Урок математики в 3 класі "Письмове додавання трицифрових чисел за умови, що сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десятків. Задачі з буквеними даними "

Про матеріал
Тема. Письмове додавання трицифрових чисел за умови, що сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десятків. Задачі з буквеними даними (№№ 640-648). Мета. ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам; вдосконалювати вміння додавати і віднімати іменовані числа; формувати вміння розв'язувати задачі з буквеними даними; закріплювати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати увагу. Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач. Тип уроку. Комбінований.
Перегляд файлу

Дата                                      Урок                            Математика                   3 кл.

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел за умови, що сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десятків. Задачі з буквеними даними (№№ 640-648).

Мета.  ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам; вдосконалювати вміння додавати і віднімати іменовані числа; формувати вміння розв'язувати задачі з буквеними даними; закріплювати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати увагу.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми  задач.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання.

2. Гра «Шифрувальник»

http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/17/s49572058.jpg

3.Робота за картками індивідуального контролю
4.     Корекція раніше отриманих знань. Розв'язування задачі (с 99, 640)
-  За даними таблиці складіть і розв'яжіть задачу, подібну до задачі, яку ви розв'язували вдома.
-  Що дізнаємося, якщо 36 : 6? (Скільки пельменів за І хвилину зліпив кухар спочатку.)
-  Як дізнатися, скільки пельменів він стане ліпити, якщо за 1 хвилину ліпитиме на 2 пельмені більше? (Додати 2)
-  Якою дією дамо відповідь на питання задачі? (Діленням)
-  Розв'язання і відповідь запишіть самостійно. Слабшим учням роздаю картки-підказки. Розв'язання
1)[]:[] = []
2)[]+[] = [] 
3)[]:[] = []
Відповідь: 7 пельменів.

3. Зорова гімнастика.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

-  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням трициф-рових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам; будемо розв'язувати задачі з буквеними даними.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення нового матеріалу (с 100, завдання 641)
 Прочитайте приклад з підручника

     376 
+  414
     790
-  Поясніть прийом письмового додавання, коли при додаванні одиниць дістаємо десяток. (6 і 4 — 10, 0 пишемо під одиницями, 1 переносимо до де сятків. 7 і 1 — 8 та ще 1—9 пишемо під десятками. З сотні і 4 сотні 7 со тень. Число 7 пишемо під сотнями. Усього 790.)
-  Прочитайте приклад з підручника.
   225
+384 
 609
-  Поясніть прийом письмового додавання, коли сума десятків дорівнює 10 десяткам. (До 5 од. + 4 од. = 9 од. До 2 дec. + 8 дec. = 10 дec.— 1 сотня. У сумі на місці десятків запишемо 0, а одну сотню перенесемо до сотень. До 2 coт. + +3 coт. = 5 coт. та ще 1 com. буде 6 coт. Усього 609.)
2.     Первинне закріплення (с. 100, завдання 642)
 Обчисліть приклади з коментуванням біля дошки, записуючи доданки стовпчиком.
3.     Усне додавання іменованих чисел
2 м 80 см + 20 см = 3 м
4 м - 20 см = 400 см - 20 см = 380 см = 3 м 80 см
5м 7см + 3см = 5м10см = 5м1дм
2 м — 2 дм 5 см = 20 дм — 2 дм 5 см = 17 дм 5 см   

4.Фізкультхвилинка.

VІ.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею з буквеними даними (с 100,завдання644)
 Якщо задача містить буквене дане, то відповідь записують у вигляді виразу.
 Складіть вираз для розв'язання задачі. а + b — зібрали хлопчики
 Замість букв підставте їх значення, запишіть розв'язання в стовпчик. Відповідь: 290 каштанів хлопчики зібрали разом.
2.    Самостійна робота (с. 100, заедания 645)
 Складіть коротку умову до задачі та розв'яжіть її самостійно. Розв'язання
1)212 + 6 = 218 (в.) — за другий місяць 2)212 + 218+ 175 = 605(6.)
Відповідь: 605 верстатів було замовлено заводу.
3.    Завдання з логічним навантаженням (с 100, завдання 646) 111-11 = 100

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Поясніть спосіб письмового обчислення прикладів 237 + 123; 153 + + 556.

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.100, завдання 647; 648.

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
1480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку