Урок "Материки. Євразія"

Про матеріал
Закріпити й систематизувати знання учнів про планету Земля, як єдину планету Сонячної системи, на якій існують живі організми, умови існування життя на Землі, про форму Землі та глобус, як об’ємну модель нашої планети, про уявлення давніх людей про Землю та Всесвіт; закріпити знання про особливості природи океанів і материків, взаємозв’язки між географічним розташуванням океанів і материків та особливостями їхньої природи; продовжувати вчити показувати на фізичній карті світу та називати океани й материки. Вид уроку: дитяча телепередача «Хочу все знати».
Перегляд файлу

Тема. Материки. Євразія.

Мета: закріпити й систематизувати знання учнів про планету Земля, як єдину планету Сонячної системи, на якій існують живі організми, умови існування життя на Землі, про форму Землі та глобус, як об’ємну модель нашої планети, про уявлення давніх людей про Землю та Всесвіт; закріпити знання про особливості природи океанів і материків, взаємозв’язки між географічним розташуванням океанів і материків та особливостями їхньої природи; продовжувати вчити показувати на фізичній карті світу та називати океани й материки. Розвивати просторову уяву, практичні навички роботи з картою, мовлення, мислення. Виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес учнів,   усвідомлення  необхідності охорони природних багатств материків та океанів.

Очікувані результати: учні знатимуть, що планета Земля - єдина планета Сонячної системи, на якій існують живі організми, називатимуть умови існування життя на Землі, взаємозв’язки між географічним розташуванням океанів і материків та особливостями їхньої природи; вмітимуть показувати на фізичній карті світу та називати океани й материки, робитимуть висновки із спостережень та досліджень; зрозуміють  необхідність охорони природних багатств.

Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.

Вид уроку: дитяча телепередача «Хочу все знати».

Обладнання: І.В. Гавриш, Г.О. Калиновська «Людина і світ»: Зошит на друкованій основі. 1 клас. Частина 4  (науково-педагогічний проект «Інтелект України», мультимедійна презентація, фізична карта півкуль, демонстраційні плакати.

Хід уроку

І. Організація класу.

 Стали, дітки, всі рівненько,

Усміхнулися гарненько,

До гостей всі поверніться,

Привітайтеся: «Добрий день»,

Усміхніться.

Настрій на урок взяли

Працювати почали.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Діти, скажіть, будь ласка, чи любите ви дивитися пізнавальні дитячі телепередачі? А що цікавого з них можна дізнатися?

- А хто з вас хоче стати учасником такої телепередачі?

- Діти, я вас запрошую до телестудії на зйомки дитячої телепередачі «Хочу все знати».  Ми раді вітати всіх  присутніх на нашому каналі.

ІІІ. Оголошення теми, мети і очікуваних результатів.

  • Ми продовжуємо вивчати світ неживої природи, материки й океани. Отже, тема нашого уроку «Материки. Євразія». І сьогодні на уроці ми відвідаємо інформаційні студії, станемо не тільки телеглядачами, а й активними учасниками. Тому я очікую лише позитивних результатів: що ви покажете, які ви уважні, спостережливі, допитливі, як  вмієте робити висновки,  висловлювати власну думку.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Запрошуємо всіх телеглядачів до інформаційної студії.

Вправа «Мікрофон». Учні відповідають на запитання рубрики «Пригадай»

  • Відгадайте про яку планету Сонячної системи йдеться у вірші.

Вона – планета і найбільше диво.

Не знаю я, чи є де світ такий.

І все на ній так гарно і красиво.

Тут світ чарівний, дивний і живий.

На дві третини вся водою вкрита.

І синє небо кличе нас вгорі.

  • Як називається планета, на якій ми живемо?
  • Яку вона має форму?
  • Якою уявляли Землю люди дуже давно?
  • Як люди дізналися, що Земля має кулясту форму?
  • Що таке глобус.
  • А зараз пряме включення зі студії «Малечі про цікаві речі».
  • Земля – єдина планета Сонячної системи, на якій існують живі організми: люди, тварини, рослини.
  • Які ви знаєте умови існування життя на Землі? (Однією з умов існування життя на Землі є вода, яка займає значну частину поверхні Землі).
  • Що таке Світовий океан? (Світовий океан – це безперервна водна оболонка Землі)
  • На скільки океанів він розмежований материками? (Світовий океан розмежований материками на чотири океани: Тихий, Атлантичний, Індійський і Північний Льодовитий.) Робота з картою.
  • Молодці! Із цим  завданням ви впоралися на відмінно!

ІІІ. Робота над темою уроку. Практичне застосування вивченого.

- А зараз, увага! Всі антени нашої телестудії готові прийняти повідомлення з планети Альфа Центавра А. Тож з нами на зв’язку  наш друг Центаврик (повідомлення від Центаврика).

- Діти, допоможіть Центаврику вибрати з переліку назви материків (робота в зошиті с.7)

Київ                          Україна                                Австралія                   

Азія                           Париж                                 Антарктида

Іспанія                      Молдова                              Румунія

Європа                      Африка                               Словаччина

Євразія                     Польща                                Угорщина

Білорусь                   Північна Америка

Росія                         Південна Америка

  • А тепер укажіть, скільки материків утворюють суходіл Землі (робота в зошиті с.7)

А 6 материків       Б  4 материки       В  2 материки

- Діти, давайте пригадаємо а що ж називають материками? (Великі ділянки суходолу, що їх омивають моря й океани, називають материками, або континентами. На Землі існує шість материків ) робота з картою).

  •  Молодці! Ви були дуже уважними і я переконалася, що ви добре засвоїли цей матеріал. А це значить, що ми направляємося до наступної студії.

Фізкультхвилинка з Центавриком.

 - А зараз запрошуємо всіх телеглядачів до студії «Новини».

- Кореспонденти налаштовують фотоапарати для фотозйомки. Готові?

 Вправа «Фотоапарат»

- Розгляньте карту, знайдіть Євразію та підкресліть її назву (робота в зошиті с.8)

 - Які океани омивають береги Євразії?  Підкресліть їх назву (робота з картою зошит с. 8)

 - Материк, на якому ми живемо, називають Євразією. Це найбільший континент Землі. Він єдиний складається з двох частин світу – Європи та Азії. Тільки Євразію омивають усі океани, води яких утворюють біля берегів материка багато морів, заток і проток. Саме на цьому континенті знаходяться найвища гора світу Джомолунгма, найглибше озеро світу Байкал і найбільше за площею водної поверхні озеро, яке за значну солоність води називають Каспійським морем. Велетенські розміри Євразії зумовлюють різноманіття клімату, а отже, багатство й неповторність природи. (Перегляд відео).

 - Діти, виконайте, будь ласка, завдання Питайлика. Укажіть назву материка, на якому ми мешкаємо:

А Європа           Б Азія              В Євразія

 - Молодці! Ви правильно виконали це завдання. Материк, на якому ми живемо, називають Євразією. Це найбільший континент Землі.

- Діти, а які ж тварини мешкають на території Євразії? Відповідь на це питання ви дасте, розгадавши кросворд (робота в парах).

 - Тваринний світ Євразії дуже різноманітний. Тут мешкають бурий ведмідь і землерийка, вовк і північний олень, їжак, білка, панда, тигр і чимало інших тварин.

V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

 - Мудра Сова запрошую всіх до своєї студії «Географія-малятко».

- Мудра Сова пропонує пограти вам в гру «Знайди пару»: з’єднайте початок речення та його закінчення. Прочитайте утворений текст (робота в парах).

- А зараз пропоную вам виконати цікаве завдання. Перед вами лежать контурні зображення материків.  Розпізнайте та обведіть зображення материка Євразія.

https://ds03.infourok.ru/uploads/ex/011a/0000ff01-542e12b2/hello_html_49882d25.jpg 

 

 

 

 

- Молодці, діти! Ви були уважними, спостережливими, дружно працювали в парах, а тому швидко і правильно виконали завдання Мудрої Сови.

VІ. Підведення підсумків уроку.

Науковий підсумок уроку на основі аналізу теми та завдань уроку.

 - Наша телепередача добігає кінця.

- А зараз запрошуємо всіх телеглядачів до студії «Ваша думка», де пропоную пограти в гру «Вірю-не вірю».

Якщо ви згодні з тим, що я говорю, ви показуєте зелену картку, а якщо ні – червону картку.

Чи вірите ви в те, що….

  • Євразія – найбільший материк Землі?
  • Євразія складається з двох частин – Європи і Азії?
  • Євразія омивається тільки Тихим океаном?
  • В Євразії знаходиться найвища гора світу Джомолунгма?
  • В Євразії знаходиться найбільша пустеля світу Сахара?
  • В Євразії знаходиться наша Україна?

Емоційно-ціннісний підсумок уроку.

  • Молодці! Ви правильно і швидко відповіли на всі питання. Сподіваюся, що вам сподобалося бути учасниками пізнавальної телепередачі, ви дізналися багато нової інформації і вона стане корисною для вас. А зараз я пропоную поділитися враженнями від сьогоднішнього уроку у вигляді гри «Незакінчене речення». На уроці я:
  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…
  • найбільший мій успіх – це…
  • найбільші труднощі я відчув…
  • я не вмів, а тепер умію…
  • на наступному уроці я хочу…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 травня 2019
Переглядів
1093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку