Урок "Для чого людині серце"

Про матеріал

Розробка конспекту уроку з літературного читання для 3 класу на тему: "Для чого людині серце" за оповіданням Анатолія Дімарова. Розробка містить інноваційні форми роботи з учнями, та різні види читання.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку з літературного читання для 3 класу на тему:

«Для чого людині серце»

(за оповіданням Анатолія Дімарова)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пахайчук Галина Григорівна

Вчитель загальноосвітньої школи

I-III ступеня с. Горішнє

Горохівського району

Волинської області

 

Тема.  Раз добром зігріте серце-вік не прохолоне. Анатолій Дімаров. «Для чого людині серце.» (продовження, 2-й урок)

 

 

Мета: продовжити ознайомлення учнів з літературною казкою; вчити орієнтуватися в тексті твору, самостійно визначати дійових осіб, вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення дітей; виховувати почуття людяності, доброту, чуйність.

 

 

Обладнання: підручник, чарівна скринька, дерев’яний чоловічок, сигнальні картки, карта успіху, смайлики, сердечка вирізані з кольорового паперу, картки для роботи в групі, в парах, тести, презентація.

 

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент.

 

Пролунав і стих дзвінок

Починається урок.

Привітайтесь ввічливо до наших гостей.

  • Доброго ранку! Всіх вас вітаємо!
  • Доброго ранку! Всім вам бажаємо!

 

Інтерактивна вправа « Якщо…»

 

  • Щоб налаштуватися на роботу і мати гарний настрій пропоную вам таку вправу:
  • Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе і свого сусіда по голівці;
  • Якщо ви хочете допомагати один одному, простягніть руку товаришеві;
  • Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть рученята вгору;
  • Якщо ви хочете бути дружними, візьміть одне одного за руки;
  • Якщо ви хочете бути веселими, здоровими поплещіть у долоньки.
  • Молодці!

 

Девізом нашого уроку буде:

  • Хто багато читає,
  • Той багато знає!

 

А щоб робота наша була плідною і ефективною нам потрібно:

 -взаємодопомога

-взаєморозуміння

-взаємоповага.

 

II Мовленнєва розминка.

 

  1. Гра « Щоб язичок був слухняним».

-Щоб язичок був слухняним:

-подуйте на кульбабку;

-задуйте свічку;

-погудіть, ніби пароплав;

-передайте голосом шум лісу.

 

  1. Швидко читаємо.

-Щоб швидко і вправно ви могли читати на уроці, прочитайте з екрана слова. Готові?

-Назвіть слова які запамятали?

 

III Актуалізація опорних знань.

 

  1. Чарівна скринька.

-Завітала нині в клас, на урок до нас, наша скринька чарівна, що закріплює знання.

- Діти, а якщо скринька чарівна, то і відкриється вона не просто так. Щоб розкрити чарівний замок треба виконати завдання скриньки.

- Слухайте перше запитання.

1) Який розділ почали вивчати? ( літературні казки)

2) Які казки називаються літературними?

3) Пригадайте, яка різниця між літературними народними казками?

4)  Яку казку читали на попередньому уроці?

5)  Хто є автором казки?

6) Які ще книжечки для діток написав Анатолій Дімаров?

 

  • Ось скринька і відчинилася. Давайте подивимося які таємниці вона приховує. ( Дістаю із скриньки дерев. Чоловічка.)
  • Діти, до нас на урок завітав ось цей деревяний чоловічок з казкового лісу. А прийшов тому, що йому дуже хочеться стати справжньою людиною. Його друг, такий самий чоловічок, сказав йому секрет, що для цього потрібно, але він його забув. Давайте дозволимо йому залишитися на уроці разом з нами. Можливо він і пригадає.
  • Тема нашого уроку записана на дошці: « Раз добром зігріте, наше …………. вік не прохолоне.»
  • Якого слова не вистачає? ( серце), (записую)
  • Правильно, це людське гаряче серце.
  • А що ви знаєте про серце? ( це орган тіла людини)
  • Стисніть свою ліву долоньку у кулачок – ось таке завбільшки ваше серденько. А тепер давайте послухаємо як бється наше серце. У дорослої людини серце робить 60-70 ударів за хвилину. Воно може битися, якщо навіть відокремити його від тіла, до тих пір, поки буде отримувати необхідну кількість кисню.
  • 2. Гронування.
  • Назвіть слова, які спадають вам на думку, коли ви чуєте слово «серце»  

 

                                Серце

 

(Діти записують слова на дошці – орган, почуття, життя, любов, добро, радість, людина і т. д.)

Погляньте на екран, можливо ми ще якого слова не назвали.

  • Ось скільки різних асоціацій у вас виникло.
  • Діти, а чому ви повязали слово « серце» зі словом «життя» (бо доки бється серце, доти людина живе )
  • Що станеться з людиною, якщо її серце раптом перестане битись? (вона помре)
  • Так, на жаль, як тільки зупиняється серце людини, вона перестає  існувати.
  •  Отже, сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над казкою А. Дімарова «Для чого людині серце».

 

  1. Перевірка первинного сприйняття.
  • Діти, вдома ви читали казочку, скажіть –
  1. Які персонажі зустрілися?
  2. Що вам сподобалось у казці?
  3. Що не сподобалось?
  4. Що вразило?
  5. Як ви зрозуміли, що ж потрібно чоловічкові, щоб стати справжньою людиною? (мати серце)
  • Можливо, це і є те слово, яке забув наш гість? Давайте не поспішати, бо це дуже важливий вибір, адже серце дається людині одне на все життя.
  • Звернемось до казки.
  • Перевіримо, як ви зрозуміли зміст прочитаного, виконаємо тестове завдання. ( діти пишуть)

                                Тести.

  1. Плем’я дерев’них чоловічків жило:

А) в лісі;

Б) в печері;

В) в місті.

2) Що здивувало чоловічків в дівчинці?

А) одяг дівчинки;

Б) сльози дівчинки;

В)колір волосся дівчинки.

3) Чому плакала дівчинка?

А) бо її образили деревяні чоловічки;

Б) бо вона загубила свою іграшку;

В) бо вона заблукала в лісі.

4) Чому дівчинка і деревяний чоловічок пішли до лікаря?

А) щоб попросити ліки;

Б) щоб попросити серце;

В) щоб перевірити стан здоровя.

5) Яке серце обрав собі чоловічок?

А) серце байдужої людини;

Б)  серце злої людини;

В) серце доброї людини.

6) Чому чоловічок згорів?

А) бо потрапив у пожежу?

Б) бо теплом свого палаючого серця він зігрів хлопчика;

В) бо у нього піднялась температура.

 

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА.

 

  • А зараз поміняйтесь листочками з відповідями і перевірте правильність виконання завдання.

Правильні відповіді: 1-а, 2-б, 3-в, 4-б, 5-в, 6-б.

  • За кожну правильну відповідь поставте по 1 балу.
  • В таблиці успіху зазначте отримані бали.

 

IV. Фізкультхвилинка

  1. Етап закріплення нових знань.
  • Давайте попрацюємо з текстом.
  • Прочитайте, чому деревяні чоловічки не мали ніяких почуттів.
  • Прочитайте, які запитання вони ставили дівчинці.
  • Як дівчинка пояснила чоловічкові, що таке серце?
  • Прочитайте, до кого вона порадила чоловічкові звернутись.
  • Яким було зле серце? ( жовте і зморщене)
  • А серце байдужої людини? Чому воно зовсім не зносилося?
  • Прочитайте, яким було серце людини, яка дбала тільки про себе.
  • А доброї людини? (велике і світле)
  • Прочитайте, як змінилося життя деревяного чоловічка, коли лікар вставив йому серце доброї людини.
  • Кого знайшли деревяні чоловічки взимку у лісі? Що могло статися з хлопчиком? ( він міг замерзнути)
  • Прочитайте, що трапилося із серцем чоловічка від розпачу.
  • Чи вдалося врятувати хлопчика?
  • Що залишилося від деревяного чоловічка з добрим серцем?
  • Прочитайте, чому його очі були сумні. Як ви розумієте останнє слово героя казки?
  • Скажіть, чи можна вважати його героєм? ( так, бо він врятував життя хлопчику ціною свого життя)
  • А якби, на вашу думку, склалося життя чоловічка, якби він обрав інше серце?
  • Скажіть, які чарівні перетворення описані в казці?
  • Як ви гадаєте, хто її головний герой?

 

2.Мовне-логічне завдання.

1) Робота в групах.

I група- розгляньте малюнок на с. 63, доберіть уривок до малюнка, прочитайте в особах.

II група- розгляньте малюнок на с.65, доберіть уривок до ілюстрації, прочитайте ланцюжком.

 

  1. Робота в парах.
  • Перед вами план казки. Прочитайте його. Чи все там правильно?
  • Біля кожного пункту плану поставте його правильний порядковий номер.

                                    План

5. Життя чоловічка з серцем.

2. Незвичайна гостя.

6. Полумяне серце зігріває хлопчика.

1. Племя деревяних чоловічків.

3. Лікар, що міняє серця.

4. Нелегкий вибір.

 

САМОПЕРЕВІРКА.

  • Хто виконав завдання правильно – в свою таблицю успіху додайте ще 3 бали. Хто помилився 1 раз-2 бали, хто двічі-1 бал, хто більше нічого.
  1. Стислий переказ частини казки.
  • А зараз стисло перекажіть ту частину казки, яка вас найбільше схвилювала чи здивувала. ( Діти переказують)
  1. Технологія « Вирішення проблеми»
  • Як ви вважаєте, чи правильно вчинив деревяний чоловічок?
  • А як би вчинили ви?
  • Яка людина могла б вчинити по-іншому? ( зла, байдужа, егоїстична )
  1. Визначення основної думки казки.

Робота в парах.

-Прочитайте прислівя, розєднавши слова.

- Яке з них виражає головну думку казки?

 

ЩОРОБИТЬСЯВСЕРЦІ,ЗНАЄТІЛЬКИСЕРЦЕ.

РАЗДОБРОМНАЛИТЕСЕРЦЕ-ВІКНЕПРОХОЛОНЕ.

ГОЛОВАМАЄСЛУХАТИСЕРЦЕ,АСЕРЦЕГОЛОВУ.

Що це означає?( У чоловічка зявилося серце-він став добрим і таким залишався ввесь час)

-Чому цей твір можна назвати казкою?

- А зараз давайте допоможемо нашому гостю обрати серце.

На дошці ви бачите різні серця і обличчя людей, яким вони належать. Давайте спробуємо зясувати де чиє серце.

  • То ж яке серце ви йому запропонуєте? (доброї людини)
  • Чому?
  • Які скарби містить у собі серце доброї людини? (добро, любов, співчуття, радість, щастя)
  • У вас на партах є маленькі сердечка. Напишіть, який скарб ви йому даруєте. ( Діти пишуть на сердечках і вкладають у велике серце. Його прикріплюють чоловічкові.)
  • Я думаю, що з таким чудовим серцем деревяному чоловічкові буде дуже добре. Він пізнає багато чудових почуттів: радість, любов, співчуття. І щойно він повернеться у свій казковий ліс, то відразу оживе.

 

  1. Етап рефлексії.
  2.  –Ну, а ми з вами повертаємося до наших почуттів. Що ж краще- жити зі справжнім серцем, здатним відчувати, стільки, скільки воно зможе битись, чи жити вічно з серцем без почуттів?

-Зелену картку піднесіть ті, хто вважає, що краще жити зі справжнім серцем, а червону – зі штучним.

Молодці, діти, ви добре попрацювали сьогодні на уроці. Я дуже задоволена вами. Візьміть свою «Карту успіху» і покладіть у щоденники.

 

  1.                   Домашнє завдання.

Вдома ви прочитаєте казочку ще раз на с. 62-66 і підготуйте переказ уривка, який найбільше сподобався.

-Я бажаю вам, щоб у ваших серцях завжди жили тільки любов, турбота, скромність, щирість, доброта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 січня 2019
Переглядів
2219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку