Урок з математики в 1 класі. Тема "Порівнюємо число і математичний вираз"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку математики в 1 класі за темою "Порівнюємо число і математичний вираз".
Перегляд файлу

Тема уроку. Порівнюємо число та математичний вираз.

Мета: формувати в учнів уміння порівнювати математичний вираз і число, формувати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі.

Дидактична задача: актуалізувати спосіб порівняння математичного виразу та числа на основі обчислення значення виразу; ознайомити з логічним способом порівняння математичного виразу та числа; закріплювати знання табличних результатів; закріплювати знання правил знаходження невідомих доданка, зменшуваного, від’ємника; вчити складати та розв’язувати задачі за коротким записом.

Розвивальна задача: розвивати в учнів образне мислення в ході виконання завдань з геометричним змістом; розвивати варіативне мислення в ході добору чисел та знаків арифметичних дій для одержання істинних рівностей і нерівностей.

Обладнання: зошити з друкованою основою, підручники, геометричний матеріал, мультимедійна дошка, предметні малюнки.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Що означає порівняти два числа? (відповіді дітей)

- На попередньому уроці ви ознайомилися з порівнянням виразу та числа. Як треба  порівнювати вираз і число?

(Треба спочатку обчислити значення виразу, а потім порівняти числа і поставити між виразом і числом потрібний  знак.)

Діти, існує спосіб порівняння виразу та числа без обчислення значення виразу. Чи хотіли б ви дізнатися про нього?

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1.«Геометрична хвилинка».

1. Назвіть геометричні фігури.

2. Продовжіть послідовність

3. Назвіть ознаку, що змінюється.

4. Назвіть відрізки, зображені на дошці.

2. Усне опитування.

- Як називаються числа при додаванні? при відніманні?

Чи може сума дорівнювати одному з доданків? Наведіть приклади.

Чи може різниця дорівнювати зменшуваному? Наведіть приклади.

Чи може від’ємник дорівнювати зменшуваному? Що можна сказати про різницю?

Сформулюйте переставний закон додавання. У якому випадку ми його застосовуємо?

3. Усна лічба.

1) Перший доданок 5, другий доданок 3, знайдіть значення суми.( 5+3=8)

2) Зменшуване 9, від’ємник 6, знайдіть значення різниці.(9-6=3)

3) Число 8 зменшіть на 4. (8-4=4)

4) Число 2 збільшіть на 7.(2+7=9)

5) На скільки 10 більше за 6? (10-6=4)

6) Знайдіть невідомий перший доданок, якщо другий доданок 7, а значення суми 10. (10-7=3)

7) Знайдіть невідоме зменшуване, якщо від’ємник 3, а значення різниці 5. (3+5=8)

8) Знайдіть невідомий від’ємник, якщо зменшуване 8, а значення різниці 6.

(8-6=2)

Актуалізація вміння порівнювати число і математичний вираз шляхом обчислення значення виразу.

Робота з підручником

  1. Виконайте порівняння. Завдання № 2 .(усно)

5+4…10                  7…9-2

9…3+5                    8-6…3

8…4+3                    6+4…10

ІІІ. Формування нових знань і способів дії.

1.Ознайомлення учнів з логічним способом порівняння числа та математичного виразу.

Пояснення вчителя. На основі записаного виразу на дошці.

9-4…9

-Прочитайте вираз. Назвіть число, з яким слід порівняти вираз. Що цікавого помітили? (Однакові числа).

- Як зміниться число 9, якщо від нього відняти 4? ( Зменшиться).

- Отже, у лівій частині буде число менше за 9.

Розглянемо другий вираз.

4+5…4

Прочитайте вираз. Назвіть число, з яким слід порівняти вираз. Які числа однакові? (4).

- Як зміниться число 4, якщо до нього додати 5? ( Збільшиться).

- Отже, у лівій частині буде число більше за 4.

2. Первинне закріплення логічного способу порівняння числа та математичного виразу.

Робота з підручником.

Завдання № 3 (виконується з коментарем)

9-2…9             5…5+3             9…9-1

6…6-3             4+6…4             10-3…10

Робота в групах.

Завдання № 4. ( записують на дошці)

Розбити на групи нерівності за способом порівняння:  І група - без обчислення;

ІІ група -з обчисленням.

6+3>6               8+2=10                    10-9<10

3+4<9               2+5>5                       2+7>2

9-8<9                9-7<3                        7+3>3

Фізкультхвилинка (відеоролик)

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

1.Формування вмінь розв’язувати задачі.

Робота в зошитах.

Завдання № 1. Учні складають задачу за поданим малюнком, доповнюючи коротку умову.

Було – 6 в.

Зірвала – 1 в.

Залишилось - ?

Робота над задачею проводиться за пам’яткою «Працюю над задачею»

  1. Мені відомо….
  2. Треба дізнатися…
  3. Складаю схему…
  4. Пояснюю розв’язання…
  5. Розв’язую…
  6. Відповідаю…

Схему задачі та розв’язання записують у зошити.

Робота в парах.

Задача № 2 ( учні працюють над задачею в парах)

Перевірка виконання.

2.Формування вмінь знаходити значення виразів .

Робота в зошитах.

«Вибери будиночок та знайди значення виразів».

Завдання № 3 виконується учнями самостійно на вибір.

Перевірка виконаного завдання.

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Що нового ви дізналися на уроці? Чого навчилися ?

Чи задоволені ви своєю роботою?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Konotop Natasha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
8585
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку