Урок майстер-клас: Штучні квіти. Маки з фетру.

Про матеріал
Урок майстер-клас для учнів 5 го класу. Під час уроку використані: бесіда, повідомлення, презентація, поетапне виготовлення квітки - мак. Інструкції з техніки безпеки, інструкційна карта виготовлення квітки.
Перегляд файлу

Урок майстер-клас: Штучні квіти. Виготовлення маків з фетру.
 

Мета:

навчальна:    Дати загальні поняття про історію походження маків. Ознайомити учнів із досягненнями майстрів, зацікавити учнів. Навчити розрізняти інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів;

корекційно - розвиваюча:

розвивати творче мислення, навички, емоційно-естетичні почуття; вдосконалювати прийоми роботи з матеріалами, розвивати дрібну моторику.

виховна:

формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Наочність: проектор, комп’ютер, інструкційні картки, зразки робіт.

Об’єкт праці: виріб квітка.

Методи: бесіда з поясненням, демонстрування, ілюстрація, відео метод, усне опитування, діалог.

Обладнання: ножиці, фетр, голка, нитка, вата, схема, булавки.

Міжпредметні зв’язки:історія, українська література, образотворче мистецтво, музика, технології.

Тип уроку: комбінований, майстер-клас.

 

Структура уроку

І. Організаційна частина

  • Привітання
  • Перевірка присутніх
  • Визначення чергових


ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Сукні та вишиванки з маками сьогодні дуже популярні серед жінок. Деякі навідріз відмовляються носити одяг з геометричним орнаментом, віддаючи перевагу виключно вишивці гладдю, у тому числі і макам. А чи замислювалися ви коли-небудь, що символізуюють ці квіти? Адже наші предки ніколи нічого не створювали просто так.

Кожна квітка мали глибоке символічне значення. Сьогодні поговоримо про червоні маки.

Перш ніж перейти до символічного значенню маків в Україні, давайте поговоримо про те, що означала ця квітка в різний час у різних народів світу.

Вправа «Асоціації».

Звучить музика «Маки червоні».

Які асоціації у вас викликала дана музика.

Відповіді дітей

ІІІ. Оголошення теми й мети заняття .  Пояснення нового матеріалу.

Як ви вже зрозуміли сьогоднішній наш урок буде присвячений квітам, а саме макам. Але це квіти будуть не звичайні. Тому тема уроку: Штучні квіти. Виготовлення маків з фетру.
Розповідь учителя  (демонстрація презентації на екрані)  

1. Символіка маків в Україні

У наших предків було дві улюблені рослини – калина і мак. Українці пов’язували значення маку з молодістю і красою. Якщо квіти калини вишивали на сорочках для старших жінок, то маками прикрашали вишиванки незаміжніх дівчат. Мак також вважався символом роду, так як в його голівці поміщається сімсот, сімсот дві або сімсот три зернини. Саме завдяки ідеї родючості мак часто використовували як  обрядовий атрибут в сімейних і календарних святах.

Розповідь учениці:  Вишивальниці особливо любили зображувати макові квіти на жіночих сорочках. Їх також часто поєднували з іншими популярними в Україні квітками – волошками. Червоні маки на білому або чорному полотні виглядають дуже яскраво, святково, жіночно і нарядно, тому не дарма сьогодні дівчата прагнуть купити вишиванку з маками.

Розповідь учителя:  2. Червоний мак в українській міфології

Мак червоний означає красу, молодість та їхню скороминущість. У стародавніх колядках співається: «Вінок із червоних маків — символ дівочої чистоти, його порівнюють з білим світом»

Розповідь учня:  У фольклорних пісенних текстах мак: молода розсипає його з рукава, коли їде до вінця; сіє-посіває чорний мак, щоб родив червоний. Макові квіти, як і калинові, символізують здоров’я, радість, дівочу красу і чистоту, а водночас — сну і смерті. Квіти маку вплітали у косу, щоб голова не боліла і щоб волосся було пишним. Віддавна люди вірили, що мак захищає від усілякого зла. Освяченим маком на Маковія (14 серпня) осівали людей і худобу.

Розповідь учениці: З квітучим маком порівнюють і юнака-молодця. Незрілий мак дурманить голову, а тому став натяком на глупоту: «Їж, дурню, бо це з маком». Мак має чарівну силу, яка захищає від усякого зла. «Як мак незчисленний — так рої бджіл вкриватимуть усі дерева», — кажуть, коли подають страви з маком.

Розповідь учителя:  З плином часу квіти дедалі більше входили в життя людей. Скільки любові, тепла, уваги приділяли квітам Тарас Шевченко, Марко Вовчок, Леся Українка. Вони не тільки самі любили квіти, але несли їх в своїх творах до людей.

 

Учень: Знайди часок, поїдь у поле,

Де мак зацвів, червоний мак.

Поглянь, як радісно довкола,

Цвіте червоно, гарно як!

 

Яка чарівність в дивних квітах,

Тендітність, ніжність пелюсток!

Вогніють рясно поміж жита

Червоні голови квіток.

 

        Розповідь учителя  А які ваші улюблені квіти?
Відповіді дітей.
        (Розповідь вчителя) Так, справді, квітів є дуже багато. І всі вони красиві, ніжні, запашні. Навіть існують жіночі імена у їхню честь.

Які? Лілія, Маргарита, Віолетта (фіалка), Мальвіна, Ружа та інші.
 

3. Інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів

   Розповідь учителя:      Квіти з гофрованого паперу недовговічні, вони годяться тільки для прикрашання сцен і карнавальних костюмів. Для оздоблення одягу, головних уборів квіти виготовляють із шовку, бархату, шкіри, фетру, батисту, крепдешину. А ми будемо виготовляти квіти із фетру, адже він має волокнисту фактуру і квіти виготовлені з фетру нагадують справжні та не потрібно обробляти краї, бо матеріал не схильний до осипання ниток по краю.

 

Для виготовлення декоративних квітів вам  потрібно будуть певні знання і виконання правил безпеки під час роботи. Пам'ятайте, що кожен учень зобов'язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримуватись їх.
 

Повторення правил безпечної роботи


Інструктаж з техніки безпеки
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

5. Голки та булавки тримати в гольничці.
6. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
7. Використовувати інструменти лише за призначенням.

8. Обережно працювати з гарячим клеєм.
9. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.

10. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.

 

Інструктаж при роботі з ножицями
•    Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
•    Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
•    Не тримати ножиці кінцями вгору.
•    Передавати ножиці кільцями вперед.
•    Не заважайте товаришам, коли вони працюють
•    Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом

 

Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:

1. Перед включенням переконайтеся, чи не пошкоджена на корпусі пістолета і шнурі;

2. Якщо на соплі залишився старий затверділий клей, його необхідно видалити;

3. Так як клейовий олівець в пістолеті розігрівається до дуже високих температур, під час роботи, діти не можуть перебувати поруч;

4. Включений пістолет встановлюється на рівну стійку поверхню, під нього підкладається аркуш паперу, а під сопло фольга для збору стікає клею;

5. Ні в якому разі не можна торкатися руками до металевого носика термопістолета;

6.  Під час роботи не слід надягати вільний одяг. Краще зробити вибір на користь щільних міцних тканин, які захистять від опіку при попаданні розігрітого клею;

7. Довге волосся максимально прибираються, прикраси знімаються;

8. Шкіру рук від опіків захистять рукавички з щільної шкіри.

 

Основні правила ми з вами повторили. У вас на партах є також  «Інструктаж з техніки безпеки», «Інструктаж при роботі з ножицями», «Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом».

 

Практична робота. Мак із фетру. Демонстрація вчителем майстер-класу перед класом.

Матеріали:

  Фетр червоного та зеленого кольору;

  •                              Нитка чорного кольору;
  •                              Вата.
  •                              Голка
  •                              Ножиці
  •                              Клейовий пістолет;
  •                              Заколка для волосся або булавка для брошки.

                                           Інструкційна карта

 

№ з/п

Порядок виконання роботи

Зображення

1

Заготовка деталей.

     

2

Виготовляємо серединку маку: прошиваємо по колу швом «перед голкою», зтягуємо за нитку та наповнюємо ватою. Нитку закріпили.

 

3

Обмотуємо ниткою серединку вісім разів. Нитку закріпили.

4

Виготовляємо тичинки з нитки та пришиваємо їх знизу серединки.

5

Зшиваємо між собою пелюстки квітки швом «перед голкою» та зтягуємо за кінець нитки.

6

Приклеюємо дві частини квітки та готову серединку.

7

Знизу квітки  по центру, приклеюємо коло з червоного фетру та застібку.


 

Фізкультхвилинка  проводиться  в середині практичної роботи.

Кожен в нашім класі рад —

(показують пальцями один на одного)

Кличе всіх в шкільний наш сад.

(рукою кличуть)

Підтягнись, не відставай,

Весь зберемо ми врожай.

(імітують руками, як збирають з дерев урожай)

Марширую, присідаю,

Легко бігаю, стрибаю.

І не стомлююсь ні трішки, бо я дужі  маю ніжки.

 

ІV. Узагальнення знань учнів

Загадки:

  1.                    Що за квіточка пахуча, і червона, і колюча? (троянда)
  2.                    Стрінеш на луках рослину для кролів рвуть … (конюшину)
  3.                    Біле плаття, тонка талія, травень і цвіте …. (конвалія)
  4.                    Серед квітів справжня баба в жовтій хусточці … (кульбаба)
  5.                    Наче м’ячики, бутони – пишні кульки, це …. (піони)
  6.                    Червоніють там де злаки, квіти поля дикі …. (маки)
  7.                    Тонка ніжка, наче спис, жовта квітка це - … (нарцис)
  8.                     Носить атласний жупан лицар квітів, пан - … (тюльпан)

V. Рефлексія

- Чи сподобався вам урок?

- Що з уроку особливо запам’яталося?

- Як ви оцінюєте роботу класу на уроці?


VІ. Підсумки заняття. Оцінювання учнів

Огляд об’єктів праці, визначення якісних робіт, відзначення самостійності і правильності виконання роботи учнями.

  • Мені сьогодні було дуже приємно працювати разом із вами. І я готова оцінити вашу роботу такими балами.

 

VII. Домашнє завдання.  Доробити роботу вдома, хто не встиг. Підготуватись до захисту.

VIII. Прибирання робочих місць.

 

Завантаження...
doc
Додано
8 листопада 2020
Переглядів
2234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку