Урок математики в 3 класі з елементами інклюзії на тему:"Cкладання задачі за поданим виразом. Розв'язування задачі двома способами."

Про матеріал

Урок математики з елементами інклюзії, розроблений для дітей з ООП. Формує вміння складати задачі за поданим виразом; закріплює вміння розв'язувати задачі двома способами; вдосконалює обчислювальні навички; розвиває логічне мислення, математичне мовлення; виховує старанність та любов до праці та свійських тварин.

Перегляд файлу

Відкритий урок математики в 3-Б класі з елементами інклюзії

 

Тема:  СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА ПОДАНИМ ВИРАЗОМ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ 

              ДВОМА СПОСОБАМИ

Мета: формувати вміння складати задачі за поданим виразом; закріпити вміння розв'язувати задачі двома способами; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати старанність та любов до праці та свійських тварин.

Обладнення: Таблиці, індивідуальні картки, презентація «Ферма», малюнки свійських    тварин,терези, монети, мікрофон, картки для дитини з ООП.

Хід уроку

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

-Посміхніться один одному.

-Подаруйте приємний, розумний погляд нашим гостям.

Ось дзвінок сигнал нам дав.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок скоріше починаймо!

 

  1.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ (слайд 1)
  •   Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати на ферму, складатимемо задачі за виразами, розв’язува­тимемо задачі двома способами.
  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (слайд 2)

-Що таке ферма?(місце в селі, де людина розводить свійських тварин та птахів)

-Хто живе на фермі?(свійські тварини та птахи) Назвіть їх.(розглядаємо малюнки на дошці)

-Для чого людина їх розводить?(Вони людині дають яйця, м'ясо, піря, пух, молоко)

      - Яку мету ви ставите перед собою на цьому уроці?

1. Каліграфічна хвилинка

 1. Математичні операції над числами

  • З міста Вилкове до села, на якій знаходиться ферма 3 км. (Виставляю число 3)-це кількість десятків. Збільшіть це число в 2 рази.Яке друге число отримаємо?(6)-це кількість одиниць. Яке отримали двозначне число?(36)

Мозкова атака

  • Що ви можете сказати про це число? ( Двозначне, парне, кругле, записане цифрами 3 і 6, складається з 3 дес.,6 од. воно є наступним числу 35 і попереднім числу 37)
  • Що може в житті означати число 36? (36 км, 36 кг, 36-е століття)
  • Підберіть синонім до слова „століття” ( вік)
  • Якщо я заберу 6 од, то яке число утвориться?(30)
  • Якщо я заберу 3 дес, то яке число утвориться?(6)
  • Назвіть сусідів цього числа.
  • Запишіть число 36 каліграфічним рядочком.

2. Написання рядка числа 36.

3. Взаємоперевірка.

Виділить королеву ваших чисел (найкраще написане число)

  1.   Усні обчислення (с. 44,завдання 315)- працюю з класом,
  •   Розгляньте числові дані та дайте відповіді на запитання.
  •   Яка маса вівці та двох гусаків?

35 + 5 ∙ 2 = 45 (кг)

  •   У скільки разів маса вівці більша від маси гусака і качки разом?

35 : (5 + 2) = 5 (разів)

  •   На скільки кілограмів маса гусака і качки разом менше від маси вівці? 35 - (5 + 2) = 28 (кг)
  • 3. Робота за таблицею


Числа

8

14

18

9

18

27

18

36

72

81

Знайти

      половину

       третину

    дев ’ яту частину

 

Робота з картками:

Коли вчитель працює з класом, то

 4 дитини працюють з індивідуальними картками, рахують приклади і знаходять, скільки яєць на фермі знесла 1)курка, 2)індичка, 3)качка та 4)гуска.

                                                      (дитина з ООП працює з карткою)

29+7= 56+29= 48+17= 19+46=

36+5= 64+26= 22+9= 37+37=

13+9= 17+35= 76+5= 19+71=

45+7= 39+12= 14+8= 46+27=

71+9= 38+33= 39+3= 69+11=

44+8= 45+45= 61+9= 57+14=

67+4= 79+11= 55+6= 29+35=

  1. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

Складання задачі за виразом 36+36:4 (с. 44, завдання 316)

Зясування, про кого ми будемо складати задачу, та що нам дано?

