Урок " Материки та океани"

Про матеріал
узагальнити і закріпити знання учнів про материки і океани Землі та; перевірити засвоєння учнями визначення основних понять з цієї теми; вдосконалити вміння користуватись картою ; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, працювати колективно ; розвивати пам'ять, увагу, мислення, збагачувати словниковий запас пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати захоплення неповторністю природи, бережне ставлення до природних багатств нашої Землі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тихий океан: органічний світ і його особливості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета :  узагальнити і закріпити знання учнів про материки і  океани Землі та; 

            перевірити засвоєння учнями визначення основних понять з цієї теми; 

            вдосконалити вміння користуватись картою ;

            формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку,

            працювати колективно ;

            розвивати пам'ять, увагу, мислення, збагачувати словниковий запас       

            пробуджувати пізнавальний інтерес;

           виховувати захоплення неповторністю природи, бережне ставлення до

           природних багатств нашої Землі.

                                                     Хід уроку

І. Організаційна частина

Доброго дня, мої любі діти!

Сядьте, діти , всі рівненько.

Настрій в подорож візьмемо,

Й мандрувати розпочнемо.

А зараз усміхніться один одному, подумки побажайте собі і мені успіхів.

ІІ. Фенологічні спостереження

  • Яка зараз пора року господарює? ( Зима)
  • Який місяць зими?    ( Грудень)
  • А чому він має таку назву?
  • Які народні свята цього місяця ви знаєте?

( 4 грудня – третя Пречиста,  13  грудня – день апостола Андрія

19 грудня  -  свято Миколая, 22 грудня – святої Анни. )

Вчитель : З цього дня приходить зимове сонцестояння, коли найдовша             зимова ніч протистоїть найкоротшому в році дню. Сонце повертає на літо , хоча попереду ще так багато зими.

Під час уроку важливо, щоб була хороша погода, тому я запрошую чергових синоптиків поділитися з нами своїми спостереженнями за погодою та явищами природи.

Віка: На минулому тижні на території с. Мар’ївка Дніпропетровської області спостерігалася переважно хмарна погода. До нас прийшли заморозки, температура  опускалася до – 12 градусів. Сьогодні температура – 10 градусів, стан неба похмурий.

Сергій:                  Повідомлення  гідрометцентру

А зараз прогноз погоди для тих, хто збирається в подорож.

Хто має достатньо коштів, пропоную відвідати курорти Південної Америки, де температура + 27 градусів. Екстримали  можуть обрати східне узбережжя Австралії, а також узбережжя Флориди, їх чеках температура + 34 протягом року. А ось  Антарктида приречена природою на вічний холод, позбавлена сонячного тепла і похована  під потужним шаром снігу і криги, що ніколи не тануть.  Хтось має бажання отримати екзотичну засмагу?  В Антарктиді сьогодні на вас чекає температура  - 30. Так,  що обирайте де краще вам відпочити.

А я , бажаю нехай проблеми та незгоди, не роблять на уроці вам поганої погоди. Приємного всім настрою.

ІІІ. Актуалізація опорних  знань.

  • Що таке материк? ( Велика ділянка суші, оточена з усіх сторін водою)
  • Скільки материків є на Землі?  Покажіть на карті? ( 6. Євразія, Африка, Північна  Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида)
  • Який материк складається з двох частин? ( Євразія)
  • Який материк називається « Королівством холоду»? ( Антарктида)
  • Який материк є батьківщиною картоплі, кавового дерева? ( Півд. Америка)
  • Назвіть материк де все « навпаки» :у липні – зима, у січні – літо? ( Австралія)
  • На якому материку живуть слони і жирафи, а також найкращі бігуни серед  птахів – страуси? ( Африка)
  • Назвіть материк, де ростуть  найвищі дерева – гігінти, а також мешкають бізони? ( Півн. Америка)
  • Який колір переважає на глобусі? А чому блакитний?
  • Які є на Землі океани? ( Тихий, Індійський, Антлантичний, Північний Льодовитий)
  • А всі океани разом, що утворюють? ( Один великий Світовий океан).

ІV. Повідомлення теми  та завдання уроку.

V. Закріплення вивченої теми.

1. Індивідуальна робота

( На контурних картах знайти і написати назви материків та океанів)

Взаємоперевірка : Обміняйтеся контурними картами і перевірте своїх сусудів по парті. Хто був уважним?  У кого є помилки? В кого немає?

2. Головоломка « Пять – ий» робота в парах.

 

C:\Users\Привет Хозяин\Desktop\изображение_viber_2022-10-30_11-42-54-389.jpg

 

  1. Океан, що знаходиться на Північному полюсі.
  2. Океан, що оточений берегами чотирьох материків.
  3. Найбільший океан на Землі.
  4. Океани і моря сполучені між собою і утворюють..
  5. Океани, що омивають східні береги Південної та Північної Америки, західні береги Африки.
  6. Поверхня землі, вкрита величезними водними просторами.

Вчитель: Пройшли віки, перш ніж люди дослідили дно Світового океану. Але навіть у наш час учені більше знають про поверхню місяця, ніж про поверхню дна Світового океану.

Першу в  світі  експедицію з вивчення океанів здійснила  в 19 ст.  країна Велика Британія, яка вважалася на той час володаркою морів. Щоб  здобути  дані про глибину і  рельєф океанічного дна, про айсберги, шторми, урагани, вченим треба було ризикувати своїм  життям, потрапляючи у небезпечні пригоди.

Люди, які  займаються цими дослідженнями називаються – океанологами, а наука – океанологією, яка вивчає  різні процеси і явища, що відбуваються в Світовому  океані. Ця наука активно розвивається, якщо люди не вивчатимуть океан,  то не зможуть зберегти природу Землі. А який цікавий  підводний світ ми   зараз з вами подивимося.

3. Перегляд відеофільму.

4. Проблемне питання

- Отже , Світовий океан просить допомоги. Що ж треба робити людям, щоб зберегти багатства Світового океану? Як ви думаєте?

А яку користь приносять океани? ( Відповіді учнів)

 Вчитель:  Україна розташована далеко від океану, але він все одно впливає на її клімат. Кожен із нас щодня цікавиться погодою. За все це відповідає  Світовий океан. Вода, яка  випадає на землю у вигляді дощу та снігу, випаровується з його поверхні. Світовий океан ніби паровий котел, що нагрівається сонцем, накопичує і тепло , і вологу на Землі. Цю вологу вітри розносять по всій планеті у вигляді хмар.

  • Отже , виходить, що саме Світовий океан створює погоду. Якби на Землі не було Світового океану, то в Україні був би такий клімат, як в Арктиці. Не росли б дерева, не цвіли сади, а літо було б таке холодне, як зима.

5. Фізкультхвилинка.

1,2 – всі пірнають,

3,4 – виринають,

5, 6 – на воді кріпнуть крильця молоді.

Покупались у воді, як дельфіни  - пустуни,

Над водою політали, наче риби – літуни,

7, 8 – що  сили всі  до берега приплили

 9, 10 – своє тіло обсушили

І за парти тихо сіли.

6. Робота  в парах . Гра  « З океанських глибин»

( Учні отримують мушлі із завданням за описом відгадати і написати, назву океану . Працюють, потім оголошують результат.)

VІ. Підсумок уроку. Використання кубика Блума

Назви про , що ми сьогодні говорили?

Поясни , що таке материки?

Проаналізуй яке значення  Світового океану?( створює погоду, зберігає тепло)

Застосуй ( Світовий океан годує населення планети цінним м’ясом риби. З водорості виготовляють мармелад, цукерки. Морську сіль використовують для кування.)

Запропонуй  що потрібно робити для того, щоб зберегти океани?

( економити воду, не засмічувати моря і океани, зберігати рибні багатства, будувати очисні споруди, насаджувати водоохоронні ліси .)

Оцінити Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

VІІ. Д/з скласти  виступ з теми « Книга скарг океанів»

Вчитель : Майбутнє нашої планети залежатиме від вас, тому що ви в майбутньому можете « стати дослідниками, моряками,  вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»

Я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети.

Недаремно говорять : « Здобудеш освіту – побачиш більше світу»

Бережімо ріки, бережімо води.

Бережімо їх рослинки і найменші тваринки,

Бо ми всі – природи рідної частинки.

Я вам дякую за урок, оцінки ви побачите у своїх щоденниках.

docx
Додано
30 жовтня 2022
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку