Урок отработка навыков построения точек на координатной плоскости и умение находить координаты точек, построенных на плоскости, формирования умения применять изученный материал к решению задач, осознанность своих действий и их использование в реальной жизни
Тема. Побудова точок на координатній площині
Мета. Відпрацювання навичок побудови точок на координатній площині і вміння знаходити координати точок, побудованих на площині, формувати вміння застосовувати вивчений матеріал до розв’язування завдань; розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до математики, усвідомленість своїх дій і їх використання в реальному житті
Тип уроку: формування вмінь та навичок
Обладннання: екран, мультимедійний проектор, картки з завданнями для самостійної роботи, презентація
Форми та методи: самостійна робота з використанням мультимедійних матеріалів та роздаткового матеріалу, колективна форма роботи, проблемно-пошуковий метод
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
За допомогою математичного диктанту перевіримо ваші знання з теми «Координатна площина»
Рене Декарт ввів поняття прямокутної системи координат в математику і першим застосував її для розв’язування геометричних завдань.
Повторимо як будуються точки за їх координатами.
10) Побудуйте точки: А(4;0), В(-2;0), F(-4;0), M(6;0)
Підрахуйте кількість балів отриманих за математичний диктант
Кіл-ть правильних відповідей |
Кіл-ть отриманих балів |
1-6 |
0 |
7-12 |
1 |
13-18 |
2 |
19-24 |
3 |
25-30 |
4 |
№1334. Вкажіть координати точок E, F, L, M, A.
№1336. Вкажіть ті точки, які розташовані в ІІ та ІІІ координатних чвертях.
Учні отримують по 0,5 бала за кожен правильно розв’язане завдання.
ІІІ. Мотивація
Звертаючись один до одного, люди часто говорять: «Залиште свої координати». Для чого? Щоб людину можна було легко знайти. Це може бути: номер вашого телефону, домашня адреса, місце роботи. Суть системи координат полягає в тому, що це правило, за яким визначають положення об’єкта. Системи координат оточують нас усюди. Наприклад, ми купили квиток до кінозалу. Там обов’язково вказані ряд і місце.
Приведіть інші подібні приклади.
Прикладами можуть бути: білет на поїзд, положення географічного об’єкта на карті чи глобусі, визначення місця розташування корабля на ігровому полі в грі «Морський бій», розташування фігур на шаховій дошці, визначення місця знаходження об’єктів льотчиками, моряками, визначення розташування зірок на зоряній карті. (Відповіді супроводжуються показом малюнків).
ІV. Оголошення теми та мети уроку
V. Місце уроку в темі
Цей урок є ключовим уроком в темі.
VІ. Очікувані результати
Після уроку ви зможете:
VІІ. Застосування вивченого матеріалу до розв’язування завдань
Дано координати трьох послідовних вершин прямокутника ABCD.
Учні мають можливість отримати 1 бал за правильне виконання одного з пунктів завдання.
Учням пропонуються завдання різні за рівнем складності та за формою виконання.
Діти самостійно обирають собі завдання. Кожне завдання дає можливість отримати певну кількість балів. Самостійна робота завершується взаємоперевіркою
Завдання для самостійної роботи.
[(6;1), (3;-3), (1;-4), (-4;4), (-2;-3), (-5;-2), (-5;2), (-3;3), (-6;3), (-3;4), (-5;7), (-3;6), (1;7), (3;5), (-1;2), (1;2), (3;0), (6;1).] (2 бали)
а) x=5, y=2x-9;
б) x=3, y=x;
в) x=-10+11, y=4;
г) x=-1, y=7x+11;
д) x=-4, y=x+7;
е) x=-5, y=|x|;
є) x=-2, y=2x+10
[Малої Ведмедиці]
a) y=1, x=3y-10;
б) x=-3, y=|x|-3;
в) x=-1, y=2x;
г) x=1, y=-x-2;
д) x=6, y=x-10;
е) x=5, y=-11+x;
є) x=1, y=2-7x; (2 бали)
5) За двома вершинами В та С прямокутника АВС та точкою О – перетину
його діагоналей добудуйте прямокутник. Вкажіть координати вершин A
і D. Запишіть координати точок перетину сторін прямокутника з віссю
абсцис та віссю ординат. Знайдіть периметр та площу прямокутника. 3 бали
Учні виконують взаємоперевірку та підраховують кількість набраних балів за самостійну роботу.
VІІІ. Підсумок уроку
ІХ. Домашнє завдання
Повторити п.45, №1342, 1347, 1349*.