Урок ментального здоров'я "Ти як?"

Про матеріал
Урок ментального здоров'я, розроблений відповідно до програми Олени Зеленської. Підійде для класного керівника, практичного психолога та соціального педагога.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТИ ЯК?Школа – джерело нашої сили!

Номер слайду 2

Ооо.. Привіт!ТИ ЯК?

Номер слайду 3

Згідно з визначенням ВООЗ, ментальне здоров’я — це стан щастя та добробуту, в якому людина реалізує свої творчі здібності, може протистояти життєвим стресам, продуктивно працювати та робити внесок у суспільне життя.

Номер слайду 4

Психічно здорова людина:може розрізняти свої емоції, керувати ними та гармонійно функціонувати;здатна спілкуватися і будувати стосунки з іншими;розвивається й навчається;позитивно оцінює себе, приймає та любить;приймає власні тверді рішення;нормально адаптовується до нових умов життя;може розв’язувати проблеми.

Номер слайду 5

Російсько-українська війна дуже вплинула на психічне здоров’я українців: тих, хто воює, хто пережив обстріли, хто виїхав з дому, хто потрапив в окупацію, пережив знущання й тортури, хто опинився сам у чужій країні, хто залишився вдома, але мусить адаптуватися до відключень електроенергії та загрози ракетних атак.40–50 % населення потребуватимуть психологічної допомоги: з-поміж військових та ветеранів – 1,8 млн; серед людей старшого віку – 7 млн;близько 4 млн – дітей та підлітків. Прогнозована потреба в допомозі з питань психічного здоров’я на первинній ланці медицини – 27 млн звернень. Водночас близько 3–4 млн українців матимуть певний розлад психічного здоров’я – помірної або тяжкої форми.

Номер слайду 6

Найвластивішою загрозою для людської психіки під час війни є посттравматичний стресовий розлад (далі – ПТСР). Він може виникнути внаслідок переживання людиною травматичної події, яка загрожувала її життю чи фізичній цілісності, або якщо вона була свідком подібного щодо інших людей чи дізналася про травматичну подію, що сталася з її рідними (смерть або загроза життю). У Міністерстві охорони здоров’я прогнозують, що через війну психологічної підтримки потребуватимуть понад 15 млн українців. При цьому близько 3–4 млн людей треба буде призначати медикаментозне лікування. Після війни щонайменше кожна п’ята людина буде мати негативні наслідки для психічного здоров’я.

Номер слайду 7

Хто має опікуватися вашим психічним здоров’ям?Радимо відвідати спеціаліста, якщо спостерігаєте порушення сну і харчової поведінки, відчуваєте тривалу апатію та відсутність енергії. Психотерапевт — також не єдиний, хто має опікуватися ментальним здоров’ям. Це завдання стосується багатьох: Батьки. Змалку слід створювати для дитини здорову й доброзичливу атмосферу в сімейному колі. Адже психіка формується саме в сім’ї і те, що закладається в ранньому дитинстві, залишається на все життя: самооцінка, вміння спілкуватись і розуміти себе та інших. Вчителі. Не завжди батьки можуть вчасно помітити зміни в поведінці своєї дитини. Особливо це стосується підлітків — вони більш замкнуті, а більшість часу проводять у школі та з друзями. Тому вчителям варто звертати увагу на поведінку своїх учнів, будувати з ними довірливі відносини, допомагати вирішувати конфлікти. А ВИ, УЧНІ, ЗАВЖДИ МОЖЕТЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО НИХ ЗА ДОПОМОГОЮ!

Номер слайду 8

Головні ознаки порушення психологічної рівноваги та перші “дзвіночки” ментальних розладів за даними ВООЗ:• фізичні (порушення сну, больові відчуття у будь-якій частині тіла)• емоційні (постійне відчуття страху, тривоги, журби)• когнітивні (труднощі з чітким мисленням, порушення пам’яті, патологічні переконання)• поведінкові (агресія, зловживання алкоголем чи наркотиками, неспроможність виконувати повсякденні функції)• перцептивні (наприклад, пацієнту здається, що він бачить або чує те, чого не помічають інші)Насправді ознаки розладів дуже індивідуальні і відрізнити їх може лише лікар. Тому займатися самодіагностикою не варто.

Номер слайду 9

Що важливо для підтримання ментального здоров’я на належному рівні? • розвиток емоційного інтелекту: сприйняття і розуміння своїх емоцій допоможе вам у дорослому віці вправніше керувати своїм станом;• організація здорової атмосфери в родині, налагодження режиму дня;• соціальна підтримка незахищених верств населення (наприклад, матерів-одиначок, жінок, що постраждали від насильства, людей з інвалідністю);• локальні програми з підтримання психічного здоров’я — у школах, університетах, на підприємствах.

Номер слайду 10

Підтримувати власне ментальне здоров’я можна самостійно. Для цього необхідно:дбати про режим сну;уникати стресових ситуацій та навчитись адекватно на них реагувати;збалансувати  харчування і додати фізичної активності — іноді достатньо активізувати організм та налагодити гормональний фон, щоб виправити ситуацію.

Номер слайду 11

«Битва з болем, пережитим травматичним досвідом – невидимий фронт, де також маємо перемогти. Зброя в цій битві – щоденне піклування про ментальне здоров'я, яке є нерозривним цілим зі здоров'ям фізичним»

Номер слайду 12

В межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України Оленою Зеленською старувала комунікаційна кампанія. Мета кампанії – сприяти формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан. У межах кампанії створено спеціальну сторінку: http://howareu.com (howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров'я – своє та людей поруч. Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», ініційована Оленою Зеленською, має на меті допомогти українцям знайти джерело сили.

Номер слайду 13

У час війни турбуватися про ментальне здоров'я дітей варто не тільки батькам, а й педагогам. Школа – це місце, де поза домом діти проводять найбільше часу. Та й із вчителями спілкуються іноді частіше, ніж із батьками. А ще, втомлених після роботи маму з татом насамперед турбує, чи їхня дитина сита й одягнена. Усе інше відходить на другий план і тривожні моменти, пов'язані з ментальним здоров'ям, батьки можуть пропустити. Тож, буває так, що вчитель найпершим може помітити зміни в поведінці учня.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Піклування про ментальнездоров’я допоможе залишатисястійкішим і зберегти сили для перемоги.Іноді життя випробовує нас так, щонеможливо почуватися добре. У такихситуаціях нормально тривожитися,боятися, не спати. Алез часом негативні емоції виснажують.

Номер слайду 16

Пропонуємо вам відкрити Аптечку психологічної самодопомоги та виконати цікаві вправи, які покращать ваше ментальне здоров’я.

Номер слайду 17

Вправа «Дзеркало і мавпа»Мета: забезпечити психологічне розвантаження, поліпшити емоційний стан, відновити сили для подальшої роботи. Учасники об’єднуються в пари. Один з учасників пари буде «дзеркалом», а другий – «мавпою». «Мавпа», опинившись перед «дзеркалом», поводиться досить вільно: її міміка, пантоміма, жестикуляція дуже різноманітні. «Дзеркало» повторює якомога точніше всі рухи «мавпи». Через деякий час учасники міняються ролями.

Номер слайду 18

Вправа «Струси з себе стрес»Встань і підніми ногу. Активно потруси нею, наче до підошви щось причепилося. При цьому спробуй розслабити цю ногу. Тепер так само потруси іншу. А потім — руки по черзі. Уявляй при цьому, що струшуєш весь негатив, який накопичено.

Номер слайду 19

Вправа «Метелик»Іноді тривога настільки сильна, що важко дихати. Тоді встань і схрести долоні на грудях. Зачепися великими пальцями так, щоб вони нагадували метелика. Тепер ритмічно постукуй долонями по грудях — лівою, правою, лівою... Через внутрішні вібрації ти почуєш звуки, ніби гучне серцебиття. Це тебе заспокоїть.

Номер слайду 20

ВПРАВА «ЕМОЦІЇ ЯК ПОВІТРЯНІ КУЛЬКИ»Мета: включення всіх учасників в роботу; зниження емоційної напруги і підвищення тонусу групи; розвиток самоусвідомлення, саморефлексії, самоаналізу як необхідних складових здоров’я педагога; допомога учасникам розібратися у власних життєвих поглядах; отримання інформації від учасників. Рефлексія: Як Ви думаєте, чим ці три кулі відрізняються одна від одної? Що загрожує кулі, яка надута надмірно? Що загрожує кулі, що надута дуже слабко? Яка куля довше «проживе»? Чи траплялося Вам бачити людину, про яку можна було б сказати, що вона ось-ось «лопне»?Як Ви думаєте, які почуття її переповнюють?«Переповнення будь-якими емоціями, насамперед негативними, для людини так само небезпечне, як занадто багато повітря в кульці!». Але є ситуації, які не завжди від нас залежать, тож продовжуємо працювати далі і знаходити шляхи вирішення наших проблем.

Номер слайду 21

ВПРАВА-РОЗМИНКА «КОЛЬОРОВИЙ НАСТРІЙ»Мета: розвиток приємних відчуттів, оптимістичних емоцій; зняття емоційної напруги групи; посилення позитивного образу власної особистості; пожвавлення роботи групи. На ватмані намальоване коло, розділене на кольорові сектори. Учасники мають прикріпити смайлик на той сектор кола, який відповідає їх настрою. Далі зачитується та обговорюється інтерпретація кольорів.

Номер слайду 22

Вправа «Рецепт щастя»Мета: сприяння формуванню практичних навичок володіння собою в різних ситуаціях; розвиток творчої активності; звернення уваги учасників на власні звички та необхідність психологічно здорового способу життя; отримання інформації від учасників. Кожній підгрупі завдання підібрати картинки на тему: «Рецепт здоров’я» і оформити їх у цілісну композицію. З елементами дозволяється робити абсолютно все, що заманеться, роботу можна доповнювати коментарями і написами, домальовувати елементи, зафарбовувати і декорувати порожнечі. Кожна підгрупа презентує свій колаж та ділиться рецептами здоров’я.

Номер слайду 23

Вправа «Побажання»«Бажаю тобі бути здоровим і … »

Номер слайду 24

5 простих правил для збереження психічного здоров’я. Дотримуйтесь режиму дня. Харчуйтеся раціонально. Будьте фізично активними. Спілкуйтеся з приємними людьми. Вчіться позитивно мислити

Номер слайду 25

ЗВЕРНУТИСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ МОЖНА…Лінія Національної психологічної асоціації*(10:00-20:00 щодня, дзвінки безкоштовні) 0 800 100 102 Лінія кризової допомоги та підтримки Українського ветеранського фонду при Мінветеранів (цілодобово, дзвінки безкоштовні) 0 800 33 20 29 Лінія міжнародної гуманітарної організації «Людина в біді» (цілодобово, дзвінки безкоштовні) 0 800 210 160 Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації ГО «Ла Страда-Україна»0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного) або 116 123 (з мобільного)(цілодобово, дзвінки безкоштовні)0 800 500 335116 123 Урядова «гаряча лінія» (цілодобово, дзвінки безкоштовні) 1545 Гаряча лінія з питань протидії торгівлі людьми та домашньому насиллю(цілодобово, дзвінки безкоштовні) 1547 Лінія запобігання самогубствам Lifeline Ukraine (цілодобово) 7333 Лінія емоційної підтримки МОМ (з 10:00 до 20:00 щодня, дзвінки безкоштовні)0 800 211 444 Громадська організація "Громадський рух "Жіноча Сила України"Групи підтримки для дружин та матерів військовослужбовців 0 800 332 720 Національна гаряча лінія для дітей та молоді ГО «Ла Страда-Україна»(з мобільного або стаціонарного) або 116111 (з мобільного) (цілодобово, дзвінки безкоштовні)800 500 225116 123

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
11 березня
Переглядів
8875
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку