Урок математики в 1 класі
Тема: Віднімання двоцифрових чисел
ОР:На кінець уроку учні знатимуть,як віднімати двоцифрові числа, вмітимуть визначати кількість десятків та одиниць в числах,обчислювати кругові приклади,складати задачу за малюнком і розв’язувати її,будувати відрізок заданої довжини. Учні вмітимуть усно висловлювати власну думку,співпрацювати.
Тип.Закріплення вивченого матеріалу
Обладнання:ілюстрації першоцвітів, відео «Первоцвіти України», фізкультхвилинка «Зайчики», підручник «Математика» Л.В.Оляницька.
Хід уроку
І.Організація класу
Уже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
То ж і ми часу не гаймо
Роботу швидше починаймо
ІІ.Мотивація навчальної діяльності
Урок сьогодні незвичайний. До нас завітає чарівниця-весна зі своїми друзями.
1.Асоціативний кущ.
Які асоціації у вас виникають,коли чуєте слово «весна»?
2.Відгадування загадки
Відгадайте загадку і дізнаєтесь,хто першим завітає на урок.
Бруньки клейкі,
Зелені листочки.
З білою корою
Стоїть під горою.
(Береза)
ІІІ.Закріплення вивченого матеріалу
1.Повідомлення теми,мети уроку
Сьогодні на уроці будемо разом з друзями весни-чарівниці обчислювати вирази, розв’язувати задачі,будувати відрізки. Перше завдання від берізки.
2.Гра «Одиниці і десятки»
У кожної дитини на парті лежить паперовий березовий листочок,до якого прикріплене число (23,48,5,89,34,56,91,27) Учень має вийти до дошки ,назвати число,кількість десятків та одиниць в ньому, обрати місце так,щоб числа стояли в порядку зростання.
3.Розгадування ребуса
До нас завітав підсніжник.
-Що ви знаєте про ці квіти?
-Що б хотіли про них дізнатися? А ось завдання від підсніжників.
4.Віднімання двоцифрових чисел виду 42-30. Робота з підручником,ст.100 №2
Поясніть, як можна обчислити вираз?
4.1.Обчислення виразів за зразком( обчислення виразів І стовпчика).Колективна робота
63-30=60-30+3=33
76-50=70-50+6=26
54-50=50-50+4=4
4.2.Самостійна робота(обчислення виразів ІІ стовпчика).Взаємоперевірка.
62-10=60-10+2=52
87-60=80-60+7=27
54-40=50-40+4=14
49-30=40-30+9=19
4.3.Творча самостійна робота. Скласти 2 приклади на віднімання двоцифрових чисел.
5.Фізкультхвилинка. А зараз потанцюємо разом із зайчиками,які дуже радіють весні.
Режим доступу:
https://www.youtube.com/watch?v=gsPyvMHPy8g
6.Обчислення кругових виразів
Переставте склади і дізнаєтесь,хто завітав на урок.
кукроси
-Чи бачили ви такі квіти? Що ви про них знаєте?
Завдання від крокусів.
Обчисливши кругові приклади,ви дізнаєтесь іншу назву цих рослин.
62-30 |
42-20 |
30+12 |
72-10 |
22+50 |
32-2 |
ш |
р |
ф |
н |
а |
а |
Ці рослини охороняють на території багатьох заповідників та заказників .Заборонено збирання, витоптування, викопування бульбоцибулин.
7. Самостійна робота.Побудова відрізків.№6 ст.100
А зараз до нас в гості завітає ще один друг весни-чарівниці.Хто він? Відгадайте за описом.
Перший вісник весни - невелика трав'яниста рослина. Листки зелені та довгі. Рослина зацвітає дуже рано. Квіти дрібні. Вони є блакитні, сині, зрідка рожеві, білі. Це,звичайно,проліски.
-Чи можна рвати проліски? Чому?
А ось і завдання від пролісків. Виміряй довжину відрізка АВ. Побудуй відрізок,коротший на 2см.
8.Фізкультхвилинка
9.Відгадування загадки.
Відгадайте,без кого квіткові рослини не можуть вижити?
Ця маленька трудівниця мед збирає як годиться
Все у вулик,все у соти-не цурається роботи. (Бджілка)
_Що цікавого ви знаєте про бджілок?
Аж ось завдання від бджілки.
10.Розв’язування задачі. Робота в парах.
- Скласти задачу за малюнком та розв’язати її.(Задача 5 ст.100)
1)68-40=28(ап.)
Відповідь.28 апельсинів було у другому ящику.
Ви добре працювали,тому весна дарує вам подарунок .Це відео про першоцвіти.
Режим доступу:
https://www.youtube.com/watch?v=4TVLoQenZ0A
Що ви відчували,коли переглядали відео?
ІῩ.Підсумок уроку
1.Рефлексія
-Що вдалося на уроці?
-Що найбільше сподобалося?
2.Самооцінювання