Урок математики в 6 класі Тема. Подорож в економіку.

Про матеріал

Привітання. Сьогодні на уроці ми з вами здійснимо мандрівку в незвичайну країну, в якій без знання математики не обійтися. Назва цієї країни – Економіка. Економічні знання потрібні всім – і тим, хто купує. Знання з економіки необхідні кожній людині не менше ніж знання з хімії чи фізики , географії чи біології. Все своє життя людина має справу з економікою: вона купує і продає, отримує прибутки і сплачує податки, наймається на роботу, розпочинає свою справу. Саме тому знання з економіки в майбутньому стануть для вас нагальною потребою.

Перегляд файлу

                          Урок математики в 6 класі

Тема. Подорож в економіку.

Мета уроку:

навчальна: узагальнити і систематизувати знання про відношення і пропорції, сформувати уявлення учнів про місце економіки і  математики серед інших наук; інтегрувати економічні знання з математичними;

розвивальна: розвивати логічне мислення, творчі здібності, кмітливість, вміння оцінювати свою діяльність, приймати раціональні рішення;

виховна: виховувати розуміння учнями значення економічної науки в житті людей, взаємодію, відповідальність, пізнавальний інтерес до предмету.

Тип уроку. Урок застосування набутих знань.

Обладнання: таблички для кожного завдання, таблиця для запису результатів.

Девіз уроку:     Не просто слухати, а чути.

                           Не просто дивитися, а бачити.

                           Не просто відповідати, а міркувати.

                            Дружно і плідно працювати.

 

 

ХІД   УРОКУ

І. Вступне  слово  вчителя

Привітання. Сьогодні на уроці ми з вами здійснимо мандрівку в незвичайну країну, в якій без знання математики не обійтися. Назва цієї країни – Економіка. Економічні знання потрібні всім – і тим, хто купує. Знання з економіки необхідні кожній людині не менше ніж знання з хімії чи фізики , географії чи біології. Все своє життя людина має справу з економікою: вона купує і продає, отримує прибутки і сплачує податки, наймається на роботу, розпочинає свою справу. Саме тому знання з економіки в майбутньому стануть для вас нагальною потребою.

     Уявіть собі, що в якомусь великому місті зовсім немає дорослих. Лише діти. Вони керують заводами, банками, працюють на ринку та в магазинах. Це доволі важко, оскільки знань  у вас для цього замало. Але ж спробувати так хочеться! А раптом ми все ж таки щось можемо! Давайте спробуємо це перевірити.  Помандруємо вулицями міста Економіка  і лише на один урок станемо банкірами, бізнесменами, підприємцями  і просто покупцями.

ІІ. Проведення подорожі.

Поділимо клас на три групи. Кожна група обирає собі головного економіста.

Перша наша зупинка «Повторюйка». За кожну правильну відповідь  група отримує бал. Чим більше правильних відповідей ви дасте, тим більше балів ви наберете. А в кінці нашої подорожі ми підведемо підсумки.

Конкурс - розминка «Мозковий штурм».

Запитання учням

1)  Що називають відношенням?

2)  Як записують відношення?

3)  Що показує відношення?

4)  Яка основна властивість відношення?

5)  Що називають пропорцією?

6)  Як записують  пропорцію?

7)  Як називаються числа a та d, b та c у пропорції?

8)  Як формулюється основна властивість пропорції?

9)  Які величини називають прямо пропорційними ?

10) Які величини називають обернено пропорційними  ?

 11) Як знайти невідомий крайній член пропорції?

 12) Як знайти невідомий середній  член пропорції?

 

Друга зупинка  «Фабрика – пекарня»

Завдання . Уявіть собі, що ви власник пекарні, де печуть хліб.  Для випікання 600 кг хліба використали 4,35 ц муки. Скільки треба взяти муки, щоб отримати 1600 кг хліба того ж сорту?

Відповідь . 11,6 ц

Результати: 1 - 3 бали, 2 – 2 бали, 3 – 1 бал.

 

Третя зупинка  « Магазин «Все для дому»

Завдання . Бізнесмен вирішив зробити у своїй квартирі євроремонт . Щоб пофарбувати підлогу  фарбою, він прийшов у магазин «Все для дому» . Одна банка фарби коштує 78 грн, нею можна пофарбувати 10 кв.м. підлоги. Скільки потрібно мати з собою грошей, щоб закупити фарби на квартиру, площею 60 кв.м.?

Відповідь. 468 грн.

Результати: 1 - 3 бали, 2 – 2 бали, 3 – 1 бал.

Четверта зупинка  «Приватбанк»

Завдання. Скільки гривень одержить клієнт банку від 1000 грн, якщо банк виплачує 25 % річних. 

Відповідь. 1250 грн.

Результати: 1 - 3 бали, 2 – 2 бали, 3 – 1 бал.

П’ята зупинка « Хімічний завод «Азот». 

Завдання. Розчин містить 5 чистин кислоти та 8 частин води. Скільки треба взяти кислоти, щоб отримати 442г розчину?

Відповідь. 170 грн.

Результати: 1 - 3 бали, 2 – 2 бали, 3 – 1 бал.

 

VI. Підсумок уроку.

За таблицею результатів визначають переможця і місце, яке посіла кожна група.

Отже мандрівка в економіку добігла кінця. Гадаю, що вам було цікаво. З економікою тісно пов’язаний і бізнес – це справа, яка приносить прибуток. А чи маємо ми який-небудь прибуток із цієї подорожі, що був уроком математики? Чи досягли ми успіху? Взагалі, математика – це не бізнес, але справа дуже прибуткова для розуму! Отже, наш прибуток у розумі, а розум людський має три ключі, що все відмикають: знання, думку, уяву. (В.Гюго)

Інтерактивна вправа “Незакінчені  речення”.

Сьогодні на уроці ми дізналися…

На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям для мене було…

На початку уроку я ставив мету, ось як я її досягнув…

 

VII. Домашнє завдання.

Скласти 2 – 3 задачі економічного змісту, які можна розв’язати за допомогою пропорції.

 

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку