Урок 1
(7 клас, фізика)
Тема уроку. Механічна робота.
Мета уроку.
Навчальна: формувати в учнів уявлення про поняття механічної роботи, ввести одиниці вимірювання механічної роботи, розглянути основні види роботи, сформувати навички розв’язування задач.
Розвивальна: розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати.
Виховна: виховувати розуміння ролі фізики в житті, розуміння важливості математичних знань.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання: мультимедійна дошка.
Очікувані результати уроку.
Знати: означення механічної роботи, формули за якими розраховується робота, правильність оформлення та розв’язування задач.
Вміти: вирішувати стандартні завдання.
Структура уроку
І. Організація класу (1 хв.)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (8 хв.)
ІІІ. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)
ІV. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
V. Актуалізація опорних знань (3 хв.)
VI. Постановка проблеми (3 хв.)
VII. Формування знань (7 хв.)
VIII. Формування вмінь (15 хв.)
IX. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)
X. Хвилинка цікавої фізики (3 хв.)
XI. Домашнє завдання (1 хв.)
Хід уроку
І. Організація класу
Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні самостійно перевіряють правильність виконання домашнього завдання за зразком, виданим учителем на кожну парту.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)
Для більшого розуміння фізики, як прикладної науки, необхідно знати її закони. Зокрема, на сьогоднішньому уроці буде розглянуто поняття роботи як фізичної величини. На перший погляд навести приклади, коли виконується робота, дуже просто. У повсякденному житті словом «робота» ми називаємо будь-яку дію пристрою або людини. Наприклад, ми говоримо: працює праска, працює комп’ютер, працює вантажник. У фізиці поняття «роботи» має інший зміст, наприклад, чи можемо ми сказати, що учень, який нерухомо тримає портфель у руках, виконує роботу? Сьогодні ми з’ясуємо, що мають на увазі фізики, коли говорять про механічну роботу?
ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку
Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.
V. Актуалізація опорних знань (слайд 5)
Вправа «Закінчіть речення»:
VI. Постановка проблеми (слайд 6)
Вчитель пропонує учням з’ясувати: «Чи можуть наведені вище сили виконувати механічну роботу?»
VII. Формування знань (слайд 7-12)
План вивчення нового матеріалу
Спочатку колективно обговорюється поняття механічної роботи, вводиться формула та одиниці вимірювання механічної роботи. Для кращого засвоєння матеріалу учням пропонується приклад:
Потім учитель дає означення механічної роботи, вводить формулу та одиниці вимірювання механічної роботи.
Далі вчитель формулює геометричний зміст механічної роботи. Учні розглядають його самостійно будуючи графік.
VIII. Формування вмінь (слайд 13-17)
Усні вправи:
1. Чи виконує роботу сила тяжіння, що діє на м’яч, коли він:
а) лежить на Землі;
б) летить у футбольні ворота?
2. На пружині нерухомо висить тягарець. Чи виконує роботу діюча на тягарець сила пружності? Відповідь пояснити.
Письмові вправи
Самостійно
Колективно
3. Як обчислити механічну роботу у випадку зображеному на малюнку?
Примітка. – стала на відрізку , – на відрізку , – на відрізку
IX. Підбиття підсумків уроку (слайд 17)
Запитання до класу
X. Хвилинка цікавої фізики (слайд 18-20)
Розповідь вчителя про цікаві факти пов’язані з відкриттям явища механічної роботи..
XI. Домашнє завдання (слайд 21)
1. § 30, вивчити;
2. ст. 203 вправа 30 № 4, № 5
3. Додаткове завдання: Складіть задачу, обернену до задачі з § 30, розв’яжіть її.
Список використаних джерел: