Мета : узагальнити і закріпити знання учнів про материки і океани Землі та;
перевірити засвоєння учнями визначення основних понять з цієї теми;
вдосконалити вміння користуватись картою ;
формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку,
працювати колективно ;
розвивати пам'ять, увагу, мислення, збагачувати словниковий запас
пробуджувати пізнавальний інтерес;
виховувати захоплення неповторністю природи, бережне ставлення до
природних багатств нашої Землі.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Доброго дня, мої любі діти!
Сядьте, діти , всі рівненько.
Настрій в подорож візьмемо,
Й мандрувати розпочнемо.
А зараз усміхніться один одному, подумки побажайте собі і мені успіхів.
ІІ. Фенологічні спостереження
( 4 грудня – третя Пречиста, 13 грудня – день апостола Андрія
19 грудня - свято Миколая, 22 грудня – святої Анни. )
Вчитель : З цього дня приходить зимове сонцестояння, коли найдовша зимова ніч протистоїть найкоротшому в році дню. Сонце повертає на літо , хоча попереду ще так багато зими.
Під час уроку важливо, щоб була хороша погода, тому я запрошую чергових синоптиків поділитися з нами своїми спостереженнями за погодою та явищами природи.
Віка: На минулому тижні на території с. Мар’ївка Дніпропетровської області спостерігалася переважно хмарна погода. До нас прийшли заморозки, температура опускалася до – 12 градусів. Сьогодні температура – 10 градусів, стан неба похмурий.
Сергій: Повідомлення гідрометцентру
А зараз прогноз погоди для тих, хто збирається в подорож.
Хто має достатньо коштів, пропоную відвідати курорти Південної Америки, де температура + 27 градусів. Екстримали можуть обрати східне узбережжя Австралії, а також узбережжя Флориди, їх чеках температура + 34 протягом року. А ось Антарктида приречена природою на вічний холод, позбавлена сонячного тепла і похована під потужним шаром снігу і криги, що ніколи не тануть. Хтось має бажання отримати екзотичну засмагу? В Антарктиді сьогодні на вас чекає температура - 30. Так, що обирайте де краще вам відпочити.
А я , бажаю нехай проблеми та незгоди, не роблять на уроці вам поганої погоди. Приємного всім настрою.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІV. Повідомлення теми та завдання уроку.
V. Закріплення вивченої теми.
1. Індивідуальна робота
( На контурних картах знайти і написати назви материків та океанів)
Взаємоперевірка : Обміняйтеся контурними картами і перевірте своїх сусудів по парті. Хто був уважним? У кого є помилки? В кого немає?
2. Головоломка « Пять – ий» робота в парах.
Вчитель: Пройшли віки, перш ніж люди дослідили дно Світового океану. Але навіть у наш час учені більше знають про поверхню місяця, ніж про поверхню дна Світового океану.
Першу в світі експедицію з вивчення океанів здійснила в 19 ст. країна Велика Британія, яка вважалася на той час володаркою морів. Щоб здобути дані про глибину і рельєф океанічного дна, про айсберги, шторми, урагани, вченим треба було ризикувати своїм життям, потрапляючи у небезпечні пригоди.
Люди, які займаються цими дослідженнями називаються – океанологами, а наука – океанологією, яка вивчає різні процеси і явища, що відбуваються в Світовому океані. Ця наука активно розвивається, якщо люди не вивчатимуть океан, то не зможуть зберегти природу Землі. А який цікавий підводний світ ми зараз з вами подивимося.
3. Перегляд відеофільму.
4. Проблемне питання
- Отже , Світовий океан просить допомоги. Що ж треба робити людям, щоб зберегти багатства Світового океану? Як ви думаєте?
А яку користь приносять океани? ( Відповіді учнів)
Вчитель: Україна розташована далеко від океану, але він все одно впливає на її клімат. Кожен із нас щодня цікавиться погодою. За все це відповідає Світовий океан. Вода, яка випадає на землю у вигляді дощу та снігу, випаровується з його поверхні. Світовий океан ніби паровий котел, що нагрівається сонцем, накопичує і тепло , і вологу на Землі. Цю вологу вітри розносять по всій планеті у вигляді хмар.
5. Фізкультхвилинка.
1,2 – всі пірнають,
3,4 – виринають,
5, 6 – на воді кріпнуть крильця молоді.
Покупались у воді, як дельфіни - пустуни,
Над водою політали, наче риби – літуни,
7, 8 – що сили всі до берега приплили
9, 10 – своє тіло обсушили
І за парти тихо сіли.
6. Робота в парах . Гра « З океанських глибин»
( Учні отримують мушлі із завданням за описом відгадати і написати, назву океану . Працюють, потім оголошують результат.)
VІ. Підсумок уроку. Використання кубика Блума
Назви про , що ми сьогодні говорили?
Поясни , що таке материки?
Проаналізуй яке значення Світового океану?( створює погоду, зберігає тепло)
Застосуй ( Світовий океан годує населення планети цінним м’ясом риби. З водорості виготовляють мармелад, цукерки. Морську сіль використовують для кування.)
Запропонуй що потрібно робити для того, щоб зберегти океани?
( економити воду, не засмічувати моря і океани, зберігати рибні багатства, будувати очисні споруди, насаджувати водоохоронні ліси .)
Оцінити Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
VІІ. Д/з скласти виступ з теми « Книга скарг океанів»
Вчитель : Майбутнє нашої планети залежатиме від вас, тому що ви в майбутньому можете « стати дослідниками, моряками, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»
Я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети.
Недаремно говорять : « Здобудеш освіту – побачиш більше світу»
Бережімо ріки, бережімо води.
Бережімо їх рослинки і найменші тваринки,
Бо ми всі – природи рідної частинки.
Я вам дякую за урок, оцінки ви побачите у своїх щоденниках.