Урок математики за програмоюО. Я. Савченко "Ознайомлення з усним додаванням двоцифрових чисел з переходом через розряд. "

Про матеріал
Готовий конспект уроку математики для 2 кл. І семестр НУШ за прогр. Савченко
Перегляд файлу

Урок з математики у 2 класі (за програмою Савченко О. Я. )

Тема. Ознайомлення з усним додаванням двоцифрових чисел з переходом через розряд. Дії з іменованими числами. Порівняння виразів. Розв’язування  задач двома способами.

Мета. Ознайомити  учнів із загальним випадком усного додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння виконувати дії з іменованим числами, розв’язувати задачі , порівнювати число і вираз, креслити відрізок заданої довжини; розвивати логічне мислення учнів, їх математичне мовлення; виховувати вміння працювати в команді.

Обладнання: цеглинки LEGO, малюнок Буратіно, зображення м’ячів  із виразами для фронтальної роботи, картки із завданням для «Щоденних 3».

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: математична.

 

Хід уроку

  1. Вступна частина

1.Організація класу

Всі веселі і здорові? (Так!)

До уроку всі готові? (Так!)

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок.

2. Каліграфічна хвилинка з логічним навантаженням.

-  До нас на урок завітав наш давній друг Буратіно. Він допитливий хлопчик, хоче багато знати. Тому часто запитує: як?, скільки?, чому?. Якось Буратіно йшов сходинками й рахував. Як він рахував? Які числа він називав?

2, 4, ., ., 10, 12, ., ., ., 20

  • Спишіть, вставляючи пропущені числа.

Фізхвилинка «Каштанчики»(для рук)

Маленькі ми каштанчики

На дереві росли

І раптом всі попадали,

Розбіглись хто куди.

  1. Усні обчислення
  1. Віршовані задачі
  •  Буратіно навчився складати задачі. Спробуйте їх розв’язати.
  • 30 риб спіймав я вперше

Артемон впіймав на 10 менше

Ну, а хто з вас відгадав,

Скільки рибок Артемон впіймав? (30-10=20)

  • 12 книжок є у Буратіно

І на 5 більше – у Пєро.

Загадаю всім урок:

Скільки разом в нас книжок? (12+5=19)

  • Буратіно квіти брав

І швиденько рахував:

8 гвоздик чудових,

Та 7 айстр бузкових.

Тихо він складав

І у діток запитав:

  • Скільки ж я квітів зібрав? (8+7=15)
  1. Гра «Веселі м’ячики»

Буратіно хоче пограти з друзями різнокольоровими м’ячами. Давайте і ми до них приєднаємось..

60+17       7+4        40+60        40+15          8+9        50+23           6+11

  1. Основна частина

1.Повідомлення теми й мети уроку

-На уроці ми будемо вчитися усно додавати  двоцифрові числа з переходом через розряд, будемо розвязувати задачі, порівнювати вираз і число.

2.Актуалізація опорних знань учнів. Робота в парах

-Буратіно хоче вас спитати, чи вмієте ви записувати числа у вигляді розрядних доданків?

-Запишіть числа, що є сумою розрядних доданків до поданого числа.

12= …+ …                        55= …+ …               36= ..+ …                  71= …+…

3. Ознайомлення з прийомом додавання.

-Буратіно вміє додавати, використовуючи переставну властивість дії додавання. Хто може пояснити, як обчислити ці приклади? Повторіть обчислення зручним способом, використовуючи переставну властивість дії додавання.

1+50+40+9=90+10=100

30+8+40+6=70+14=84

-А тепер і ви, діти, і Буратіно уважно послухайте, а як же додавати двоцифрові числа з переходом через розряд.

25+37=?

-Починати додавання треба з десятків, потім додати одиниці, тоді до результату додавання десятків додати результат додавання одиниць.

20+30=50             5+7=12             50+12=62       

4.Первинне закріплення.

1)Розвязування прикладів з коментуванням.

36+29        44+47     12+68       29+69

2)«Щоденні 3. Математика з другом» Вправа «Кольорова вежа». Робота з цеглинками LEGO.

17+25         54+38           48+33      

36+36         42+49   35+47

Шифр                                      

81

Зелений

91

Жовтий

42

Блакитний

72

Червоний

92

Синій

82

Помаранчевий

Виконана робота (знизу вгору)

82

помаранчевий

81

Зелений

91

Жовтий

92

Синій

72

Червоний

42

Блакитний

Фізкультхвилинка

Ви втомились?

Саме час дружно відпочити

І знайому фізхвилинку

В гості запросити.

Буратіно потягнувся.

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів,

Мабуть, ключик загубив.

Аби ключик нам дістати,

Треба нам навшпиньки стати.

 5.Удосконалення обчислювальних навичок

Задача

-Буратіно потрібно було зробити покупки, він пішов до магазину. У Буратіно було 85 грн. Він купив книжку за 25 грн. і альбом за 28 грн. Скільки грошей витрати Буратіно, скільки в нього залишилося грошей?

«Щоденні 3. Математика самостійно» Індивідуальна робота на картках

75+20         59-4

87-50         60+36

У Буратіно було 12 грн. Він купив печиво і після покупки у нього залишилось 4 грн. Скільки коштує печиво? 

       Логічна задача (усно)

Буратіно хоче вийти на вулицю. Щоб одягнутися за погодою, він подивився на термометр. Той показував 20о тепла. Цікаво, а яку температуру покажуть два таких термометри? (таку саму  20о)

Задача

У парку, щоб було ще гарніше, Буратіно та його друзі навесні посадили 15 кущів бузку, а калини на 6 кущів менше. 4 кущі калини не прийнялося рости. Скільки кущів калини прийнялося?

  1. Заключна частина.

Підсумок  уроку. Рефлексія

«Я можу пояснити…» «Я вмію робити…» «Я намагаюся…» «Я відчуваю, що мені потрібно…»

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку