Урок "Медичні засоби індивідуального захисту"

Про матеріал
Урок з розділу "Основи цивільного захисту" Тема уроку: Медичні засоби індивідуального захисту. Мета: - навчальна – ознайомити учениць із медичними засобами індивідуального захисту, зокрема аптечкою індивідуальною, індивідуальним протихімічним пакетом та індивідуальним перев’язувальним пакетом, вивчити їх призначення, склад та особливості застосування; - розвиваюча – розвивати в учениць логічне мислення, пам'ять, уміння висловлювати власну думку, співпрацювати, робити висновки; - виховна – виховувати в учениць впевненість в ефективності заходів цивільної захисту; співчуття, співпереживання, взаємодопомогу.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку з предмету «Захист Вітчизни» (дівчата)

11-А клас

 

Тема: Медичні засоби індивідуального захисту.

Мета:

  • навчальна – ознайомити   учениць  із  медичними  засобами  індивідуального захисту, зокрема аптечкою індивідуальною, індивідуальним протихімічним пакетом та індивідуальним перев’язувальним пакетом, вивчити їх призначення, склад та особливості застосування;
  • розвиваюча – розвивати в учениць логічне мислення, пам'ять, уміння висловлювати власну думку, співпрацювати, робити висновки;
  • виховна – виховувати в учениць впевненість  в  ефективності  заходів  цивільної захисту; співчуття, співпереживання, взаємодопомогу.

Тип уроку: засвоєння нових  знань.

Обладнання: роздатковий матеріал АІМЗ, ІПП-8, індивідуальний перев’язувальний  пакет, мультимедійна презентація, підручник «Захист Вітчизни» А.А. Гудима, роздатковий матеріал «Рефлексія».

Методи та прийоми: розповідь, бесіда, вправа «Ажурна пилка», вправа «Добери правильний варіант».

Основні компетентності, що формуються в процесі засвоєння навчального матеріалу: загальнокультурна, навчально-пізнавальна, комунікативна.

Форма роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вишикувати учениць в одну шеренгу за зростом, зробити перекличку за списком, виконати команди: «Шикуйсь!», «Рівняйсь!», «Струнко!», «Добрий ранок»!», «Вільно!», «Сідайте!»

  1. Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда «Асоціації»

Які асоціації викликає у вас поняття «медичний захист»? (слайд 2)

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку

Щорічно в Україні виникає близько 1000 важких НС природного та техногенного характеру, які призводять до загибелі тисяч людей, а матеріальні збитки сягають кількох мільярдів гривень і складають від 3,2 до 4% внутрішнього валового продукту (слайд 3).

За таких умов поряд з іншими завданнями щодо ліквідації наслідків НС важливе значення мають медичний захист населення, який має за мету на основі прогнозування можливої небезпеки для здоров'я людей попередити або послабити дію факторів ураження на них іонізуючого випромінювання, отруйних речовин й бактеріальних засобів шляхом проведення спеціальних профілактичних заходів із застосуванням медичних засобів захисту, а також організації санітарно-гігієнічних і протиепідемічних заходів.

Отже, сьогодні ми розглянемо основні медичні засоби індивідуального захисту. Знання про них та вміння застосовувати ці засоби може допомогти вам знизити або попередити вплив на людей окремих факторів ураження надзвичайних ситуацій, особливо при дії особового складу сил ЦО в осередках ураження (зараження). Тож давайте запишимо дату й тему нашого уроку (слайд 4).

  1. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння)

Слово вчителя

Медичні засоби захисту призначені для профілактики і падання допомоги населенню, що потерпіло від надзвичайних ситуацій. За їх допомогою можна урятувати життя більшій кількості людей, повністю попередити або значно знизити розвиток уражень у них, підвищити стійкість організму людини до дії ураження радіоактивними, отруйними речовинами і бактеріальними засобами (слайд 5).

Для профілактики ураження сильнодіючими отруйними речовинами та надання першої медичної допомоги у надзвичайних ситуаціях використовуються табельні засоби:

  • індивідуальна аптечка АІ-2 (та її аналоги);
  • індивідуальний протихімічний пакет ІПП-8;
  • індивідуальний перев'язувальний пакет ІПП (слайд 6).

АІ-2 призначена для надання допомоги, само- та взаємодопомоги при пораненнях та опіках (для зняття болю), попередження чи ослаблення уражень ОР, СДОР, РР, БЗ (слайд 7).

ІПП-8 призначений для знезараження скраплених отруйних речовин, що потрапили на відкриті ділянки тіла людини, одяг, на ЗІЗ та інструменти (слайд 8).

ІПП застосовується для надання допомоги при пораненнях та опіках (слайд 9).

Найважливішою вимогою, що ставиться до організації використання цих засобів, є забезпечення можливості найшвидшого їх застосування у  випадку необхідності. Для цього засоби, що зберігаються безпосередньо на об'єктах, закріплюються за тими особами, для яких вони призначені, і повинні знаходитися у постійній готовності до видачі у мінімально короткі строки як у мирний час, при аваріях і катастрофах, так і при загрозі нападу ворога.

  1. Осмислення нових знань

Робота  групах. Метод «Ажурна пилка» (учениці діляться на 3 групи)

Для більш детального знайомства з медичними засобами індивідуального захисту пропоную скористатися методом «ажурна пилка», який передбачає, що ви:

- спочатку працюєте у так званій «домашній» групі;

- потім в іншій групі ви будете виступати в ролі «експертів» з питання, над яким працювали в «домашній групі» та отримувати інформацію від представників інших груп;

- в останній частині ви знову повертаєтесь в свою «домашню» групу, для того щоб поділитися тією новою інформацією, яку вам надали учасники інших груп, та обговорити її.

На кожний етап роботи виділяється 5 хвилин.

Завдання для 1 групи – проаналізувати та засвоїти інформацію про індивідуальна аптечка АІ-2 (роздатковий матеріал та в підручнику ст. 135-137) на такому рівні, щоб кожен був здатний чітко і зрозуміло викласти її з метою навчання інших.

Завдання для 2 групи – опрацювати матеріал про індивідуальний протихімічний пакет ІПП-8 (роздатковий матеріал та в підручнику ст. 137).

Завдання для 3 групи – вивчити склад та особливості застосування індивідуального перев'язувального пакету ІПП (роздатковий матеріал та в підручнику ст. 138-140)  (слайд 10).

Презентація напрацювань

  1. Закріплення, узагальнення і систематизація знань

Вправа «Добери правильний варіант» (ученицям треба знайти відповідність) (слайд 11)

Аптечка.jpg

Аптечка індивідуальна АІ2

1 – протибольовий засіб для зняття больового шоку; 2 – засіб при отруєнні фосфорорганічними ОР;  3 – протибактеріальний засіб № 2; 4 – радіозахисний засіб № 1;  5 – протибактеріальний засіб № 1;

6 – радіозахисний засіб № 2; 7 – протиблювотний засіб (слайд 12).

 

 https://ok-t.ru/studopediaru/baza6/3346554802648.files/image144.jpg

Індивідуальний протихімічний пакет (ІПП-8)

а – загальний вигляд; б – ватно-марлеві тампони; в – флакон з рідиною

(слайд 13)

 

нпг.jpg

 

 

Індивідуальний перев'язний пакет

1 – нерухома подушечка; 2 – рухома подушечка; 3 – бинт; 4 – кінець бинта;

5 – скатка бинта; 6 – кольорові нитки (слайд 14)

 

  1. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія (слайд 15)

На уроці мені…

    

Результат пошуку зображень за запитом "мені сподобалось мені не сподобалось смайли"

дуже сподобалось

Результат пошуку зображень за запитом "мені сподобалось мені не сподобалось смайли"

сподобалось

Пов’язане зображення

залишились питання

Результат пошуку зображень за запитом "смайл байдужості"

байдуже

Пов’язане зображення

не сподобалось

 

Отже, сьогодні ми детально розібрали склад та особливості застосування медичних засобів індивідуального захисту. Сподіваюсь, що за необхідності Ви використаєте отримані знання для допомоги потерпілим. Всі Ви працювали вміло та злагоджено. Дякую Вам!

Оцінювання учениць, коментування оцінок.

  1. Домашнє завдання

Опрацювати в підручнику §19, повторити конспект уроку, підготуватися до усного опитування (слайд 16).

 

 

Додатки

Роздатковий матеріал  для 1 групи

 

Аптечка індивідуальна АІ2 містить медичні засоби захисту і призначена для надання допомоги, самодопомоги, взаємодопомоги при пораненнях і опіках (для зняття болю) і попередження або послаблення уражень фосфорорганічними отруйними речовинами, бактеріальними засобами і радіоактивними речовинами.

 

Аптечка індивідуальна АІ2

1 – протибольовий засіб для зняття больового шоку; 2 – засіб при отруєнні фосфорорганічними ОР;  3 – протибактеріальний засіб № 2;

4 – радіозахисний засіб № 1;  5 – протибактеріальний засіб № 1;

6 – радіозахисний засіб № 2; 7 – протиблювотний засіб.

 

1. Протибольовий засіб знаходиться у гнізді №1 і у шприці-тюбику. Шприц-тюбик застосовується при переломах, значних ранах і опіках.

2. Засоби для попередження отруєння фосфорорганічними ОР (антидоти) знаходяться у гнізді №2 у круглому пеналі червоного кольору. Приймають його за сигналом аварії на хімічно небезпечному об'єкті або загрозі хімічного зараження - 1 таблетку. Після цього одразу ж одягають протигаз. При появі і наростанні ознак отруєння слід прийняти ще одну таблетку. Повторно приймати препарат рекомендовано не раніше, ніж через 5-6 годин.

3. Протибактеріальний засіб №2 знаходиться у гнізді №3 у великому круглому пеналі без пофарбування. Використовувати його слід при шлунково-кишкових розладах, що виникають після опромінення. У першу добу приймають 7 таблеток (за один прийом), а у наступні дві доби – по 4 таблетки.

4. Радіозахисний засіб №1 знаходиться у гнізді №4 у двох восьмигранних пеналах рожевого кольору. Цей препарат приймається за сигналом «Аварія на ЛЕС» і «Загроза радіоактивного зараження» по 6 таблеток за 30-40 хвилин до входу на територію, заражену радіоактивними речовинами або одразу ж по отриманні розпорядження управління (відділу) з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення (штабу ЦО).

Якщо тривалість перебування на території, зараженій радіоактивними речовинами, перевищує 55 годин, треба прийняти вміст ще одного пеналу (6 таблеток), тому що тривалість дії ліків – 5-6 діб.

5. Протибактеріальний засіб №1 розміщується у гнізді № 5 у двох однакових чотиригранних пеналах без пофарбування. Приймати слід у випадку загрози ураження бактеріальними засобами, при інфекційному захворюванні, а також при пораненнях і опіках. Спочатку приймають вміст одного пеналу (одразу 5 таблеток), потім, через 6 годин, приймають вміст другого пеналу (також 5 таблеток).

6. Радіоактивний засіб №2 знаходиться у гнізді №6 у чотиригранному пеналі білого кольору. Приймати його треба по одній таблетці щоденно протягом 10 днів після випадіння радіоактивних опадів при умові вживання в їжу свіжого молока. У першу чергу препарат давати дітям.

7. Засіб проти блювоти знаходиться у гнізді №7 у круглому пеналі блакитного кольору. Одразу ж після опромінення, а також при появі нудоти, після ударів голови рекомендовано приймати по одній таблетці через 3-4 години.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал  для 2 групи

 

Індивідуальний протихімічний пакет (ІПП-8) призначений для знезараження краплин рідких отруйних речовин, що потрапили на шкіру, одяг і спорядження.

Індивідуальний протихімічний пакет (ІПП-8)

а – загальний вигляд; б – ватно-марлеві тампони; в – флакон з рідиною

 

Пакет складається зі складного флакону з розчином для дегазації і чотирьох ватно-марлевих тампонів. Посуд і тампони запаяні в герметичну оболонку з поліетелену. Коли необхідно, рідиною із флакону змочуються тампони і у першу чергу протираються відкриті ділянки шкіри (наприклад, кисті рук, обличчя), а потім краї коміру і манжети одягу, засоби індивідуального захисту і спорядження. При обробці рідиною може виникнути відчуття печії шкіри, яке швидко зникає і не впливає па самопочуття і працездатність. Рідина пакету отруйна – вона не повинна потрапити в очі. Рідина для дегазації здатна вбивати мікробів, тобто володіє дегазуючими властивостями: пакет може використовуватись і при зараженні бактеріальними засобами. Однак цільове його призначення – це проведення часткової санітарної обробки при зараженні отруйними речовинами.

За відсутності індивідуального протихімічного пакету знезаражувати краплиннорідкі отруйні речовини можна побутовими хімічними засобами. Щоб обробити шкіру дорослої людини, необхідно завчасно підготувати 1 л 3%-го перекису водню і 30 г гідроокису натрію, їх змішують безпосередньо перед використанням. Гідроокис натрію можна замінити силікатним клеєм (150 г клею на 1 л 3-%-го перекису водню). Спосіб застосування такий самий, як і рідини з протихімічного пакету. При поводженні з сухим натрієм треба слідкувати, щоб він не потрапив в очі і на шкіру.

Роздатковий матеріал  для 3 групи

 

Індивідуальний перев'язувальний пакет (ІПП) – засіб надання першої медичної допомоги при пораненнях і опіках.

 

Індивідуальний перев'язний пакет

1 – нерухома подушечка; 2 – рухома подушечка; 3 – бинт; 4 – кінець бинта; 5 – скатка бинта; 6 – кольорові нитки

 

Вміст ІПП стерильний, складається з двох ватно-марлевих подушечок розміром 32х17 см, бинта розміром 10 см х 7 м. Одна з них наглухо пришита до бинта біля його вільного кінця, іншу можна пересувати вздовж бинта. Все це компактно складене і загорнуте в пергаментний папір, в складку якої зовні вкладена безпечна шпилька. Згорток укладений у зовнішню оболонку з прогумованої тканини, герметичну і водостійку, яка стійко зберігає стерильність вмісту. На оболонці надрукована коротка інструкція і дата виготовлення ІПП.

Спосіб застосування: розірвати оболонку по надрізу кромки, отримати паперовий згорток, вийняти шпильку, розгорнути папір. Взяти лівою рукою вільний кінець бинта, правою – його скатку і розвести руки так, щоб подушечки розвернулися і розправилися. Торкатися подушечок слід тільки з боку, зазначеного кольоровою ниткою; накласти їх іншою стороною на рану (або опік) одну на іншу (в два шари) або поруч (в один шар), якщо рана велика.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
2561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку