Урок математики з елементами інклюзії, розроблений для дітей з ООП. Формує вміння складати задачі за поданим виразом; закріплює вміння розв'язувати задачі двома способами; вдосконалює обчислювальні навички; розвиває логічне мислення, математичне мовлення; виховує старанність та любов до праці та свійських тварин.
Відкритий урок математики в 3-Б класі з елементами інклюзії
Тема: СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА ПОДАНИМ ВИРАЗОМ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
ДВОМА СПОСОБАМИ
Мета: формувати вміння складати задачі за поданим виразом; закріпити вміння розв'язувати задачі двома способами; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати старанність та любов до праці та свійських тварин.
Обладнення: Таблиці, індивідуальні картки, презентація «Ферма», малюнки свійських тварин,терези, монети, мікрофон, картки для дитини з ООП.
-Посміхніться один одному.
-Подаруйте приємний, розумний погляд нашим гостям.
Ось дзвінок сигнал нам дав.
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок скоріше починаймо!
-Що таке ферма?(місце в селі, де людина розводить свійських тварин та птахів)
-Хто живе на фермі?(свійські тварини та птахи) Назвіть їх.(розглядаємо малюнки на дошці)
-Для чого людина їх розводить?(Вони людині дають яйця, м'ясо, пір’я, пух, молоко)
- Яку мету ви ставите перед собою на цьому уроці?
1. Математичні операції над числами
Мозкова атака
2. Написання рядка числа 36.
3. Взаємоперевірка.
Виділить королеву ваших чисел (найкраще написане число)
35 + 5 ∙ 2 = 45 (кг)
35 : (5 + 2) = 5 (разів)
3. Робота за таблицею
Числа |
8 |
14 |
18 |
9 |
18 |
27 |
18 |
36 |
72 |
81 |
Знайти |
половину |
третину |
дев ’ яту частину |
Робота з картками:
Коли вчитель працює з класом, то
4 дитини працюють з індивідуальними картками, рахують приклади і знаходять, скільки яєць на фермі знесла 1)курка, 2)індичка, 3)качка та 4)гуска.
(дитина з ООП працює з карткою)
29+7= 56+29= 48+17= 19+46=
36+5= 64+26= 22+9= 37+37=
13+9= 17+35= 76+5= 19+71=
45+7= 39+12= 14+8= 46+27=
71+9= 38+33= 39+3= 69+11=
44+8= 45+45= 61+9= 57+14=
67+4= 79+11= 55+6= 29+35=
Складання задачі за виразом 36+36:4 (с. 44, завдання 316)
З’ясування, про кого ми будемо складати задачу, та що нам дано?
Аналіз умови задачі.
Маса вівці — 36 кг
Маса індички — ?, у 4рази менша ?
1) 36:4=9(кг)-маса індички;
2) 36+9=45(кг)
В)36+36:4= 45 (кг)
Відповідь:
Фізкультхвилинка
Ми на ферму йдемо, 1-2, 1-2!
Води качкам наллємо, 1-2, 1-2!
Ми картоплю покопаєм, 1-2, 1-2!
А тепер відпочиваєм!
К нам на ферму їдуть туристи, подивитися на життя на фермі. Але не можуть к нам попасти. Треба їм допомогти прокласти шлях через річку та самостійно розв’язати вирази.
В групі туристів 36 чоловіків та 27 жінок. Вони сіли в човен, по 9 людей в кожен. Скільки було човнів?
1-й спосіб : (36+27):9=7(ч.)
2-й спосіб: 36:9+27:9=7(ч.)
Дивлячись на вирази, учні складають план розв’язання задачі кожний зі способів, підставляють числа і знаходять відповідь. Коли діти переконаються, що відповіді однакові, вчитель пояснює, що обидва вирази ілюструють два різні способи ділення суми на число: можна спочатку знайти цю суму, а потім поділити її на число, а можна поділити на число окремо кожний доданок і знайдені частки додати.
Туристи побачили дуже гарну тварину. Яку, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
«І-го-го!» — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі… (кінь).
На нашій фермі живе кінь білий, граціозний.
Виміряємо довжину огорожі нашого коня в км, а накреслимо в см.
Кінь дуже дорога тварина. Тому ми повинні вміти відрізняти фальшиві гроші від справжніх, щоб нас не обманули.
С. 46, завдання 327.
Зважують три і три монети. Якщо монети будуть у рівновазі, то це означає, що легша монета — у третій купці з трьох монет. Якщо при зважуванні терези не будуть у рівновазі, то легша монета — в одній з купок першого зважування. При другому зважуванні беруться будь-які дві монети купки, в якій легша монета. Якщо терези у рівновазі — то легша монета третя, якщо терези не будуть у рівновазі — то легшу монету відразу видно.
- Ось і підійшла до кінця наша подорож до ферми.
- Я б хотіла знати ваше враження від подорожі.
Мікрофон
- Чим незвичайний сьогоднішній урок?
- Ви відчули себе щасливим під час цієї подорожі?
- Коли у вас виникло це почуття?
- Що вас зацікавило під час подорожі?
- Що не сподобалось?
С. 46, завдання 328; 329.(диференційоване)
Оцінювання учнів за шкалою оцінювання
- Чи задоволені ви своєю працею?
- Похваліть себе ( діти гладять себе по голові), ви чудово працювали.Так тримати.(Слайд 5)