Підсумкове заняття, яке інтегрує в собі різні предмети: українську мову, математику, читання. Використання різних форм роботи, які учні із задоволенням виконують.
Інтегрований урок з математики,української мови,читання.
Тема : "Ми тепер не просто діти — ми тепер вже школярі"
Мета: закріпити кількісну і порядкову лічбу, уміння знаходити суміжні числа, уміння виділяти числові дані задачі, повторити назви геометричних фігур; перевірити знання про голосні і приголосні звуки;
формувати пізнавальні здібності першокласників;
розвивати інтерес і любов до знань, вчити самостійно і творчо їх здобувати;розвивати увагу,творчу уяву, логічне мислення,пам’ять, дрібну моторику рук, мовлення;
виховувати бажання акуратно виконувати всі завдання, виховувати почуття гордості за статус школяра, приналежності до учнівського колективу ровесників і друзів;
корегувати навички зорового аналізу, окоміру, контролю.
Обладнання:
Святково прибрана класна кімната. На стінах— виставки дитячих малюнків, саморобок, зошитів тощо.
На дошці зверху великими буквами написана тема уроку-свята. На столі ілюстрації до відомих дітям казок. Кожна сторінка-ілюстрація містить різноманітні завдання, які протягом уроку стануть своєрідним випробуванням для першокласників право називатись школярами.
Іменні "Залікові листки " для кожного учня, на яких прізвище та ім 'я дитини, завдання на логіку, математичні завдання для виконання відповідно до навчальної програми.
Парти у класі розміщені нетрадиційно. За партами — лави для гостей.
Тип уроку : урок - гра.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Вчителька: Діти! Розпочинаємо з вами незвичайний урок-свято. Погляньте, як багато до нас завітало гостей. Встаньте, будь ласка, поверніться до них обличчям, привітайтеся і подякуйте за те, що прийшли до нас на свято. Сідайте.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчителька: Вітаю всіх зі святом! Його назву ми зараз з вами прочитаємо.
ІІІ. Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу за рік.
Вчителька: Ми провчилися уже цілих два місяці. Діти, чи стали ви за цей час справжніми учнями, скажуть сьогодні наші гості і спеціальна комісія (журі).
Будьте уважні! На вас чекають різноманітні випробування, а також сюрпризи, ігри, розваги, веселинки. А зараз - перший сюрприз.
( вручаю кожному школяреві виготовлені "Залікові листки ".)
Вчителька: Погляньте, який гарний сюрприз. Це "Заліковий листок", на ньому будете виконувати різні завдання. Постарайтеся виконувати їх старанно і охайно. В кінці уроку за цими "Заліковими листками" комісія буде визначати, чи став уже кожний із вас справжнім школярем.
Уважно розгляньте свій листок.Що ви бачите на малюнку? (на кожному "Заліковом улистку" є малюнки предметів серед яких треба знайти предмет який відрізняється від інших предметів, а також є математичні приклади).
— Скажіть, яким одним словом можна назвати всіх, про кого ведмедик
придумав загадки?
Діти: Тварини.
Вчитель: А тепер — загадки про рослини:
- Не кінь, не віл, а прив'язаний. (Гарбуз)
- Ні сучок, ні листок, а на дереві росте. (Кора)
- По краях гладенький, всередині солоденький. (Кавун)
— Придумайте речення про кавун. Скільки слів у цьому реченнні.
Фізкультхвилинка:
Ну ж бо, діти, дружно встаньте
І на місці закрокуйте.
На носочках підтягніться,
Один одному всміхніться.
Як пружинки, всі присядьте
І на місце тихо сядьте.
Вчителька: А тепер ми з вами помандруємо у чарівний світ казки. Послухайте і відгадайте, герої якої казки чекають нас на першій сторінці:
Носик — круглим п 'ятачком, ним в землі їм зручно ритись.
Хвостик — маленьким гачком, замість туфельок — копитця.
Троє їх і всі кругленькі, подібні, дружні й чепурненькі.
Відгадайте без підказки, хто оці герої казки?
Діти: Троє поросят!
Вчитель: Знайдіть в себе на парті картинку де зображено героїв цієї казки.
Вчителька:
Наф-Наф підготував для вас математичні вірші-задачі:
1.Зустрічаючи птахів,
Діти несли хатки.
По одній шпаківні несли П'ятеро хлоп'яток.
Біг за ними пес Маркіз
І в зубах шпаківню ніс.
А тепер ви нам скажіть, Порахуйте вдало:
Скільки всіх шпаківень тих
У садочку стало?
2. Один віз і другий віз їдуть по дорозі.
Скільки в них разом коліс ?Порахуйте,друзі.
3.Два грибочки білка швидко
Понесла в своє дупло.
А в дуплі раніше в неї
П'ять грибочків вже було.
А тепер скажіть ви нам:
Скільки всіх грибочків стало?
4. Веде качка на ставок
Шість маленьких каченят.
На ставочку стара гуска,
З нею троє гусенят.
Скільки пташенят, скажіть,
У ставку тепер сидить ?
Вчителька: Нуф-Нуф любить розв'язувати приклади. Погляньте, у нього навіть відерця розмальовані математичними прикладами: 5+1, 9—1, 3+2, 8—2. Давайте ми спробуємо розв'язати ці приклади ( діти розв’язують усно приклади).
Вчителька: Усі впоралися? Молодці!
Фізкультхвилинка
«Окотренінг».
Вихідне положення - сісти прямо, голова нерухома, працюють тільки очі.
Вчителька: Наф-Наф, Нуф-Нуф і Ніф-Ніф задоволені відповідями. Вони стверджують, що ви можете по праву називатись школярами. А ми поспішаємо відкрити другу сторінку. Послухайте і відгадайте. Хто є казковим героєм другої сторінки?
Що за шум біля вікна?
Чий пропелер там гуркоче?
Із печивом і варенням
Завітати в гості хоче.
Діти: Карлсон!
( відкриваю сторінку, на якій намальований Карлсон з двома надувними кульками в одній руці.)
Вчителька: Карлсон хоче, щоб ви сказали, на яку геометричну фігуру подібна надувна кулька?
Вчителька: На що подібний Карлсон зі своїм пропелером?
Діти: На літачок!
Вчителька: Який звук ми чуємо, коли летить справжній літак?
Діти: У — у — у ...
Вчителька: Цей звук голосний чи приголосний? Доведіть.
- Хто живе в країні Азбуці? В червоному будиночку? (Голосні
звуки).
Вчителька: На черзі — третя наша казка.
Я маленька дівчинка з наперсток.
Люблю сонечко, природу й ясний світ.
Ледь втекла від миші із кротами,
А тепер стрибаю, тішусь, кожний день стрічаю
Серед барв зелених, квітів запашних.
Діти: Дюймовочка!
Вчителька: Ми потрапили в гості до Дюймовочки. Вона дівчинка весела і дуже любить вірші. Потішимо її?
Діти: Так!
(Під керівництвом вчительки діти хором і поодинці розказують короткі веселі вірші , які вивчили з початку навчального року на уроках і в позаурочний час.)
Наче вулик, наша школа.
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
Розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
Та — лиш дзвоник задзвенить,
Стане тихо, ніби в квіти
Поховались бджоли вмить.
Бджілоньки — на квіти,
Дітоньки — до школи,
Там збирають мудрість,
Як мед в полі бджоли.
В школі пишу і читаю,
І рахую, і співаю,
І малюю, й уважаю,
Що спитають — усе знаю,
Бо вкраїнську вдачу маю.
А як вийдуть з мене люди,
Яка радість тоді буде —
І для мене, й для родини,
Для народу, для Вкраїни —
З української дитини!
Перший раз
Прийде осінь.Закурличе
Журавлями в ранній час,
І дзвінок усіх покличе
Перший раз у перший клас.
Я вчитись хочу дуже-дуже
Хоч знаю – це нелегка праця.
Та…трохи мама допоможе,
А дещо пригадає бабця.
На відмінно вчитись хочу,
Є вже зошит з Букварем.
Був я вчора просто хлопчик,
Скоро буду школярем!
Будем вчитись ми сумлінно,
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти.
VI. Підсумок уроку.
Вчителька: Ось і закінчилась наша подорож по країні казок. Ви дуже старалися і впоралися з усіма завданнями. Потішили мене і всіх присутніх. Дякую.
Що вам запам’яталося?
Що найбільше сподобалось?
Вчителька надає слово членам комісі і гостям. Вони переглядають, проходячи між партами, дитячі "Залікові листки". Разом з усіма присутніми стверджують, що весь перший клас заслуговуює звання учня чи учениці.