27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Урок математики в 5 класі "Переставний та сполучний закони множення"

Про матеріал
Конспект складений у відповідності до вимог роботи за модульно-розвиваючим навчанням
Перегляд файлу

Конспект учбового модуля з математики у 5 класі

Тема. Переставна та сполучна властивості множення

Мета. Формувати навички множення багатоцифрових чисел. Учити учнів формулю­вати переставну властивість множення, властивості нуля й одиниці при множенні, дотримуватись правил множення натуральних чисел.

Знати: переставну та сполучну властивості множення.

Нормувати:вміти застосовувати переставну та сполучну властивості множення до розв’язування вправ.

Цінувати: набуті знання.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Змістово –пошуковий модуль. (1*30 хвилин)

Перевірка домашнього завдання

№ 352,360 –перевіряємо усно

Актуалізація опорних знань.

Усний рахунок

Ми давно не зверталися до таблиці множення, давайте її згадаємо

6 ·•7     8·• 9    4·• 9    6 •8   5• 8    6• 6     4• 7     5• 9    4• 8    6 •5     3• 9     1 •8

   2• 5

А тепер згадаємо те, що вчили на попередньому уроці  уроці.

  1. Чому дорівнює сума?

15 + 15 + 15;        7 + 7 + 7 + 7;        9 + 9 + 9; 2 + 2 + 2 + 2 + 2?

  1. Назвіть компоненти дії: 25*2=50
  2. Знайдіть добуток чисел 13 і 5.
  3. Збільште число 12 у 5 разів.
  4. Заповніть ланцюжок

  1. Добуток чисел 3 і 8 помножте на 100.
  2. Чи всяке додавання можна замінити множенням?

Учні повинні відповісти, що коли не всі доданки однакові, то не можна замінити дію додавання дією множення

 

  1. т · 1 = 1 · т = т
  2. т · 0 = 0 · т = 0

Слід також звернути увагу учнів на властивість, яка є основою для розв'язування рівнянь вигляду а · b = 0, а саме: добуток чисел дорівнює 0, якщо хоча б один із множників дорівнює 0.

 

  1. Вкажіть множники в добутку:

а) 3п;  б) 5 · (а + b);        в) 4аb; г) 10k.

  1. Прочитайте вирази:

а) 2 · (3 + 10); б) 2 · 6 + 7 · 6; в) (3 – b) · 4;

г) 7 · (15 – 5); д) т · (k + р); е) 5 · (х + у) · 7.

 

Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

А чи знаєте ви, що у Стародавньому Римі та Стародавній Греції дії множення вважалися дуже важкими. Той, хто вмів їх виконувати, цінувався на вагу золота. Таких людей купці завжди наймали для виконання різних обчислень. Отже, нас з вами вже можна вважати дуже розумними, бо ми вміємо множити навіть багатоцифрові числа.

А сьогодні ми з вами познайомимося з двома законами множення, які допоможуть нам виконувати обчислення швидше і легше.

 

Переставний закон

  1. Порахуйте кількість квадратів на рисунку. 5 + 5 + 5 + 5 = 20.
  2. Як по-іншому можна записати даний вираз? 5 · 4 = 20.

Отже, тут ми використали дію множення.

  1. Повернімося до рисунка. Як ще можна порахувати кількість квадратів?    4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 4 · 5 = 20.
  2. Чи змінилась кількість квадратів? Який висновок можна зробити?

5 · 4 = 4 · 5.

Запис у зошитах: а · b = b · а.

Сполучний закон

Нехай маємо плитку шоколаду, маса кожної частинки якої дорівнює 6 г. Знайдемо масу плитки шоколаду двома способами.

1) Кількість частинок дорівнює 4 · 5, а кожна частинка має масу 6 г. Отже, загальна маса плитки шоколаду становить (4 · 5) · 6 = 120 (г).

2) В одному ряді є 5 частинок. Отже, маса шо­коладу в одному ряді дорівнює 5 · 6 (г). Але рядів є 4, тому маса плитки шоколаду дорівнює (5 · 6) · 4 = 4 · (5 · 6) = 120 (г). Отже, (4 · 5) · 6 = 4 · (5 · 6).

Перевіримо цю властивість для інших чисел.

(3 · 2) · 4 = 3 · (2 · 4);

(5 · 3) · 5 = 5 · (3 · 5);

(6 · 7) · 2 = 6 · (7 · 2);

Запис у зошитах (а · b) · с = а · (b · с)

Якщо добуток двох чисел помножимо на третє число, то отримаємо те ж значення, що й якби перше число помножили на добуток другого і третього чисел. Сполучний закон множення допомагає раціоналізувати обчислення. Це можна показати на такому прикладі:

959 · 8 · 125 = 959 · (8 · 125) = 959 · 1000 = 959000.

 

ІІ. Адаптивно-перетворювальний модуль (2*30хвилин)

 

Закріплення вивченого матеріалу.

№№ 355, 357

№ 370, 378,380

 

Підсумки уроку.

ЕК -18 ( з послідуючою перевіркою)

 Пояснення домашнього завдання.

§11, №№ 358,371

 

 

 

 

doc
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку