Урок "Мейоз і його практичне значення"

Про матеріал
Мета: навчальна: сформувати поняття про сутність та біологічне значення мейозу, порівняти протікання процесів ділення соматичних та утворення статевих клітин; розвиваюча: розвивати вміння аналізувати причини та чинники змін спадкової інформації під час мейозу, робити висновки щодо значення мейозу в процесі виникнення мінливості; виховна: виховувати ціннісне ставлення до свого репродуктивного здоров’я. Тип уроку: засвоєння нових знань. Методи: проблемно-пошуковий, інформаційний, бесіда, пояснення, розповідь, виконання вправ. Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні предметні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, інформаційно-комунікаційна компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
Перегляд файлу

Урок № 26

Клас: 9

Дата:

Тема. Мейоз

Мета:

навчальна: сформувати поняття про сутність  та біологічне значення мейозу, порівняти протікання процесів ділення соматичних та утворення статевих клітин;

розвиваюча: розвивати вміння аналізувати причини та чинники змін спадкової інформації під час мейозу, робити висновки щодо значення мейозу в процесі виникнення мінливості;

виховна: виховувати ціннісне ставлення до свого репродуктивного здоров’я.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи: проблемно-пошуковий, інформаційний, бесіда, пояснення, розповідь, виконання вправ.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні предметні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, інформаційно-комунікаційна компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

Структура і зміст уроку

 

Етап уроку

Діяльність вчителя і учнів

І. Організаційний етап,

психологічний настрій

  •          привітання
  •          перевірка присутності учнів та готовності їх до уроку;
  •          Вправа «Смайлик»

 Позначаємо свій настрій на початку уроку на полях зошита.

 

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/07/1-3-300x90.png

 

  •          Вправа «Іскра»/ вправа «Пандовий настрій»

ІІ. Актуалізація опорних знань,  перевірка  домашнього  завдання  і мотивація навчальної діяльності

 

  •          Динамічна гра  «Швидкий м’яч»
  •          Перевірка домашнього   завдання .

Вправа «ТАК/НІ»

1. Структури клітин еукаріотів, що забезпечують збереження, розподіл та передачу спадкової інформації…..(хромосоми)+

2. Сукупність процесів, унаслідок яких спадкова інформація передається наступному поколінню клітин…(поділ клітин)+

3. Типи поділу  еукаріотичних клітин…(амітоз, мітоз, мейоз)+

4.  Прямий поділ ядра патологічних клітин

…(мітоз)-(амітоз)

5. Непрямий поділ ядра еукаріотичних нестатевих клітин…(клітинний цикл)-  (мітоз)

6. Період існування еукаріотичної клітини від одного поділу до іншого…(амітоз)- (клітинний цикл)

 

• Мотивація навчальної діяльності – бесіда, оголошення теми, мети та завдань уроку

ПРИГАДАЄМО!

Біологічне значення мітозу

Отже, мітотичний поділ забезпечує точну передачу спадкової інформації від материнської клітини дочірнім. Кожна клітина отримує по 1 хроматиді від кожної хромосоми. Завдяки цьому зберігається сталий набір спадкової інформації в клітинах протягом життя організму: його росту та розвитку.

 

Ви знаєте, що процес запліднення організмів супроводжується злиттям ядер статевих клітин (гамет), унаслідок чого кількість хромосом в клітині подвоюється. Отже, потрібно спочатку зменшити кількість хромосом при утворення гамет (редукція числа хромосом), порівняно з соматичними клітинами. Такий редукційний поділ називається мейозом.

 Оголошення  теми (АНАГРАМА-переставлення літер у слові)

мйоез

• Проблемне  питання.

Чому кожна людина в світі неповторна і індивідуальна?

  Вправа «Мозковий штурм» (формулювання  разом  з  учнями  мети  уроку  і  завдань, які  необхідно  виконати  для  досягнення  цієї  мети).

Запитання  до  учнів:

  •          Якою може бути основна мета  нашого  уроку?
  •          Які  завдання  можна  їй  підпорядкувати?

(дізнатися, що  таке…і які  вони  бувають…про значення 

навчитися  наводити  приклади…

розвивати  уміння  робити  висновки,

виховувати  взаємоповагу, взаєморозуміння)

 

 

 ІІІ. Засвоєння нових знань

Бесіда, розповідь, ілюстрування, термінологічна  робота:

1. Мейоз

3. Фази мейозу

5. Значення  мейозу

 

- Фізкультхвилинка

Для покращення кровообігу головного мозку,  а значить розумової діяльності на уроці, профілактики шийного остеохондрозу пропоную «виписати» своїми носиками цифри від 1 до 10.

 

ІV. Закріплення і систематизація знань

Творчий етап

Учні самостійно працюють по парах, складаючи синквейн/сенкан. Кілька учнів зачитують свої варіанти синквейна.

Синквейн, в перекладі з французької означає п'ять рядків. Це вірші, які пишуться за відповідною схемою та не мають чіткої рими. Правила за якими пишеться синквейн:

  1. Перший рядок – це тема, одне слово чи словосполучення, зазвичай це іменник.
  2. Другий рядок – прикметники, які характеризують тему.
  3. Третій рядок – дієслова відповідно до теми.
  4. Четвертий рядок – словосполучення чи коротке речення яке символізує, чи коротко описує відношення до теми, наприклад, афоризм, прислів’я на тему.
  5. П'ятий рядок – синонім чи будь-яке інше слово, яке влучно підсумує всю тему.

Травлення

Багатоетапне, складне.

Обробляє, перетравлює, засвоює.

Фізичний і хімічний процес.

Сукупність

V. Підбиття підсумків уроку, домашнє завдання

• Проблемне  питання.

Чому кожна людина в світі неповторна і індивідуальна? До чого спонукає вас?

• Рефлексія. Метод «6 капелюхів». Який капелюх я одягну  сьогодні?

• Оголошення та  пояснення домашнього завдання: опрацювати § 23

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О.)
Додано
7 січня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку