Урок математикм у 2 класі на тему «Віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування задач та прикладів. Логічні вправи».

Про матеріал
Урок математикм у 2 класі на тему «Віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування задач та прикладів. Логічні вправи». Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

   Тема: Віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування задач та прикладів. Логічні вправи .

Мета: Опрацювати з учнями випадок віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати задачі та приклади.

Розвивати логічне мислення.

Виховувати патріотичні почуття та любов до рідного краю.

Хід уроку.

 

Організація класу.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Треба нам урок почать.

Сіли рівно. Все відкрили.

 Повідомлення теми уроку.

Діти, сьогодні до нас на урок завітала дівчинка – українка.  Що ви бачите у неї на голові?

Вірно. Віночок. Він є не тільки прикрасою для дівчат, а передусім віночок є символом  життя.  Звичай плести віночок прийшов до нас із давнини. З  раннього дитинства, дівчаток вчили виплітати віночки. Шкода, що до сьогодні ця традиція майже не збереглась. Кожна кіточка – символ, має свої властивості. А які, ви дізнаєтесь протягом уроку. Україночка даруватиме вам по квіточці, але за кожну квіточку ви повинні виконати завдання. Коли будете плести віночок ви навчитесь віднімати  двоцифрові числа з переходом через розряд.

Хвилинка каліграфії.

Дівчинка  дарує вам першу квіточку – мак, що означає символ родючості, краси та молодості; а ми  пишемо рядок цифри... А якої, ви здогадаєтесь самі.

А для цього скажіть, що зображено на гербу України?

Яка цифра сховалась у слові тризуб?

Вірно, цифра три. Напишіть рядок цієї цифри.

Число три має магічну силу. В українських народних казках зустрічаються три богатирі, три сини, три шляхи , три доньки. В християнській вірі – три святі.

Усний рахунок.

А зараз попрацюємо усно і отримаємо у подарунок другу квіточку –калину — символ краси та дівочої вроди. Взимку її ягідками ласують пташки, люди п’ють чай з калини  при застуді.

1)Гра «Спіймай м’яч».

Знайти суму чисел 40 і 5; 46 і 4; 70 і 28.

Різницю чисел 45 і 5; 26 і 3; 60 і 30.

Назвіть сусідів чисел 60; 59; 86.

28 збільшити на 2.

47 зменшити на 7.

2) Розв’язування задач.

а)Українську світлицю в Кучинівській школі відвідало 8 першокласників, а учнів другого класу на 3 більше. Скільки всього учнів відвідало світлицю.

б) Прямокутна клумба загороджена дротом. Довжина клумби 10 метрів, а ширина на 3 метри менша. Яка довжина дроту?

Математичний диктант.

Отримуємо в подарунок третю квіточку –  материнку, яка є символом материнської любові. Мати, торкаючись до голови донечки квіточкою материнки, просила в неї здоров’я і щасливої долі для своєї дитини.

Пишемо математичний диктант.

  • Від числа 41 відняли невідоме число і отримали21. Яке число відняли?
  • До невідомого числа додали 15 і отримали 45. Яке невідоме число?
  • Від невідомого числа відняли 25 і отримали 40. Яке невідоме число?
  • До числа 38 додали невідоме число і отримали 58. Яке число додали?

(Робота в парах)

Обміняйтесь зошитами і перевірте, як виконав роботу ваш товариш. Якщо знайдете в нього помилку, підніміть сигнальну картку.

Формування обчислювальних навичок

Отримуємо четверту квітку ромашку — символ ніжності, вірності і кохання І  працюємо над виразами:

  • №459 (усно).

Дівчинка дякує вам за гарну роботу, дарує вам п’яту квітку м’яти,   що є оберегом  дитини та її здоров’я. У давнину матусі купали малят  у відварі  з м’яти , щоб дитинка краще спала. Чай з неї вживають під час застуди, адже вона  знижує температуру, бореться з кашлем і вчимося віднімати  двоцифрових чисел з переходом через розряд.

Віднімання  двоцифрових чисел з переходом через розряд.

1) Пояснення вчителя

2) розв’язування прикладів №461– з коментуванням.

Дівчинка дарує вам шосту квітку –  соняшник, яка є символом  відданості й вірності і розв’язуємо приклади, які для вас приготувала  дівчинка – україночка.

Робота з перфокартками.

(Робота в парах)

Обміняйтесь зошитами і перевірте, як виконав роботу ваш товариш. Знайдете помилку, підніміть сигнальну картку.

 

Дівчинка вами задоволена і запрошує вас до танцю.

 

               (Фізхвилинка )

 

Ви дуже гарно танцювали  і україночка дарує вам сьому квіточку - безсмертник — символ здоров’я. А ще ця рослинка  загоює виразки і рани.

 Відпочили, отримуємо  восьму квіточку хмелю, що символізує гнучкість і розум і працюємо над задачею.

 Робота над задачами

а)Задача №5462

  • Що купили у кав’ярні?
  • Скільки заплатили за всю покупку?
  • Про що запитується в задачі?
  • Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання задачі?
  • Якою дією?
  • Запишіть розв’язок задачі у зошит.

б)Отримуємо дев’яту квіточку волошки, яка є  символом  людяності і граємося в гру.

Гра « У магазині»

 

Уявіть , що ви продавці у магазині «Шкільний світ». У мене є 40 гривень. Скільки решти я отримаю, якщо куплю

- Ручку за 3 грн?

- Лінійку за 2 грн?

- Олівець за5 грн.40 копійок?

- Пенал за 8 грн.?складаємо задачу за малюнком 

Робота з геометричним матеріалом.

Вплітаємо десяту квітку – мальву, яка є символом віри, надії, любові.

У давнину квітами мальви прикрашали вишиванки, писанки, стіни будинків.

І будуємо відрізок довжина, якого – 6 сантиметрів.

 

Підсумок уроку.

Ось і закінчився наш урок. Ми з вами сплели дуже гарний віночок.

Що нового ви дізналися про рослини – символи української землі?

 Чого навчилися на уроці математики?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку