Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти – 6 клас
Тема: Міста-держави Стародавнього світу
Мета уроку: ознайомити з історією виникнення стародавніх міст; показати розвиток давніх цивілізацій; вчити учнів складати хронологічні таблиці; розвивати навички роботи з ілюстративним матеріалом; розвивати навички практичної роботи; виховувати інтерес до вивчення історії.
Тип уроку: комбінований.
Уміння: - знає хронологічні й територіальні межі стародавніх цивілізацій Сходу;
- розташовує події з історії стародавніх цивілізацій у хронологічній послідовності, укладає хронологічну таблицю;
- установлює послідовність історичних подій виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій Сходу, за допомогою лінії часу;
- встановлює значення географічного фактору в розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу;
- встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одне від одного (у межах тем
Обладнання: підручник «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти» - 6 клас \ Щупак І.Я. – Київ. – 2023.
Хід уроку:
І. Організаційний момент уроку
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Завдання 1. Підпишіть назви споруд.
|
|
|
Завдання 2. Бліц-опитування.
1.Коли і як виникали давні міста?
2.Які функції виконувало місто?
3.Що таке урбанізація?
4.Назвіть перші міста на території України.
IIІ. Мотивація навчальної діяльності
Стародавнє місто Щекотин.
Опишіть зображене? Як можна підписати малюнок?
Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з містами-державами Стародавнього світу.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Практичне завдання
Опрацюйте матеріал підручника і заповніть у робочому зошиті порівняльну таблицю.
Місто |
Стисла характеристика |
Чатал-Гуюк |
|
Ур |
|
Єрусалим |
|
Робота з ілюстраціями
Міста Чатал-Гуюк і Ур
Чим відрізняється зовнішній вигляд міст?
|
|
Розповідь вчителя
Найдавнішим на території України було грецьке поселення на острові Березань, засноване в VII столітті до н. е. Найбільшими грецькими колоніями в Причорномор'ї були Тіра (на місці сучасного Білгорода-Дністровського), Ольвія (біля села Парутиного, на правому березі Бузького лиману), Керкінітида (на місці сучасної Євпаторії), Херсонес (на території сучасного Севастополя), Феодосія, Пантікапей (на місці сучасної Керчі). Виникнувши як колонії грецьких міст-метрополій, античні міста невдовзі стали самостійними рабовласницькими містами-державами. Ольвія, Тіра, Херсонес і деякі інші впродовж свого існування були самоврядними містами — полісами. Міста, засновані на узбережжі Керченської протоки, в V ст. до н. е. ввійшли до складу Боспорського царства, яке утворилось 480 р. до н. е.
Практична робота. Завдання. Позначте на лінії часу, коли існували грецькі-міста колонії на території України.
Робота з поняттями.
Колонізація – заселення вільних територій або захоплення залюднених територій з метою їх завоювання.
Поліс – місто-держава у Стародавній Греції та Стародавньому Римі.
ІV. Узагальнення знань.
Практичне завдання. Розв’яжіть хронологічні задачі вміщені в підручнику с.49
ІV. Підсумки уроку. Д\з
1.Опрацювати матеріал підручника §14
2.Створіть за матеріалами параграфу невеликий кросворд.