До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок математики "Вивчені випадки усного ділення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове, круглого на кругле" (3 клас)

Про матеріал

Даний урок математики містить міжпредметні зв'язки з природознавством, а саме розкриває тему "Водних ресурсів та екологічних проблем пов'язаних з ними". Кожне завдання математичного характеру супроводжується висвітлення проблем економного використання води, бережливого ставлення до навколишнього середовища, а також сприяє закріпленню обчислювальних навичок третьокласників.

Перегляд файлу

 

Тема. Вивчені випадки ділення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове та круглого на кругле. Рівняння, в яких  компоненти є числовими виразами. Розв’язування складених задач, які є комбінаціями вивчених видів простих задач.

Мета:

  • формування ключових і предметних компетентностей:

Соціальна компетентність. Розширювати кругозір учнів, знайомити здатами міжнародних визначних подій, формувати екологічне мислення, мотивувати учнів до вивчення математики, виховувати толерантне ставлення одне до одного.

Загальнокультурна компетентність.Ознайомити звизначними датами міжнародних визначних подій, релігійними християнськими святами.

Вміння вчитися. Формувати в учнів вміння організовувати своє робоче місце, свій робочий час, свою самостійну діяльність на уроці, вміння планувати та прогнозувати власну навчально-пізнавальну діяльність, досягати поставлених цілей, вміння аналізувати свої дії та об’єктивно оцінювати свою роботу на уроці, співпрацювати в малих групах.

Інформаційно-комунікативна компетентність.

Формувати уміння аргументувати й відстоювати свою думку, уміння здобувати нові знання на основі наявних, прагнення словниковий запас, уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію, адекватне ставлення до критики, культуру мовлення.

Предметна компетентність.Вміння виконувати усні операції множення і ділення в межах 1000, для обчислень використовувати відомі алгоритми, формули та правила;

вміння читати та інтерпретувати інформацію, подану у різній формі (таблиці, схеми); вміння встановлювати логічні зв’язки під час розв’язування складених задач вивчених видів, складати і записувати скорочену умову;

вміння доказово міркувати і пояснювати свої дії, доводити істинність чи хибність тверджень.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки для гри «Морський бій», картки для вправи «Кубування», картки для індивідуальної роботи учнів, краплинки – бали.

Тип уроку – урок узагальнення і систематизації вивченого матеріалу.

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1.1. Привітання і перевірка готовності робочих місць.

- Діти, уявіть, що у ваших долоня крапелька гарного настрою, тримайте її бережно, щоб не розлити. Поділіться крапелькою цього настрою з друзями, змийте нею образи, сум і тривогу. поверніться до наших гостей і бризніть на них цим гарним настроєм.

 - Раді ми гостей вітати

І урок розпочинати.

Будемо навчатись гарно,

Швидко,весело і вправно.

  • Перевірте, чи готові до уроку ваші робочі місця.  Чи все в порядку? Е дпрма в народі кажуть: «Де лад, там і клад».

 

1.2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

(вчитель читає вислів російського вченого про математику)

Девіз уроку:

Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить.

  • Які ви знаєте математичні синоніми до слова лад?

(Послідовність, алгоритм)

  • Отож я бажаю вам на уроці все робити до ладу і одне з одним гарно ладити.

 

1.3. Оголошення теми і мети уроку.

 -  Сьогодні ми з вами систематизуємо вивчений матеріал, повторимо та закріпимо вивчені види ділення двоцифрового та трицифрового числа на одноцифрове, круглого на кругле способом добору.

 Метою нашого уроку є вправляти та вдосконалювати обчислювальні навички операцій множення і ділення, а також розв’язувати складені задачі та рівняння, один компонент яких є числовим виразом.

 

ІІ. Контроль, корекція і перевірка знань учнів.

2.1. Перевірка домашнього завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Доведіть свою думку?
  • Покажіть сигнальною карткою чи ви згідні з відповіддю учня.

2.2.Робота на індивідуальних картках (завдання у додатку).

 

2.2.Каліграфічна хвилинка з логічним навантаженням.

Вправа «Кубування»

 

  1. Яке це число? Як утворилося?
  2. Склад числа.
  3. Це число кратне…
  4. Складіть приклад з цим числом (пропонує учитель).
  5. Складіть задачу з цим числом  (пропонує учитель).
  6.  Асоціації.

 

 

ІV. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

4.1. Розминка. Гра «Морський бій».

Завдання

120:60

150:50

720:8

200:2

300:6

70:2

800:100·8

30:10·90

23·3

24·2

35·2

46:2

 

 

4.2. Математичний диктант .

Вода  - це найважливіша речовина на Землі. Тому цей вид роботи буде пов'язаний саме з водою. Обчислюючи завдання, ви ще й будете дізнаватися цікаву інформацію про воду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти, пам’ятайте, що вода така проста, але така важлива і потрібна для нас.

 

4.3. Розв’язування прикладів.

 - Чи хочете дізнатися, що відноситься до водних ресурсів?

Для цього обчисліть приклади.

 

___________________________

____________________________

____________________________

_____________________________

_____________________________

  • Отже, до водних ресурсів відносимо поверхневі і підземні води, придатні для використання людиною в господарстві. 
  • Не економне використання води призводить до того, що міліють ріки, озера, водосховища,  висихають криниці.

Діти, будьте бережливими користувачами води!

 

Фізкультхвилинка

4.4. Робота в групах. Розв’язування рівнянь, компоненти яких є числовими виразами.

 - Однією з найбільших водних артерій Буковини є …Чи хочете дізнатися?

– Попрацюйте у групах. Знайдіть значення іксів і це допоможе розшифрувати назву річки. Отож до роботи!

 

 

 

 

Довжина річки Прут – це сума усіх значень х. Знайдіть її.(967 км)

Збережемо річку чистою!

4.5. Розв’язування задач.

Комбінована робота ( індивідуально-фронтальна)

  1. 1 учень записує умову задачі на дошці.
  2. Учні пропонують вираз до задачі. Усне обговорення.
  3. 1 учень записує  вираз на дошці.
  4. 1 учень диктує відповідь для класу.
  • Яку цікаву інформацію ми дізналися про водойми Буковини?

 

 

 

 

Самостійна робота учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.

5.1. Підсумкова бесіда.

- Що сподобалось на уроці найбільше?

 - Що було найважче?

 - Які пам’ятні дати сьогодні відзначаємо?

 - Які екологічні правила запам’ятали?

 - Яку цікаву інформацію почули?

 - Що би ще хотіли дізнатися?

5.2. Відзначення роботи учнів на уроці.

5.3. Задання домашнього завдання.

Приклади – 864, задача – 865.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

Картка 1

Обчислити:

100:2

800:8

126:9

250:10·3

Задача

За 5 альбомів заплатили 65 грн. Яка ціна 1 альбома?

Картка 2

Обчислити:

200:2

210:70

135:9

120:6·8

Задача

За 6 пар шкарпеток заплатили 72 грн. Яка ціна 1 пари шкарпеток?

Картка 3

Обчислити:

450:90

300:2

128:8

280:10·2

 

Рівняння

у-630:9=30

Картка 4

Обчислити:

600:300

500:50

105:7

35·10:50

 

Знайти значення виразу:

а+а:6, якщо а=96

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
3 липня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку