Урок математики " Знай наше, люби українське ! "

Про матеріал
Форма проведення уроку: складання скрапбуку. Мета уроку: закріпити навички додавання і віднімання двоцифро-вих чисел, вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати матема-тичну мову, спостережливість, кмітливість, уміння творчо працю-вати над завданнями. Виховувати шанобливе ставлення та інтерес до народних традицій, обрядів, оберегів, побуту українців; сприяти духовному розвитку особистості.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Комунальний заклад

« Полтавська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів  № 27

Полтавської  міської ради   Полтавської  області »

 

Відкритий  урок  на  місто

( математика  2 клас)

 

                                                                              

P1140376                                                                              

 

 

 

 

 

 

                                                                                                    Роботу виконала                                                                                                                                                                                    

                                                                              Сизонова Олена Олександрівна                                                                                            

                                                                              вчитель початкових класів

                                                                              Комунального закладу

                                                                              « Полтавська  загальноосвітня                                                                                   

                                                                              школа І – ІІІ ступенів  № 27                                                                                

                                                                              Полтавської  міської ради                                                                                         

                                                                              Полтавської  області »,                                                                                                        

                                                                              спеціаліст першої                                                                                             

                                                                              кваліфікаційної категорії                                           

 

 

 

 

 

Полтава  2016

Математика   2 – В  клас                                                                                    Дата проведення:  01.12. 2016 року                                                                 Час проведення: 11:05 – 11: 45                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Вчитель:  Сизонова О.О.

Тема уроку: «  Знай  наше – люби українське »                                                Мета уроку:  закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати математичну мову,  спостережливість, кмітливість, уміння творчо працювати над завданнями. Виховувати шанобливе ставлення та інтерес до народних традицій, обрядів, оберегів, побуту українців; сприяти духовному розвитку особистості.                                                                                               Форма проведення: складання скрапбуку                            Обладнання:  презентація, мультимедійний проектор, загадка, щедрівки, пісня « Їхали козаки »( мінус),  фото прапорів: України, Туреччини,  фото ( пам’ятник варенику – Черкаси, Канада, галушці – Полтава ), таблиці  геометричних  фігур.                                      

Хід уроку

І. Організація класу до роботи                                                                         

Вчитель: Тема нашого уроку:  « Знай наше – люби українське.»  Сьогодні, діти, ми продовжуємо закріплювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток та вміння розв’язувати задачі на дві дії.                                                                             А  наприкінці   уроку на  Вас  чекає  сюрприз…                                                                      

Вчитель:   Отже, розпочнемо!  Відкрийте зошити. Покладіть їх навскоси, сядьте рівненько. Напишіть  число,  класна робота. 

                                             1  грудня

                                   Класна        робота                                                                 

ІІ. Актуалізація  опорних  знань                                                                                                                                             1. Вчитель: Україна  здавна  славиться своєю гостинністю                                  та смачними  стравами.                                                                                                                            І  ми сьогодні  в  цьому переконаємось,                                                       завітавши  нагостини  до Одарки.  

2

 ( Слайд  1Похожее изображение ) –  фото на дошку (  в скрапбук,   1 ) 

                                    Виходить  Одарка 

 Вчитель: Добридень, Вашій хаті !                                                                       Доброго здоров'ячка, Одарко !                                                             

Одарка : Доброго дня і Вам ! Заходьте до хати !                                          Вчитель: Дякуємо !                                                                                    

Вчитель: Давайте спробуємо відгадати,                                                              що приготувала на обід  Одарка ?                                                                                                       Загадка від Одарки:                                                                             Місила, місила,                                                                                                 Ліпила, ліпила,                                                                                                            А тоді – хіп                                                                                                               Та в окріп!                                                                                                                          А вже на останку -                                                                                              Масло й сметанку.                                                                                            Хто зуміє відгадати                                                                                         Того буду частувати.                                                                                             Одарка:  Що це, діти ?                                                                                   Діти:        Це  Варенички !                                                                     

3

( Слайд 2 ) –                                                                                                 малюнок на дошку ( в скрапбук,  2 )

 

 

 

 

 

Вчитель:« Ой, варенички кручені – страва незвичайна!                                                                     А чого ж вони сьогодні незвичайні ?  Послухайте !                                                                                                                                                                                                                            

Кожен вареник  це  якесь математичне  завдання.                                                                 Виконавши  його правильно -                                                                                             ми отримуєм  цікавинку про вареник.                                                                     А всі цікавинки  будемо  складати  в  скрапбук.                                               

Вчитель  імпровізовано  витягує  1 вареник  з  макітри.

Вчитель: Перше  завдання – яке нам треба виконати                                                              це  …. Математичний  диктант                                                              Вчитель: Давайте пригадаємо:                                                                                                                            Як називаються числа при додаванні ?                                                                                  Як називаються числа при відніманні ?                                                                 Різниця     це …?                                                                                                           Цифри-сусіди – це … ?

Працюємо в зошиті   Напишіть:  М. д.

Будьте  уважними !

-  зменшуване 16, від’ємник  8, знайти різницю;      16 –  8 =  8                                                            -  перший доданок 19, другий –  17, знайти суму ;   19 + 17 = 36                                                                                                   -  записати число, у якому  10 десятків ;                                  100                                                               -  записати число, у якому 2 десятки  5 одиниць                       25                               -  знайти різницю чисел  90 і  30;                               90 –  30 =  60                                         -  записати число, де цифри-сусіди  18  і 20                                19  

Вчитель:       Перевіряємо !                                                                                 Слайд 3    -    8, 36, 100, 25, 60, 19.                                                                       

4

Вчитель:  Молодці !  Ось Вам  Цікавинка  про вареник!                                                                                                            ( Слайд 4 ) – фото на дошку  ( в скрапбук,  3 )

 

 

 

 

 

Вчитель:  Діти, прапор якої держави перед Вами ?

Підказка: протилежний берег Чорного моря ( яка там країна ?), Султан Сулейман – Роксолана.

Діти: Це Туреччина.                                                                                                            

Вчитель: Примандрував вареник до нас  сааме  з Туреччини, добре прижився, трішки змінився за формою і став символом  домашнього затишку.

Вареник – символ домашнього затишку –                                                  речення на дошку ( в скрапбук,   4 )

 

Вчитель: А зараз трішки відпочинемо. Піднялися !

                             Вправи для очей :                                                                                       - подивилия в долоньку ( ліву) ,                                                                         - подивилися на мене;                                                                                                         - подивилися в долоньку  ( праву),                                                                                   - подивилися на мене.                                                                                                                                             -  Знайшли очима ( малюнки на центральній стіні класу).                                            Тихенько  сіли.                                                                                                                                                                                                                                             

Вчитель : Продовжуємо  урок.

 

 

5

Вчитель  імпровізовано  витягує  2  вареник  з макітри.       

   Другий    вареник    -   це …      розв'яжи  задачу                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Вчитель: Давайте пригадаємо:  З чого складається  задача ?                      Діти: 1 – умова, 2 – запитання, 3 – розв’язання, 4 – відповідь.                      Увага на екран   ( Слайд  4)                                                                                          1. Читаємо умову задачі                                                                                    На обід господиня наліпила вареників:                                                                   з картоплею 40, з капустою – на 5 менше, ніж з картоплею;                                         а вареників  з  м'ясом  на 20 більше, ніж з капустою.                                                                  Скільки вареників наліпила господиня  з м’ясом ? 

Працюємо  в зошиті:   Напишіть:  Задача                                                                 2.  Питання:                                                                                                               -   Про що задача ? ( про вареники)                                                                        -    З якою начинкою були вареники ?                                                                            (з картоплею, капустою, м’ясом)                                                                         -   Скільки вареників наліпила з картоплею господиня  ? ( 40)                                                 -   Скільки з капустою ?                                                                                               ( Невідомо, на 5 менше, ніж з картоплею)                                                          – Якщо на 5 менше ніж з картоплею,то це скільки ? ( 40 – 5 = 35 )                     Чому треба  віднімати, а не додавати ? ( Тому, що на    менше)                                

  Працюємо  в  зошиті:   Напишіть:     Розв’язання                                                       Як записати першу дію задачі ?         ( Слайд 5)                                         

1)  40 – 5 = 35 ( вар.) – пояснення ? ( з капустою )                              

-  Далі. Скільки  вареників наліпила  з м’ясом ?                                                                       ( Невідомо, на 20 більше, ніж з капустою)                                                                                          -  А з капустою нам відомо  скільки ?  ( Так -  35 вареників)                                                             -  Отже, як дізнатися скільки вареників з м’ясом ? (20 + 35 = 55)

Працюємо в зошиті:  Записуємо другу дію задачі                                      2)   35 + 20  = 55 ( вар.) – пояснення  запишемо ? ( ні)                          Що далі  ?  ( Вираз )                                                

                    ( 40 – 5)  + 20 = 55 ( вар.)                                                                    Вчитель: Все ?   ( Ні)                                                                                                Відповідь:   55 вареників.                                                                                                     

6

 

А варенички з капусти, щоб у вашій кишені не було пусто!  

 

А варенички  із м’ясом, щоб не хворіли   Ви  часом !

 

А варенички  з ягодою, щоб жили Ви в мирі                      і злагоді!

 

Сир – приємна несподіванка

 

Гриби – поповнення в родині

 

Картопля – щасливе довге  життя

Вчитель: Молодці, Ви впоралися  і з цим завданням.  Покладіть ручки і зробимо  розминку для наших пальчиків. ( Оцей  пальчик мій дідусь, оцей пальчик – баба, а цей пальчик – мій татусь, а цей пальчик – баба, а цей пальчик буду – я ! От і вся моя сім'я !)                                       

Ось  Вам   наступна   Цікавинка  про вареник!                                                    

Раніше вареники були обов’язковою окрасою святкового столу.                                                                                                                                                                                                              Господині  ліпили  «Шляхетні» вареники – це вареники для гостей з різними начинками -  побажаннями.    ( Начинка в скрапбук,   5 ) 

                                            

Наприклад: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

            Вчитель  імпровізовано  витягує  3  вареник  з макітри.    

 

   Третій     вареник  -      

       Цікава  гра:

« Чарівний дзьобик»                        

             ( усно)

Вчитель: Увага, діти, на екран. ( Завдання на слайді і на дошці).                                                Вчитель: Завдання  виконуємо  усно.                                                            Порівняйте вирази і  вставте потрібні  «дзьобики», тобто знаки більше або менше.                                                                                                 

Діти усно обчислюють вирази, а потім по одному виходять до дошки та вставляють  потрібні  «дзьобики»   >   або  <  :                                                                                                                                                 

15 + 7   >  25 - 9           33  <  ( 16 + 20)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           27 - 15  <  9 + 9             ( 50 – 5)  >  21                                                                   

Вчитель: Молодці,                        Ви впоралися з цим завданням.                                           Ось  Вам   наступна   Цікавинка  про вареник ! 

Вареники готували  обов’язково  на такі  свята як:                                     (  в скрапбук,   6 ) 

 

 

8

13 грудня   – Святого Андрія                                                                                 6 січня        – Святвечір                                                                                                 13 січня      – Щедрий вечір                                                                                      Вчитель: Хто може розповісти щедрівку ?                                                Діти  розповідають щедрівочки.

Вчитель імпровізовано витягує  4  вареник  з макітри.       

    Четвертий   вареник – Гра:  « Цікаві  фігури»  ( усно)  Вчитель:  Увага, діти, на екран. ( Завдання на слайді і на дошці.)     Завдання  виконуємо  усно. Розмісти фігури за формою і кольором.

 

 

 

 

 

     ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                ?

 

               ?

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

Вчитель: Молодці, Ви впоралися з цим завданням.                                           Ось  Вам   наступна   Цікавинка  про вареник ! (  в скрапбук,   7) 

 

Пам’ятник варенику в Україні                  за кордоном:

  Черкаси – 2 метри                                       Канада ( 9 метрів)

a22c9f769323Вчитель: Де пам'ятник варенику вищий в Україні чи в Канаді ?
Діти : Вищий в Канаді.                                                                               Вчитель: На скільки вищий  ?
Діти : на 7 метрів.                                                                                 Вчитель: Як дізналися ?                                                                                Діти :  9 – 2 = 7 ( м)

Вчитель: Чи  є  пам'ятник  вареникам в Полтаві ? ( Ні)                       Вчитель: А якому виробу з тіста є ? ( Галушкам)                           Вчитель: Вірно,  є  пам'ятник  « Українській  галушці.»

11

(  в скрапбук,   8 ) 

 

Вчитель імпровізовано витягує  5  вареник  з  макітри.       

   П' ятий  вареник -  це … підсумок  уроку 

  ІІI.  Підсумок уроку. Рефлексія

Вчитель: Підводимо підсумок нашої роботи на уроці:                                              -  У кого були в гостях ? ( В Одарки)                                                               -  Що приготувала Одарка для гостей ?  ( Вареники)                                                                 -  Звідки ж примандрував до нас Вареник ? ( З Туреччини)                                                                                               -   Що це за  « Шляхетні » вареники ? ( Вареники для гостей)                         -   Вареники з картоплею для гостей – це побажання чого ?                              ( Картопля – щасливе довге життя )                                                                         

 

 

12

-  Чи є пам’ятник варенику за кордоном ? ( Так)                                                 Де саме  ?   В  якій країні ? ( В Канаді)                                                                Яка його висота ?  ( 9 м) 

Вчитель:   Молодці !                                                                                    

Вчитель:  Щоб козацькому  роду не було переводу, а Україна  залишалася  квітучею та незалежною, треба не тільки любити свій рідний край,  а знати наше –  поважати українське, шанувати та пам’ятати народні традиції.

Вчитель: Одарко, ми сьогодні впоралися з усіма завданнями ?

Одарка:  Так.

Вчитель: А вареничків заробили ?

Одарка:  Звичайно.

Вчитель: Так  запрошуй !

Одарка:  Запрошую  Вас  на варенички  з …   картоплею !

Під веселу музику (пісня « Їхали козаки » ), Одарка  веде  до своєї  хати ( кабінет № 11)   і  там господиня   пригощає всіх дітей вареничками  ( сметанку додає за смаком.)

 

13

doc
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку