Тема уроку: Ми стали школярами
Мета уроку: розширити і поглибити знання дітей про школу, її значення
в житті людини; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, мовлення;
виховувати почуття дружби, взаємоповаги .
Обладнання: державні символи України; сонечко без променів, загадки, картинки шкільного приладдя, розмальовки, посвідчення школяра, пам’ятка школяра, м’яч.
Хід уроку:
І. Повідомлення теми і мети уроку:
- Дорогі діти! Сьогодні пролунав для вас перший дзвоник, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим навчальним днем, з першим шкільним святом, з першим уроком.
ІІ. Робота над темою уроку:
1. Вступна бесіда
1 учень. Який щасливий день сьогодні!
Веселий, радісний, ясний,
Це гомінливий і погожий
Почавсь навчальний рік новий.
2 учень. Яскраве сонечко надворі
Кидає промінці у клас.
Такої радості ніколи
В житті ще не було у нас.
3 учень. Жовтіє листя на тополях,
Летять у синяві хмарки.
Відкрила навстіж двері школа –
Прийшли до неї першачки.
- Послухайте уважно вірш Дмитра Павличка про школу.
Наче вулик наша школа,
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
Розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
Та лиш дзвоник задзвенить –
Стане тихо, ніби в квіти
Заховались бджоли вмить.
- З чим автор вірша порівнює школу? Чому?
- Чому дітей порівнює з бджолами? (Діти дають відповіді на поставлені запитання.)
- А хто з вас знає, чому навчає школа?
В школі вчать дітей читати
І писати будуть вчить.
На екскурсії водить.
Будуть вчити рахувати,
Танцювати і співати.
Ще навчать, як в світі жити,
Зі всіма дітьми дружити
Вчать у школі працювати,
Труднощі перемагати.
Завжди правду говорити.
В світі лиш добро творити!
- Всьому цьому ви навчитесь у школі. Головне, щоб були слухняними, уважними, працьовитими і дисциплінованими учнями. Дуже хочеться, щоб шкільне життя було для вас цікавим, щоб ви полюбили навчання, полюбили свою школу і прагнули дізнатися якомога більше.
- Сьогодні всі школи нашої рідної держави – України відкрили свої двері багатьом тисячам першокласників. Усі вони сьогодні, як і ви, вперше сіли за шкільні парти, щоб здобувати знання, знайти нових друзів, вирушили у цікаву подорож по Країні Знань. Але кожна нова подорож починається зі знайомства. Тому нам теж треба познайомитися. Я ваша перша вчителька. Звуть мене Світлана Валеріївна.
Ми разом будемо вчитися читати, писати, рахувати, розкриємо багато секретів і таємниць. Разом пройдемо багатьма стежками Країни Знань.
- А тепер ви познайомитесь між собою. (Вправа з м’ячем).
- Молодці! Ось тепер ми друзі! А з друзями можна ділити радість і сум, перемоги і невдачі, разом робити добрі і корисні справи.
- Любі діти, ви прийшли до школи у ювілейний для нашої країни рік. 24 серпня ми відсвяткували 30 років незалежності України.
Моя Україно! Моя Батьківщино!
Моя ти найкраща у світі країно!
Люблю я тебе за поля і сади,
Де люди вирощують добрі плоди;
Люблю за ліси, де ростуть гарні квіти,
Люблю за озера, струмочки і ріки…
За сонечко тепле, яке зігріває
Мене у країні, де я зростаю!
- Діти, а чи готові ви до подорожі, чи готові до навчання у 1 класі?
2. Вікторина «З якої це казки?»
• «… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» («Колосок»)
• «…Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла? …» («Коза-Дереза»)
• «… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» ( «Колобок»)
• «… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» («Котик та Півник»)
• «…Я Мишка - шкряботушка, Жабка – скрекотушка, Зайчик – побігайчик. А ти хто така?..» («Рукавичка»)
- Молодці! Добре виконали завдання!
3. Гра «Знайди слова»
(На дошці картинки: ручка, олівець, зошит, портфель і книга)
- Назвіть, які предмети ви бачите?
- Кожна картинка є відгадкою до загадок, які я вам зараз загадаю.
А) Виводить букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка.)
Б) Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець.)
В) Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.)
Г) Я все знаю, всіх учу,
А сама завжди мовчу.
Щоб зі мною подружитися,
Потрібно грамоті вчитися. (Книга)
Д) Супроводжує дітей,
В ньому книги, ручка, клей.
Гумка, зошит, олівець,
Пензлі, циркуль, папірець. (Портфель)
- Давайте ще раз назвемо ці слова. Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя) Правильно!
4. Слухання і обговорення вірша:
- А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.
Перший раз малий Микола став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,
М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.
Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.
Трактор, ще й машину, мило…
Вже надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку: - А чи все поклав у сумку?
- Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають) - - Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!
5. Завдання: Знайти та розфарбувати шкільне приладдя.
* Фізкультхвилинка:
- Може в нас вже хтось стомився? Мов вербичка похилився?
Треба дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.
Ручки вгору, ручки вниз, ти сусідові всміхнись.
Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.
Ручки ззаду покладемо, головою поведемо.
Дружно всі присядемо і за парти сядемо.
6. Математичне завдання:
- Порахуйте від 1 до 10 і навпаки.
- Хто порахує скільки у класі дівчаток?
- Скільки у класі хлопчиків?
- Хто запам’ятав? Повторіть. То ж не забудьте.
7. Завдання з сонечком: (На дошці почеплене сонечко без промінців, описуємо сонечко за допомогою питань):
- Скажіть, вам подобається сонечко?
- А чого йому бракує?
- А для того, щоб сонечко стало кращим ви подаруєте йому промінчики. ( Діти обводять свої долоньки і вирізують по контуру).
- А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.
ІІI. Підсумок уроку: вручення Пам’яток першокласника.
- Ви сьогодні, діти, добре попрацювали і тому за веселу вдачу, добрі серця, бажання навчитися читати, писати, рахувати, пізнавати секрети різних наук зараховуються до мешканців Країни Знань і отримують Почесне звання «Учня» та Пам’ятку першокласника такі учні…(Називаються всі учні класу, які виходять за Пам’яткою першокласника.)
- Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим! Нехай наша школа стане для вас другою домівкою! Вдома разом з батьками ви прочитаєте цю Пам’ятку першкласникаі обов’язково її запам’ятайте.
Пам’ятка першокласника
1. Вставати треба кожен раз, коли учитель входить в клас.
2. Спитає вчитель, треба встать. Дозволить сісти – тихо сядь.
3. Сказати хочеш - не кричи, а тільки руку підніми.
4. У школі парту бережи і на парті не лежи.
5. Щоб урок пройшов не марно, сидіти треба рівно, гарно.
6. Не базікай на уроках, як папуга чи сорока.
7. Слухай вчителя уважно, на уроках не зівай, знання для себе здобувай!