Урок "Материки та океани"

Про матеріал

Інтегрований урок

Природознавство: узагальнити знання дітей з теми «Материки та океани», розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес;

Українська мова: узагальнити знання дітей з теми «прикметник»;

Літературне читання: познайомити учнів з життєвим шляхом та творчістю українського письменника Володимиром Лучук , та його віршем «Скільки річок в Україні?», удосконалювати навички читання віршованих творів, формувати уміння вникати у їх зміст, розширювати та доповнювати знання дітей про річки України, збагачувати мовлення учнів словами-назвами річок;

Тип уроку : узагальнення знань

Перегляд файлу

 

 

 

 

Інтегрований урок

 

« Материки та океани»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     Розробила:

                                                  вчитель початкових класів

                                                            спеціаліст вищої кваліфікаційної

                                                       категорії, «старший учитель»

                                                              НВК «Гімназія ЗОШ І-ІІІ ст.. №1»

                                                     Куликова Світлана Грантівна

 

 

                                                       2018 рік.

 

Тема:   Материки та океани (природознавство, українська мова , літературне читання)

Мета:  Природознавство:узагальнити знання дітей  з теми «Материки та океани» ,розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес;

 Українська мова: узагальнити знання дітей з теми «прикметник»;

Літературне читання: познайомити учнів з життєвим шляхом та творчістю українського письменника Володимиром Лучук , та  його віршем «Скільки річок в Україні?», удосконалювати навички читання віршованих творів, формувати уміння вникати у їх зміст, розширювати та доповнювати знання дітей про річки України, збагачувати мовлення учнів словами-назвами річок;

Методично-дидактичне забезпечення уроку: мультимедійний проектор, презентація до уроку; роздруковані тексти віршу; роздатковий матеріал: карта світу, картки з тваринами і назвами материків та океанів ; відео - материки та океани,  мп3 запис – фізкультхвилинка.

Тип уроку: узагальнення знань.

Вид уроку: інтегрований урок (природознавство, українська мова , літературне читання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.  Емоційний настрій учнів

- Діти, до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

(Діти вітають гостей поклонивши голови)

Пролунав у нас дзвінок,

Розпочавсь у нас урок.

Ос і ти часу не гай,

 До роботи приступай.

  • Сьогодні  наш урок буде не таким як завжди, я б сказала , що наш урок буде особливим.
  • Девіз нашого уроку:  лайд 1)
  • Ми починаємо урок, а на уроці ми…
  • Уважні!
  • Розумні!
  • Організовані!
  • Кмітливі!

Вправа Мікрофон

- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?

(навчальним, гарним , цікавим)

  • Чого ви очікуєте від уроку? (Учні відповідають на питання вчителя усно)

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

  • Сьогодні,  наш урок буде цікавим, та як я уже говорила,  не звичайним! Тему нашого уроку ви дізнаєтесь відгадавши загадку
  1. Відгадування загадки . Слайд 2

У чотирьох  Бочках          (чотири океани )

Шість Китів  засолено.       (шість материків)

(Материки і океани)

  • Отже тема нашого уроку 
  • «Материки та океани» слайд 3

      Сьогодні ми будемо  говорити про світовий океан та материки. Познайомимось з віршем про водойми України. Згадаємо, частини мови прикметник та іменник ,  також який вони мають зв’язок , та яким чином вони залежать один від одного.

 

2. Робота в групах. Повторення правил роботи в групах .

             Гра «Збери слово»

 - Працювати ви будете групами.  Кожна група має вибрати свого спікера, який буде представляти свою групу.

  •                                                                   
  •                                                                   

 -Кожна група повинна мати назву. Я пропоную вам, пограти в гру «Збери слово» , ви зберете слово і дізнаєтесь назву своєї групи.

    - Діти повідомляють назви груп.

  • Так ,як ви будете працювати  в групах , тому я прошу вас притримуватися правил роботи в групі.

Правила роботи в групах Слайд 4

  •                                                                  Не говорити всім одночасно;
  •                                                                  Працювати так ,щоб не заважати іншим;
  •                                                                  Заслуховувати думки кожного члена групи;
  •                                                                  Дотримуватися «Правила піднятої руки».
  •                                                                  Бути ввічливим, стриманим, відповідальним.

3 . Перегляд відео. Слайд 5

А зараз я хочу запропонувати Вам переглянути відео, завдяки якому ви згадаєте , що таке океан та материк.

ІІІ. Мовна розминка.

  1. «Мозковий штурм».
  •                                                                  Що таке світовий океан? (Вся вода ,яка є на Землі)
  •                                                                  Що таке море? (Маленькі частини океану)
  •                                                                  Що ще можна побачити на карті окрім синього кольору? (Материки)
  •                                                                  Що таке материк? ( Величезні частини суші)
  •                                                                  Скільки їх? ( Їх 6)
  •                                                                  Який материк найбільший? ( Євразія)
  •                                                                  Що ще можна сказати про нього ? ( Він ділиться на дві частини на Європу та Азію)
  •                                                                  Яку назву має наша держава? (Україна)
  •                                                                  Яка наша країна? Я б сказала, що вона красива,…..(мелодійна, мальовнича)
  •                                                                  Слова красива,  мальовнича,  мелодійна до якої частини мови віднесемо?
  •                                                                  (Прикметник)
  •                                                                  Що таке прикметник?
  •                                                                  Прикметник – частина мови, що називає ознаку предмета і в початковій формі відповідає на питання який? Яка? Яке? Прикметник завжди стоїть у тому числі, роді та відмінку, що й іменник, від якого він залежить. Змінюється прикметник за числами, відмінками, а в однині – і за родами.

2.Практичне завдання Слайд 6

  •                                                                  Отже давайте подивимося на речення і розберемо їх.
  •                                                                  У кожної групи є речення, в якому вам треба підкреслити головні та другорядні члени речення.
  •                                                                  Група материки.  Береги Чорного та Азовського морів вкриті золотим піском.
  •                                                                  Група океани. Рослинний світ морів України представлений різними видами водоростей.
  •                                                                  Група моря . Найбільша річка Дніпро приймає до себе , багато маленьких річок.

     Отже, прикметник залежить від іменника, змінюється прикметник за родами , числами і відмінками.

  •                                                                  Що означає провідміняти слово ? ( Поставити його у відповідному відмінку)
  •                                                                  Скільки відмінків є в українській мові?(сім)
  •                                                                  Назвіть їх? (Н.В,Р.В., Д. в, Зн. в., Ор. в, М.в, Кл.відмн.)
  •                                                                  Що можна сказати про Кличний відмінок?

Слово Держава ,який має відмінок (Н.в.,)

В якій частині материка вона знаходиться? (Євразія)

  • Які водні ресурси можна віднести до світового океану, що є у нашій країні?(Озера, водосховища , моря)

ІV.    Перевірка домашнього завдання.

Двоє учнів готували вдома повідомлення про українські водойми.

Будь - ласка , давайте послухаємо їх.

Перше повідомлення «Вода».

Друге повідомлення «Українські водойми потерпають від забруднення»

Ми з вами прослухали повідомлення учнів. Дякуємо їм за таку підготовку!

V.Фізкультхвилинка  (рухи танцю під музику парасольки)  Слайд 7

 

VІ. Робота над віршем Володимира Лучук  «Скільки річок в Україні?»

  1. До якої частини світу ми віднесемо річки? (До світового океану)
  2. Повідомлення (біографія) учня про автора Володимира Лучук  . Фото Слайд 8
  3. Робота над віршем Володимира Лучук  «Скільки річок в Україні?»
  4. Слухання вірша.

    (Учитель читає  тихо, виразно, у повільному темпі).
     

Скільки річок в Україні?

 

Угорі орли літають,

а внизу потоки грають,

не відома горам тиша:

буйні води котить Тиса,

рине Прут і Латориця,

 

 

Черемоші два іскряться:

один — Білий, другий — Чорний,

кожен смілий та проворний...

Під Карпатами Дністер

тихе плесо розпростер,

як волошки, голубий

у Дністер впадає Стрий.

А по той бік гір чимдуж

поспішає долом Уж.

А над Ужем, кожен знає,

місто Ужгород зростає!

Крізь Донбас повз терикони

мчить Донець без перепони,—

шлях верстає, гін за гоном,

щоб з'єднатись з тихим Доном.

Ось Дніпро біжить невпинний,

річка — символ України.

На зеленій на Десні

просто диво навесні.

І на Ворсклі у свічадо

всі полтавки зорять радо.

України крайній пруг.


- Так скільки річок в Україні нарахував поет? (14)
 

 

 3. Словникова робота. Слайд 9

Рине – бурхливо тече.

Чимдуж – дуже швидко.

Терикон – насип з пустої породи біля шахти.

Гін – частина шляху.

Свічадо – дзеркало.

Зорять – дивляться.

Пруг – край чого- небудь.


4. Читання вірша учнями вголос “ланцюжком”.


5. Вправа для розвитку техніки читання.

 

а) Знайдіть речення за початком. Для кожної групи по одному

На  зеленій …

І на  Ворсклі …

України  крайній …


  1. б) Бесіда за змістом

Гра «Знайди прикметник» 

У кожного з Вас є надрукований вірш .

Підкресліть у цьому віршові всі прикметники, які зустрінете і поставте над ним питання.

 

(Перевірка  по групам)

 

Кожній групі назвати по 2 слова

 

VІ. Зарядка для очей.  (Слайд 10 )

 

VІІ. Робота в групах. Творчі вправи. 

        Про моря , океани та їхню безодню  було багато сказано в віршах , оспівано в піснях, художники змальовували на своїх полотнах . Вчені збагачували енциклопедії новими видами тварин та рослин.

А я сьогодні пропоную Вам наступне завдання….

-Завдання для 1 групи. Материки

У Вас на столі  назви материків, та інші назви . Ваше завдання знайти материк ,  і приклеїти його до карти ,також позначити тварин які проживають на материку, а потім приклеїти до нашої загальної карти .

-Завдання для 2 групи. Океани

Вам треба знайти і підписати океани. Та позначити рослини та тварин,  які проживають в них.

 

-Завдання для 3 групи. Моря

  Знайти моря та  тварин, які проживають на території України. 

  ( всі завдання учні виконують на картах , а потім приклеюють до карти світу)

Презентація робіт.

- Ось такий вигляд має  наша планета.

 

 

 

ХІ. Підсумок  уроку.  Оцінювання

1. Самооцінка.

– А зараз самі оцініть результати своєї діяльності на уроці.

– Якщо ви вважаєте, що робота на уроці вам давалась легко і ви зовсім не відчували труднощів, – покажіть зелений колір картки. Якщо ви відчували певні труднощі під час виконання завдань – покажіть  червоний  колір картки.

ХІІ. Домашнє завдання.

 

  • Підготувати розповідь про тварин України,  використовуючи знання , які отримали сьогодні на уроці.

 ХІІІ. Рефлексія.

 

  • Ось і закінчується у нас час , який нам був відведений для уроку! Якщо вам було цікаво – поплескайте в долоньки, ну я якщо у когось з вас настрій так і не піднявся після уроку,  ви в долоньки не плескайте.

          Дякую за увагу!!!!!

 

 

 

 

 

Зробіть докладний розбір речення підкресліть підмет і присудок , та позначте питання над словами, поясніть усно розбір речення. Пояснює спікер команди.

  •                                                                  Група материки.

 

 Береги Чорного та Азовського морів вкриті золотим піском.

 

 

 

 

 

 

 

 

Зробіть докладний розбір речення підкресліть підмет і присудок , та позначте питання над словами, поясніть усно розбір речення. Пояснює спікер команди.

  •                                                                  Група океани.

 

 Рослинний світ морів України представлений різними видами водоростей.

 

 

 

 

 

 

Зробіть докладний розбір речення підкресліть підмет і присудок , та позначте питання над словами, поясніть усно розбір речення. Пояснює спікер команди.

  •                                                                  Група моря .

 

Найбільша річка Дніпро приймає до себе , багато маленьких річок.

 

      Спікер групи                

      « Материки»

      Картинки по запросу емблема материки

      Спікер групи

        «Океани»

      Картинки по запросу эмблема мирового океана

    Спікер групи

          «Моря»

     Картинки по запросу эмблема морів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://st2.depositphotos.com/2885805/9356/v/950/depositphotos_93566900-stock-illustration-animals-world-map.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу малюнки контурна карта Австралії

 

 

 

 

 

 

 

 

http://bis.cratercomets.com/csb/agenda/2011_2012/trimester_2/week6/samap.gif

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
1700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку