Урок № 26
Клас: 9
Дата:
Тема. Мейоз
Мета:
навчальна: сформувати поняття про сутність та біологічне значення мейозу, порівняти протікання процесів ділення соматичних та утворення статевих клітин;
розвиваюча: розвивати вміння аналізувати причини та чинники змін спадкової інформації під час мейозу, робити висновки щодо значення мейозу в процесі виникнення мінливості;
виховна: виховувати ціннісне ставлення до свого репродуктивного здоров’я.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Методи: проблемно-пошуковий, інформаційний, бесіда, пояснення, розповідь, виконання вправ.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні предметні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, інформаційно-комунікаційна компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
Структура і зміст уроку
Етап уроку |
Діяльність вчителя і учнів |
І. Організаційний етап, психологічний настрій |
Позначаємо свій настрій на початку уроку на полях зошита.
|
ІІ. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання і мотивація навчальної діяльності
|
Вправа «ТАК/НІ» 1. Структури клітин еукаріотів, що забезпечують збереження, розподіл та передачу спадкової інформації…..(хромосоми)+ 2. Сукупність процесів, унаслідок яких спадкова інформація передається наступному поколінню клітин…(поділ клітин)+ 3. Типи поділу еукаріотичних клітин…(амітоз, мітоз, мейоз)+ 4. Прямий поділ ядра патологічних клітин …(мітоз)-(амітоз) 5. Непрямий поділ ядра еукаріотичних нестатевих клітин…(клітинний цикл)- (мітоз) 6. Період існування еукаріотичної клітини від одного поділу до іншого…(амітоз)- (клітинний цикл)
• Мотивація навчальної діяльності – бесіда, оголошення теми, мети та завдань уроку ПРИГАДАЄМО! Біологічне значення мітозу Отже, мітотичний поділ забезпечує точну передачу спадкової інформації від материнської клітини дочірнім. Кожна клітина отримує по 1 хроматиді від кожної хромосоми. Завдяки цьому зберігається сталий набір спадкової інформації в клітинах протягом життя організму: його росту та розвитку.
Ви знаєте, що процес запліднення організмів супроводжується злиттям ядер статевих клітин (гамет), унаслідок чого кількість хромосом в клітині подвоюється. Отже, потрібно спочатку зменшити кількість хромосом при утворення гамет (редукція числа хромосом), порівняно з соматичними клітинами. Такий редукційний поділ називається мейозом. • Оголошення теми (АНАГРАМА-переставлення літер у слові) мйоез • Проблемне питання. Чому кожна людина в світі неповторна і індивідуальна? • Вправа «Мозковий штурм» (формулювання разом з учнями мети уроку і завдань, які необхідно виконати для досягнення цієї мети). Запитання до учнів:
(дізнатися, що таке…і які вони бувають…про значення … навчитися наводити приклади… розвивати уміння робити висновки, виховувати взаємоповагу, взаєморозуміння)
|
ІІІ. Засвоєння нових знань |
Бесіда, розповідь, ілюстрування, термінологічна робота: 1. Мейоз 3. Фази мейозу 5. Значення мейозу
- Фізкультхвилинка Для покращення кровообігу головного мозку, а значить розумової діяльності на уроці, профілактики шийного остеохондрозу пропоную «виписати» своїми носиками цифри від 1 до 10.
|
ІV. Закріплення і систематизація знань |
Творчий етап Учні самостійно працюють по парах, складаючи синквейн/сенкан. Кілька учнів зачитують свої варіанти синквейна. Синквейн, в перекладі з французької означає п'ять рядків. Це вірші, які пишуться за відповідною схемою та не мають чіткої рими. Правила за якими пишеться синквейн:
Травлення Багатоетапне, складне. Обробляє, перетравлює, засвоює. Фізичний і хімічний процес. Сукупність |
V. Підбиття підсумків уроку, домашнє завдання |
• Проблемне питання. Чому кожна людина в світі неповторна і індивідуальна? До чого спонукає вас? • Рефлексія. Метод «6 капелюхів». Який капелюх я одягну сьогодні? • Оголошення та пояснення домашнього завдання: опрацювати § 23
|