перенесемо до сотень. До 2 coт. + +3 coт. = 5 coт. та ще 1 com. буде 6 coт. Усього 609.)
2. Первинне закріплення (с. 100, завдання 642)
— Обчисліть приклади з коментуванням біля дошки, записуючи доданки стовпчиком.
3. Усне додавання іменованих чисел
2 м 80 см + 20 см = 3 м
4 м - 20 см = 400 см - 20 см = 380 см = 3 м 80 см
5м 7см + 3см = 5м10см = 5м1дм
2 м — 2 дм 5 см = 20 дм — 2 дм 5 см = 17 дм 5 см
4.Фізкультхвилинка.
VІ.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею з буквеними даними (с 100,завдання644)
— Якщо задача містить буквене дане, то відповідь записують у вигляді виразу.
— Складіть вираз для розв'язання задачі. а + b — зібрали хлопчики
— Замість букв підставте їх значення, запишіть розв'язання в стовпчик. Відповідь: 290 каштанів хлопчики зібрали разом.
2. Самостійна робота (с. 100, заедания 645)
— Складіть коротку умову до задачі та розв'яжіть її самостійно. Розв'язання
1)212 + 6 = 218 (в.) — за другий місяць 2)212 + 218+ 175 = 605(6.)
Відповідь: 605 верстатів було замовлено заводу.
3. Завдання з логічним навантаженням (с 100, завдання 646) 111-11 = 100
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Поясніть спосіб письмового обчислення прикладів 237 + 123; 153 + + 556.
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.100, завдання 647; 648.