Урок " Птахи восени"

Про матеріал
Метою даного уроку є поглиблення знань дітей про явища в живій природі; формування в учнів уявлення про осінні явища в житті птахів, про перелітніх та осілих птахів; формування уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи, робити висновки, групувати птахів на осілі та перелітні; генерування потреби в пізнанні природи, проведенні спостережень за птахами восени; розвивиток кмітливості, спостережливості, мислення, виховання бережного ставлення до природи, бажання робити добро.
Перегляд файлу

 Тема: Птахи  восени

Мета: поглибити  знання  дітей  про  явища  в  живій  природі; формувати  в  учнів  уявлення  про  осінні  явища  в  житті  птахів, про  перелітніх  та  осілих  птахів; формувати уміння  аналізувати, порівнювати,  встановлювати  причинно-наслідкові  зв’язки  між  явищами  природи, робити  висновки, групувати  птахів  на  осілі  та  перелітні; формувати  потребу  в  пізнанні природи, проведення  спостережень  за  птахами  восени; розвивати  кмітливість, спостережливість, мислення, виховувати  бережне  ставлення  до  природи, бажання  робити  добро.

Тип уроку: комбінований

 

Обладнання: « Перелітні та осілі птахи», діаграма Венна, картки з диференційованими завданнями відео

                                                        Хід уроку

  1. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці

-Готуючись до уроку я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте долоньки для подарунків.

Я дарую вам щиру посмішку, я ділюся з вами своєю любов’ю і добротою, я бажаю вам здоров’я, миру і добра. Затисніть подаруночки у своїх кулачках. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій привітайтесь і поділіться своїми подарунками.

Пригадайте девіз нашого класу.

У нас немає я,

У нас немає ти.

Ми єдиний клас,

Ми одна сім’я.

  1. Актуалізація опорних знань
    1.           Спостереження за змінами в неживій природі.
  • Погляньте у віконечко. Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Чому листопад так називають?
  • А як ще називають цей місяць? (Падолист, напівзимник, грудкотрус, ворота зими)
  • Синоптик уроку розкаже нам про погоду.
  • Нехай наш настрій на уроці буде таким ж сонячним та яскравим.
    1.           Складання інтелект-карти
  • Давайте коротко пригадаємо, що ми знаємо про природу і зрозуміємо, яку тему будемо вивчати на уроці.
  1. Що таке природа?
  2. Яких двох видів буває природа?
  3. До неживої природи належить?
  4. Які явища неживої природи ви знаєте?
  5. Чи впливає нежива природа на живу?
  6. Кого відносимо до живої природи?
  7. За якими ознаками ми їх відносимо до живої природи?
  8. На які групи поділяються рослини?
  9. Що змінюється із приходом осені у житті рослин?

10) Які групи тварин ви знаєте?

11) Як звірі готуються до зими?

12) Що відбувається з комахами з приходом осені?

2.3. Оголошення теми уроку

- Сьогодні темою  нашого уроку є «Птахи восени». Ми поведемо мову про те, як змінюється життя птахів восени, і чим можемо їм допомогти.

                                      ( Ментальна карта)

  1. Вивчення нового матеріалу
    1.           Мотивація навчальної діяльності.

                                 Легенда про вирій

Колись давно, коли птахи ще вміли говорити, трапилася ця історія.

 Одного разу коли в ліс прийшов Холод і став лякати мешканців, що заморозить їх, зібрались птахи на раду. Сіли вони на кремезному дубі, що ріс над берегом, і заговорили. В озері плавали Лебеді. А вода була така холодна, що вони аж похворіли. Стали птахи скаржитись на Холод, що весь час дошкуляє їм, і на Голод, який сказав, що поморить їх незабаром.

  • Що його робити?- запитав Соловейко. – Я боюся, що помру.
  • Я вже хриплю, горло в мене болить, - підтримав його жайворонок, - а без пісні я жити не можу.

Сумно стало птахам,  страшно. Лебідь аж заплакав:

  • Ой, мені теж страшно!
  • Треба вміти жити. Вчіться в мене. Я за себе не боюсь, - мовили Сорока. – Головне - ближче до людей перебратися. А там уже не пропаду: десь вкраду кусок хліба. Десь біля курей пшеницею поласую. Не біда!

Подивились на Сороку здивовані пташки.

  • Як це «вкрасти»? Як це «ближче до людей»? Ми любимо ліс і житимемо тільки тут.

Та ось підлетіла до них Зозуля і сміливо заявила:

  • Я чула, що є така країна пташина-Вирій. Там тепло. Тож,  хто хоче, летимо! Ми, Зозулі, летимо першими.

Страшно пташкам залишати рідні місця, та робити нічого. Стали вони збиратись зграйками і готуватись до подорожі. Але не всі птахи повірили Зозулі. Вони придбали собі теплі шубки і полетіли за Сорокою.

Відтоді кожної осені птахи відлітають у Вирій. А найсміливіші залишаються зимувати в наших краях.

 

  • Як ви вважаєте, що страшніше для птахів: голод чи холод?
  • Займіть позицію.
    1.           Перегляд та обговорення відео «Перелітні та осілі птахи»
  • Зараз я пропоную переглянути відео про птахів і назвати, як називаються птахи, які відлітають у теплі краї, і як називають тих, хто залишається.

                                       (Перегляд відео)

  • Тож, як називаються птахи, які відлітають у теплі краї?  (Перелітні)
  • А як називаються ті, що залишаються у нас на зиму? (Зимуючі)
    1.           Робота з підручником
      1.    Ознайомлення з перелітними птахами (с. 72)
  • Тепер детальніше ознайомимося з перелітними птахами на с. 72 нашого підручника.
  • Які птахи перелітають першими? (Комахоїдні)
  • А пізніше? (Водоплавні)
  •  Кого ви запам’ятали з перелітних птахів? (Ластівка, соловейко, зяблик, вивільга, дрізд, шпаки, гуска сіра, лебеді, крижні)
    1.    Розповідь вчителя. Цікаве про птахів
    2.    Бесіда з елементами розповіді з метою формування уявлень про осілих птахів
  • Розгляньмо в підручнику детальніше про осілих птахів.
  • Що їдять осілі птахи? (Плоди і насіння рослин, личинок комах)
  • Яких осілих птахів ви запам’ятали?

(Цікаве про птахів)

  1.           Фізкультхвилинка

Кожен ранок на галяві

Пташки роблять різні вправи:

Ось танцюють на морозі

Горобчики по дорозі.

Будем з ними танцювати

Гарний настрій піднімати.

І синички прилітають,

Дружно з нами присідають.

Швидше-швидше, цвінь-цвірінь,

Ти журбу свою покинь.

Завітали снігурі

Посідали у дворі,

Стали лапки зігрівати,

Їх по черзі підіймати.

А сорока-білобока летіла, летіла,

На дерево сіла тай заснула.

Ми не будем засинати

Йдемо далі працювати.

  1. Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок
    1.           Гра «Птахи восени»
  • Приготуйте 2 цеглинки лего: червону і зелену. Коли я вам показуватиму осілого птаха то ви піднімаєте зелену цеглинку,  а перелітного – червону.
    1.           Діаграма Венна «Перелітні та зимуючі птахи»
  • Ви вже знаєте, хто з птахів відноситься до осілих, хто - до перелітних. 

Тепер визначимо, які ознаки у них спільні, які відмінні. А допоможе нам у цьому діаграма Венна.

Перелітні птахи                                               Осілі птахи

  • відлітають у теплі краї                            - залишаються зимувати тут
  • комах, рослин                                           - зерно, насіння, плоди

                                       Спільне

  • відносяться до живої природи;
  • тіло вкрите пір’ям;
  • вміють літати;
  • висиджують малят з яєць
    1.           Інтерактивна технологія «Сенкан»

Птахи

Перелітні, осілі.

Літають, співають, пурхають.

Урізноманітнюють нашу природу.

Друзі.

  1.           Робота в зошиті
  2.           Робота в групах

І група – пташині приклади

Сорока + дятел = 11 (осілі)

Зозуля + ластівка = 14 (перелітні)

Снігур + омелюх = 12 (зимові гості)

ІІ група (картка з розповіддю)

ІІІ група – скласти пташку з геометричних фігур

ІV група – записати назви зображених птахів. Обвести перелітних.

                                           

  1. Підсумок уроку
  • Наш урок добігає до завершення.  І для самооцінювання я пропоную з наших портфоліо взяти паперових пташок. Які ми нещодавно виконували на трудовому навчанні і зачепити їх на шкалу самооцінювання.
  • Ми пам’ятаємо, що зелений на колір зачеплюють ті учні, яким все вдалося, які були активними та старанними. Жовтий колір сигналізує нам, що нам все вдалося, але з допомогою вчителя. Потрібно бути уважнішими. Оранжевий колір сигналізує, що нам поки що важко, не все вдається. Нам потрібна допомога і тоді все обов’язково вийде.                                                                                                                                           

 

 

docx
Додав(-ла)
Кордяк Наталія
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку