Урок "Містечко наших мрій"

Про матеріал
На цьому уроці учні ознайомляться з прийомами роботи з кресленням; навчаться складати макет будиночка за розміткою, визначати закономірність побудови макета розгортки будиночка; удосконалять навички роботи з папером та ножицями; будуть розвивати спостережливість, акуратність; навчаться раціональних прийомів праці; зацікавляться виготовленням макетів будиночка своєї мрії.
Перегляд файлу

      Конспект уроку образотворчого мистецтва                         

Тема 2. МОВА СКУЛЬПТУРИ, АРХІТЕКТУРИ ТА ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА                           

  Урок Містечко наших мрій

 

 

 

                                                                                                             

 

                                                                                                              Вчитель початкових класів                                                                 

                                                                    Воронова Л.В.

 

Конспект уроку образотворчого мистецтва                         

Тема 2. МОВА СКУЛЬПТУРИ, АРХІТЕКТУРИ ТА ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА                           

 

                                                Містечко наших мрій

 

Мета: продовжити ознайомлення учнів з прийомами роботи з кресленням; навчити складати макет будиночка за розміткою; вчити визначати закономірність побудови макета розгортки будиночка; удосконалювати навички роботи з папером та ножицями; розвивати спостережливість, акуратність; навчати раціональних прийомів праці; виховувати зацікавленість до виготовлення макетів будиночка своєї мрії.

Обладнання: картон, кольоровий папір, клей, ножиці, пензлик, серветка для рук, ілюстрації із зображенням домівок людей різних національностей, відеозаписи уривків із мультфільмів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повідомлення теми та мети уроку

Для того, щоб дізнатися тему уроку ми відгадаємо загадки:

Ось величезний галасливий світ,

У ньому чотириста квартир,

П’ять під’їздів, домофони,

Засклені балкони.

(Будинок)

У ньому ти живеш,

І друг твій Дімка,

Ще й Сашко, і Маринка.

(Будинок)

 

— Де б ми не були, що б не робили — на робочому місці, на природі, у дорозі,— будь-який простір, у який ми потрапляємо, на час стає нашим будинком. Але кожного разу з радістю повертаємося в той єдиний куточок, де нам по-справжньому добре, де знаходимо все на своїх місцях, де все звично, зручно, де можна розслабитися і відпочити душею,— у свою домівку! Де ще, як не біля домашнього вогнища, можна знайти відчуття надійності, спокою, повноти життя? І кожному хочеться облаштувати своє житло з максимальним комфортом і смаком, зробити його зручнішим, затишнішим.

— Сьогодні на уроці ми виготовимо макет будиночка нашої мрії.

2. Вступна бесіда

— Чи замислювалися ви над тим, де проводите найбільшу частину свого часу? Напевно, ні. А відповідь надзвичайно проста: у своєму будинку, своїй квартирі. У рідному домі, де зробили перший крок і промовили перше слово. У будинку, де зустрічаєте день, куди повертаєтеся після навчання, роботи, прогулянки. І немає значення, де він перебуває і який він: будинок на березі Волги або Дніпра, юрта оленяра в тундрі Крайньої Півночі, будиночок у горах, до якого веде вузька стежка, будиночок у селі, поруч із лісом, багатоповерховий будинок у Києві, Москві, Ашхабаді або будь-якому іншому місті.

Житло... Яке це ємке слово! Печера, в якій жили наші предки, яка діставалася іноді в сутичці з чотириногим супротивником — печерним ведмедем або яким-небудь іншим звіром, з вічно підтримуваним біля входу вогнем для захисту від несподіваного гостя, а багато пізніше — з вогнищем усередині, навколо якого можна було зібратися в погану погоду, виспатися, підсмажити м’ясо щойно вбитої тварини. Землянка з каркасом з величезних бивнів ма­монта або черепів великих доісторичних тварин, вкрита зовні шкурами або гілками і дерном. Хатина минулих століть без вікон і дверей, з отвором для виходу диму.

Багатоповерховий будинок великого міста з електрикою, гарячою водою, радіо, телефоном, що дає можливість поговорити з жителем міста, розташованим за кілька тисяч кілометрів, телевізором, що дозволяє бачити людину, що парить у кабіні космічного корабля. І, нарешті, намет туриста, номер готеля чи пансіонату, купе вагона потяга і каюта теплохода, що пливе річкою або безмежним простором океану.

І все це — житло, постійне або тимчасове, де людина проводить значну частину свого життя або короткий відрізок часу.

3.Крісло автора ( розповідь дітей про будинок в якому б вони мріяли жити)

— Які назви житла ви знаєте?

— Де мешкаєте ви?

— Хто мешкає у багатоповерховому будинку?

— Хто мешкає у приватному будинку?

— У кого є родичі у селі?

— Як називаються будинки у селі?

— У різних регіонах у населення склалися свої типи національних жител. На уроках я досліджую світ ви вивчали різні види житла. У кочових племен це, як правило, різні намети, юрти, чуми, вігвами. У гірських районах будувалися шале, пальясо, труллі. На рівнинах — хати, мазанки і т. ін. Ось які назви мають деякі з них:

вігвам (Північна Америка)

тіпі (Північна Америка)

хоган (Північна Америка)

пальясо (Іспанія)

труллі (Італія)

фанзи (Китай)

шатер (Аравія, Північна Африка)

юрта (Казахстан, Киргизія, Монголія)

голку (Гренландія)

чум (Сибір)

яранга (Сибір)

шале (Швейцарія)

хата (Україна)

мазанка (Україна)

сакля (Грузія) та ін.

— Згадайте, які казки про домівки тварин ви знаєте? (Відповіді дітей).

4.Перегляд уривків з мультфільмів «Зайчикова хатинка», «Троє поросят», «Лісові мандрівники».)

 Як ви вважаєте, чи могли б казкові герої жити в будинках, у яких живемо ми? А чим відрізняються їх будинки від наших? Чи схожий будинок Баби-Яги на будиночок Попелюшки? Чому?

Правильно, вони такі різні тому, що кожний будинок передає характер, уподобання та настрій свого власника. (Демонструється наочність.)

Як виглядатиме будинок Кощея Безсмертного? Зайчика?

 За якими ознаками ми впізнаємо хатинку Лисички?

Навчальна вправа

Побудуйте з цеглинок лего будиночки казкових героїв. Презентуйте свої роботи.

5.Фізкультхвилинка

6. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Макет будиночка, який ми сьогодні виготовимо, складається з таких деталей: дах, стіни, підставка. Потрібно врахувати, що будуть декоративні елементи: наличники на вікна, фіранки, двері, і те, на що здатна ваша фантазія.

Основна деталь — стіни (складається в чотирьох місцях по лініях згину і склеюється за допомогою клапана), передбачає елементи, за допомогою яких кріпитиметься дах. Ознайомтеся з планом роботи.

  • Розмістити і заготовити деталі даху, стін, вікон (3 деталі), двері.
  • Оформити за допомогою аплікації вікна та двері.
  • На деталях вікон відігнути віконниці.
  • Зігнути по лініях розмітки викрійку стін. Для цього з боку розмітки злегка провести ножицями по лінійці на лінії згину, потім — відігнути. У цьому випадку згини вийдуть рівні, акуратні.
  • Відігнути клапани для скріплення деталей.
  • Приклеїти вікна та двері.
  • Можна декорувати стіни (прикрасити фасад, оформити призьбу, розписати стіни).
  • Склеїти корпус будиночка.
  • Закріпити на підставці.
  • Приклеїти дах будиночка.

— Коли будиночки будуть готові і розташовані на картоні, можна декорувати майданчик навколо будиночка. Як саме ви це зробите? (Відповіді дітей: паркан навколо будиночка, будка для собаки, дерева, криниця, вулиця, пішехідний перехід, тощо.)

— Спробуйте це зробити самостійно в парі з сусідом.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

— Так як ви працюєте сьогодні у парах, повторимо правила роботи з товаришами.

Далі діти працюють самостійно, допомагаючи одне одному в парі. Учитель надає допомогу за потреби.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

Наприкінці уроку діти виставляють свої макети на виставку біля дошки.

— Розкажіть, будь ласка, про своє подвір’я. Хто тут мешкає?

— Для кого ви побудували це помешкання?

— Що нового додали до макета?

— Який етап роботи був найскладнішим?

— Чи потрібна вам була допомога товариша або вчителя?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

      -Чому був присвячений наш урок?

      - Який настрій, почуття викликав у вас урок? (Покажіть смайлики настрою)

     - Чи впоралися ви із завданням уроку?

  • Тепер я знаю…
  • Тепер я вмію…

— Які прислів’я про домівку ви знаєте?

  • Погана та пташка, якій своє гніздо не миле.
  • У своїй хаті й кутки помагають.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                       Додаток 1.

 

 

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
1884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку