Урок "Ми – дослідники. Ми – винахідники"

Про матеріал

Навчання спрямоване на опанування навичок:

  • Ø конструювання;
  • Ø дрібної моторики;
  • Ø командної взаємодії;
  • Ø комунікації;
  • Ø аналітичного та критичного мислення;
  • Ø програмування.
Перегляд файлу

Тема тижня: Ми – дослідники. Ми – винахідники.

Тема тематичного дня: Світ цікавий – вивчай яскраво!

Мета: 

Ø здійснити захопливу мандрівку — зацікавити малят певною темою,

здивувати їх;

Ø створити для дітей яскраву картинку, що сполучає     нові   й уже наявні          знання в єдине ціле, створюючи цілісний багатоплановий образ об’єкта вивчення; Ø усебічно дослідити тему відповідно до вікових особливостей маленьких учнів, унаочнити міжпредметні зв’язки;

Ø стимулювати фантазію, на повну силу задіяти емоції малят;

Ø показати шляхи та способи практичного застосування набутих знань;

Ø актуалізувати власний досвід дітей;

Ø навчити      маленьких дослідників          висловлювати      припущення,

відстоювати власну думку, брати участь у діалозі;

Ø розвивати пізнавальний інтерес в учнів до природничих дисциплін, дослідницьких навичок;

Ø ознайомити зі STEAM професіями.

Навчання спрямоване на опанування навичок:

Ø конструювання;

Ø дрібної моторики;

Ø командної взаємодії;

Ø комунікації;

Ø аналітичного та критичного мислення; Ø програмування.

Обладнання: мультимедійна техніка; навчальне відео, створене на шкільній телестудії  «Media Kids»; презентація «Винаходи людства».

 

І. Ранкова зустріч 1. Привітання - Снігом сіє в Новий рік Бравий січень-січовик. Вслід за ним лютує лютий — Холоднючий і надутий.

-         Щоб не злякатися холоду, морозу що треба робити?  (припущення дітей: тепло одягатися, їсти фрукти і т.п.)

-         Так. Треба споживати вітаміни. І сьогодні до нас завітав апельсинчик.

Діти разом розповідають віршик «Сніжинки» під музику. В кінці називають по черзі свої імена, повертаючись один до одного передають апельсин (показують, що в них все добре) і посміхаються.

В. Островський  Зимова пісенька

Джерело: http://www.minus.lviv.ua  

СНІЖИНКИ

Тоненькі сніжинки 

На мене сідають, 

Мене за ялинку, 

Напевне вважають. 

Не знають сніжинки — 

Смішинки тоненькі, 

Що я — не ялинка, 

А просто — Оленка! (Петрик, Данилко, Алінка…)

А. Костецький

Проведення техніки безпеки     Додаток 1

Дослід: Поплавок із апельсина Необхідні реактиви та обладнання: 

Апельсин, ємність,  вода.

Проведення досліду:

Візьміть звичайний апельсин і покладіть його у ємність з водою. Заміряйте рівень, на якому він буде триматися на воді. Вийнявши фрукт, очистіть його від шкірки і покладіть назад на поверхню води. Апельсин обов’язково потоне.

Пояснення:

Викликано це тим, що в шкірці є маленькі отвори з повітрям, які тримають апельсин на плаву. Без них, фрукт «каменем йде» на дно.

-   А тепер посмакуйте апельсином, поповніть свій організм вітамінами, наберіться сил, тому, що у нас сьогодні багато цікавої роботи.

-   Що сталося з апельсином коли ми його очистили від шкірки?

-   Як ви розумієте вислів «каменем йде»?

-   Чи може камінь ходити? 

2. Новини дня

-                     Нам прийшов лист від Мультисмартика (Multhe Smart). Хто це? Написано на англійській мові. Допоможіть перекласти. Multhe – багато, Smart – розумний. Отже, в перекладі з англійської Мультисмартик означає – дуже розумний.

-                     Що це? Чистий аркуш паперу. Нічого не написано. Що ж робити? (Дитячі припущення).

-                     Я пригадала! Навчаючись у школі, на уроці хімії ми проводили дослід.  - А що таке дослід? (Дослід спроба, експеримент, який роблять, щоб пізнати істину або перевірити набуті відомості)

На папері треба написати слова молоком. Нагріваючи папір над паром і стало все видно. Давайте спробуємо. Намалюємо свій настрій.

Діти малюють молоком смайлика.

Дослід: Тайнопис         

Необхідні реактиви та обладнання: 

Папір, пензлик або ватна паличка, молоко або лимон, свічка або настільна лампа, запальничка.

Проведення досліду:

1.Намалюйте малюнок на папері, використовуючи молоко замість фарби.

2.   Дайте малюнку просохнути.

3.   Запаліть свічку та потримайте папір над вогнем (або скористайтеся  настільною лампою). Будьте обережні, щоби вогонь не запалив папір!

Малюнок проявиться на папері коричневим кольором.

Пояснення:

Молоко складається з білків, які при нагріванні спочатку згортаються, а потім згоряють швидше, ніж загориться папір. Завдяки цьому малюнок проявляється на папері, до того ж ви відчуєте запах, характерний для паленого білка.

-   А тепер прочитаємо, що ж написав нам Мультисмартик.

Любі діти!

Я так поспішав до вас у школу. Хотів показати цікаві досліди. Та на вулиці така хурделиця! Я так змерз, не можу навіть говорити. Допоможіть мені зігрітися!                                                                                          

Мультисмартик

-   З якого матеріалу він виготовлений, якщо з ним взимку трапилася така біда?

(Він металевий)

-   А чому ви так вирішили? Наведіть приклади.

-   Чи однакову теплопровідність мають різні речовини?

-   А від чого залежить теплопровідність?

Дослід: Цікаві ложки

Необхідні реактиви та обладнання: 

Склянка з гарячою водою, 3 ложки (металева, пластмасова, дерев'яна)

Проведення досліду: У склянку з гарячою водою опустимо, крім металевої ложки, ще пластмасову і дерев’яну. На дотик упевнюємося, що першою нагрілася металева ложка, а температура пластмасової і дерев’яної за цей час практично не змінилася.

Пояснення:

Різні речовини мають різну теплопровідність. Метал має високу теплопровідність, а пластмаса і дерево — низьку. Віддане нашим тілом тепло нагріває верхні шари холодного предмета. Але якщо він має високу теплопровідність (як метал), то енергія швидко розтікається по всьому об'єму.

-         Давайте зігріємо мультисмартика своїм тілом. Підійдіть поближче, обійміть один одного і нашого гостя. 

-         Нас чекають захоплюючі дослідження з Мультисмартиком. Він дуже розумний, творчий,  полюбляє створювати щось нове. 

 

 

 

 

 

Творче застосування й добування знань

  І. Винаходи людства

1. Робота в парах. Як природа допомагає винахідникам. Додаток 4

-         Розглянь фото і поєднай, що є природними прототипами (Прототип — абстрактний образ, який має декілька значень) приладів, створених людьми. Поясни свій вибір.

-         Які речі, без яких ти не уявляєш життя, оточують тебе вдома? А які у школі?

-         Якими ти повсякчас користуєшся, навіть не замислюючись, хто їх створив.

Нові й корисні речі створюють люди. Їх називають … (винахідниками).

-         Знайди на малюнку винахідників. Обгрунтуй свій вибір. 

-         Які риси характеру, на твою думку, властиві винахідникам. Поясни свої міркування.

- Винаходи, створені дітьми.  Додаток 2

-        12-річний Максим Лема зі Львова      створив       робота,       що виконує функції інженерів БТІ. Робот         сканує    приміщення, заміряє площу і за допомогою радіосигналу передає дані на комп'ютер.

-        В сучасній моді майже на

кожному показі нового сезону в числі всіх головних уборів можна побачити навушники. Так, саме хутряні навушники від холоду. А сталося все  в 1877 році. Честер Грінвуд винайшов їх, коли йому було 15 років. Він любив кататися на ковзанах, і одного разу, відчуваючи нову пару ковзанів при сильному морозі, Честер загорнув голову шарфом. Але шарф був колючим. Тоді він виготовив дві дротові петлі для вух і попросив свою бабусю нашити на них хутро. Ось такий маленький, здавалося, винахід, але такий корисний.  

2. Перегляд відеопрезентації «Винаходи людства»

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=OhS7Pn2vae0

-         Сучасній людині в побуті допомагають прилади, створені винахідниками. (Діти називають: пилосос, праска, пральна та посудомийна машина, міксер і т.п.)

 

-         Які винаходи людства допомагають пізнавати світ?

 

-         Які винаходи допомагають людям передавати та отримувати повідомлення на відстані?

 


 

 

-         Як змінювалися винаходи, які допомагають людям долати великі відстані?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Гімнастика  для мозку

1.     Мовна гра "Фантастичні гіпотези"

Використовуємо питання «Що було б, якщо...?» До якого додаємо перші-ліпші підмет і присудок. Що було б, якби слони літали, люди були скляними, динозаври харчувалися морозивом... 

І пам'ятайте: чим безглуздіше представлена ситуація, тим цікавіше про неї фантазувати.

2.     Робота в трійках. Розвиваюча гра «Блабла-бла»   

Вибираємо 3 картки: фантазуємо і складаємо цікаву  історію. 

3.     Веселий математичний конструктор

Завдання допоможе дитині розвинути логіко-математичне мислення, увагу й кмітливість. Дитині пропонується порахувати, записати кількість геометричних фігур кожного виду та розмалювати їх. Також потрібно скласти й розв’язати відповідні приклади. У процесі виконання завдання, дитина розвиватиме вміння розпізнавати геометричні фігури серед об’єктів навколишнього світу, наводити приклади предметів, що мають форму відповідної фігури, моделювати власні варіанти прикладів, практично застосовувати досвід навчальної математичної діяльності в життєвих ситуаціях. Додаток 3

 

4.     LEGO – студія  

- Станьте і ви винахідниками. Створіть модель приладу, якого не існує зробіть припущення: де і як він буде використовуватися.

ІІІ. Робота в групах. Гра «Карусель»

«Карусель» - ефективний вид діяльності для одночасного включення всіх учасників в активну роботу. Діти зробивши свій дослід, по сигналу міняються місцями, бігаючи по колу  у напрямку по часовій стрілці. Так вони виконають всі досліди (завдання).

Поділ на групи відбувається за допомогою різнокольорових сніжинок. 

Досліди учні проводять за відеозразком. Відео проведення дослідів  відзняли учні 4 класу на шкільній телестудії  «Media Kids» Джерело: STEAM-освіта. Навчальне відео.  

Один з учасників кожної групи робить фото у своїй команді. В кінці дня діти створюють карту пам'яті «Весела наука».  На фото вироби, досліди. Діти згадують хто і що робив.

 

 

 

Дослід 1: Самонадувні кульки

Необхідні реактиви та обладнання: 

Кулька, сода, пляшка, оцет, лійка, чайна та столова ложки.

Проведення досліду:

В кульку насипте, через лійку, 1 чайну ложку соди, а пляшку залийте  3 столові ложки оцту. Одягніть кульку на горлечко пляшки, а потім переверніть так, щоб вміст кульки висипався в оцет, і спостерігайте.

Міцно утримуємо кульку на пляшці, поки вона не припинить надуватися.

Пояснення:

При додаванні соди в оцет (гасіння соди) виділяється вуглекислий газ, який надуває повітряну кульку.

 

Дослід 2: Особиста веселка  

Необхідні реактиви та обладнання: 

Ємність, вода, ліхтарик, люстерко, аркуш білого паперу.

Проведення досліду:

На дно посудини поклади люстерко. Налий води. Світло ліхтарика направ на люстерко. Віддзеркалення світла лови на папері. Там (тільки уяви собі) з'явиться справжня веселка.

 

 

 

Пояснення:

Світловий промінь складається з декількох кольорів. Коли промінчик проходить крізь воду, то розколюється на складові частини. Таким чином виходить веселка.

 

Дослід 3: Кольорове молоко

Необхідні реактиви та обладнання: 

Незбиране молоко, харчові барвники, рідкий миючий засіб, ватні палички, тарілка.

Проведення досліду: 

Наливаємо молоко кімнатної температури в тарілку. Додаємо туди  кілька крапель або крихт барвника двох-трьох кольорів. А тепер гострою паличкою неквапливо починаємо малювати. Ми просто водимо по поверхні молока, а барвник залишає химерні візерунки, що нагадують пір'я жар-птиці. Важливо не поспішати і не змішати всі кольори в буру масу. Коли дитина наситилася цією своєрідною творчістю,

запропонуйте супер-продовження. Вмочаємо ватну   паличку в засіб для миття посуду і торкаємося нею до поверхні молока з барвником. Фарба тут же починає танцювати на молоці, розбігаючись від палички в різні боки - виходить неймовірний кольоровий феєрверк!

Пояснення:

Насправді від знежирюючого засобу для миття посуду розбігаються жирові клітини молока, а барвник просто допомагає нам візуалізувати цей процес.

 

Дослід 4: «Наживка» для льодяника Необхідні реактиви та обладнання: 

Нитка, кубик льоду, склянка води, щіпка солі.

Проведення досліду:

Опусти лід у воду. Нитку поклади на край склянки так, щоб вона одним кінцем лежала на кубику льоду, що плаває на поверхні води. Насип трохи солі на лід і почекаємо 5-10 хвилин. 

Візьми за вільний кінець нитки і витягни кубик льоду зі склянки.

Пояснення:

Сіль, потрапивши на лід, злегка підтоплює невелику його ділянку. Протягом 5-10 хвилин сіль розчиняється у воді, а чиста вода на поверхні льоду примерзає разом з ниткою.

 

Дослід 5: Втеча води. Створення веселки.

Необхідні реактиви та обладнання: 

7 склянок, вода, серветки білого кольору або тканина, фарби.

Проведення досліду: 

В одну ємність наливаємо води і встановлюємо на якусь підставку. Порожню чашку ставимо на невеликій відстані трохи нижче. Тепер між ними "містком" кладемо смужку тканини. І через якийсь час вода перебереться з однієї чашки в іншу! А якщо поміняти їх місцями, відбудеться зворотній процес.

Для його демонстрації можна ще поставити поруч кілька стаканчиків з водою, частину з простою, частину з пофарбованою - і покласти смужку тканини так, щоби вона торкалась поверхні води в кожній посудині. Незабаром прозора вода стане кольоровою!

Пояснення:

!!! Результати досліду будуть через 2-3 години. 

У води є чудова здатність: вона вміє не тільки текти вниз, але й підніматися вгору "канальцями" в тканині. Це називається капілярний ефект. 

 

Дослід 6: Малювання картини «Чарівний день»  бульбашками

(колективна робота)

Необхідні реактиви та обладнання: 

Склянка, трубочка, вода, папір А1, фарби, мило, шампунь.

Проведення досліду:

У мильний розчин (вода, мило, шампунь) додайте акварельної фарби  або харчового барвника. Колір обирай на власний розсуд. Візьміть соломинку або трубочку для напоїв і вперед до фантазування. 

А тепер — увага! Візьми  акварельний папір та легенько приклади його зверху до бульбашок. Дай просохнути.

Пояснення:

Такий папір можна використати для обгортання

подарунків, як фон для листа чи вітальної листівки, для скрапбукінгу та інших видів творчості.

ІV. Рефлексія

1. Вручення    ДИПЛОМУ        ЮНОГО ДОСЛІДНИКА .  Додаток 5

2. Дослід 7. Квітковий настрій Необхідні реактиви та обладнання:

велика ємність, кольоровий папір, ножиці.

 

Проведення досліду: 

Вже не терпиться коли ж  настане весна, почнуть розпускатися  квіти? Пропоную провести цікавий експеримент і подивитись як розпускаються поки що паперові пуп'янки.

Виріжте з паперу квітку. В серединці намалюйте свій настрій у вигляді смайлика. Потім загніть пелюсточки квітки в середину. А тепер обережно покладіть квітку на поверхню води. Вийшла весняна феєрія.

3. Створення ментальної карти «Весела наука» з фотографій,

зроблених на протязі  всього дня.  (Можна це зробити на наступний день).

V. Домашнє завдання

 - Проведіть досліди разом з батьками вдома і поділитеся своїми враженнями з нами. А для цього зробіть фото або відео свого експерименту.

Споживання рослинами води

Візьміть 4 вази, наповнені водою. У  три  з 4-ох ваз налийте підфарбовану воду, а після помістіть в них на однаковому квітки (краще, якщо пелюстки квіток будуть мати світлий відтінок, в ідеалі білий). Через кілька днів спостережень ви помітите, що пелюстки поміняли колір у всіх вазах крім самої першої. Але це зовсім не означає, що в четвертій вазі квітка «не пила» воду.

 

Кристалики

Вам знадобляться чашка з гарячою водою, сіль, щільна чорна папір та пензлик. Додайте в чашку з гарячою водою пару чайних ложок солі і перемішайте розчин пензлем, поки вся сіль не розчиниться. Продовжуйте додавати сіль, постійно перемішуючи розчин до тих пір поки в нижній частині чашки не утворюються кристали. Намалюйте картину, використовуючи розчин солі в якості фарби. Залиште шедевр на ніч в теплому і сухому місці. Коли папір просохне, проявиться малюнок. Молекули солі не випаруються і утворять кристали.

Додаток 1

Матеріали для вчителя

Як облаштувати лабораторію для дітей

 Головним критерієм при створенні такого куточка буде, звичайно ж, безпека. Всі предмети, що використовуються в досвіді повинні добре ховатися, щоб кожен експеримент проходив під наглядом вчителя і самостійно діти нічого не могли б «нахімічити».

З обладнання потрібно придбати лупи, мікроскопи, компаси, термометри, пісочний годинник, магніти. Всі пристосування їх цього переліку вважаються предметами-помічниками, без яких важко провести навіть самий простий досвід. Сюди ж входять різні ємності у вигляді колб, судин, стаканчиків і т. д. Знадобляться серветки, совочки, ложечки й інша атрибутика.

Звуковий супровід у вигляді магнітофона чи його альтернативи дозволить дітям слухати звуки живої природи, вчитися розрізняти птахів за співу і багато іншого. Також непогано мати в лабораторії різні мінерали, зразки ґрунту, піску і глини, частини черепашок без загострених країв, картон різних кольорів з папером і шматки пластиліну.

Все перераховане вище дасть необхідний мінімум для проведення експериментів з дітьми та їх подальшого розвитку.

 

 

 

 

 

Вчителі повинні пам’ятати про те, що давши дитині повну свободу дій при роботі в лабораторії, від нього потрібно заховати всі колючі і ріжучі предмети. Якщо ж досвід передбачає використання таких інструментів, працювати з ними дитина має лише в присутності вчителя і під його наглядом. Перед початком експерименту необхідно нагадати дітям про те, що пити рідини з скляночек ні в якому разі не можна, а з посудом потрібно поводитися обережно, щоб нічого не розбити і не поранитися.

Техніка безпеки в цікавій формі

Додаток 2 Винаходи, створені дітьми.

1.                 Пластилін винайшла школярка — внучка відомого виробника чистящого засобу для шпалер Клео Маквікера. Він був призначений для очищення шпалер від вугільного пилу. Дівчинка запропонувала використовувати цей засіб для гри. З його складу прибрали чистящий компонент, додали мигдалеве масло і фарбники.

2.                 Ідея створення хутряних навушників для захисту від холоду належить 15річному американцеві Честеру Грінвуду, який любив кататися на ковзанах і одночасно слухати музику. 

3.                 Автор ідеї створення снігохода — 15-річний канадець Джозеф-Арманд Бомбардьер.

4.                 Шрифт Брайля (рельєфно-точковий тактильний шрифт, призначений для листа і читання незрячими людьми) розробив французький підліток, 15річний син чоботаря Луї Брайль. Хлопчик був сліпий з 3-річного віку, а за основу свого шрифту узяв «нічний шрифт» капітана артилерії Шарля Барбье, який використовувався військовими того часу для читання донесень в темноті.

5.                 Іграшкову вантажівку з кузовом, що відкидається, винайшов і навіть запатентував шестирічний Роберт Петч, що намалював дану конструкцію для того, щоб батько зробив йому таку машинку.

6.                 Ідея створення батута належить 16-річному гімнастові Джорджу Ніссену.  7. Фруктовий лід – морозиво на паличці – вперше виготовив 11-річний Френк Епперсон.

8.                 12-річний Максим Лема зі Львова створив робота, що виконує функції інженерів БТІ. Робот сканує приміщення, заміряє площу і за допомогою радіосигналу передає дані на комп'ютер.

9.                 16-річний Вадим Хоміч з Житомира придумав прилад, блокуючий автомобіль з п'яним водієм.

10.             13-річний хлопець розробив спільно з фахівцями Державного медикостоматологічного університету унікальну зубну щітку, призначену спеціально для космонавтів, що працюють на орбітальній станції.

11.             13-річна школярка Меллорі Кьювмен з міста манчестера, США, винайшла нові ліки від гикавки. До складу нових ліків увійшли звичайні льодяники, цукор і яблучний оцет. Новинка вже отримала назву «Hiccupops».

12.             10-річна Анастасія Родіміна стала наймолодшим володарем патенту на власний винахід. Дівчинка винайшла новий спосіб друкарської графіки.

13.             8-річна Аланна Майерс з Данедіна, штат Флоріда, винайшла засіб для безболісного зняття бинтів. До складу продукту входять мило, лавандове масло і вода. На цю ідею дівчинку наштовхнула необхідність зняття бинтів після виписки з лікарні.

14.             10-річна мешканка США Клара Лейзен придумала незвичайне з'єднання азоту, кисню і вуглецю в ході виконання завдання вчителя «Придумай нову молекулу». Саме таке їх взаємне розташування до десятирічного дитяти ніхто ніколи не демонстрував. І, хоча відкриття нової молекули сталося абсолютно випадково, ім'я юної американки стоїть тепер в переліку авторів роботи, опублікованої в науковому журналі.

15.             13-річний Лоренс Рок з Британії заробив 250 тисяч доларів, винайшовши дзвінок, який отримують на свій мобільний телефон господарі будинку в свою відсутність. Лоренс Рок винайшов, по суті, програму, яка зуміла з'єднати sim-карту мобільника господарів і дверний дзвінок. 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал для учнів                          Додаток 3

Додаток 4

Споживання рослинами води

Дитині складно пояснити, як рослини п’ють воду, тому поставте перед дітьми 4 вази, наповнені водою. У  три  з 4-ох ваз налийте підфарбовану воду, а після помістіть в них на однаковому квітки (краще, якщо пелюстки квіток будуть мати світлий відтінок, в ідеалі білий).

Через кілька днів спостережень діти побачать, що пелюстки поміняли колір у всіх вазах крім самої першої. Але це зовсім не означатиме, що в четвертій вазі квітка «не пила» воду.

 

Кристалики

Вам знадобляться чашка з гарячою водою, сіль, щільна чорна папір та пензлик. Додайте в чашку з гарячою водою пару чайних ложок солі і перемішайте розчин пензлем, поки вся сіль не розчиниться. Продовжуйте додавати сіль, постійно перемішуючи розчин до тих пір поки в нижній частині чашки не утворюються кристали. Намалюйте картину, використовуючи розчин солі в якості фарби. Залиште шедевр на ніч в теплому і сухому місці. Коли папір просохне, проявиться малюнок. 

Додаток 5

ДИПЛОМ ЮНОГО ДОСЛІДНИКА

Використані джерела:

1.     Відеопрезентація «Винаходи людства» https://www.youtube.com/watch?v=OhS7Pn2vae0

2.     В. Островський  «Зимова пісенька»  http://www.minus.lviv.ua  

3.     Освіта: STEM і STEAM – додайте трохи творчості до науки!

https://innovationhouse.org.ua/statti/osvita-stem-i-steam-dodajte-trohitvorchosti-do-nauki/

4.     Прості й дивовижні досліди для дітей https://lady.tochka.net/ua/17619-prostye-i-udivitelnye-opyty-luchshierazvivayushchie-igry-dlya-detey/

5.     Навчальне відео

 STEAM-освіта. Навчальне відео.  

6.     Наукові експерименти для дітей https://uamodna.com/articles/10-naukovyh-eksperymentiv-udomashnih-umovah/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бричка Наталія Мирославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
21986
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку