Урок «Ми тепер не просто діти,ми тепер вже школярі!»

Про матеріал

Підсумкове заняття, яке інтегрує в собі різні предмети: українську мову, математику, читання. Використання різних форм роботи, які учні із задоволенням виконують.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики,української мови,читання.

Тема : "Ми тепер не просто діти — ми тепер вже школярі"

Мета:     закріпити кількісну і порядкову лічбу, уміння  знаходити  суміжні числа, уміння виділяти  числові дані  задачі, повторити назви  геометричних  фігур; перевірити знання про  голосні і  приголосні звуки;

               формувати пізнавальні здібності першокласників;

              розвивати інтерес і любов до знань, вчити самостійно і творчо їх здобувати;розвивати  увагу,творчу уяву, логічне мислення,пам’ять, дрібну  моторику  рук, мовлення;

            виховувати бажання акуратно виконувати всі завдання, виховувати почуття гордості за статус школяра, приналежності до учнівського колективу ровесників і друзів;

               корегувати навички зорового аналізу, окоміру, контролю.

Обладнання:

Святково прибрана класна кімната. На стінах— виставки дитячих малюнків, саморобок, зошитів тощо.

На дошці зверху великими буквами написана тема уроку-свята. На столі ілюстрації до відомих дітям казок. Кожна сторінка-ілюстрація містить різноманітні завдання, які протягом уроку стануть своєрідним випробуванням для першокласників право називатись школярами.

Іменні "Залікові листки " для кожного учня, на яких прізвище та ім 'я дитини, завдання на логіку, математичні  завдання для виконання  відповідно до навчальної програми.

Парти у класі розміщені нетрадиційно. За партами — лави для гостей.

Тип  уроку : урок -  гра.

 

                                                                  Хід  уроку.

І. Організаційна  частина.

        Вчителька: Діти! Розпочинаємо з вами незвичайний урок-свято. Погляньте, як багато до нас завітало гостей. Встаньте, будь ласка, поверніться до них обличчям, привітайтеся і подякуйте за те, що прийшли до нас на свято. Сідайте.

 ІІ. Повідомлення  теми і мети  уроку.

    Вчителька: Вітаю всіх зі святом! Його назву ми зараз з вами прочитаємо.

 ІІІ. Узагальнення  і  закріплення  вивченого матеріалу за рік.

    Вчителька:  Ми провчилися уже цілих два місяці. Діти, чи стали ви за цей час справжніми учнями, скажуть сьогодні наші гості і спеціальна комісія (журі).

Будьте уважні! На вас чекають різноманітні випробування, а також сюрпризи, ігри, розваги, веселинки. А зараз -  перший сюрприз.

 ( вручаю кожному школяреві виготовлені  "Залікові листки ".)

    Вчителька: Погляньте, який гарний сюрприз. Це "Заліковий листок", на ньому будете виконувати різні завдання. Постарайтеся виконувати їх старанно і охайно. В кінці уроку  за цими "Заліковими листками" комісія буде визначати, чи став уже кожний із вас справжнім школярем.

Уважно розгляньте свій листок.Що ви бачите на малюнку? (на кожному "Заліковом улистку" є малюнки предметів серед яких треба знайти предмет який відрізняється від інших предметів, а також є математичні приклади).

  •    Охайно розмалюйте зайвий предмет.
  •    Діти до нас у гості завітав  ведмедик (у вчителя на столі м'яка іграшка)він  підготував для вас загадки. Слухайте і відгадуйте
  •    Сірий, зубастий по полю блукає, ягнят шукає. (Вовк)
  •  Живе — чорне, умре — червоне. (Рак)
  •  У воді купається, водою обливається,Вода до неї не чіпляється. (Качка)
  •  У зеленому жакеті галасує в очереті.Хоч і плавати мастак, а не риба і не рак. (Жаба).

 Скажіть, яким одним словом можна назвати всіх, про кого ведмедик
придумав загадки?

Діти: Тварини.

Вчитель: А тепер — загадки про рослини:

  - Не кінь, не віл, а прив'язаний. (Гарбуз)

  - Ні сучок, ні листок, а на дереві росте. (Кора)

  - По краях гладенький, всередині солоденький. (Кавун)

 Придумайте речення про кавун. Скільки  слів у цьому  реченнні.

 

Фізкультхвилинка:

Ну ж бо, діти, дружно встаньте

І на місці закрокуйте.

На носочках підтягніться,

Один одному всміхніться.

Як пружинки, всі присядьте

І на місце тихо сядьте.

 

Вчителька: А тепер ми з вами помандруємо  у чарівний світ  казки. Послухайте і відгадайте, герої якої казки чекають нас на першій сторінці:

 

Носик круглим п 'ятачком, ним в землі їм зручно ритись.

Хвостик — маленьким гачком, замість туфельок — копитця.

Троє їх і всі кругленькі, подібні, дружні й чепурненькі.

Відгадайте без підказки, хто оці герої казки?

 

 Діти:   Троє поросят!

Вчитель: Знайдіть в себе на парті картинку де зображено героїв цієї  казки.

Вчителька:

  • Скільки поросят на малюнку?
  • Скільки грибів?
  • Порівняйте.
  • Поясніть, що означає порівняти?
  • Як звуть поросят?
  • Хто з поросят найрозумніший?

Наф-Наф підготував для вас математичні вірші-задачі:


1.Зустрічаючи птахів,

Діти несли хатки.

По одній шпаківні несли П'ятеро хлоп'яток.

Біг за ними пес Маркіз


І в зубах шпаківню ніс.

 А тепер ви нам скажіть, Порахуйте вдало:

Скільки всіх шпаківень тих

У садочку стало?


        2. Один віз і другий віз   їдуть по дорозі.

        Скільки в них разом коліс ?Порахуйте,друзі.


3.Два грибочки білка швидко

 Понесла в своє дупло.

 А в дуплі раніше в неї

 П'ять грибочків вже було.

 А тепер скажіть ви нам:

Скільки всіх  грибочків стало?

 

4. Веде  качка  на  ставок

Шість маленьких каченят.

На ставочку стара гуска,

З  нею  троє  гусенят.

Скільки пташенят, скажіть,

У ставку тепер сидить ?

       Вчителька: Нуф-Нуф любить розв'язувати приклади. Погляньте, у нього навіть відерця розмальовані математичними прикладами: 5+1, 9—1, 3+2, 8—2.  Давайте ми  спробуємо розв'язати ці приклади ( діти розвязують усно приклади).

    Вчителька: Усі впоралися? Молодці!

              Фізкультхвилинка

«Окотренінг».

Вихідне положення - сісти прямо, голова нерухома, працюють тільки очі.

  • вгору-вниз;
  • із сторони - в сторону;
  • по діагоналі - з лівого верхнього кутка у правий і назад;
  • обвести очима сторони прямокутника;
  • роздивляємося велику арку, веселку зліва направо, справа наліво.

 

        Вчителька: Наф-Наф, Нуф-Нуф і Ніф-Ніф задоволені відповідями. Вони стверджують, що ви можете по праву називатись школярами. А ми поспішаємо відкрити другу сторінку. Послухайте і відгадайте. Хто є казковим героєм другої сторінки?

Що за шум біля вікна?

Чий пропелер там гуркоче?

Із печивом і варенням

Завітати в гості хоче.

Діти: Карлсон!

 

 

 

( відкриваю сторінку, на якій намальований Карлсон з двома надувними кульками в одній руці.)

Вчителька: Карлсон хоче, щоб ви сказали, на яку геометричну фігуру подібна надувна кулька?

  •    Які геометричні фігури ви ще знаєте?

Вчителька: На що подібний Карлсон зі своїм пропелером?

Діти: На літачок!

Вчителька: Який звук ми чуємо, коли летить справжній літак?

Діти:  У — у — у ...

Вчителька: Цей звук голосний чи приголосний? Доведіть.

  •    Які ще голосні звуки знаєте?
  •    Чим відрізняються звуки від букв?

- Хто живе в країні Азбуці?   В червоному будиночку? (Голосні
звуки).

  •    Чому вони так називаються? Скільки їх ?
  •    Хто живе у синьому будиночку? Які приголосні букви ви знаєте?
    Чим вони цікаві? Які бувають приголосні звуки?

Вчителька:  На черзі — третя наша казка.

 Я маленька дівчинка з наперсток.

Люблю сонечко, природу й ясний світ.

 Ледь втекла від миші із кротами,

 А тепер стрибаю, тішусь, кожний день стрічаю

Серед барв зелених, квітів запашних.

Діти: Дюймовочка!

Вчителька: Ми потрапили в гості до Дюймовочки. Вона дівчинка весела і дуже любить вірші. Потішимо її?

 Діти: Так!

(Під керівництвом вчительки діти хором і поодинці розказують короткі веселі вірші , які вивчили з початку навчального року на уроках і в позаурочний час.)

 

Наче вулик, наша школа.

 Вся вона гуде, як рій.

 І здається, що довкола

 Розквітають квіти мрій.

 

Бігають, сміються діти,

 Та — лиш дзвоник задзвенить,

 Стане тихо, ніби в квіти

 Поховались бджоли вмить.

 

Бджілоньки — на квіти,

Дітоньки — до школи,

 Там збирають мудрість,

 Як мед в полі бджоли.

 

В школі пишу і читаю, 

І рахую, і співаю,

І малюю, й уважаю,

Що спитають — усе знаю,

Бо вкраїнську вдачу маю.

 А як вийдуть з мене люди,

 Яка радість тоді буде —

 І для мене, й для родини,

Для народу, для Вкраїни —

 З української дитини!

 

          Перший раз

Прийде осінь.Закурличе

Журавлями в ранній час,

 І дзвінок усіх покличе

 Перший раз у перший клас.

 

Я  вчитись  хочу  дуже-дуже

Хоч знаю – це нелегка праця.

Та…трохи мама допоможе,

А дещо пригадає бабця.

 

На відмінно вчитись хочу,

Є вже  зошит  з  Букварем.

Був я  вчора просто  хлопчик,

Скоро буду  школярем!

 

Будем  вчитись ми  сумлінно,

І  поводитись  відмінно,

Щоб батьки  могли радіти,

Що такі  в  них  гарні  діти.

 

VI. Підсумок уроку.

 

    Вчителька: Ось і закінчилась наша подорож по країні казок. Ви дуже старалися і впоралися з усіма завданнями. Потішили мене і всіх присутніх. Дякую.

   Що вам  запамяталося?

   Що найбільше  сподобалось?

 

Вчителька надає слово членам комісі і гостям. Вони переглядають, проходячи між партами, дитячі "Залікові листки". Разом з усіма присутніми стверджують, що весь  перший  клас  заслуговуює звання учня чи учениці.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку