Відкритий урок з теми "Раціональні числа"

Про матеріал
Відкритий урок з теми "Раціональні числа" для учнів 6-го класу. На уроці застосовується інтерактивний плакат thinglink. Розв’язуючи завдання з теми «Раціональні числа», діти матимуть змогу подорожувати інтернетом. Також дізнаються про цікаві факти однієї із найпопулярніших серед підлітків соціальних мереж, яка має назву «Instagram».
Перегляд файлу

Тема: Цілі числа. Раціональні числа. Розв’язування вправ.

Мета: удосконалити вміння розпізнавати цілі та раціональні числа; розв’язувати завдання, які передбачають використання цих понять; активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати пам'ять; прищеплювати любов до математики.

Тип уроку:            удосконалення знань та вмінь.

Хід уроку

  1.              Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

Добрий день, діти. Ми з вами продовжуємо вивчати  раціональні числа і мета нашого уроку удосконалити знання і вміння щодо розв’язування вправ з даної теми.

Отож, відкрийте, будь-ласка, зошити, запишіть число, класна робота. Тема «Цілі числа. Раціональні числа».

Наш урок буде трохи нестандартним. Він буде проходити у вигляді квеста у віртуальній кімнаті, яку ви бачите на інтерактивній дошці. 

Сьогодні складно уявити своє життя без комп’ютера та Інтернету. Всі ці досягнення людства стали можливим завдяки математиці.

Так от сьогодні, розв’язуючи завдання з теми «Раціональні числа», ми будимо мати змогу подорожувати інтернетом. Також дізнаєтеся про цікаві факти однієї із найпопулярніших серед підлітків соціальних мереж, яка має назву «Instagram». Я впевнена, що більшість з вас має свою сторінку у соц мережі Instagram.

Уявімо, що одного похмурого дня, вашу сторінку зламали шахраї. Засмутились би? Але з цього приводу сумувати не варто. ЇЇ можна відновити. Для цього потрібно проникнути до комп’ютеру, з якого сторінка була зламана.

Ми з вами знаходимося в комп’ютерному клубі, де діяв шахрай. Ваша задача відшукати необхідний комп’ютер і відновити на ньому свій пароль до  «Instagram». Отож ходімо по слідах злочинця.

Так як урок у нас сьогодні нестандартний, за свої відповіді, ви будите отримувати не бали, а лайки. У разі неправильних відповідей – дизлайки. У кінці уроку, ви підрахуєте кількість лайків та дизлайків і отримаєте оцінки. Попереджаю! За порушення дисципліни, також можете отримати дизлайк.

 

https://www.thinglink.com/video/1445752102113509379

 

  1.         Актуалізація опорних знань

Щоб відновити пароль, нам треба озброїтися знаннями. Давайте пригадаємо основні поняття з теми.

  • Які числа називають додатними?
  • Які числа називають від’ємними?
  • Яке число є ані від’ємним, ані додатним?
  • Які числа називають протилежними?
  • Які числа називають натуральними?
  • Які числа називають цілими?
  • Які числа називають раціональними?
  • Що називається модулем числа?

На дошці написано ціле від’ємне число -17. Учні швидко дають відповіді на «запитання», які вчитель ставить у короткій формі.

  • Яке число?
  • Назвіть його модуль;
  • Його протилежне;
  • Йому обернене;
  • Число, що має менший модуль;
  • Де число розташоване на координатній прямій?
  • Чому дорівнює відстань від цього числа до початку відліку?
  • Відстань між цим числом і йому протилежним?

Молодці! Знаннями озброїлись і вперед до віртуальної кімнати за пошуками комп’ютера. Знайшли вхід до кімнати і тут на нас чекає перша підказка, в яку ж сторону нам рухатись?

  1.    Удосконалення знань та вмінь
  1. Вправа «Відгадай яке число».

https://learningapps.org/watch?v=pn9kkzd3n21

 

  1. Математичний диктант

А тут на вас чекає 10 питань. Будь-ласка, дайте відповіді на них якомога швидше. Хто першим впорається, підходе з листочком відповідей до мене.

Посередині записуємо у зошит «математичний диктант» та починаємо виконувати.

  1.               Записати за допомогою знаку   ‟+„  або  ‟-„  висота гори Ай-Петрі 1234 м.
  2.               Записати число розташоване на 5 одиниць вліво від початку відліку.
  3.               Вдень температура повітря була +2⁰С, а на вечір знизилася на 3⁰С. Яка стала температура повітря?
  4.               Дано числа: -5, 4, 10, -2, -3. Вибрати невід’ємні числа і записати.
  5.               До числа 7 записати протилежне.
  6.               Знайти відстань між числами -6 і 6.
  7.               Записати за допомогою знаку ‟+„  або  ‟-„  найбільша глибина Білого моря 350 м.
  8.               Модуль числа -13 буде число.

Взаємоперевірка. Правильні відповіді на екрані.

(Відповіді.     

1)

+1234                       

2)

-5              

3)

-1                        

4)

4, 10                    

5)

-7                       

6)

12

7)

-350     

8)

13                                 

Отже, виконуючи завдання ми побачили, що від’ємні числа зараз часто використовуються. А чи знаєте ви відколи почали застосовувати ці числа, і ким введено сучасні знаки та поняття? Зараз ми це послухаємо. Дівчата нам підготували історичну довідку про від’ємні числа. Отож послухаємо їх.

Історична довідка.

Перша згадка про від’ємні числа з’явилася  в Китаї в 1 ст. до н.е. в  зв’язку з розв’язуванням  рівнянь. Оскільки у ті часи знаків «плюс» і «мінус» ще не було, то від’ємні числа, на відміну від додатних, зображували іншим кольором. Додатними числами позначали майно, наявні гроші, прибуток. Їм  раділи і зображували їх червоним кольором (китайці  їх назвали «чен»),від’ємними числами позначали борг, збиток і зображали їх чорним кольором (їх називали «фу»).

У Європі вперше про від’ємні  числа  згадує італійський математик Леонардо Пізанський. Він називає їх «числами, меншими ніж ніщо»(меншими від 0),і пише «Нуль  міститься між істинними і абсурдними числами».

Дуже давно знаки  + і  –  широко застосовували у торгівлі. Купці на порожніх бочках ставили – , що означало «збиток». Якщо бочку наповнювали, то знак «-» перекреслювали і   виходив «+», який означав «прибуток».

Від’ємні числа важко проникали в математику. Німецькі релігійні фанатики називали їх «числами від сатани», «породженням диявола». Німецький математик Міхель Штіфель називав від’ємні  числа абсурдними»,  бо «все в них навпаки».

Сучасне позначення додатніх і від'ємних чисел знаками «+» і «-» ввів наприкінці XV сторіччя німецький математик Ян Відман.

 

Дівчата, дякую, сідайте на свої місця. І зараз ми з вами будемо рухатись по історичній шкалі часу, шукаючи нові підказки.

Скажіть мені, діти! Чи знаєте ви що таке емоджі?

 

  1.   «Емоджі»

Emoji (картинка, знак, символ)— особлива мова, яка широко використовують в електронних повідомленнях та на сторінках сайтів.

Під час спілкування ми використовуємо не лише слова, а і жести. Так от щоб запобігти непорозумінь під час інтернет  спілкування, і використовують емоджі.

Отож, наступне завдання для кожної команди буде: відшукати необхідне емоджі, рухаючись по координатній прямій.

Завдання:

На координатній прямій, від початку відліку, рухайтесь у від’ємному напрямку на 4 одиниці.

Потім, у додатному напрямку на 2 одиниці та на 5 одиниць.

Повертайтесь у протилежний бік на 2 одиниць.

Помножте координату, на якій зупинились на 5 і на стільки ж одиниць перейдіть вліво.

Поверніться вправо на 6 одиниць та займіть позицію, протилежну до цього числа. На якому емоджі ви зупинились?

 

                           </div>
                </div>
                                                                                                            </div>
                    

                    

                                    </div>

                <div class=

docx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку