Тема: Цілі числа. Раціональні числа. Розв’язування вправ.
Мета: удосконалити вміння розпізнавати цілі та раціональні числа; розв’язувати завдання, які передбачають використання цих понять; активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати пам'ять; прищеплювати любов до математики.
Тип уроку: удосконалення знань та вмінь.
Хід уроку
Добрий день, діти. Ми з вами продовжуємо вивчати раціональні числа і мета нашого уроку удосконалити знання і вміння щодо розв’язування вправ з даної теми.
Отож, відкрийте, будь-ласка, зошити, запишіть число, класна робота. Тема «Цілі числа. Раціональні числа».
Наш урок буде трохи нестандартним. Він буде проходити у вигляді квеста у віртуальній кімнаті, яку ви бачите на інтерактивній дошці.
Сьогодні складно уявити своє життя без комп’ютера та Інтернету. Всі ці досягнення людства стали можливим завдяки математиці.
Так от сьогодні, розв’язуючи завдання з теми «Раціональні числа», ми будимо мати змогу подорожувати інтернетом. Також дізнаєтеся про цікаві факти однієї із найпопулярніших серед підлітків соціальних мереж, яка має назву «Instagram». Я впевнена, що більшість з вас має свою сторінку у соц мережі Instagram.
Уявімо, що одного похмурого дня, вашу сторінку зламали шахраї. Засмутились би? Але з цього приводу сумувати не варто. ЇЇ можна відновити. Для цього потрібно проникнути до комп’ютеру, з якого сторінка була зламана.
Ми з вами знаходимося в комп’ютерному клубі, де діяв шахрай. Ваша задача відшукати необхідний комп’ютер і відновити на ньому свій пароль до «Instagram». Отож ходімо по слідах злочинця.
Так як урок у нас сьогодні нестандартний, за свої відповіді, ви будите отримувати не бали, а лайки. У разі неправильних відповідей – дизлайки. У кінці уроку, ви підрахуєте кількість лайків та дизлайків і отримаєте оцінки. Попереджаю! За порушення дисципліни, також можете отримати дизлайк.
https://www.thinglink.com/video/1445752102113509379
Щоб відновити пароль, нам треба озброїтися знаннями. Давайте пригадаємо основні поняття з теми.
На дошці написано ціле від’ємне число -17. Учні швидко дають відповіді на «запитання», які вчитель ставить у короткій формі.
Молодці! Знаннями озброїлись і вперед до віртуальної кімнати за пошуками комп’ютера. Знайшли вхід до кімнати і тут на нас чекає перша підказка, в яку ж сторону нам рухатись?
https://learningapps.org/watch?v=pn9kkzd3n21
А тут на вас чекає 10 питань. Будь-ласка, дайте відповіді на них якомога швидше. Хто першим впорається, підходе з листочком відповідей до мене.
Посередині записуємо у зошит «математичний диктант» та починаємо виконувати.
Взаємоперевірка. Правильні відповіді на екрані.
(Відповіді.
1) |
+1234 |
2) |
-5 |
3) |
-1 |
4) |
4, 10 |
5) |
-7 |
6) |
12 |
7) |
-350 |
8) |
13 |
Отже, виконуючи завдання ми побачили, що від’ємні числа зараз часто використовуються. А чи знаєте ви відколи почали застосовувати ці числа, і ким введено сучасні знаки та поняття? Зараз ми це послухаємо. Дівчата нам підготували історичну довідку про від’ємні числа. Отож послухаємо їх.
Історична довідка.
Перша згадка про від’ємні числа з’явилася в Китаї в 1 ст. до н.е. в зв’язку з розв’язуванням рівнянь. Оскільки у ті часи знаків «плюс» і «мінус» ще не було, то від’ємні числа, на відміну від додатних, зображували іншим кольором. Додатними числами позначали майно, наявні гроші, прибуток. Їм раділи і зображували їх червоним кольором (китайці їх назвали «чен»),від’ємними числами позначали борг, збиток і зображали їх чорним кольором (їх називали «фу»).
У Європі вперше про від’ємні числа згадує італійський математик Леонардо Пізанський. Він називає їх «числами, меншими ніж ніщо»(меншими від 0),і пише «Нуль міститься між істинними і абсурдними числами».
Дуже давно знаки + і – широко застосовували у торгівлі. Купці на порожніх бочках ставили – , що означало «збиток». Якщо бочку наповнювали, то знак «-» перекреслювали і виходив «+», який означав «прибуток».
Від’ємні числа важко проникали в математику. Німецькі релігійні фанатики називали їх «числами від сатани», «породженням диявола». Німецький математик Міхель Штіфель називав від’ємні числа абсурдними», бо «все в них навпаки».
Сучасне позначення додатніх і від'ємних чисел знаками «+» і «-» ввів наприкінці XV сторіччя німецький математик Ян Відман.
Дівчата, дякую, сідайте на свої місця. І зараз ми з вами будемо рухатись по історичній шкалі часу, шукаючи нові підказки.
Скажіть мені, діти! Чи знаєте ви що таке емоджі?
Emoji (картинка, знак, символ)— особлива мова, яка широко використовують в електронних повідомленнях та на сторінках сайтів.
Під час спілкування ми використовуємо не лише слова, а і жести. Так от щоб запобігти непорозумінь під час інтернет спілкування, і використовують емоджі.
Отож, наступне завдання для кожної команди буде: відшукати необхідне емоджі, рухаючись по координатній прямій.
Завдання:
На координатній прямій, від початку відліку, рухайтесь у від’ємному напрямку на 4 одиниці.
Потім, у додатному напрямку на 2 одиниці та на 5 одиниць.
Повертайтесь у протилежний бік на 2 одиниць.
Помножте координату, на якій зупинились на 5 і на стільки ж одиниць перейдіть вліво.
Поверніться вправо на 6 одиниць та займіть позицію, протилежну до цього числа. На якому емоджі ви зупинились?