Ми звикли до психологічних тестів, тренінгів але ми мало що знаємо про уроки психології саме в школі (початковій школі) Хочу поділитися однією з таких на тему Мовлення та мислення, Цікаво перевірити себе, чи не так?
Тема. Мислення і мовлення.
Мета уроку: ознайомити учнів з психічними процесами: мислення, мовою, уявою,
увагою показати їх значення в роботі кваліфікованого
робітника;
розвивати вміння об’єктивно оцінювати наслідки діяльності
людини; виховувати дбайливе ставлення до себе та оточуючого
середовища.
Технологія формування критичного мислення.
Ключові поняття, теми: мислення, мовлення, уява, увага.
Очікувані результати: Після уроку учні повинні знати:
-психічні процеси у житті людини: мислення, мовлення, уява, увага
-уміти працювати над помилками мислення.
План заняття:
1 Розминка. Вправа. «Бінго»
2 Обґрунтування навчання
3. Актуалізація. Намалюй
4 Усвідомлення змісту. Шерлок Холмс
5 Рефлексія. Мовчанка.
Зміст і хід уроку
1. Розминка. Сядьте учні, посміхніться,
Схаменіться, не крутіться.
Любі, я вас всіх вітаю
І уваги до психології
від вас чекаю
Вправа «Бінго».
Усі учасники одержують аркуші паперу формату А4. Їм необхідно скласти цей аркуш навпіл, а потім без ножиць, тільки руками, «вирізати» фігурку «Бінго» - силует людини. Після цього кожен учасник пише на «Бінго» про свою мрію, захоплення, улюблений стиль у музиці, кулінарну страву і місце відпочинку.
На наступному етапі учасники довільно пересуваються по кімнаті, підходячи один до одного, знаходять і записують на відповідних частинах «Бінго» ім’я тих, з ким у них збіглися одна або кілька позицій.
Питання для обговорення
Чи є такі учасники, в яких однаковими виявилися всі позиції?
У кого збіглася тільки одна позиція?
У кого збіглося кілька позицій?
Чи є учасники, в яких усі позиції різні?
Про що ми можемо сказати, аналізуючи цю вправу?
Що допомагає людям пізнавати один одного?
2. Обґрунтування
Девіз. Наше життя формується нашим розумом, ми такі, які наші думки.
3. Актуалізація. Вправа. «Намалюй».
У кожного учня аркуш паперу та олівець. Викладач пропонує учням, заплющивши осі намалювати (у певній послідовності) коло, квадрат, трикутник, ромб.
Виконавши вправу, учні розглядають свої малюнки. (Розвиток відчуття і сприймання).
4.Усвідомлення змісту
Презентація роботи в групах
Вправа «Шерлок Холмс»
Учням пропонують ще раз прочитати текс підруч-ника і скласти до нього якнайбільше запитань. Питання мають охопити весь матеріал і враховувати найменші дрібниці. Визначається найдовший список питань. Учні повинні відповідати на них. Викладач визначає найбільш активних гравців.
5. Рефлексія
Гра «Мовчанка»
Перед учнями ставлять альтернативно-тестові завдання для самоконтролю: слухаючи, піднімати руки вгору, якщо завдання відповідає умовам, визначеним викладачем. Якщо учень піднімає руку неправильно, то він повинен розповісти все, що знає про це поняття, твердження.
o Чи згодні з твердженням, що без мислення неможлива будь-яка практична діяльність людини?
o Чи є мислення у тварини?
o Чи погодитеся ви з думкою, що мрія-це створення образів уяви, у здійсненні яких вона впевнена?
o Чи правильно названі форми мислення: наочно-дійові, наочно-образне, словесно-логічне, поняттєве? (останнє ні)?
o Чи можна стверджувати, що виникнення мови-це закономірний продукт суспільного буття людей та їхньої діяльності?
o Чи можна погодитися з думкою, що розвиток мови – це процес, який не припиниться доти, поки існуватиме людство?
Картка для самооцінювання діяльності учнів на уроці
2. Як ви розумієте прислів’я.
С початком рахується дурень, а про кінець думає мудрець.