Урок з математики у 2 класі (за програмою Савченко О. Я. )
Тема. Ознайомлення з усним додаванням двоцифрових чисел з переходом через розряд. Дії з іменованими числами. Порівняння виразів. Розв’язування задач двома способами.
Мета. Ознайомити учнів із загальним випадком усного додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння виконувати дії з іменованим числами, розв’язувати задачі , порівнювати число і вираз, креслити відрізок заданої довжини; розвивати логічне мислення учнів, їх математичне мовлення; виховувати вміння працювати в команді.
Обладнання: цеглинки LEGO, малюнок Буратіно, зображення м’ячів із виразами для фронтальної роботи, картки із завданням для «Щоденних 3».
Тип уроку: комбінований.
Освітні галузі: математична.
Хід уроку
1.Організація класу
Всі веселі і здорові? (Так!)
До уроку всі готові? (Так!)
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок.
2. Каліграфічна хвилинка з логічним навантаженням.
- До нас на урок завітав наш давній друг Буратіно. Він допитливий хлопчик, хоче багато знати. Тому часто запитує: як?, скільки?, чому?. Якось Буратіно йшов сходинками й рахував. Як він рахував? Які числа він називав?
2, 4, ., ., 10, 12, ., ., ., 20
Фізхвилинка «Каштанчики»(для рук)
Маленькі ми каштанчики
На дереві росли
І раптом всі попадали,
Розбіглись хто куди.
Артемон впіймав на 10 менше
Ну, а хто з вас відгадав,
Скільки рибок Артемон впіймав? (30-10=20)
І на 5 більше – у П’єро.
Загадаю всім урок:
Скільки разом в нас книжок? (12+5=19)
І швиденько рахував:
8 гвоздик чудових,
Та 7 айстр бузкових.
Тихо він складав
І у діток запитав:
Буратіно хоче пограти з друзями різнокольоровими м’ячами. Давайте і ми до них приєднаємось..
60+17 7+4 40+60 40+15 8+9 50+23 6+11
1.Повідомлення теми й мети уроку
-На уроці ми будемо вчитися усно додавати двоцифрові числа з переходом через розряд, будемо розв’язувати задачі, порівнювати вираз і число.
2.Актуалізація опорних знань учнів. Робота в парах
-Буратіно хоче вас спитати, чи вмієте ви записувати числа у вигляді розрядних доданків?
-Запишіть числа, що є сумою розрядних доданків до поданого числа.
12= …+ … 55= …+ … 36= ..+ … 71= …+…
3. Ознайомлення з прийомом додавання.
-Буратіно вміє додавати, використовуючи переставну властивість дії додавання. Хто може пояснити, як обчислити ці приклади? Повторіть обчислення зручним способом, використовуючи переставну властивість дії додавання.
1+50+40+9=90+10=100
30+8+40+6=70+14=84
-А тепер і ви, діти, і Буратіно уважно послухайте, а як же додавати двоцифрові числа з переходом через розряд.
25+37=?
-Починати додавання треба з десятків, потім додати одиниці, тоді до результату додавання десятків додати результат додавання одиниць.
20+30=50 5+7=12 50+12=62
4.Первинне закріплення.
1)Розв’язування прикладів з коментуванням.
36+29 44+47 12+68 29+69
2)«Щоденні 3. Математика з другом» Вправа «Кольорова вежа». Робота з цеглинками LEGO.
17+25 54+38 48+33
36+36 42+49 35+47
Шифр
81 |
Зелений |
91 |
Жовтий |
42 |
Блакитний |
72 |
Червоний |
92 |
Синій |
82 |
Помаранчевий |
Виконана робота (знизу вгору)
82 |
помаранчевий |
81 |
Зелений |
91 |
Жовтий |
92 |
Синій |
72 |
Червоний |
42 |
Блакитний |
Фізкультхвилинка
Ви втомились?
Саме час дружно відпочити
І знайому фізхвилинку
В гості запросити.
Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів,
Мабуть, ключик загубив.
Аби ключик нам дістати,
Треба нам навшпиньки стати.
5.Удосконалення обчислювальних навичок
Задача
-Буратіно потрібно було зробити покупки, він пішов до магазину. У Буратіно було 85 грн. Він купив книжку за 25 грн. і альбом за 28 грн. Скільки грошей витрати Буратіно, скільки в нього залишилося грошей?
«Щоденні 3. Математика самостійно» Індивідуальна робота на картках
75+20 59-4
87-50 60+36
У Буратіно було 12 грн. Він купив печиво і після покупки у нього залишилось 4 грн. Скільки коштує печиво?
Логічна задача (усно)
Буратіно хоче вийти на вулицю. Щоб одягнутися за погодою, він подивився на термометр. Той показував 20о тепла. Цікаво, а яку температуру покажуть два таких термометри? (таку саму 20о)
Задача
У парку, щоб було ще гарніше, Буратіно та його друзі навесні посадили 15 кущів бузку, а калини на 6 кущів менше. 4 кущі калини не прийнялося рости. Скільки кущів калини прийнялося?
Підсумок уроку. Рефлексія
«Я можу пояснити…» «Я вмію робити…» «Я намагаюся…» «Я відчуваю, що мені потрібно…»