  1.    Робота над задачею

Аналіз умови задачі.

Маса вівці — 36 кг

Маса індички — ?, у 4рази менша         ?              

  1.    Самостійний запис розв'язання задачі –сильними учнями
  2.    Колективна робота над розв’язанням задачі

     1) 36:4=9(кг)-маса індички;

     2) 36+9=45(кг)

    В)36+36:4= 45 (кг)

Відповідь:

  1.    Перевірка виконаної роботи у сильних учнів

Фізкультхвилинка

Ми на ферму йдемо, 1-2, 1-2!

   Води качкам наллємо, 1-2, 1-2!

      Ми картоплю покопаєм, 1-2, 1-2!

                                       А тепер відпочиваєм!

 

  1. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ-робота з класом (слайд 3)

К нам на ферму їдуть туристи, подивитися на життя на фермі. Але не можуть к нам попасти. Треба їм допомогти прокласти шлях через річку та самостійно розв’язати вирази.

  1.   Самостійна робота (с. 45, завдання 323)
  • Обчисліть рівності:
  1.     варіант — верхній рядок;
  2.     варіант — нижній рядок.
  1. Робота над задачею (с.46, завдання 325) .
  •   Прочитайте задачу.

В групі туристів 36 чоловіків та 27 жінок. Вони сіли в човен, по 9 людей в кожен. Скільки було човнів?

  •   Розв’яжіть її двома способами, підставляючи у віконечка відомі числа.

1-й спосіб : (36+27):9=7(ч.)

2-й спосіб: 36:9+27:9=7(ч.)

Дивлячись на вирази, учні складають план розв’язання задачі кожний зі способів, підставляють числа і знаходять відповідь. Коли діти переконаються, що відповіді однакові, вчитель пояснює, що обидва вирази ілюструють два різні способи ділення суми на число: можна спочатку знайти цю суму, а потім поділити її на число, а можна поділити на число окремо кожний доданок і знайдені частки додати.

  1.   Робота над геометричним матеріалом

Туристи побачили дуже гарну тварину. Яку, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
«І-го-го!» — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі… (кінь).

На нашій фермі живе кінь білий, граціозний.

Виміряємо довжину огорожі нашого коня в км, а накреслимо в см.

  • Накресліть відрізки: АВ — 12 см, ВС — у 4 рази коротший.
  • Чому дорівнює довжина відрізка ВС?
  • Як обчислили?
  • Чому обрали дію ділення?
  1.   Завдання з логічним навантаженням

Кінь дуже дорога тварина. Тому ми повинні вміти відрізняти фальшиві гроші від справжніх, щоб нас не обманули.

С. 46, завдання 327.

Зважують три і три монети. Якщо монети будуть у рівновазі, то це означає, що легша монета — у третій купці з трьох монет. Якщо при зважуванні терези не будуть у рівновазі, то легша монета — в одній з купок першого зважування. При другому зважуванні беруться будь-які дві монети купки, в якій легша мо­нета. Якщо терези у рівновазі — то легша монета третя, якщо терези не будуть у рівновазі — то легшу монету відразу видно.

 

  1. Робота з дитиною з ООП - працює асистент вчителя індивідуально, вчитель дає завдання(картки, на яких учень записує відповіді)
  1. «Кому це належить?» (будка, квітка, яйце, капуста, молоко, сіно)
  2. «Хто це?»(відгадай тварин за їх тінню)

img007.jpg  img008.jpg

 

  1. Захист своєї індивідуальної роботи дитиною з ООП. Оплески.

 

  1.                     ПІДСУМОК УРОКУ

- Ось і підійшла до кінця наша подорож до ферми.

- Я б хотіла знати ваше враження від подорожі.

Мікрофон

- Чим незвичайний сьогоднішній урок?

- Ви відчули себе щасливим під час цієї подорожі?

- Коли у вас виникло це почуття?

- Що вас зацікавило під час подорожі?

- Що не сподобалось?

  • Чого ви навчалися на уроці? 
  • Які навички вдосконалювали?

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 46, завдання 328; 329.(диференційоване)

Оцінювання учнів за шкалою оцінювання

- Чи задоволені ви своєю працею?

- Похваліть себе ( діти гладять себе по голові), ви чудово працювали.Так тримати.(Слайд 5)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 січня 2019
Переглядів
1426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку