Урок-миру або позакласний захід. Україна на карті Єврлопи.

Про матеріал

Матеріал може застосовуватись як урок - миру або виховний захід про розширення знань учнів про Україну, як європейську державу, з метою виховання почуття патріотизму , дружби.

Перегляд файлу

Науменко А.В.

вчитель початкових класів

вища категорія

м. Лозова

 

Урок. Тема «Україна на карті Європи»

 4-Б клас, ЛНВК№10 «ЗНЗ-ДНЗ»

 

Мета: активізувати та оглибити знання учнів про нашу державу – Україну; її розташування на карті Європи; формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість. Поповнювати учнів новим багажем знань про Україну. Закріплення знань про державну символіку (Герб, Прапор, Гімн); Гімн Євросоюзу; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, логічне мислення;  виховувати шанобливе ставлення до державної символіки , формування ціннісного ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе, виховувати любов до Батьківщини,  духовне багатство особистості.

Обладнання: відео, звукозаписи,  презентація  «Україна на карті Європи», вишитий рушник,букет із гілок червоної калини та пшеничних колосків, картки для роботи в групах,кольорові олівці, ручки, фізична карта України та Європи, глобус, картинки з зображенням калини.

Форма проведення: урок –квест.

Вступна частина.

  1.          Вправа «Обійми». Створення доброзичливої атмосфери.

Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила. (Обійми)

  1. Вироблення правил
  •              Працювати із задоволенням.
  •              Брати учать у всіх вправах, активність.
  •              Один говорить, всі слухають.
  •              Всі мають право висловитись.
  •              Говорити за темою.
  •              Бути лаконічним.

        Звертатись один до одного на «ти», по імені.

Основна частина

  1. Звучить пісня Олеся Заяць – «Це моя Україна!»
  2. Вчитель: про що ми будемо говорити на  першому уроці, шановні діти?
  3. Учні відповідають рядками  акровірша, шикуючись в рядок.

  У всіх людей одна святиня,

        Куди не глянь, де не спитай.

        Рідніша їм своя пустиня,

       А ніж земний в чужині рай.

        Їм красить все їх рідний край.

        Нема без кореня рослини,

        А нас, людей, без Батьківщини.

          Всередині намиста намистинка - Україна

  1. Девіз уроку:

     Може , десь земля є  краща й вища,

     А над нею – небо золоте,

    Та мені найкраща та,

    Де вишня мамина цвіте.

  1. Задачі уроку: шукати, логічно мислити, розважатись, конкретно діяти, щоб досягти мети уроку, дізнатися про Україну на карті Європи.
  2. Виходить дівчинка - українка :

                                  УКРАЇНКА

Українка я маленька, Україна моя ненька,

 В неї щира я дитина , добра , люба та єдина .

Вірна я дочка народу, славна з козацького роду ;

Щиро я свій край кохаю , роду іншого не знаю .

Так я завжди буду жити , рідний край буду любити ,

Українцям помагати , бо Вкраїна моя мати !

  1. Вчитель:

Діти , багато хто сьогодні одягнений у вишиванки – це давній одяг українців . Дівчата та жінки до вишиванок одягали ще і намисто , яке  хотіла одягнути наша україночка , але дуже поспішала – ненароком потягнула – і всі намистинки розлетілися . Вона швиденько їх зібрала і побігла до вас на урок . Може ви допоможете їй  скласти ці намистинки в намисто і водночас пригадаємо усе , що ми знаємо про Україну ?  Допоможемо?

  1. 1 намистинка -державні символи.

 Кожна держава має три найголовніших символи: (діти називають) Гімн, Прапор та Герб. Є такі символи і у нашої держави.

9. 2намистинка-народні символи України

- Які народні символи ви знаєте ? ( Верба , калина , українська мова , вишивки , писанки … )

  1. Відео «Народні символи України»
  2.   Українець. 

 Україна незалежна  європейська країна

Перед вами глобус, зменшена модель Землі. Вся суша поділена на материки.Серед них материк Євразія. Який поділяється на Європу і Азію. Україна розташована в Європі. Величезні простори займає наша країна. За площею –  одна з найбільших серед  країн Європи.

- На вашу думку, що означає бути європейцем?(Відповіді учнів)

Отже, бути європейцем це означає любити свою країну, відноситися з повагою до  народу , символів держави,               знати її історію,захищати незалежність своєї держави,що і роблять тисячі українців на Сході країни. Бути гордим,що ти українець.             

Україна, одна з найбільших держав у Європі. Вона  має свої символи, традиції, мову і талановитий народ, який протягом багатьох віків боровся і бореться за незалежність своєї держави.24 серпня 1991 року здобула незалежність. Мій народ заявив про себе, як про велику націю.

Українка:

          Я - українка!

Живу в Україні,

на вільній, єдиній

Моїй Батьківщині,

Де все мені в радість:

Ліси і садки.

Озера й річки,

І глибокі ставки,

Лани неосяжні,

І гори, й долини,

Цвіт білосніжний

У лузі калини.

В душі моїй солодко

Грає сопілка,

      Бо я з України,

Бо я - українка!

11.  3 намистинка - Європейський Союз.

- Європейські держави об’єдналися у союз який відомий як Євросоюз, у якого також є свої символи. Україна прагне стати членом цієї організації. Перший крок вже зроблено цього літа  – безвізовий режим  для українців.

Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні голубого неба, розміщених по колу, що символізують народи Європи в єдності і мирі.

(слайд з прапором Євросоюзу)

  • Гімн  Європейського Союзу «Ода до радості» відомого німецького композитора Бетховена, який я пропоную вам прослухати.

(Звучить гімн  «Ода до радості»Бетховена)

https://www.youtube.com/watch?v=eCZtZ22QEy4

Гімн ЄС (виконує УКРАЇНА)

  12.Відео «Як влаштований Євросоюз».

  13. Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія»

  14.4 намистинка – історія України

Робота у групах: « Чи знаєш ти свою країну?»

1 група

*Назва нашої держави? (Україна)
*Столиця України? (Київ)
*Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
* Назвіть державні символи України. ( Герб, Гімн, Прапор України)
*Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
*Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)
* Ім’я найвідомішого українського поета. (Тарас)
*Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)
* З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)

2 група

 «Що в Україні най-най…»

- найбільша річка (Дніпро)

- найвища гора (Говерла)

- найбільший звір (зубр)

- найкрасивіше і найглибше озеро (Синевір)

- найбільше місто (Київ)

- найглибша печера (Оптимістична)

3 група

- Що означає слово «козак»? (Вільна, незалежна людина)

- Рослина – символ України. (Калина)

- Начальник козацького війська. (Гетьман)

- Найбільша річка України. (Дніпро)

- Ім’я сестри засновника Києва. (Либідь

- Назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? («Кобзар»)

-Одна з 12 обов’язкових страв на Святий вечір, яку готують із пшениці і

заправляють маком, горіхами, медом та узваром. (Кутя)

4 група

Моя Батьківщина – це хата й…, (калина)
Що виросла біля …. (вікна)
Моя Батьківщина – це вся Україна,
Що в цілому світі …!(одна)
Моя Батьківщина – це села й містечка,
Й верба, що пустила ….(гілля)
І річка красива від нас недалечко…
Уся наша рідна …!(земля)
Моя Батьківщина – це будні і …,(свято)
І неба безмежного шир.
Щасливе дитинство, і мама, і …,(тато)
Це радість, це ласка і …!(мир)

15. Презентація групових робіт.

16. Відео « Цікаві факти про Україну!»

17. 5 намистинка - патріот
Пояснення слова «патріот», «патріотизм»

- Патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину, йде на подвиг за неї,

віддана своєму народові. Патріотизм – це почуття любові до рідної землі,

прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї

країни та захищати її від ворогів.

- Патріоти – це люди, які дуже люблять свою країну і роблять все, щоб вона

розвивалася і процвітала. Запишіть, що саме і як слід робити людям –

патріотам, щоб рідна земля була квітучою і щасливою.

Фото зустрічі з воїнами АТО

П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини

А - активно діяти

Т – трудитися на благо Батьківщини

Р – розвиватися самому

І – проявляти ініціативу

Т – творити добро

18.Кущ калини.

Вчитель: молодці, ви добре справились з завданням,  запишіть на листочках калини, як ви, учні 4 класу, можете проявлятисвій патріотизм. Прикріпіть ці листочки на карті України і пам’ятайте, щолюдину прикрашають не слова, а добрі справи.

19.Учень.

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну.

20.Одягання намиста на україночку. Учні успішно зібрали намистинки.

Підсумок уроку.

21. Вправа «Ми в об’єктиві»

Фото: руки учнів у вигляді серця.

22.Рефлексія

  •                      Чи було вам цікаво?
  •                      Що корисного й нового ви дізналися?
  •                      Чи стануть у пригоді здобуті знання? Як?

23.Вправа «Оплески співпраці»

24.Відео «Ми українці».  Виконує пісню Н.Бучинська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 грудня 2018
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку