Урок математики 6 клас
Тема: Відсоткове відношення двох чисел
Мета:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
36 |
15 |
16 |
64 |
18 |
49 |
12 |
27 |
30 |
45 |
24 |
42 |
48 |
21 |
20 |
35 |
Усний рахунок
Добуток яких чисел =…?
Пара яких чисел ділиться на…?
Фронтальне опитування на повторення понять: відношення, пропорція, відсотки.
(Підказка: )
А) у скільки разів число….
Б) яку частину число А становить від числа В
А як ви думаєте: що таке відсоткове відношення двох чисел?
Отже, тема уроку « Відсоткове відношенням двох чисел»
Питання для обговорення:
Часто відношення двох чисел задається у відсотках, а тому і називають його відсотковим відношенням двох чисел.
Скільки відсотків становлять білі кульки від загальної кількості?
Виходячи з цього маємо, що відношення можна подати дробом, а також у %.
Повернемося до питань 1-2.
Якщо відношення двох чисел виражають у відсотках, то його називають відсотковим відношенням.
(Робота за підручником стор 166)
Наприклад, відношення 2 до 5 дорівнює , або 0,4, або 40%;
Що ж показує відсоткове відношення двох чисел?
( Скільки відсотків становлять число А від числа В?
Як знайти відсоткове відношення двох чисел?
(Потрібно обчислити значення відношення А до В десятковим дробом, а потім перетворити його у відсотки)
Модель a від b
Скільки відсотків становить 1) 4 від 8 (50%)
3)12 від 48 ( 25%)
5) 64 від 400 ( 16%)
Дуже часто у житті зустрічаємо задачі на відсотки. Розглянемо кілька з них.
Задача 1
Потрібно пройти 20 км. За перший день туристи пройшли 40% маршруту. Скільки км туристи пройшли за перший день?
20 км – 100%
Х км - 40%
(Відповідь: 8км)
Задача 2
За перший день туристи пройшли 8 км, що становить 40% всього маршруту. Яка довжина всього маршруту?
8 км – 40%
х км – 100%
(Відповідь: 20 км)
Задача 3
Потрібно пройти 20 км. За перший день туристи пройшли 8 км. Скільки відсотків від усього маршруту туристи пройшли за перший день?
20 км – 100%
8 км – х% (Відповідь: 40%)
Чим схожі ці задачі?
Що відмінне у задачах? ( Що необхідно знайти у кожній з цих задач? )
Типи задач на відсотки:
Закінчити розв’язування задач використовуючи пропорцію.
Яка з цих задач відповідає темі?
Розв’язати задачу за створеною моделлю
( )
Задача 1
Потрібно зорати поле, площа якого дорівнює 300 га . За перший день трактористи зорали 120 га. Скільки відсотків усього поля вони зорали за перший день?
300 – 100%
120 – х %
Відповідь: зорано 40% поля.
Задача 2
Оклад працівника становить 5900 грн. Він отримав 2400 грн премії.
Скільки відсотків становить премія від окладу?
Нехай х – відсоток від окладу , що складає аванс.
Тоді складаємо пропорцію:
5900гр. – 100%
2400гр. – х%
Відповідь: аванс складає 40,7% від окладу.
Задача 3
Знайти відсоток вмісту оцту в розсолі, якщо у 800 г розсолу міститься 28 г оцту.
Нехай х – відсоток оцту в розсолі.
Відповідь: в розсолі 3,5% оцту.
Задача 4
Вартість деякого товару зросла із 1200 грн. до 1600 грн. На скільки відсотків підвищилася вартість товару?
Нехай х% – нова ціна відносно початкової.
125% - 100% = 25% Відповідь: зросла на 25%.
Задача 5
Маса гуски дорівнює 3, 6 кг, а кроля 4,86 кг.
На скільки відсотків маса кроля більша за масу гуски?
На скільки відсотків маса гуски менша за масу кроля?
Нехай х – відсотків маси кроля відносно маси гуски ,
у – відсотків маси гуски відносно маси кроля.
4,86 – 3,6 = 1,26 (кг) – різниця мас
Відповідь: на 26%, на 35%
Самостійне розв’язування задач за підручником А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський…..
№634
1.
3.
4.
5.
Вивчити п.21, розв’язати №633,№635(2),639. (Інструкція до виконання)
Додатково: скласти прикладну задачу на використання відсоткового відношення.
Чи відповіли на поставлені питання?
Дати відповіді на питання 1-3
Метод «Обери позицію»: